Passabiliteit 191 aka posibiliteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Mina_ schreef:dat vind ik onzin. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een heteroseksueel of biseksueel verleden hebt dat een homoseksuele identiteit misschien bevrijdend kan zijn, maar ik heb dat nooit zo ervaren hoor. Die identiteit heb ik mn hele leven al gehad (onvrijwillig!).
Dat kan ik me wel voorstellen ja, dat het voor jou niets toevoegt wat ik schrijf.
Mina_ schreef:Dat jij mij bijv als homo zou zien heeft dat meer te maken met hoe jij jezelf ziet dan hoe ik mijzelf zie.
Ja, het gaat vooral over mezelf. Transgender en homo zijn twee woorden waar ik me momenteel wel bij thuis voel. Maar ook soms mee worstel hoor.
En dan valt het me op, ook op dit forum, hoe die twee termen elkaar lijken te bijten. Alsof er toch hele vastgeroeste beelden over allebei lijken te bestaan.
Of, zoals Janiek laatst schreef, in een reportage over de Transgender Info Dag:
Janiek schreef: En ook bleef de vraag onderbelicht wat transgender binnen de homo-wereld betekent. Speelt hierbij het verlangen van de organisatie om in de aankondiging van de dag te benadrukken dat ‘transgenders zeker ook niet homoseksueel’ zijn een rol? En help je met die woorden niet het ene vooroordeel de wereld uit door er een ander voor in de plaats te stellen?
Sticky
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

wanneer classificeer je jezelf als homo?

als je alleen sex wilt met mannen als man zijnde?
als je een relatie wilt met een man als man zijnde?

als je ts bent en sex wilt met mannen?
als je ts bent en een relatie wilt met mannen?

de termen zijn in het geval van tg en ts welicht wat te beperkt, daar ben ik me van bewust en ik neig er dan ook naar niet te willen classificeren

e doch, het onderwerp ligt er, ik spring er op in ;)
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

hoi hoi lieverds!

Ja die termen bijten elkaar vind ik omdat het ene gaat om seksuele voorkeur en het andere om identiteit...

dat was toch les 1 in de transenkunde? lol

hebben jullie al die tijd zitten slapen ofzo?

LOL
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Jamaar ook al heb je een identiteit, dan mag je toch nog wel sex hebben?
:D

Sticky
troeteltrans
Banned Lid

ja natuurlijk mag dat...

om even om de opmerking van Joy in te haken:
als je een TS ziet als omgebouwde man dan is *hij* volgens die zienswijze een homo, zo denken veel mensen er ook over... (dan doet zelfs de seksuele voorkeur van die TS er niet eens toe) Beetje lullig idd als je dan *flikker* genoemd word... *pot* zou dan meer om zn plaats zijn.. (bij lesbische transgenders).

en zelfs als heb je met een piemel seks met een man en je voelt je vrouw en je neukt hem de zevende hemel in... dan nog ehm... is het niet *zuiver* homoseksuele seks... dan heet sex met transen, als in transseksualiteit...
of homotravestietensex... om de mening van melina niet over het hoofd te zien ;)

ja???
zo is dat ook weer de wereld uit.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Dank voor deze wijze lessen, hoe kon ik zo onwetend zijn :)
Mina_ schreef:*zuiver* homoseksuele seks
Is daar dan een soort Koran voor, met voorschriften oid?
Mina_ schreef: ... dan heet sex met transen, als in transseksualiteit...
of homotravestietensex...
Of homotransgendersex, of lesbotravestietensex, of multimeervoudige shemalesex, het houdt niet op he :)

Sticky
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ik wil graag onderscheid maken tussen lichamelijke homoseksualiteit en geestelijke homoseksualiteit

det ' leutert ' wat handiger volgens mij :wink:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Even twee opmerkingen:

1) iedere trans die seksuele gevoelens voor mannen of vrouwen heeft is homo. De ene categorie vanuit zijn/haar geboortegeslacht, de ander vanuit het doelgender. :wink:

2) Als ik even mag speculeren: de reden dat men op dit soort dagen -bewust- aandacht aan dit thema schenkt komt vermoedelijk omdat men de link los wil laten dat iedere transseksueel/transgender/travestiet net zo goed als man verder kan leven "omdat er genoeg homo's zijn die dat ook niet doen". Of, een andere variant, "dat men de vrouwelijke kant in zichzelf zoekt omdat men op mannen valt. Zodra men een andere man vindt kan men fijn seksen want het doel van de transitie is dan bereikt". Beide redernaties vallen onder de noemer "zwak geleuter". Maar dat hoef ik ons niet uit te leggen? :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef:Of, zoals Janiek laatst schreef, in een reportage over de Transgender Info Dag:
Janiek schreef: En ook bleef de vraag onderbelicht wat transgender binnen de homo-wereld betekent. Speelt hierbij het verlangen van de organisatie om in de aankondiging van de dag te benadrukken dat ‘transgenders zeker ook niet homoseksueel’ zijn een rol? En help je met die woorden niet het ene vooroordeel de wereld uit door er een ander voor in de plaats te stellen?
Sticky
Stout van je, hoor, om mij zomaar te citeren zonder de bron te vermelden :wink: . Ik kan het niet laten om op zoiets te reageren, dus nu weet iedereen dat ik hier af en toe nog meelees, maar me verder meestal goed weet te beheersen.

Het verslagje staat hier: http://www.continuum.nl/index.php?id=293

Ook op mijn blog heb ik dat stokpaardje wel eens van stal gehaald:
http://janiek.wordpress.com/2008/03/06/ ... rag-queen/

Ik ben blij dat jij hier nu "op deze slakken zout legt", want dat is en blijft terecht en allesbehalve negatief.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Passabiliteit 192 aka mission impossible ? of welk nummertje het volgende wordt...

Van de spaarzame momenten dat ik me eens buiten het T&T reservaat begaf, hoe nonrepresentatief ook, heb niet echt negatieve ervaringen... nou misschien dan die ene keer dat ik na m'n first T&T ever toch wel heel overmoedig was geworden (herkenbaar ?) en hopsakee de koopgoot indook voor wat serious windowshopping. Dat ging allemaal prima totdat een meisje riep "dag meneer" :roll: Ik kon wel door de grond zakken op dat moment, eigen schuld dikke bult ? had je maar niet zo overmoedig moeten wezen.

Maar goed, fietsen leer je ook niet van de een of andere dag zonder zijwieltjes zullen we maar zeggen ?

De andere keren ging het ook stukken beter, je duikt de AH in en dat soort dingen. En als ze zelfs bij de silhouette niet in de eerste instantie (totdat je je mond opendoet met je chocopastaberengoed stem!) doorhebben dat je er "zoeentje" bent nota bene ...

Voor de rest ? misschien ziet men het wel. of niet. maar lijkt men zich, met uitzondering van wat macho knullen die rondscouten op de dames afdeling van de Bij zonder vrouwlijke aanhang (???), niet bijzonder druk om te maken. Zolang je maar wat gangbaars uitstraalt, dat is waar het om draait denk ik.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
troeteltrans
Banned Lid

Malle schreef:ik wil graag onderscheid maken tussen lichamelijke homoseksualiteit en geestelijke homoseksualiteit

det ' leutert ' wat handiger volgens mij :wink:
Dat onderscheid is er al... homofilie (liefde voor mannen zonder seks) en homoseksualiteit.... homo betekent *gelijk* dus dat je iets doet of houdt van iets wat gelijk aan jezelf is qua geslacht
dus kan het nu even afgelopen zijn met TS-en en transgenders voortdurend vergelijken met mannen? je lijkt melina wel zeg!
troeteltrans
Banned Lid

Janiek2 schreef: Ik ben blij dat jij hier nu "op deze slakken zout legt", want dat is en blijft terecht en allesbehalve negatief.
Hey welcome back.. leuk dat je even reageert...
jammer dat ik je dan gelijk weer ga afblaffen LOL

nee hoor...

Maar je schrijft het volgende stukje:
Ik heb daarvoor wel mijn plek in de wereld als hetero man definitief losgelaten. Niet zonder angst en zeker ook niet zonder verliezen, voor mijzelf en mijn naasten. De winst, zonder vrees of schaamte te kunnen zijn wie ik ben, weegt daar ruimschoots tegenop.

Daarmee laat je zien dat je je los hebt gemaakt van een heteroseksuele identiteit... Waarom zou een transgender die op mannen valt zich niet los mogen maken van homoseksualiteit?

En Frederique als kleuter viel ik niet op jongetjes hoor.. ik ben op jongens/mannen gaan vallen rond mn 9e en op mn 14e wist ik het zeker.
En transseksualiteit is toch iets dat vanaf je geboorte begint (doorgaans) dus hoe kun je dan homo zijn vanuit je geboortegeslacht? leg es uit dan?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mina_ schreef: Waarom zou een transgender die op mannen valt zich niet los mogen maken van homoseksualiteit?
Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat dat niet mag. Het is zelfs eerder waarschijnlijk, dat dat op den duur vanzelf gebeurt. Wat ik zie bij de mensen om me heen, trans mannen én trans vrouwen, is dat er vaak wel een zekere affiniteit blijft bestaan met de homo- of lesboscene.

Onder travestieten/transgenders die (vooral) op vrouwen vallen, zie ik eerder de neiging om homoseksualiteit "over het hoofd te zien" en soms er zich sterk van te distantiëren. vooral als hun basispositie in het dagelijks leven die van hetero man is.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Janiek schreef: Ik heb daarvoor wel mijn plek in de wereld als hetero man definitief losgelaten. Niet zonder angst en zeker ook niet zonder verliezen, voor mijzelf en mijn naasten. De winst, zonder vrees of schaamte te kunnen zijn wie ik ben, weegt daar ruimschoots tegenop.
Dat stukje was me ook opgevallen ja. Gefeliciteerd, voor zover het gepast is. En leuk wat van je te horen.
En ik ga toch dat sprookje maar eens posten dat ik laatst heb geschreven, ik kan het niet meer laten.
Groetjes,

Sticky
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mina schreef:
En Frederique als kleuter viel ik niet op jongetjes hoor.. ik ben op jongens/mannen gaan vallen rond mn 9e en op mn 14e wist ik het zeker.
En transseksualiteit is toch iets dat vanaf je geboorte begint (doorgaans) dus hoe kun je dan homo zijn vanuit je geboortegeslacht? leg es uit dan?
Misschien heeft dat wel iets met hormonen te maken ;-)
voor je pubertijd viel je namelijk ook al op jongens, al wist je dat toen nog niet :-)
Tijdens de pubertijd krijgen jongens en meisjes (en daar vallen alle categorien onder) interesse voor het andere (en een kleiner percentage voor hetzelfde) geslacht. Dat heeft alles met seksualiteit te maken, die zich begint te ontpoppen onder leiding van de hormonen, maar latent aanwezig was het altijd al.

Geen wetenschappelijke studie naar gedaan, maar gewoon mijn observatie.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie