ik heb geen idee wat ik ben

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
troeteltrans
Banned Lid

Re: Weet het ook niet meer.....

Bericht door troeteltrans »

saturnus10 schreef: Toch voel ik mij man in het gezin.
Dat is logisch wat die plaats neem je toch ook in binnen het gezin?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Jouw gevoelens zijn zeer herkenbaar. Maar wat je niet zegt, is, waar de knelpunten voor jou zijn. Je bespreekt je gevoelens met je gezin, maar...? Keuren ze ze af? Staan ze je niet toe om je gevoelens tot uiting te brengen?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
saturnus10
is nieuw hier

Bericht door saturnus10 »

En dat zijn dus juist de knelpunten....In een gezin met opgroeiende kinderen is dit allemaal niet zo erg eenvoudig. Natuurlijk weten ze allemaal (en dat is al een deugd!) dat er iets met mij aan de hand is.
Maar om nu openlijk te gaan verkondigen dat ik 's-ochtends liever een rok aantrek...Dat nog maar even niet!
En ja...wanneer dan wel? Ik weet het nog niet en weet het ook weer wel....
Twisted thinking!

Ik blijf twijfelen....
Ik wil leren te gaan leven!
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

saturnus10 schreef:In een gezin met opgroeiende kinderen is dit allemaal niet zo erg eenvoudig. Natuurlijk weten ze allemaal (en dat is al een deugd!) dat er iets met mij aan de hand is.
Maar om nu openlijk te gaan verkondigen dat ik 's-ochtends liever een rok aantrek...Dat nog maar even niet!
Dus ze weten dat je je graag als vrouw zou willen kleden, maar je durft het zelf niet te doen?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
saturnus10
is nieuw hier

Dus ze weten dat je je graag als vrouw zou willen kleden, maar je durft het zelf niet te doen?
Ik doe het alleen maar als niemand het ziet, alleen ikzelf. Moet het echt schedulen, die gaat daar naar toe, die werkt tot zolaat, enz enz...
saturnus10
is nieuw hier

Vrienden, ik zoek verdieping en geen oppervlakte....Ik hoop dat ik dat hier kan vinden...
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Verdieping kun je alleen in jezelf vinden.

Je onderschrift vermeldt "ik wil leren te leven". Leren te leven is vooral: leren contact te maken met je gevoel. En dat gevoel te volgen, waar het je ook brengt.
Overigens klinkt dat -veel- gemakkelijker dan het is.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa
ff weer wat posten

Bericht door Lisa »

saturnus10 schreef:
Ik doe het alleen maar als niemand het ziet, alleen ikzelf. Moet het echt schedulen, die gaat daar naar toe, die werkt tot zolaat, enz enz...
Voor sommigen voor ons is dit daadwerkelijk de harde werkelijkheid.
Ik ken het gevoel en heb het kleine geluk dat ik gewoon weg lak heb aan het VU, mijn werk en hopelijk binnenkort de rest van onze bekrompen samenleving.
Ik loop graag in leren jacks, T-shirts en spijkerbroeken rond en zal dat gewoon weg blijven doen.
Daarbij ben ik niet iemand, zeker niet met mijn lengte, die je snel zal zien in een rok of jurk.
Het ziet er ten eerste gewoon weg niet uit in mijn geval en ten tweede ben ik van mening dat IK mij goed moet voelen in MIJN lichaam en niet met wat ik daarover heen draag. (kleding is secondary)
(hoewel een topje met dit weer zeker te prefereren is!!!)

Ondanks dat ik al die jaren ben gezien als "mannetje" heb ik nooit de schijn opgehouden over mijn verdere (niet gender) indentiteit en zal dat zeker nu ook niet opgeven.

Ik ben wie ik ben, take it or leave it, dus als jij wel een rok aan wil meid dan moet je dat doen!
Weet je, het ergste dat je kan gebeuren is dat ze je ontslaan, en daar moeten ze een verdomd goede reden voor hebben, laat je niet kisten en zoek desnoods ander werk waarin jij je wel plezierig voelt met wie jij bent.

Taalfouten voorbehouden.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mwah...

Het eerste lichaam waar geen leuk uitziende rok bij past moet ik nog tegenkomen :wink:
Of het ook bij jou past kun alleen jij beoordelen :P
Met mijn 1:97 loop ik ook regelmatig in een rok.

Groetjes,

Frederique
Lisa
ff weer wat posten

Bericht door Lisa »

2.06 meld. ;o)

Alen zelfgemaakte kleren zijn OK in met mijn lengte, en ik ben niet zo'n kleermaakster, dus het wordt al gauw dat het er niet uitziet.

*heeft wel 5 meter stof liggen om het te leren.

En ja ik heb wel wat rokken enzo maar neuh, niet echt fantastich.
(wie mij een rok wil aanmeten is welkom! (zolang zwart))

X,

Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Altijd baas boven baas :wink:
Ik heb de mazzel dat ik in normale kledingwinkels goed uitkom, iets wat me altijd wel verbaasd heeft. In die zin ben ik niet jaloers als dat bij jou schijnbaar niet zo is...
Wist je trouwens dat er speciale kledingwinkels zijn voor vrouwen die wat langer zijn ("All about Eve" bijvoorbeeld)?

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie