Ik.
Mijn persoonlijke ondervindingen en gesprekken van die dag:
Ik heb aan Catherine Keyl naar het panel toe ook nog 2 vragen gesteld.
Namelijk wbt het "geen aanhef hoeven hebben in je documenten, pasjes als transgender, wat er juridisch mogelijk is op dat vlak"
en over of Vumc en of UZGent nog transgenders echt fysiek gaan begeleiden.
Eerste antwoord, ja, zij waren allen geen juristen, maar en ook uit de zaal iemand gaven aan, dat verschillende intanties en overheden best bereid waren daartoe, maar dat wist ik al. Het unaniem elke instantie van verlangen dat toe te passen was moeilijk sinds nu alles aan paspoort gekoppeld is. Wist ik ook al.
Bij het gesprek met Tim de Jong was ook Bas Fels aanwezig en zei me dat mv Pot van de genderstichting met juridische zaken bezig hield, zei er echter ook wel bij dat GAB ed ja, als die volgens paspoort moeten werken, dat dat moeilijk is ...
.... na, wordt vervolgd.
2de antwoord, ja, Vumc en UZG zijn steeds meer in de kaart aan het brengen wbt transgenders om daar steeds meer in de (nabije) toekomst hulp aan te gaan bieden. Ik zal Jos eens vragen wat het inhoud op dit moment dan en of ik een verslag van hun "in de kaart brengen van TG's" zou mogen zien, teruglezen, hebben.
Wat betreft de dag in z'n algemeen:
Het was heel druk; er werd gerookt; je moest soms uit 2 of 3 lezingen ed kiezen, omdat die tegelijkertijd waren.
Voor de rest vond ik het toch een zeer geslaagde dag, zeer zeker ook omdat deze dag speciaal voor omgeving, familie en vrienden was die ook aanwezig waren en deelnamen. Ik zelf heb behalve een broer toch ook mijn ouders in kennis gesteld en mijn moeder is langs geweest en zelfs mijn vader zat thuis de folders te bestuderen, wat toch al iets zegt, omdat ie toch moeite mee heeft.
Wat betreft publiciteit; het mocht wel nog iets vaker in de media komen, maar dan echt informatief; daarom was het een beetje jammer dat Catherine niet op gewone tv was (nu via internettv of onlinetv, hoe het heet, werkt alleen op windows en moet je ook een keer een bedrag betalen of zo), want als nu iemand op gewone tv is, zie je vaak niet altijd maar vaak helaas weer in en bepaalde context of in het belachlijke.
Liefs, Sanne
Ik droom, dus ik ben.