leuke vergelijking!Mara schreef:het lijkt soms wel de judeese volksfront van the life of brian met al dat organiseer......
Groetjes en liefs,
Babette.
Moderator: Moderators
Dat klopt natuurlijk wel, de toekomst is altijd onzekerder dan het heden, wat je ook doet of nalaat.De moeilijkheid is dat je nooit zult weten wat je wint en vaak beter wat je verliest.
Vandaar dat ik ook met kleine stapjes vooruit ga, maar soms ook wel een stapje terug. iets van 3 stapjes vooruit en een stapje terug, zodat het geen geleidelijk proces is maar meer een schoksgewijs proces.Het is voor iedereen een aftasten naar hoeveel ruimte je zelf nodig hebt, dat kan iemand anders niet voor je zeggen, waar je uitkomt. Maar als je niet in beweging komt, al is het maar met kleine stapjes, dan houd je de frustratie en loop je kans allerlei onrealistische verwachtingen te gaan koesteren over vrouw zijn. Dit in z'n algemeenheid, voor zover mogelijk.
Zeker......om wegen te vinden om iets te bereiken......bvb adresjes voor hormonen of een telefoonnummer van een instantie waar ik un operatieverklaring vandaan kon krijgen......maar allerminst was ik op zoek naar een pantyclubje.......echt nie hoor......Joyy schreef:ik neem aan dat in den beginne je ook contact zocht met een groepje medemensen
Ja maar zo is het tochBabette schreef:leuke vergelijking!Mara schreef:het lijkt soms wel de judeese volksfront van the life of brian met al dat organiseer......
Groetjes en liefs,
Babette.
ach weet je Mara, iedereen bewandelt haar levenspaadje op geheel eigen wijze, en het een spreekt meer aan dan het andere; zoveel mensen zoveel meningen! Ik vind het best wel interessant om te lezen hoe andere mensen invulling geven aan die dingen die na aan het hart liggen. Soms kan ik me er in vinden, soms snap ik er helemaal niets van, en ik gok dat dit voor meerdere mensen geldt. Desalniettemin zit er mijns inziens een positieve kant aan: je kunt er wellicht iets van leren, al was het maar een heel klein dingetje.Mara schreef:.....ja sorry als ik iemand hiermee kwets.....maar zo is het toch.....discuteer maar lekker door wat dan zo ooooh zo vrouwelijk is en vergader het nog un keer.....en nog un keer.....en.......
en ik dacht het Judea bevrijdingsfrontBabette schreef:ach wMara schreef:.....ja sorry als ik iemand hiermee kwets.....maar zo is het toch.....discuteer maar lekker door wat dan zo ooooh zo vrouwelijk is en vergader het nog un keer.....en nog un keer.....en.......
ps: volgens mij was het het Bevrijdingsfront voor Judea...
Beste Mara,Mara schreef: ......un trans weet het echt vanaf zun jeugd dat iets nie klopt en heeft hulp nodig......maar daadwerkelijke hulp en geen schuilplaats......
.....un vriendin van me is helemaal zonder enig pantyclubje met 13 met hormonen begonnen en liet zich opereren net dat ze 18 was......lef....nee joh.....gewoon weten wat je wou.....ze is nu 30 en gelukkig samen aan het leven met haar vriend.......hehe, daar zitten anderen nog in een rokjes en nepborstjesfase.....hehe, en vergaderen vrolijk op los en vergeten te leven.....vinden seks maar vies en kunnen zuch nie voorstellen ooit met iemand intiem te worden......
......gooi je leven maar weg en ga je opgeilen aan vrouwelijke attributen....hehe lekker samen met *lotgenoten*.....lekker wat te vertellen later in de kleedruimte voor de hemelspoort.....
buenna notte
Mara
Daar is opzich ook niks mis mee....de een zal het meer nodig hebben dan de andere.....trans zijn is un proces waar sommigen best problemen mee kunnen hebben, maar je moet erdoorheen en aan de maatschappij deelnemen met alles wat erbij komt kijken..... wat je uiteindelijke doel is zeg maar.....want er is geen andere oplossing dan te transformeren......en te laten zien aan de buitenwereld dat je nie gek bent......Babette schreef:En het vrouwelijk gevoel is zo iets persoonlijks, dat dit moeilijk te beschrijven is. Voor jou zal het anders zijn dan voor mij of voor weer iemand anders. Toch denk ik dat het belangrijk is om erover te schrijven/praten, al was het maar om het eigen gevoel te bevestigen!
Dit is nou precies wat ik elders ook bedoelde: kijk naar jezelf en wat je wilt en probeer dat te bereiken. Zolang je daarover nog in de knoop zit, loop je kans te gaan vergelijken en projecteren en dan zie je als travestiet een trans als een 24/7 travestiet of als iemand die niet zo flink is als jij, want jij valt je vrouw en kinderen er niet mee lastig en jaagt de maatschappij niet op kosten etc.carolienvdmeer schreef: Het is voor sommigen van ons gewoon een zaak van leven of dood. Als jij ooit nog in transitie gaat, zul je dat misschien wel beter begrijpen wat daar allemaal bij komt kijken. Het zou me niet verbazen want die bitterheid die je laat zien tov transseksuelen vind ik wel wat onbegrijpelijk. Tenzij jij elke transseksueel ziet als een 24 uurs travestiet. Dat zou dat dan wel kunnen verklaren...
Wel Joyy dit weet jezelf wel beter, op de meeste avonden komen ook beginnende transen en die worden daar geholpen en op de juiste spoor gezet, en als ze dan "vrouw' zijn dan willen ineens allen nog maar naar de kring van Humanitas. Ik kan zelfs voorbeelden noemen.Joyy schreef:dat doen ze toch zelf? ze organiseren toch zelf gelegenheidsavonden voor over het algemeen travestieten?Frederique_ schreef:Het probleem van LKGT&T is dat ze in de hoek van travestie en gezelligheidsavonden gedrukt wordt.Janiek2 schreef:Grappig, dat woordje "desnoods", als je het COC noemt. Daar word ik ook telkens weer een beetje kriebelig van: wel een beetje trans, maar zeker geen homo, en mopperen als de Lellebel in het nieuws komt. Als het "samen sta je sterk" die kleuring heeft, gaat het er bij mij niet in. En als ik moet kiezen ligt mijn wij-gevoel eerder bij die COC groepen dan bij de LKG T&T. Met alle respect voor wat die doet, maar daar staan toch andere belangen centraal.
Groetjes,
Frederique
en daar is ook niets mis mee