gedrag openbaar
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Re: gedrag openbaar
Hoi Wavebird,
De eerste keer dat je in het OV zit zul je er zeker -niet- zo bijzitten . Eerder type "bang vogeltje" dat rondkijkt of iemand ook naar hem/haar kijkt en wat de reacties zijn. Is ook niet erg, trouwens.
Ik zit zelf, als niet-passabele T*, ook regelmatig in het OV. Ik kan het iedere T* aanraden: auto-transen zijn vaak banger op straat dan OV-transen. Om het zo maar eens te noemen. Mijn tip: doe gewoon jouw ding. Wat in het OV ook helpt is: een walkman opzetten zodat eventuele opmerkingen of lachsalvo's die er over jou gemaakt worden (en dat gebeurt vrijwel iedereen wel eens en zegt meer over die persoon dan over jou!) stevig gedempt worden.
Wat kengetallen: gemiddeld worden er in de wintermaanden eens per maand een grap/lachsalvo over mij gemaakt. In de zomermaanden neemt dit toe tot eens per 2 weken of soms zelfs eens week. Overigens rijd ik dagelijks op de fiets en zit ik minstens 4x per week in het OV.
Groetjes,
Frederique
De eerste keer dat je in het OV zit zul je er zeker -niet- zo bijzitten . Eerder type "bang vogeltje" dat rondkijkt of iemand ook naar hem/haar kijkt en wat de reacties zijn. Is ook niet erg, trouwens.
Ik zit zelf, als niet-passabele T*, ook regelmatig in het OV. Ik kan het iedere T* aanraden: auto-transen zijn vaak banger op straat dan OV-transen. Om het zo maar eens te noemen. Mijn tip: doe gewoon jouw ding. Wat in het OV ook helpt is: een walkman opzetten zodat eventuele opmerkingen of lachsalvo's die er over jou gemaakt worden (en dat gebeurt vrijwel iedereen wel eens en zegt meer over die persoon dan over jou!) stevig gedempt worden.
Wat kengetallen: gemiddeld worden er in de wintermaanden eens per maand een grap/lachsalvo over mij gemaakt. In de zomermaanden neemt dit toe tot eens per 2 weken of soms zelfs eens week. Overigens rijd ik dagelijks op de fiets en zit ik minstens 4x per week in het OV.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ik vind het heel moedig van je dat je gebruik maakt van het OV.Frederique_ schreef:Ik zit zelf, als niet-passabele T*, ook regelmatig in het OV. Ik kan het iedere T* aanraden: auto-transen zijn vaak banger op straat dan OV-transen.
Ik maak er zelden gebruik van, niet omdat ik er bang voor ben maar helaas is het heel omslachtig om naar mijn besteming te komen met het OV.
Bovendien is het nog eens erg duur.
Ook is het zo dat als je in het OV maar afwijkend bent van de "normale" mens, je al last kan krijgen van je mede reizigers.
En hulp van anderen, ho maar..
Er is geen Kiki die je komt helpen, die zelfs het oude vrouwtje gewoon links liet liggen.
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar ik zou voor het vrouwtje opgekomen zijn!!!!
-
- Banned Lid
Waar heb je het over???The Progynova@ 's schreef: Er is geen Kiki die je komt helpen, die zelfs het oude vrouwtje gewoon links liet liggen.
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar ik zou voor het vrouwtje opgekomen zijn!!!!
doel je soms op mij? Over dat oude vrouwtje...?
ik reis ook heel vaak met het OV, ook als gekke trans, en ik heb NOOIT problemen... maar in sommige wijken in amsterdam, je raad het al, kun je je dat al niet meer veroorloven...
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Uit eigen ervaring?
Of op basis van hear-say + je eigen angsten?
Ik vind je op een vervelende manier stemmingmaken op dit moment...
Groetjes,
Frederique
Of op basis van hear-say + je eigen angsten?
Ik vind je op een vervelende manier stemmingmaken op dit moment...
Groetjes,
Frederique
-
- Banned Lid
Uit eigen ervaring ja.. en ik zou bovendien wel gek zijn er geen rekening mee te houden.. het risico problemen te krijgen is immers levensgroot aanwezig in bepaalde wijken in amsterdam als je overduidelijk homoseksueel bent of trans...Frederique_ schreef:Uit eigen ervaring?
Kom nou zeg frederique... ook de homoseksuelen van allochtone afkomst vluchten regelmatig uit hun eigen wijken en voor hun eigen broers ...
Ik begrijp dat je de allerbeste bedoelingen hebt hoor, maar het helpt alleen niet
dat vindt ik echt overdreven Frederique. en als je een auto hebt, waarom zou je dan in godsnaam met het OV gaan? je hebt die auto niet voor niets aangeschaft. wat wel zo is is dat als je als trans verplicht moet met het OV wordt je wel ineens verplicht om het zo maar te zeggen 'voor de leeuwen geworpen'. maar banger op straat omdat je een 'auto-trans' bent, echt niet. dat vindt ik dus grote onzin. (als je je op straat, in restaurants, kroegen of wat voor openbare gelegenheden dan ook begeeft, dan zit je ook tussen mensen en wordt je dus ook 'voor de leeuwen geworpen') als je evt. al last zou hebben als trans van vreemde blikken, nageroepen worden, uitgejouwd worden enz, dan kan je dat net zo goed overkomen op straat als in het OV of waar in het openbaar dan ook. dus ik vindt het onzin om te stellen dat 'auto-transen vaak banger zijn op straat dan OV-transen'. dat ligt helemaal aan jezelf. ook al ga je als trans niet met het OV, dan wil dat nog niet zeggen dat je dan als kluizenaar oid leeft en nooit onder mensen komt. vindt het dus wel erg kort door de bocht van je die 'uitspraak'.Frederique_ schreef:auto-transen zijn vaak banger op straat dan OV-transen
nepvrouw als geuzennaam
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik gedraag me altijd passend denk ik me zo......assertief op zun tijd en afstandelijk als me iemand stom komt doen.....ik sta best sterk in mun schoenen.....wavebird schreef:alleen hoe gedragen jullie een klein beetje. Is het vooral assertief? of afstanderlijk?
.....ik ben best gelukkig met wat ik heb bereikt en laat dit ook zien
En auto of ov......god, wat un stomme vergelijking
.....wel heb ik vermeden net na de operatie met un vliegtuig te reizen.....wou het voorkomen om uit te leggen, wat dit voor een voorwerp is in mun poes.....whahahahaha.....stendje gevaarlijk, zou nog us gaan ontploffen in 10km hoogte in opgepompte toestand
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Gedragen jullie je ook anders dat je je als man gedroeg?
Ik bedoel je bent volgens mij ook wel veranderd als vrouw.? Ik weet 100% zeker dat ik me opener zou gaan gedragen in het openbaar en minder verlegen. is dat bij jullie ook verbeterd?
Ik bedoel je bent volgens mij ook wel veranderd als vrouw.? Ik weet 100% zeker dat ik me opener zou gaan gedragen in het openbaar en minder verlegen. is dat bij jullie ook verbeterd?
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik merk dat ik meer-en-meer sociaal begin te worden. Hoewel dat ook wel eng is, want ik loop regelmatig tegen de vraag aan "hoe doe je dat, sociaal gezien?" Als man was ik meer op mijzelf gericht.
Mijn coach noemde dat "ont-wikkelen". En dat klopt ook wel: zoals een bloem uit de knop komt zo kom ik ook uit mijn schulp...
Groetjes,
Frederique
Mijn coach noemde dat "ont-wikkelen". En dat klopt ook wel: zoals een bloem uit de knop komt zo kom ik ook uit mijn schulp...
Groetjes,
Frederique
ja geeft dat geen lekker gevoel frederique om nu eindelijk uit je schulp te kunnen kruipen?Frederique_ schreef:Ik merk dat ik meer-en-meer sociaal begin te worden. Hoewel dat ook wel eng is, want ik loop regelmatig tegen de vraag aan "hoe doe je dat, sociaal gezien?" Als man was ik meer op mijzelf gericht.
Groetjes,
Frederique
Ik wil dat ook weleens ervaren
Voorheen, ik noem het niet eens als man, omdat ik mij nooit een man gevoelt heb, was ik veel geslotener en durfde ik niet veel.wavebird schreef:Gedragen jullie je ook anders dat je je als man gedroeg?
Ik was bang dat anderen konden zien, merken wat er in mij speelde.
Nu ben ik veel opener, durf te zeggen wat ik denk.
Er is rust in mij gekomen.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Heb niet verder gelezen dan dit 'mila'-achtige schrijfseltje, maar ehm... Er zijn ook meisjes die worden geboren met XY-chromosomen en dat zijn ook geen nepmeisjes, en vrouwen hebben wel een soort prostaat, alleen is die veel en veel kleiner dan bij mannen. Bij transen die hormonen slikken zorgen de oestrogenen ervoor dat hun mannelijke prostaat kleiner wordt en uiteindelijk geen 'mannenprostaat' meer is te noemen. Ik weet niet of de leeftijd waarop met hormonen wordt begonnen hier nog invloed op heeft...kiki schreef:het was dus eigenlijk meer een karikatuur van een vrouw dan dat het op een vrouw leek (ws zat ze dus om "d'r" zelf te lachen in de metro). die transen zie je hier op de site ook wel regelmatig voorbijkomen hoor. daar hoef je echt niet voor in de metro te zitten. en verder, je moet gewoon jezelf zijn. en ja, dat mag ook best als karikatuur van een vrouw, daar is niets mis mee. en hoe je het ook went of keert, we zijn en blijven allemaal nepmeisjes & nepvrouwen als trans (passabel of niet). we blijven als m>v transen nou eenmaal XY-tjes (ondanks de naarbinnen gevouwde piemel en alle andere operaties). en daarnaast, hebben jullie weleens gehoord dat *echte vrouwen* een prostaat hebben *GASP*. prostaat is echt voor XY. dus voor man of nepvrouw. iemand met een prostaat is dus geen *vrouw*. en daarnaast, je kan niet van geslacht veranderen, je kan hooguit trans (=nepvrouw) worden. en de wereld gaat je echt niet anders bekijken hoor omdat je een setje nieuwe genitalien hebt 'aangeschaft'. daarom vond ik het sprookje dat ik hier las over het naarbinnengevouwen piemelmensje ook zo prachtig. want in feite is dat ook gewoon zo.wavebird schreef:Ik zat laatst langs een transsexueel in de metro (voor zover je dat een vrouw kon noemen)
Ik vind de argumenten over waarom transen nepmeisjes/vrouwen zijn nergens opslaan...
Kimyy, slaat ook nergens op....Kimyy schreef: Ik vind de argumenten over waarom transen nepmeisjes/vrouwen zijn nergens opslaan...
Laat hem maar praten, wij zijn verstandiger.