Wat staat dat wijf negatief in het leven zeg. Als je geen vragen wil over je transseksualiteit, houd dan gewoon je bek en loop het dan ook niet overal te verkondigen.
De meeste mensen zijn gewoon oprecht geïnteresseerd naar mijn gevoel en soms komen die vragen er wat ongelukkig uit. Alleen de vraag: "Wat is je èchte naam?" is inderdaad wel heel erg respectloos.
De schattigste vraag die ik al een aantal keer heb gekregen is: "Kun je na de operatie dan ook menstrueren en kinderen krijgen?"
YouTube - Bad Questions to Ask a Transsexual
Moderator: Moderators
Helemaal mee eens, ik was echt benieuwd of iemand dat ook zou zeggen!Jamie schreef:Wat staat dat wijf negatief in het leven zeg. Als je geen vragen wil over je transseksualiteit, houd dan gewoon je bek en loop het dan ook niet overal te verkondigen.
Ik vind in principe iedere vraag toegestaan, maar trek wel zelf een grens waar ik op in ga. Antwoorden als 'dat is me te prive', 'dat weet ik ook (nog) niet' en 'dat wordt pas relevant als je ooit mee naar huis zou gaan' heb ik altijd wel paraat. Als de sfeer van het gesprek me niet bevalt, heb ik het helaas erg druk en dus geen tijd. En wat mijn echte naam is, daar weet ik het antwoord heel goed op. Dat is de naam die ik tegenwoordig eindelijk gebruik.
Sticky
Ongelooflijk Jamie, zo onvriendelijk was jouw reactie toch niet?
't Is trouwens op die commentaarpagina drukker dan hier zeg.
Sticky
Gaat dat dan ook over jou?Calpernia Addams schreef: Move along, sister... there's nothing for you here.
Eh, +1Iemand schreef: You should've called this video "bad questions to ask me" btw.
Sticky
- Lianne
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Aangezien ik nog niet 100% als vrouw leef kijk ik er misschien anders tegenaan dan sommigen van jullie.
Voor mij is het zo dat de vragen die ik krijg, meestal niet te prive zijn, laat het gesprek gewoon niet die richting opgaan, meestal lukt het me wel om het gesprek een positieve wending te geven.
Krijg gewoon wel reacties van mensen die proberen zich in mijn situatie te verplaatsen en vanuit die hoek dan vragen stellen, niet uit nieuwsgierigheid, maar vanuit het gegeven dat er ook veel mensen zijn die er graag meer over te weten willen komen, om het hoe en waarom bijvoorbeeld.
Er zijn nu eenmaal veel mensen die er weinig vanaf weten, maar er wel graag iets meer over te weten willen komen, omdat ze het willen begrijpen waarom ik zo wil leven.
En ik kan niet anders zeggen dan, dat het toch mooi is dat iemand zich in een ander zijn situatie wil inleven, althans het wil proberen.
Kijk negatieve reacties krijg ik ook weleens hoor, maar daar moet ik maar mee leren om te gaan, krijg die net zogoed als een ander op deze wereld.
groetjes Lianne
Voor mij is het zo dat de vragen die ik krijg, meestal niet te prive zijn, laat het gesprek gewoon niet die richting opgaan, meestal lukt het me wel om het gesprek een positieve wending te geven.
Krijg gewoon wel reacties van mensen die proberen zich in mijn situatie te verplaatsen en vanuit die hoek dan vragen stellen, niet uit nieuwsgierigheid, maar vanuit het gegeven dat er ook veel mensen zijn die er graag meer over te weten willen komen, om het hoe en waarom bijvoorbeeld.
Er zijn nu eenmaal veel mensen die er weinig vanaf weten, maar er wel graag iets meer over te weten willen komen, omdat ze het willen begrijpen waarom ik zo wil leven.
En ik kan niet anders zeggen dan, dat het toch mooi is dat iemand zich in een ander zijn situatie wil inleven, althans het wil proberen.
Kijk negatieve reacties krijg ik ook weleens hoor, maar daar moet ik maar mee leren om te gaan, krijg die net zogoed als een ander op deze wereld.
groetjes Lianne
Dat is Allard, dat is een kennis van me.Sticky schreef:Ongelooflijk Jamie, zo onvriendelijk was jouw reactie toch niet?
Gaat dat dan ook over jou?Calpernia Addams schreef: Move along, sister... there's nothing for you here.
Eh, +1Iemand schreef: You should've called this video "bad questions to ask me" btw.
Sticky
En inderdaad: zo onvriendelijk vond ik mezelf niet maar blijkbaar voelde ze zich helemaal persoonlijk aangevallen en JA die opmerking "move along, sister" was voor mij.