Passabiliteit 191 aka posibiliteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Mina_ schreef:
Malle schreef:ik wil graag onderscheid maken tussen lichamelijke homoseksualiteit en geestelijke homoseksualiteit

det ' leutert ' wat handiger volgens mij :wink:
Dat onderscheid is er al... homofilie (liefde voor mannen zonder seks) en homoseksualiteit.... homo betekent *gelijk* dus dat je iets doet of houdt van iets wat gelijk aan jezelf is qua geslacht
dus kan het nu even afgelopen zijn met TS-en en transgenders voortdurend vergelijken met mannen? je lijkt melina wel zeg!
ik was mijn handen en meer in volledig in onschuld

de vergelijking maak je zelf, niet ik ;)
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Onder travestieten/transgenders die (vooral) op vrouwen vallen, zie ik eerder de neiging om homoseksualiteit "over het hoofd te zien" en soms er zich sterk van te distantiëren. vooral als hun basispositie in het dagelijks leven die van hetero man is.

Toch even reageren .....
Ik ben het er totaal mee eens.
Ik heb een gelijkaardige houding kunnen waarnemen bij travestieten die de parenclubs bezoeken.
Ze vrijen dus als travestiet me een man (meestal is dat dan gewoon seks om de seks), maar willen zeker niet horen van homoseksualiteit, want uiteindelijk zijn ze thuis 100% hetero-man.

Ik vond dat redelijk vreemd die houding en die gedachtengang.

De belangrijkste reden voor mezelf om me niet als homoseksueel in te delen tijdens mijn travestie periode, pre-SRS en post-SRS is het feit dat mijn seksuele fantasie altijd dezelfde is gebleven.
Namelijk vrijen als 'vrouw' met een man.
Zolang dat niet mogelijk was, heb ik elke vorm van seksualiteit vermeden. Enkel in gedachte en in mijn fantasie was het mogelijk.
Het is dan niet moeilijk te begrijpen dat de SRS redelijk belangrijk was voor mij.

Je kan ergens wel zeggen .....je hebt nog mannelijke trekjes na je SRS, maar dat is niet meer of minder dan vele vrouwen hoor.
Om eerlijk te zijn ik blijk niet meer mannelijke trekjes te hebben dan veel andere vrouwen in het dagelijkse leven.
Het moet in elk geval toch niet zo erg opvallen, want na 1 maand in het wielerpeleton is er nog steeds geen opmerking gekomen.

Nog een leuk verhaaltje over mijn passabiliteit.
Weer eentje om de mensen hier heel blij te maken.
Ten gevolge van een zware val in een koers moest in dus naar de kinesist.
Nu ik ging daar vroeger als ik 17 jaar was naar de zonnebank.
Verder ben ik daar de voorbije 20 jaar niet meer binnen geweest.
Toeval wil dat mijn jongere zus (2 jaar jonger) daar ook naar de zonnebank ging.
Wat bleek .......de kinesist merkte op dat hij nog wist dat ik er naar de zonnebank ging .....uit het gesprek bleek dat hij me dus zag als mijn jongere zus.
Want hij zei ook :ja en je broer die kwam hier ook en hij ging hier ook onder de zonnebank .....
Groot was zijn verassing als ik dan mijn verhaal deed.
Enfin ik kan ondertussen hele boeken schrijven hoor.
Ik heb er echter niet veel zin in , gezien de redelijk negatieve houding van sommige 'wezens' op dit forum.

Groetjes,

Mel
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

de vraag is eigenlijk hoe belangrijk het is je te classificeren als zijnde homo , bi, of straight

voor wie?

het is alleen voor jezelf belangijk, en voor niemand anders
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

Irene schreef: Dat heeft alles met seksualiteit te maken, die zich begint te ontpoppen onder leiding van de hormonen, maar latent aanwezig was het altijd al.
Geen wetenschappelijke studie naar gedaan, maar gewoon mijn observatie.
Irene
Hoi Irene... dit is ook min of meer mijn observatie als ik kijk naar mijn eigen ontwikkeling, maar ik weet niet hoe anderen dat ervaren natuurlijk. Ik denk bovendien wel dat je als *trans* in een onmogelijke situatie wordt geplaatst, er wordt maatschappelijk van je verwacht op meisjes te vallen... terwijl je eigenlijk zelf een meisje bent en ook nog op jongens valt... omgekeerde wereld dus. De kans om een normale ontwikkeling door te maken is er dan eigenlijk niet, tenzij je als kind natuurlijk tijdig kunt of durft te communiceren wat er mis is/gaat.
troeteltrans
Banned Lid

Janiek2 schreef: Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat dat niet mag. Het is zelfs eerder waarschijnlijk, dat dat op den duur vanzelf gebeurt. Wat ik zie bij de mensen om me heen, trans mannen én trans vrouwen, is dat er vaak wel een zekere affiniteit blijft bestaan met de homo- of lesboscene.
Ja die affiniteit herken ik ook wel ten dele. Maar ik heb me nooit *opgenomen* gevoeld in de gay scene. We hadden het *op mannen vallen* gemeen, maar daar blijft het dan eigenlijk bij. Omdat ik weet dat het geen keuze is (seksuele voorkeur - tegenstrijdig he), voel ik een soort van solidariteit tov homomannen. Voor lesbische meisjes/vrouwen voel ik weer heel iets anders maar daar ga ik nu maar even niet op in..
Maar tot mijn verbazing blijkt dat er toch een hoop homo's zijn die hun eigen geaardheid soms wel zien en ervaren als *onnatuurlijk* soms zelfs *zondig*, en dat is mij vreemd. Dan zijn er ook homoseksuelen die hun geaardheid wel hebben omarmd, maar die vinden transseksualiteit weer *onnatuurlijk* of *tegen de wil van God in* is.
In elk geval vind ik dat de situatie van een transgender wel makkelijk vergeleken en verwart kan worden met die van een homoseksueel, maar dat is slechts op het eerste gezicht. Ik vind het wel totaal iets anders. Affiniteit hebben met betekent dat je ergens mee begaan bent, maar nog niet dat je ermee identificeert uiteindelijk.
troeteltrans
Banned Lid

Malle schreef: het is alleen voor jezelf belangijk, en voor niemand anders
ja ook voor anderen omdat je het communiceert naar anderen.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ok, maar het hoeft pas ter sprake te komen wanneer je iets op dat vlak wil van die ander

tot dan toe is het totaal niet relevant wel?
troeteltrans
Banned Lid

er zijn ook homo's en lesbiennes die trots zijn op hun geaardheid en dat met volle overtuiging uitdragen toch?
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ja, en ook daar dezelfde vraag ,waarom?
troeteltrans
Banned Lid

Ja waarom doet een homo of lesbisch meisje een *coming out*? Misschien omdat dat voor hen en heel belangrijk onderdeel is van hun leven? Heterostelletjes fantaseren over trouwen, kinderen enz enz. Een homoseksuele man of vrouw hebben toch ook recht op een eigen levenswijze en een mogelijk daarbij horende identiteit?
en dat is vaak nog niet zo eenvoudig als het lijkt, uitkomen voor je geaardheid, je loopt nl een reeel risico op school om gepest (of erger) te worden, uit je buurt weg getreiterd te worden, gediscrimineerd te worden enz.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ik plaag je een beetje :wink:

iedereen heeft er behoefte aan om zichzelf te zijn , en daar heb je nu eenmaal anderen voor nodig, wat op zich best raar is

je zoekt een bepaalde bevestiging of acceptatie bij anderen, dat je ok bent zoals je wilt zijn maar eigenlijk ziet die bevestiging alleen in jezelf

je hoeft de ander op zich niets uit te leggen
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mina schreef:
Affiniteit hebben met betekent dat je ergens mee begaan bent, maar nog niet dat je ermee identificeert uiteindelijk.
Dat heb je mooi gezegd en ik herken dat bij mezelf ook wel.

Irene
Kleine stapjes
troeteltrans
Banned Lid

Malle schreef:ik plaag je een beetje :wink:

iedereen heeft er behoefte aan om zichzelf te zijn , en daar heb je nu eenmaal anderen voor nodig, wat op zich best raar is

je zoekt een bepaalde bevestiging of acceptatie bij anderen, dat je ok bent zoals je wilt zijn maar eigenlijk ziet die bevestiging alleen in jezelf

je hoeft de ander op zich niets uit te leggen
maar dat is wel samenleven denk ik... dat je kunt leven in eerlijkheid tov jezelf en je omgeving, met elkaar...
en je hebt elkaar toch nodig... je bent toch afhankelijk van elkaar nietwaar?
troeteltrans
Banned Lid

Irene schreef:Mina schreef:
Affiniteit hebben met betekent dat je ergens mee begaan bent, maar nog niet dat je ermee identificeert uiteindelijk.
Dat heb je mooi gezegd en ik herken dat bij mezelf ook wel.

Irene
Dank je maar het is niet helemaal eerlijk van mij. Affiniteit is eigenlijk een verwantschap voelen... maar ik heb de betekenis een beetje omgebogen omdat ik het met die omschrijving niet helemaal eens ben.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

maar verwantschap voelen kan ook zonder je er mee te identificeren hoor (volgens mij wel tenminste). Het is dan een kwestie van de overeenkomsten benadrukken in plaats van de verschillen. Ik merk van mezelf dat ik daar altijd toe neig, wat soms dan toch weer tot conflicten leidt.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie