Sticky schreef:Wat nu te doen he, met de ghost/proxy-writers?
Het lijkt een beetje een impasse te worden zo.
Tja, helaas zitten we indeze situatie en zullen we moeten zien waar die eindigt.
Wel vind ik het frappant dat mensen het hier niet naar hun zin hebben, want er deugt niet veel van cq mensen hier doen het helemaal niet goed, maar je blijft wel terugkomen en doet daar ook erg veel moeite voor.
Ik vergelijk het een beetje met een winkel.
Als ik in een winkel niet goed behandeld wordt (terecht of onterecht laat ik even in het midden) kom ik daar niet meer.
Ik blijf dan niet alle mogelijke moeite doen (incl 'vermomingen' ) om daar toch binnen te komen en dat ik er elke keer weer buiten gezet wordt.
Ik zou me zoiets nog voor kunnen stellen als het de enige winkel was, maar dat gaat hier ook niet op.......we zijn niet de enige op dit gebied.
Sticky schreef:Ik kan me zeker niet altijd verplaatsen in wat er geschreven wordt, gelukkig ben ik niet de advocate van Mila (al zou dat aardig verdienen
)
Wel denk ik dat er in het verleden dingen gruwelijk fout zijn gegaan, die je nu niet makkelijk even recht zet.
Je mag haar advocate zijn hoor....ik gun je een goed inkomen
.....alleen of je veel zaken zou 'winnen'...........ik durf daar geen geld op te zetten.
En dan nog.....wat is 'winnen'?
Ik persoonlijk geloof niet dat er 'winnaars' zijn in dergelijke zaken.
Sticky schreef:De persoonlijke aanvallen van Lisa zijn daarvan een voorbeeld.
Het toppunt van fout vond ik wel, toen Mila te horen kreeg dat haar terugkeer hier gedoogd zou worden, mits ze niet zou vervallen in "Mila-achtig gedrag".
Go figure...
Ik heb al geschreven dat Lisa haar opmerkingen niet altijd even 'handig' waren, daar zal ik ook niets aan af doen, al sta ik wel achter haar besluiten.
Dat Mila weer gedoogd werd, mits zij niet zou vervallen in 'mila gedrag'.....mogelijk had dat wat anders gezegd kunnen worden, maar de kern was toch dat ze weer binnen mocht mits ze niet weer zich zou gaan gedragen op de manier die tot de ban geleid had.
Woordkeus kun je over discuseren, inhoud lijkt mij duidelijk.
Sticky schreef:Sindsdien doet het me steeds meer denken aan hoe het mij verging op de lagere en middelbare school. Op de eerste stond ik (letterlijk!) sommige jaren meer op de gang dan dat ik in de klas zat. Daarna, op de middelbare school, ging ik van de ene naar de andere schorsing. Het werd bijna een identiteit. Ik was er geweldig goed in om leraren het bloed onder hun nagels uit te halen, ik liet me de les uitsturen voordat die begonnen was, en maakte daar dan weer bezwaar tegen, het was tamelijk onhoudbaar.
Er was maar 1 argument waar ik vatbaar voor was: van school gestuurd worden. Dat liet ik niet gebeuren, ik liet me eenvoudig niet wegsturen! Ondanks alle strijd was het toch een soort veilige plek daar. Ik was boos op het hele leven, achteraf wel verklaarbaar, en daar kon ik het uitleven. Het was de enige plek die daar veilig genoeg voor was.
Als je zo vaak de les uitgestuurd bent (om jouw voorbeel te gebruiken) kun je op enig moment verwachten dat je 'van school gestuurd' wordt.
De enige manier om dat te voorkomen is gaan zorgen dat je niet meer de les uitgestuurd wordt.
Je hebt het ook over bloed onder nagels vandaan halen....dat is ook zoiets.
Ik maak dat in mijn werk regelmatig mee (ik ben buitengewoon opsporingsambtenaar)....mensen gaan tot aan het randje met hun gedrag ....soms zover dat je ze met liefde een ram voor hun kop zou verkopen (om maar iets te noemen), maar net niet ver genoeg dat dit ook (volgens de wet en (ambts)instructie(s)) kan/mag.
Dan op enig moment gaan ze net ff een klein streepje TE ver, waardoor je net wel die ram mag verkopen......dan hebben ze hem ook.
Onder 'normale' omstandigheden, dus zonder die voorgeschiedenis, zou je die ram nog niet eens geven ondanks dat het mag......het is dus een opstapeling.
Sticky schreef:Behalve advocate ben ik ook niet Mila's psycho-analytica, ik ga hier geen beschouwing ten beste geven van haar beweegredenen voor wat ze doet.
Maar de situatie is wel herkenbaar voor me.
Haar beweegredenen ken ik ook niet.
Ik handel naar de feiten die ik zie en de achterliggende gedachte daarvan....geen idee.
Sticky schreef:"Niet vervallen in Mila-achtig gedrag", ik vind het zo symbolisch voor hoe de verhoudingen geworden zijn in een tijd dat dit forum (en dat is wat mij betreft vergeven maar niet vergeten) wat minder consequent beheerd werd.
Ik zal niet ontkennen dat er in het verleden fouten gemaakt zijn....evenmin ga ik garanderen dat er in de toekomst geen fouten meer gemaakt zullen worden.
We deden en doen ons best om de zaken zo goed mogelijk te laten verlopen en dat het hier voor
iedereen prettig is.
Sticky schreef:Het is helaas niet meer terug te vinden, en dat is ook zoiets kwalijks wat hier nu al duizend keer aan de orde is gesteld en nooit bevredigend beantwoord.
Dat er berichten verdwenene zijn klopt.
Jij geeft aan dat het waarom nooit bevredigend is beantwoord, maar in mijn ogen is dat al een aantal keer verteld.
Het was simpel een kwestie van ruimte.
Er is toen in ondeling overleg gekozen voor opschonen (weggooien) van het forum.
We hebben daarbij ook de hulp van de gebruikers ingeroepen, maar daar kregen we geen reactie op.....althans we kregen wel wat reacties, maar niet in de zin van 'daar helpen we in mee' (zie ook "de Site" draad "afslanken forum")
Jij geeft aan dat Lisa daarop bewust die draden en berichten gewist heeft die haar onwelgevallig waren.
Ten eerste heeft Lisa het niet alleen gedaan (al heeft zij wel het meeste werk daarin verzet), dus die draden/berichten waar over gesproken wordt, kunnen heel goed door een van de anderen (incl. mijzelf) gewist zijn.
Ten tweede geloof ik niet dat Lisa zo heeft zitten uitzoeken dat dat zij precies die berichten te pakken had.......dat is nogal een klap werk om het op die manier te doen....
Ik geloof er echt in dat ook Lisa heeft gekeken naar die draden en berichten die niets toevoegde (en scheldkanonades, persoonlijke aanvallen etc. vallen daaronder in mijn optiek) en die verwijderd.