als Josette: hoe nu verder

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Josette,
Josette schreef: Vandaag de hele dag Josette - en ik had het gevoel dat ik mezelf was.
hartstikke fijn om te lezen dat het goed met je gaat! En het is natuurlijk erg plezierig als jij het gevoel hebt dat je jezelf bent, en ook kunt en mag zijn. Ik hoop dat je er van kunt genieten!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Dank voor je berichtje, Babette. Donderdag naar Tanja geweest, nog wel als man. Zaterdag en zondag een deel Josette, en vandaag een maillot gekocht en vanavond in rok, maillot, laarzen, strak shirt en vest. Het introductiegesprek met Tanja was prettig, we zaten op een lijn. Ik heb huiswerk, ik moet mijn mannelijke en vrouwelijke geschiedenis op papier zetten.

Thuis ben ik weer meestal Josette.
liefs, Josette
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Josette,

fijn hoor, dat je met Tanja op een lijn zit. Ik begin bij haar over een maand en ben zeer benieuwd hoe het zal gaan. Ik heb er in ieder geval wel een goed gevoel bij!

"Keep up the good work" zou ik zeggen! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Babette, dank voor je berichtje.

Josette gaat op-en-af. Wanneer ik met niemand, maar dan ook met niemand rekening hield, dan ben ik morgen 24/7 Josette. Maar in de waan van de dag heb je met veel rekening te houden, werk, coach, stijldansen, enz. Plus, zo'n mogelijke transitie gaat ook op-en-af en pleegt fysiek en mentaal een zware aanslag. Ik twijfel of ik er nu klaar voor ben en of ik er mentaal sterk genoeg voor ben. Vanavond had ik de drang om mezelf te zijn, maar wanneer anderen, met name directe naaste er moeite mee hebben, dan gaat ze direct de kast in. Kortom, wanneer ik in october weer naar Tanja toe ga, heb ik meer dan voldoende te bespreken.
liefs, Josette
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Heyy Josette,

persoonlijk denk ik dat je vooral de tijd moet nemen om in dit proces te groeien. Een kwestie van gewenning. Ik begrijp precies wat je bedoelt als je stelt dat als je met niemand rekening hoeft te houden, je vanaf morgen 24/7 Josette bent. Dat is met mij niet anders. Maar behalve m'n omgeving dien ik ook rekening te houden met mijn eigen psychische proces. Ben ik er al helemaal klaar voor om "om" te gaan? Dat is precies de reden waarom ik naar Tanje ga. Er zijn bepaalde aspecten van mijn proces, waar ik niet helemaal uitkom. Ik heb sosieso gekozen voor de weg van de geleidelijkheid, eerst kruipen en dan pas lopen. :D

"Take it easy, babe!", zou ik zeggen! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Babette schreef:Ben ik er al helemaal klaar voor om "om" te gaan?
Een ieder die een dergelijke vraag aan mij stelt krijgt 'nee' te horen, ik ben er beslist niet klaar voor. Josette is weg, alleen de kleren liggen er nog, te wachten totdat ik weer de drang heb om vrouw te zijn. In october had ik een afspraak met Tanja, maar geldgebrek dwong me om die afspraak af te zeggen. De rijlessen deden een onevenredig grote aanslag op mijn bankrekening. Rijlessen plunderen je bankrekening, op langere termijn en dat is het smerige, een groot deel gaat niet naar de rijschoolhouder maar moet hij aan de staatskas afdragen. Ik kleed me heel soms om in de flat. De dameslaarzen, erg belangrijk voor me, heb ik altijd wel aan, dat is het punt niet. De discussies over VU of UCMG lees ik, maar ik wil er niets mee doen. Ik ben het volledig eens met Fenna's en Morbide's opmerkingen over hormonen, beide dames hebben volledig gelijk in dergelijke opmerkingen.

Omgaan gaat gepaard met psychische moeilijkheden, ben je mentaal zwak zoals ik nu en verbitterd uit een eerder overgangsproces gekomen van psychiatrie en woongroepen, dwangmatige huisgenoten en nephulpverleners, beter gezegd het door mij o zo gehate circuit, dan moet je niet aan dat krankzinnige avontuur beginnen dat omgaan naar 24/7 vrouw inhoudt.

Enkel het werk, enkel iets genderrolbevestigends als stijldansen, enkel de dameslaarzen en wegennetten en wegontwerp, dat houdt me staande. De rest, het gekwek over anderen, het geouwehoer eromheen, vergaderculturen en "effectief strategisch procesmanagement", het kan me gestolen worden.
liefs, Josette
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Josette,
Josette schreef:Omgaan gaat gepaard met psychische moeilijkheden, ben je mentaal zwak zoals ik nu en verbitterd uit een eerder overgangsproces gekomen van psychiatrie en woongroepen, dwangmatige huisgenoten en nephulpverleners, beter gezegd het door mij o zo gehate circuit, dan moet je niet aan dat krankzinnige avontuur beginnen dat omgaan naar 24/7 vrouw inhoudt.
ik vind het pijnlijk om te lezen dat je helemaal niet lekker in je velletje steekt, en ik hoop vanuit de grond van m'n hart dat je weer een balans in je leven vindt. Begrijp me niet verkeerd: er is niemand die zegt wat je wel en niet moet doen, en bovendien kan alleen jij het tempo van je leer- en levensprocessen bepalen.

Groetjes, liefs en heel veel sterkte in de komende tijd,

Babette.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Hallo lieverds,

Sticky schreef over dat een transitie een hel is (link). Ze heeft gelijk. Informatie en inlichtingen van anderen bevestigen dat. Voor mij reden om het voornemen op vrouw te worden op de lange baan te schuiven. Wat levert het me op? Straks ben ik 24/7 mezelf, maar heb ik geen werk, geen partner, geen mogelijke intenationale carriere. Ik weet het niet, ik vertrouw het niet. En die knallende ruzies hier dacht ik ook, moet dat nu zo? Ik hoop dat ze nu voorbij zijn, ik ga de trollen niet voeren. Josette zit in de kast.

Het omkleden doe ik af en toe, en ik laat het daarbij. Alhoewel ik liever vrouw ben.
liefs, Josette
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Josette Schreef:
Sticky schreef over dat een transitie een hel is (link). Ze heeft gelijk. Informatie en inlichtingen van anderen bevestigen dat. Voor mij reden om het voornemen op vrouw te worden op de lange baan te schuiven. Wat levert het me op? Straks ben ik 24/7 mezelf, maar heb ik geen werk, geen partner, geen mogelijke intenationale carriere. Ik weet het niet, ik vertrouw het niet. En die knallende ruzies hier dacht ik ook, moet dat nu zo? Ik hoop dat ze nu voorbij zijn, ik ga de trollen niet voeren. Josette zit in de kast.
Zijn die knallende ruzies toch ergens goed voor geweest, ik weet het nog niet, maar ik leef met je mee. De drang om terug de kast in te duiken wordt met de dag groter.

Irene
Kleine stapjes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Josette schreef:Straks ben ik 24/7 mezelf, maar heb ik geen werk, geen partner, geen mogelijke intenationale carriere.
Werk heb ik, zelfs internationaal......dat met de partner, tja daar werk ik aan, en gezien ik un best positieve instelling heb, lukt me dat ook nog.....de volgende date is over un kleine twee weken :wink:

Kom op, allemaal geen redenen om niet jezelf te zijn.....wat schiet je op Josette als je in plaats van gelukkig met jezelf zijn steeds dieptriest in un knoop zit met je gevoelens.....????

Groetjes vanuit Catania

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Josette,

Sticky bedoelde niet dat je maar beter niet in transitie kunt gaan!
Het gaat niet over spijt, maar over de soms onderbelichte moeilijke kanten van een transitie. Aan een baan en een relatie heb je weinig als je jezelf niet kunt zijn.
Ik ben veel liever mezelf zonder relatie, dan in een relatie niet mezelf te kunnen zijn, daar ben ik doodongelukkig van geworden.
Maar ja, nog liever had ik een relatie waarin dat wel kan he.
Josette schreef:Ik weet het niet, ik vertrouw het niet.
Terecht dat je het niet zomaar vertrouwt allemaal. Realiteitszin en genderdysforie staan op gespannen voet met elkaar, dus blijf inderdaad kritisch, zou ik zeggen. Je moet niet alle sprookjes geloven die je hier leest.
Josette schreef:En die knallende ruzies hier dacht ik ook, moet dat nu zo? Ik hoop dat ze nu voorbij zijn, ik ga de trollen niet voeren. Josette zit in de kast.
Die knallende ruzies horen er schijnbaar bij. Onzekere mensen die slecht in hun vel zitten, laten zich niet altijd van hun mooiste kant zien. Dat stukje noem ik de vismarkt. Van mij mag het, als er ook nog een constructief gesprek mogelijk blijft. Daartegenover staan de realiteitsgestoorde juich- en jubelverhalen, dat noem ik de fabeltjeskrant.

Succes, laat je niet uit het veld slaan, en Irene ook niet!
Groetjes,

Francis
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Francis, Irene, Mara, dank je wel voor je berichtje. Vandaag ben ik als mezelf, dus als vrouw. In een winkel kreeg ik een compliment over mij passabiliteit - zelfs zonder make-up. Het is weer prettig om Josette te zijn, en rustiger.
liefs, Josette
eleen
daar ben ik weer
Contacteer:

Bericht door eleen »

Hoi Josette,

Ik zag je foto op bij de profielen en je bent gewoon doorsnee vrouw, daar mag je best trots op wezen hoor

Eleen
Yo, I'll tell you what I want, what I really really want,
Really really wanna be Woman!
If you want my future forget my past!
Fennes
ff weer wat posten

Bericht door Fennes »

eleen schreef:Hoi Josette,

Ik zag je foto op bij de profielen en je bent gewoon doorsnee vrouw, daar mag je best trots op wezen hoor

Eleen
helemaal mee eens :D
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Hallo lieverds,

Vandaag was het weer Josettedag voor me :D :P En Josettedag betekent dan de hele dag als vrouw, want zo voel ik me van binnen zo. Het is geen drang meer, maar een automatisme om vrouw te zijn. Ik ben ook naar buiten geweest als mezelf, dus als vrouw. Shoppen, ook dingen gekocht. Strak vestje, handtas, laarzen. In de schoenenzaak werd ik met mevrouw aangesproken, men vond mij passabel met kleren, pruik, borstjes en het gezicht gladgeschoren zonder make-up. Ik kom er geregeld, ze kennen me.

Donderdag en vrijdag moest ik man zijn. Maar ik moest veel denken aan mijn vrouwzijn.

Zoals de zaken er nu voorstaan kan ik pas in mei weer naar Tanja. Maar tot die tijd wil ik me alvast voorbereiden op een mogelijk 24/7 als vrouw door de weekenden en de woensdagen als vrouw te leven. Ik vertel niets over op mijn werk. Eerst buiten mijn werk om vrouw zijn. En rustig opbouwen, de verleiding is groot om te snel veel te veel te willen.

De afgelopen maanden heb ik geprobeerd om Josette weg te stoppen. Dat deed me geen goed, je bent veel prikkelbaarder en kan minder van andere mensen hebben. Haar de ruimte geven betekent dat ik ook op de momenten als man meer kan hebben en makkelijker ben. Het omschakelen blijft het lastigst.
liefs, Josette
Plaats reactie