Dat kan ik me wel voorstellen ja, dat het voor jou niets toevoegt wat ik schrijf.Mina_ schreef:dat vind ik onzin. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een heteroseksueel of biseksueel verleden hebt dat een homoseksuele identiteit misschien bevrijdend kan zijn, maar ik heb dat nooit zo ervaren hoor. Die identiteit heb ik mn hele leven al gehad (onvrijwillig!).
Ja, het gaat vooral over mezelf. Transgender en homo zijn twee woorden waar ik me momenteel wel bij thuis voel. Maar ook soms mee worstel hoor.Mina_ schreef:Dat jij mij bijv als homo zou zien heeft dat meer te maken met hoe jij jezelf ziet dan hoe ik mijzelf zie.
En dan valt het me op, ook op dit forum, hoe die twee termen elkaar lijken te bijten. Alsof er toch hele vastgeroeste beelden over allebei lijken te bestaan.
Of, zoals Janiek laatst schreef, in een reportage over de Transgender Info Dag:
StickyJaniek schreef: En ook bleef de vraag onderbelicht wat transgender binnen de homo-wereld betekent. Speelt hierbij het verlangen van de organisatie om in de aankondiging van de dag te benadrukken dat ‘transgenders zeker ook niet homoseksueel’ zijn een rol? En help je met die woorden niet het ene vooroordeel de wereld uit door er een ander voor in de plaats te stellen?