Sorry Joy, maar dit is een inkoppertje... Mooi weer... buiten aan het fietsen??Joyy schreef:gek, het blijft ineens stil
geen fotos?
waarom had ik dat nu verwacht?
Passabiliteitstopic 187: Wat versta jij onder passabiliteit?
Moderator: Moderators
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik vind dat iedereen zelf moet weten of ze wel of geen foto's plaatsen, daar is in mijn ogen niemand verantwoording schuldig aan de gemeenschap.
Joy vroeg:
Ik vind het wel jammer dat kiki niet in de keuken laat kijken, want dat zou misschien tot heel verhelderende inzichten kunnen leiden, maar ik verdedig haar recht om dat niet te doen.
Irene
Joy vroeg:
Die vraag heb ik me ook al velen malen gesteld, maar ook dat is iedereens goed recht om dat al dan niet met ons te delen.wat is jouw probleem eigenlijk kiki
Ik vind het wel jammer dat kiki niet in de keuken laat kijken, want dat zou misschien tot heel verhelderende inzichten kunnen leiden, maar ik verdedig haar recht om dat niet te doen.
Irene
Kleine stapjes
niet te serieus ireneIrene schreef:Ik vind dat iedereen zelf moet weten of ze wel of geen foto's plaatsen, daar is in mijn ogen niemand verantwoording schuldig aan de gemeenschap.
Joy vroeg:
Die vraag heb ik me ook al velen malen gesteld, maar ook dat is iedereens goed recht om dat al dan niet met ons te delen.wat is jouw probleem eigenlijk kiki
Irene
foto's, welnee kan mij het schelen, in eigen keuken laten kijken, ook dat is een keus van redelijkheid
maar als je anderen loopt af te kraken wordt het wel een zwaktebod om anderen te bashen en zelf niets van je te laten zien
-
- Eredivisie
Kiki schreef :
wat ik zie is een gezicht met zware oogleden en ogen die voor een vrouw veel te dicht bij elkaar staan en dus veel te dicht op de neus zitten. verder een grote neus of liever gezegd neusbrug en neuspunt voor zover ik kan zien. grote kin ook, qua hoogte en breedte. beetje hard vrouwengezicht dus met mannelijke trekjes. je zal geen missverkiezing hiermee kunnen winnen. en hou maar om jezelf te omschrijven als mooie 'vrouw'. zoiets zegt een *echte*, mooie en werkelijk knappe bio vrouw nog niet van d'r zelf.
Ik heb niet geschreven dat ik een mooie vrouw ben, enkel dat ik als 'vrouw' een niveau heb bereikt dat ik kan functioneren binnen mijn genderrol.
Het is echter opvallend dat je op bijna alle foto's negatieve kritiek geeft .......er staan 3 vrouwen op die foto en alle drie krijgen ze een pak negatieve dingen te lezen qua feedback.
Is echt niet leuk voor mijn vriendinnen hoor......
Je weet het allemaal en je ziet echt alles, maar op een foto met 3 vrouwen kan je er niet eens de trans-vrouw uithalen, als er al één opstaat natuurlijk.
Als je op zo een negatieve manier naar mensen kijkt dan zit je waarschijnlijk toch zelf met een pak onzekerheden lijkt mij.
Ik vind die vrouwen allemaal mooi en elk op hun eigen manier.
Sterke vrouwen ook, want full-time werken en dan nog koersen op zo een niveau ...respekt.....dat is iets wat je echt zou moeten leren Mila....respekt voor anderen.
Groetjes,
Mel
wat ik zie is een gezicht met zware oogleden en ogen die voor een vrouw veel te dicht bij elkaar staan en dus veel te dicht op de neus zitten. verder een grote neus of liever gezegd neusbrug en neuspunt voor zover ik kan zien. grote kin ook, qua hoogte en breedte. beetje hard vrouwengezicht dus met mannelijke trekjes. je zal geen missverkiezing hiermee kunnen winnen. en hou maar om jezelf te omschrijven als mooie 'vrouw'. zoiets zegt een *echte*, mooie en werkelijk knappe bio vrouw nog niet van d'r zelf.
Ik heb niet geschreven dat ik een mooie vrouw ben, enkel dat ik als 'vrouw' een niveau heb bereikt dat ik kan functioneren binnen mijn genderrol.
Het is echter opvallend dat je op bijna alle foto's negatieve kritiek geeft .......er staan 3 vrouwen op die foto en alle drie krijgen ze een pak negatieve dingen te lezen qua feedback.
Is echt niet leuk voor mijn vriendinnen hoor......
Je weet het allemaal en je ziet echt alles, maar op een foto met 3 vrouwen kan je er niet eens de trans-vrouw uithalen, als er al één opstaat natuurlijk.
Als je op zo een negatieve manier naar mensen kijkt dan zit je waarschijnlijk toch zelf met een pak onzekerheden lijkt mij.
Ik vind die vrouwen allemaal mooi en elk op hun eigen manier.
Sterke vrouwen ook, want full-time werken en dan nog koersen op zo een niveau ...respekt.....dat is iets wat je echt zou moeten leren Mila....respekt voor anderen.
Groetjes,
Mel
-
- Banned Lid
Dus je staat er niet op???ex-hetero travestiet schreef: kan je er niet eens de trans-vrouw uithalen, als er al één opstaat natuurlijk.
Als je er op staat ben je op die foto passabel kun je wel zeggen, maar ik had je in de middelste herkend...niet vanwege de mannelijke gelaatstrekjes maar gewoon omdat ik dacht jou daarin te herkennen... in de linker zie ik weinig gelijkenissen met hoe je er eerder uitzag
-
- Eredivisie
Mila schreef :
dat is dus niet waar Melina. 2 vrouwen en 1 "vrouw".
Voor alle aanwezigen voor, naast en op het podium ......inclusief de aanwezige media (pers/TV) waren het dus gewoon 3 vrouwen.
En ik had dus al gewonnen voor de koers begon ....want het is wel een heel lange weg geweest ....en het heeft ook wel zeer veel van mij gevraagd.
Ik straalde dan ook van 'geluk' op het podium.
Jawel, ik ben eindelijk 'thuis' .....gewoon een vrouw, gewoon zoals al die andere vrouwen.
De wereld kijkt nu naar mij, zoals ik altijd naar mezelf heb gekeken .....gewoon een vrouw, niks meer en niks minder.
En hiermee heb je meteen ook mijn definitie van 'passable zijn' ......wat belangrijk is voor mij : niemand ziet het, niemand weet het en vooral niemand hoeft het te weten.
Ik ben gewoon een 'vrouw' ....niks meer en niks minder
Je bent er zelf ook niet mee bezig op het podium hoor ....je staat immers aan de start van een internat. topkoers ......je denkt op dat ogenblik wel aan iets anders dan aan je eigen ver en vergeten verleden........
En hoe langer je effectief leeft in je genderrol, hoe minder last je van dat wat uitzonderlijke verleden hebt.
Voor mezelf is het wel heel belangrijk dat zowel fysiek, als mentaal alles klopt.
Als ik bijvoorbeeld nog elke dag zou moeten geconfronteerd worden met een mannelijk geslachtsdeel aan mijn lichaam dan zou ik me psychisch moeilijk kunnen losmaken van mijn 'verleden'.
Bij elk bezoek aan de WC zie je toch weer, oei er hangt daar toch precies iets in de weg naar mijn gevoel.
Groetjes,
Mel
dat is dus niet waar Melina. 2 vrouwen en 1 "vrouw".
Voor alle aanwezigen voor, naast en op het podium ......inclusief de aanwezige media (pers/TV) waren het dus gewoon 3 vrouwen.
En ik had dus al gewonnen voor de koers begon ....want het is wel een heel lange weg geweest ....en het heeft ook wel zeer veel van mij gevraagd.
Ik straalde dan ook van 'geluk' op het podium.
Jawel, ik ben eindelijk 'thuis' .....gewoon een vrouw, gewoon zoals al die andere vrouwen.
De wereld kijkt nu naar mij, zoals ik altijd naar mezelf heb gekeken .....gewoon een vrouw, niks meer en niks minder.
En hiermee heb je meteen ook mijn definitie van 'passable zijn' ......wat belangrijk is voor mij : niemand ziet het, niemand weet het en vooral niemand hoeft het te weten.
Ik ben gewoon een 'vrouw' ....niks meer en niks minder
Je bent er zelf ook niet mee bezig op het podium hoor ....je staat immers aan de start van een internat. topkoers ......je denkt op dat ogenblik wel aan iets anders dan aan je eigen ver en vergeten verleden........
En hoe langer je effectief leeft in je genderrol, hoe minder last je van dat wat uitzonderlijke verleden hebt.
Voor mezelf is het wel heel belangrijk dat zowel fysiek, als mentaal alles klopt.
Als ik bijvoorbeeld nog elke dag zou moeten geconfronteerd worden met een mannelijk geslachtsdeel aan mijn lichaam dan zou ik me psychisch moeilijk kunnen losmaken van mijn 'verleden'.
Bij elk bezoek aan de WC zie je toch weer, oei er hangt daar toch precies iets in de weg naar mijn gevoel.
Groetjes,
Mel
Kortom, iedereen moet even lekker zelf uitmaken of er iets het vrouw gevoel in de weg hangt of niet.ex-hetero travestiet schreef:Voor mezelf is het wel heel belangrijk dat zowel fysiek, als mentaal alles klopt.
Groetjes,
Mel
Wat ik hier vaak lees is dat een ander wel even bepaald hoe iemand zich moet voelen.
Inleving in een ander en respect hebben voor iemand anders haar gevoelens is hier ver te zoeken merk ik vaak.
Het "ik ben meer vrouw dan jij want bij jou hangt er nog iets" denken, dat snap ik niet zo erg goed.
Ik vraag me dan ook vaak af waar zo'n houding vandaan komt.
Zoals ik al ergens anders heb geschreven, uiterlijke kenmerken zullen mij persoonlijk worst zijn...
Gisterenavond ging ik even met mijn buuv sigaretten halen.
"Halloooo damessss" riep de man achter de toonbank vrolijk toen wij binnen kwamen.
Toen ik mijn pakje camel besteld had werd er nog "gewone camel dame?" gevraagd.
Dat is voor mij passabel zat!
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Vandaag kreeg ik (bij uitstek niet-passabel) van een collega een compliment over mijn kleding. Ik was er erg gelukkig mee...
Waarom lijkt passabiliteit of "echt vrouw zijn" bij sommige mensen toch altijd belangrijker dan persoonlijk geluk?! Alsof niet-passabel zijn gelukkig zijn uitsluit...
Groetjes,
Frederique
Waarom lijkt passabiliteit of "echt vrouw zijn" bij sommige mensen toch altijd belangrijker dan persoonlijk geluk?! Alsof niet-passabel zijn gelukkig zijn uitsluit...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Banned Lid
misschien omdat er transen zijn die het gevoel hebben dat ze niet leven als mensen hen niet als *echt vrouw zien en herkennen* en omdat er transen zijn die heel erg gesteld zijn op maatschappelijke acceptatie, en misschien omdat er transen zijn die heel gevoelig zijn voor prikkels uit de omgeving en er niet mee om kunnen gaan al die verwarring die ze veroorzaken bij andere mensen en ten slotte omdat er transen zijn die misschien ook zich wel eens *vrouwelijk* willen voelen zoals gewone vrouwen dat kunnen wanneer ze aandacht krijgen van mannen (of vrouwen)... het lijkt wel net alsof transen gewoon normale mensen zijn die een normaal leven willen leiden... goh wat gek dat passabiliteit dat zo belangrijk is...
zonder passabiliteit betekent dan ook soms dat je al het andere ook moet missen en wat blijft er dan nog van je *vrouw-zijn* over..
zonder passabiliteit betekent dan ook soms dat je al het andere ook moet missen en wat blijft er dan nog van je *vrouw-zijn* over..
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Mijn persoonlijke ervaring: gebrek aan passabiliteit sluit zowel geluk als mijzelf vrouw voelen niet uit.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Banned Lid
-
- Eredivisie