wist je al vroeg van jouw T*gevoelens??
Moderator: Moderators
okeej
het eea kan voor hem gelden, maar ik denk niet dat zogenaamde conditionering, want dat is waar mik het over heeft, werkt
wel een aardig experiment, je verkleedgedrag buiten de context plaatsen en het ' beloningsysteem' aanpassen aan een andere activiteit
nochtans denk ik dat iets dat al zo lang in je systeem zit - volgens mij weten de meeste travestieten niet waarom, maar wel dat ze zich verkleden als kind en dat prettig vonden - uit kan bannen
travestie met als doel sexuele opwindingvalt onder het kopje parafilie als ik me niet vergis en dat is vrij hardnekkig, dat zit geworteld in iemands karakter en persoonlijkheidsstructuur, stoppen is er niet bij
ik heb zo het id dat mik vooral zelf probeerd van zijn travestie af te komen maar daar niet goed raad mee weet, en allerlei theorieen zouden welicht inzicht kunnen verschaffen maar het is de praktijk waar het om gaat
ben benieuwd mik
het eea kan voor hem gelden, maar ik denk niet dat zogenaamde conditionering, want dat is waar mik het over heeft, werkt
wel een aardig experiment, je verkleedgedrag buiten de context plaatsen en het ' beloningsysteem' aanpassen aan een andere activiteit
nochtans denk ik dat iets dat al zo lang in je systeem zit - volgens mij weten de meeste travestieten niet waarom, maar wel dat ze zich verkleden als kind en dat prettig vonden - uit kan bannen
travestie met als doel sexuele opwindingvalt onder het kopje parafilie als ik me niet vergis en dat is vrij hardnekkig, dat zit geworteld in iemands karakter en persoonlijkheidsstructuur, stoppen is er niet bij
ik heb zo het id dat mik vooral zelf probeerd van zijn travestie af te komen maar daar niet goed raad mee weet, en allerlei theorieen zouden welicht inzicht kunnen verschaffen maar het is de praktijk waar het om gaat
ben benieuwd mik
-
- ForumFan
zit even naar mijzelf te kijken. Voor mij was het vroeger wel een gedeelte erotische gevoelens vooral in de begin tijd. Later ben ik er achter gekomen dat er meer bij speelde. Het erotische verdween al snel naar de achtergrond en was niet meer bevredigend en dus niet meer belonend. Volgens Mik haar theorie zou dus de travestie - neigingen dus verdwenen moeten zijn. Immers geen beloning - geen zin meer om om te kleden etc.
Integendeel nu zag ik mij genoodzaakt om dieper in mijzelf te kijken om die neiging om als vrouw rond te lopen te kunnen verklaren want het bleef naar voren komen. Ook ik dacht toen dat het over zou gaan maar dus niet en nu kan ik wel zeggen dat ik daar blij om ben ondanks alle problemen dat het op geleverd heeft
Overigens wordt het beloning systeem ook wel gebruikt bij bepaalde stop methodes voor roken. Als je enkele dagen of bijv. een week gestopt bent dan is het goed om van het gespaarde geld iets persoonlijks voor jezelf te kopen om jezelf te belonen voor jou moeite.
Als ik naar mijzelf kijk dan moet ik helaas zeggen dat deze methode totaal niet geholpen heeft Ik rook nog steeds
Integendeel nu zag ik mij genoodzaakt om dieper in mijzelf te kijken om die neiging om als vrouw rond te lopen te kunnen verklaren want het bleef naar voren komen. Ook ik dacht toen dat het over zou gaan maar dus niet en nu kan ik wel zeggen dat ik daar blij om ben ondanks alle problemen dat het op geleverd heeft
Overigens wordt het beloning systeem ook wel gebruikt bij bepaalde stop methodes voor roken. Als je enkele dagen of bijv. een week gestopt bent dan is het goed om van het gespaarde geld iets persoonlijks voor jezelf te kopen om jezelf te belonen voor jou moeite.
Als ik naar mijzelf kijk dan moet ik helaas zeggen dat deze methode totaal niet geholpen heeft Ik rook nog steeds
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Hallo Dhiamara,dhiamara schreef:Leg me dat eens uit. Dus volgens jou ben ik van mijn travestie af als ik verkleed als vrouw naar buiten ga?Ga in plaats daarvan als vrouw naar buiten, ontmoet mensen, etc. maar doe het thuis niet.
Ik denk dat de maatschappij dus daar wel anders over denkt Maar goed zoals ik het nu via jou schrijven bekijk dan zou je in mijn ogen dus in de categorie transgender vallen of non-op transsexueel.
ik weet verder niet zo veel van je af. Maar als je vooral aan travestie doet in de beslotenheid van je huis dan is dat vaak gekoppeld aan twee krachtige bekrachtigers: seks en ontspanning. Als je 'normaal' als vrouw naar buiten gaat, valt die mogelijkheid voor seks meestal weg. Ook is het dan niet meer lekker thuis kunnen doen wat je wilt, maar mensen ontmoeten, praten, etc. Het is dus vaak eerder wat spannend dan puur ontspannend. Wanneer je dat voortdurend doet in plaats van thuis en die seks in combinatie met travestie blijft steeds achterwege, dan verandert het karakter van het verkleden. In het onderzoek van Vennix kun je dit bijvoorbeeld terug vinden: travestieten die veel uit gaan (meestal naar besloten T&T bijeenkomsten) voeren andere motiveringen aan. De functie van de travestie is daardoor dus wat verschoven. (Zie eventueel mikstravestienotities. blogspot.com onder functie-shift.)
Je moet natuurlijk niet verwachten dat dat van de ene dag op de andere optreedt, maar na verloop van tijd treedt dat effect dus wel degelijk op.
Wanneer je zodra je verkleed bent als vrouw eigenlijk alleen maar naar buiten gaat (wat ik tenslotte deed) om daar uit te gaan en mensen te ontmoeten, dan probeer je er gewoon zo leuk mogelijk uit te zien. Als je er niet goed uitziet, is het namelijk niet echt leuk meer. In het begin is dat, als je er goed uitziet, best leuk en spannend. Maar het is ook veel werk. Er zijn dan altijd wel mannen die seks met je willen (als je er goed uitziet), maar als je daar niet voor in bent, krijg je na verloop van tijd wel zo iets van: waar moet dit allemaal voor? De contacten die je legt zijn soms echt heel leuk, maar na verloop van tijd heb je het ook allemaal wel wat gezien.
Voorzover ik weet, is dit een reactie die onder showgirls (er zo goed mogelijk uitzien in de ogen van het publiek) die niet met mannen daten, wel vaker optreedt. Op een gegeven moment vinden ze het vaak maar een hoop gedoe.
In de ogen van je omgeving ben je en blijf je vermoedelijk altijd travestiet als je zo openlijk naar buiten bent gegaan. Als je er leuk uitzag, is dat in de praktijk niet zo'n probleem, denk ik, behalve met je werk (daar valt dat misschien minder goed) en thuis met je relatie. Dus daar moet je wel even goed over nadenken.
Je vraagt je af in je laatste zin wat ik precies ben, hoe je me kunt indelen. Ik was travestiet, heb me ontwikkeld tot showgirl (maar dat is dus ook nog travestie) en loop nu als het zo uitkomt het liefst als man-in-(mini)rok. Het leuke is dat ik dat nog steeds als showgirl doe: het moet er leuk uitzien. Je mag me ook gerust transgender noemen, in de zin van iemand die afwijkt van het gender-stereotype. Een non-op trans ben ik niet bepaald, want ik ben eigenlijk wel blij met dat leuke lichaam dat ik heb. En me vrouw (of man) voelen, doe ik ook al niet.
Groetjes,
Mik
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Hallo Irene,Irene schreef:Daar ligt nou net de crux volgens mij Malle. Mik gaat er vanuit dat travestie een vervelend bijverschijnsel van masturbatie is (sorry voor de kort door de bocht samenvatting). Je kan dat ook omdraaien en dan gaat het hele verhaal volgens mij niet meer op.
Irene
je bedoelt dat masturbatie een vervelend bijverschijnsel van travestie is. Ja, misschien wel.
Maar het punt waar het om gaat, is dat masturbatie werkt als een krachtige bekrachtiger. Het voorgaande gedrag wordt daardoor sterk bekrachtigd en krijgt ook een specifieke lading/betekenis/functie, of je dat nu wilt of niet.
Groetjes,
Mik
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Hallo Dhiamara,dhiamara schreef:Overigens wordt het beloning systeem ook wel gebruikt bij bepaalde stop methodes voor roken. Als je enkele dagen of bijv. een week gestopt bent dan is het goed om van het gespaarde geld iets persoonlijks voor jezelf te kopen om jezelf te belonen voor jou moeite.
het probleem bij roken is dat het nicotine-shot dat je jezelf toedient met een sigaret bekrachtigend werkt. Zodra je dus eenmaal verslaafd bent (ingesteld bent op de nicotine), is het moeilijk er mee te stoppen.
In dit geval zit de beloning dus behoorlijk vast aan het vervelende gedrag waardoor het in stand blijft.
Wat je moet proberen te doen, is jezelf gedrag aan te leren dat het roken onmogelijk maakt of lastiger maakt. Leg die sigaretten een eind weg en beloon jezelf regelmatig voor die stap, b.v. door in een grafief bij te houden hoeveel dagen je dat volhoudt.
Groetjes,
Mik
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Hallo Malle,Malle schreef:ik heb zo het id dat mik vooral zelf probeerd van zijn travestie af te komen maar daar niet goed raad mee weet, en allerlei theorieen zouden welicht inzicht kunnen verschaffen maar het is de praktijk waar het om gaat
ben benieuwd mik
net als zo veel travestieten heb ik vroeger ook een heel aantal keren alles weggekieperd waarna het tenslotte opnieuw begon. Na een hele tijd ben ik tenslotte naar buiten gegaan en ben dat later heel openlijk gaan doen. In eerste instantie was dat heel leuk door de reacties, maar uiteindelijk is daardoor bij mij het karakter van de travestie tenslotte ingrijpend veranderd. Die combinatie met masturberen (wat toch al niet zo veel voorkwam) kon voor mijn idee niet langer (je ziet jezelf daardoor anders dan dat het publiek je ziet) en thuis verkleed rondlopen deed ik daardoor ook niet meer. Je hebt dan best veel werk van het verkleed zijn, terwijl wat het oplevert tenslotte toch wat onduidelijk is.
In ieder geval is die beroemde/beruchte drang verdwenen. Als het zo uitkomt, wil ik me best verkleden, want wat maakt het uit of je een leuke rok of een mooi colbert draagt, maar voor mij hoeft het niet echt meer in dameskleding. Als ik het doe, doe ik het eigenlijk vooral voor andere mensen. Dus uit sociale verplichtingen. Aan één kant vind ik dat wel wat jammer. Aan de andere kant is het ook wel lekker rustig.
Ik heb dus niet bewust geprobeerd te stoppen met travestie (waarom zou ik in dat stadium?), maar dat is wel wat er in feite gebeurd is. Natuurlijk kan ik dus nog best eens een rok of iets dergelijks dragen, maar het zijn nu eigenlijk voor mij gewoon kleren. Ongeveer net zo als dat mijn vrouw een broek draagt.
Groetjes,
Mik
hoi Mik,
ik begrijp wat je zegt (heb ook je items op je blog gelezen). Het is
erg interessant en de kern is mijns inziens juist. De vraag is alleen òf
een travestiet er vanaf wil. De meesten niet denk ik, alleen die mannen
die er problemen (in de relatie) mee krijgen. Het is als een verslaving,
wat sex ook kan zijn, je moet wel eerst vinden dat je verslaafd bent.
De meesten vinden dat niet en wat mij betreft is dat prima. Misschien
is het een combinatie van karakter en fetish. Zolang je de mensen om
je heen er geen schade mee berokkent is het mijns inziens net zo gewoon
als bdsm, fetishisme en andere fantasieën.
gr,
Kate
ik begrijp wat je zegt (heb ook je items op je blog gelezen). Het is
erg interessant en de kern is mijns inziens juist. De vraag is alleen òf
een travestiet er vanaf wil. De meesten niet denk ik, alleen die mannen
die er problemen (in de relatie) mee krijgen. Het is als een verslaving,
wat sex ook kan zijn, je moet wel eerst vinden dat je verslaafd bent.
De meesten vinden dat niet en wat mij betreft is dat prima. Misschien
is het een combinatie van karakter en fetish. Zolang je de mensen om
je heen er geen schade mee berokkent is het mijns inziens net zo gewoon
als bdsm, fetishisme en andere fantasieën.
gr,
Kate
Wel Mik, het ligt wel dicht bij elkaar. maar als een man vrouwenkleding gebruikt om sexueel geladen te worden dan is dat toch geen travestie,Mik van Es schreef:Hallo Bea,
dat is een interessant standpunt. Wanneer is er dan volgens jou sprake van travestie?
Groet,
Mik
als je jezelf prettiger voelt in vrouwenkleding zonder die sexuele opwinding, dan is dat volgens mij travestie.
Maar ja de meningen kunnen hierover verschillen.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
ik heb zo' n bruin vermoeden dat de combi vrouwenkleding en sex voor zeker de helft van de ' travestieten' geldTV-Bea schreef:Wel Mik, het ligt wel dicht bij elkaar. maar als een man vrouwenkleding gebruikt om sexueel geladen te worden dan is dat toch geen travestie,Mik van Es schreef:Hallo Bea,
dat is een interessant standpunt. Wanneer is er dan volgens jou sprake van travestie?
Groet,
Mik
als je jezelf prettiger voelt in vrouwenkleding zonder die sexuele opwinding, dan is dat volgens mij travestie.
Maar ja de meningen kunnen hierover verschillen.
Groetjes Bea.
maart dat zijn dan geen travestieten volgens jou, wat dan wel?
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik vroeg me al af wanneer de hokjesdiscussie zou ontstaan
Ik heb me daar altijd tegen verzet, maar moet toegeven dat ik er in deze draad ook aan meegedaan heb en als zodanig heeft het me toch weer iets geleerd. Veel transseksuelen zien geen verwantschap met travestieten, terwijl mij altijd de overeenkomsten opvielen. Nu blijkt dat door diverse mensen die zichzelf travestiet noemen geen verwantschap wordt gevoeld met dragqueens en fetishisten. Ik zelf heb die verwantschap ook nooit gevoeld en me nooit gerealiseerd dat binnen die groepen wel op de overeenkomsten werd gelet. Een echte eye opener.
Bedankt Irene
Ik heb me daar altijd tegen verzet, maar moet toegeven dat ik er in deze draad ook aan meegedaan heb en als zodanig heeft het me toch weer iets geleerd. Veel transseksuelen zien geen verwantschap met travestieten, terwijl mij altijd de overeenkomsten opvielen. Nu blijkt dat door diverse mensen die zichzelf travestiet noemen geen verwantschap wordt gevoeld met dragqueens en fetishisten. Ik zelf heb die verwantschap ook nooit gevoeld en me nooit gerealiseerd dat binnen die groepen wel op de overeenkomsten werd gelet. Een echte eye opener.
Bedankt Irene
Kleine stapjes
-
- daar ben ik weer
-
- dagelijks aanwezig
Ik zal het moment nooit vergeten in de jaren 70 dat mijn moeder gekleed in mouwloze jurk en zwarte 'big-hair' pruik de keuken binnen kwam. Dat gevoel dat ik daarbij kreeg...Ik dacht : dat wil ik ook !
Als ze die prachtige pruik niet droeg sloop ik stiekum de slaapkamer binnen, greep een jurk uit de kast en liet die zalige harenpracht op mijn hoofd neerdalen. Sindsdien is het 'mis' Op mijn 14e kocht ik mijn eerste pruik en kleding en is het diepe gevoel om een vrouw te zijn alleen maar toegenomen.
Toen in in Duitsland in dienst moest nam ik zelfs kleding en pruik mee om me af en toe op mijn kamer te kunnen transformeren.
Nu, na een heleboel jaren, ben ik in het bezit van een heleboel pruiken , kleding etc etc zoals alle meiden denk ik en ik voel me er goed bij. Ben in balans met aan mijn zijde een prachtige accepterende echtgenote die ook make-up en andere damesdingetjes voor me koopt.
Het gevoel om vrouw te zijn gaat niet weg, is niet te onderdruken en kun je dus maar beter een plek in je leven/relatie geven
Groetjes,
Claire.
Als ze die prachtige pruik niet droeg sloop ik stiekum de slaapkamer binnen, greep een jurk uit de kast en liet die zalige harenpracht op mijn hoofd neerdalen. Sindsdien is het 'mis' Op mijn 14e kocht ik mijn eerste pruik en kleding en is het diepe gevoel om een vrouw te zijn alleen maar toegenomen.
Toen in in Duitsland in dienst moest nam ik zelfs kleding en pruik mee om me af en toe op mijn kamer te kunnen transformeren.
Nu, na een heleboel jaren, ben ik in het bezit van een heleboel pruiken , kleding etc etc zoals alle meiden denk ik en ik voel me er goed bij. Ben in balans met aan mijn zijde een prachtige accepterende echtgenote die ook make-up en andere damesdingetjes voor me koopt.
Het gevoel om vrouw te zijn gaat niet weg, is niet te onderdruken en kun je dus maar beter een plek in je leven/relatie geven
Groetjes,
Claire.
...uit Groningen. Daar waar de lucht de horizon nog raakt....
-
- daar ben ik weer
- Locatie: De naam van het IJselmeer voordat het Zuiderzee heette
Ik merkte al rond mijn tiende dat er "iets" niet klopte. Maar ik had thuis grotere problemen dan mijn "anders" zijn. rond mijn puberteit merkte ik dat ik weleens jaloers was op meisjes. En later in de puberteit... op vakntie ergens in frankrijk... in een bos, op werkelijk een van de mooiste plekjes waar ik ooit ben geweest... Pats. Pas toen besfte ik dat ik werkelijk anders was. Ben toen niet snel daarna ook vrouwenkleding aan gaan trekken en dat voelde zo goed... zo vertrouwd... ik werd er een stuk kalmer van... het voelde gewoon vertrouwder aan. En dan wordt je betrapt en zak je werkelijk door de grond van schaamte. Ben op 18 jarige leeftijd in contact gekomen met het GT van de VU. Behoorlijk wat onderzoeken gehad en "Mogelijk trans" was de uitslag. Vervolgens naar een zielenknijper geweest, en even ging het beter. Om een lang verhaal kort te houden.... Inmiddels ben ik weer bij de VU en is de relatie tussen mij en mijn vriendin zeer gespannen en loopt waarschijnlijk zeer binnenkort ten einde. Ik besef dat ik haar leven compleet overhoop gooi en dat doet mij meer verdriet dan het fijt dat ik haar voorgoed kwijt raak. Ik kom er wel weer bovenop... ergens loopt er wel iemand die mij zal liefhebben als Marleen.... Die mij dat kan geven waar ik naar opzoek ben.
Treurig... het zijn echter wel de vaste riedeltjes waar je als genderdysfoor persoon doorheen moet.
Liefs,
Marleen
Treurig... het zijn echter wel de vaste riedeltjes waar je als genderdysfoor persoon doorheen moet.
Liefs,
Marleen
Al op me 9de toen ik naar een internaat moest wist ik het al, hield van dragen van me ma haar strings in de weekenden en kocht wel es wat (mensen kijken je echt raar aan als je als 10 jarig jochie een string of boxer koopt ) Later op me 17de kwam daar ook bij dat ik er achter kwam dat ik bi seksuele gevoelens had maar eigenlijk pas sinds vorige week durf ik compleet het idee van dames kleding dragen te accepteren. (Ben nu 24 )