Over Leven: Mevrouw, u bent een man

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Arike schreef:Ik ben nog altijd geen doorslaggevende reden tegengekomen waarom je onderscheid zou moeten maken tussen primair en secundair... Afgezien van de onuitroeibare behoefte van mensen om mensen in hokjes te plaatsen :-? :( En als ik ergens nou geen behoefte aan heb.... :wink: :-?
Roerend mee eens Arike, laten we elkaar helpen in plaats die hokjes metaliteit hier ook toe te passen. Tussen de oortjes willen we allemaal vrouw zijn toch??

lieve groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Arike schreef:Ik ben nog altijd geen doorslaggevende reden tegengekomen waarom je onderscheid zou moeten maken tussen primair en secundair
Dat verschil is er gewoon. Dus er valt geen onderscheid te maken.

Alleen is het schijnbaar niet politiek correct hier om dat te benoemen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:
Arike schreef:Ik ben nog altijd geen doorslaggevende reden tegengekomen waarom je onderscheid zou moeten maken tussen primair en secundair

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat dat verschil in jouw leven voor betekenis heeft, dus vergeet maar wat politiek correct is en steek van wal: wat voor belang heeft dat onderscheid voor jou?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

ja ik vind dat verschil ook wel moeilijk, en ik kan me btw goed voorstellen dat er transen zijn die als man leven om het meest kostbare wat ze in zichzelf voelen te beschermen, in transitie gaan is toch wel tegen de hele wereld bekennen wie je werkelijk bent, je bent dan ineens zichtbaar, en de reactie's hier en vanuit de omgeving kan dan vast wel eens een hele klap zijn...

ik ben ook wel benieuwd wat het verschil is dat wel...ik geloof eerder dat iedereen een eigen ontwikkeling en geschiedenis doormaakt, dat er raakvlakken zijn, maar dat je het meestal niet met elkaar kunt vergelijken...of op een grote hoop gooien...
en omdat je niet alles van een ander of een situatie weet, heeft het meestal ook maar weinig zin erover te oordelen,
ik denk dat hierdoor het gekibbel steeds ontstaat...

dat vind ik wel jammer, dus vandaar heb ik die poll geplaatst.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik heb ooit ergens een heel ander benoeming gevonden van primaire en secundaire ts.
Primair zijn diegene die van jongs af aan een gevoel hebben gehad dat er iets niet klopt.
Secundair zou zijn iemand die opgevoed wordt in het verkeerde geslacht, en daardoor de wens heeft om het lichaam aan te passen.
Maar ja, definities zijn er om te veranderen altijd.
lightningbolt
ForumFan

Janiek2 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat dat verschil in jouw leven voor betekenis heeft
Ik heb er in elk geval weinig mee met secundaire transen.
lightningbolt
ForumFan

Nannette schreef:Primair zijn diegene die van jongs af aan een gevoel hebben gehad dat er iets niet klopt.
Secundair zou zijn iemand die opgevoed wordt in het verkeerde geslacht, en daardoor de wens heeft om het lichaam aan te passen.
Primaire transen kunnen ook best opgevoed zijn in het verkeerde geslacht. Dat heeft daar niets mee te maken.

Secundere transen komen er pas op latere leeftijd achter en primaire weten het idd al vaak vanaf jongs af aan.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

lightningbolt schreef:
Janiek2 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat dat verschil in jouw leven voor betekenis heeft
En waarom niet? Want dit is natuurlijk wel een -erg- gemakkelijk antwoord...

Groetjes,

Frederique
...secundaire TG en trots daarop...
Kijk ook eens op de genderkalender !
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

{mieren ne*k modus}
lightningbolt schreef:

Hier zeg je dus dat er wel en geen verschil is tussen primaire en secundaire transseksualiteit. (voor het gemak heb ik eventjes de regel waarop ik doel vetgedrukt in de quote)

{/mieren ne*k modus}

wat maakt het uit of iemand primair, secundair dan wel overig transseksueel is ....... als je er van overtuigd bent dat een geslachtsaanpassende behandeling je weg is en je kunt het behandelteam van je keuze overtuigen EN je levensvreugde verbetert ermee, ga dan vooral je gang :) en laat de mutsjes hier hun geneuzel voor wat het is ;-)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:
Hoe doe jij dat dan of hoe weet jij dat? Kom je iemand tegen van wie je op de een of andere manier hebt gehoord dat die "secundaire trans" is en weet jij dan al dat je weinig met die persoon zult hebben? Of kom je iemand tegen en het klikt niet en achteraf blijkt het een "secundaire trans" te zijn en zeg je dan bij jezelf "zie je wel"? Op wat voor manier maakt dat dan voor jou uit wat die iemand is voor de wetenschappers, die deze term hebben uitgevonden voor weet-ik-veel-welk gebruiksgemak?

Leg eens uit, want vanuit mijzelf begrijp ik dit soort dingen niet. Of ik met mensen "iets heb" of niet, hangt voor mij niet af van wat die iemand is, maar van hoe die iemand is. Dat maakt het erg moeilijk voor mij om te zeggen: "Ik heb weinig met dit of dat soort mensen."

Ik heb wel iets met enthousiaste mensen, bijvoorbeeld, maar die kunnen ondertussen ook neger zijn, of vuilnisman of cassière of professor of invalide of kankerpatiënt of "secundaire trans". En een "secundaire trans" kan ook enthousiast zijn, of een ouwe zeur, of geborneerd, of best schattig, of heel onzeker, of nergens in geïnteresseerd.

Dus ik weet niet zo goed wat het belang is van die onderscheiding. Dat verlangt iets meer uitleg.
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

als ik het allemaal zo hoor zijn die secundaire transen voordat ze in transitie gaan, helemaal mn type :)
lightningbolt
ForumFan

Als ik met secundaire transen in contact zou willen komen, dan kan ik net zo goed contact zoeken met stoere heteromannen. Komt zowat op hetzelfde neer.

Secundaire transen zijn in de regel allemaal stoere ex-hetero lesbo transen waar maar weinig vrouwelijks aan te bespeuren valt in alles. Veelal met mannendingen bezig, enz. Dat is er jarenlang ingebakken en gaat er niet meer af.

Wat moet ik daar in godsnaam mee? Ik voel daar ook totaal geen verwantschap mee.

Zo duidelijk genoeg :o
lightningbolt
ForumFan

elsie schreef:als ik het allemaal zo hoor zijn die secundaire transen voordat ze in transitie gaan, helemaal mn type :)
Ja voor dat ze in transitie gingen ja :) Daarna niet meer.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:Zo duidelijk genoeg :o
Veelal, zowat, in de regel en verder wat kreten die ik uit een andere hoek wel eens heb zien aanwaaien: het blijft allemaal erg vaag, hoor.

Een beetje pover ook. Ik krijg niet de indruk dat het begrip "secundaire trans" jouw leven op enigerlei wijze verrijkt heeft.
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

lightningbolt schreef:Als ik met secundaire transen in contact zou willen komen, dan kan ik net zo goed contact zoeken met stoere heteromannen. Komt zowat op hetzelfde neer.

Secundaire transen zijn in de regel allemaal stoere ex-hetero lesbo transen waar maar weinig vrouwelijks aan te bespeuren valt in alles. Veelal met mannendingen bezig, enz. Dat is er jarenlang ingebakken en gaat er niet meer af.

Wat moet ik daar in godsnaam mee? Ik voel daar ook totaal geen verwantschap mee.

Zo duidelijk genoeg :o
Idem hier. Het is zo een volslagen andere (zeer) (mannelijke) wereld waarin die secundaire TS geleeft heeft of leeft dat ik geen enkel raakvlak ervaar. Helemaal niets.
Primaire transen komen van Pluto en secundaire transen komen van Uranus, om maar eens het 'beschreven' verschil tussen mannen en vrouwen te in de zin van 'vrouwen komen van Venus, mannen komen van Mars' als voorbeeld aan te halen.
Uw sterverslaggeefster :-)
Plaats reactie