Kijken passabele transen neer op niet passabele transen?
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Irene,
Je kent mijn antwoord: zou iemand tegen mij gezegd hebben "kies maar: diagnose en 14 maanden wachttijd voor je met hormonen mag beginnen of nu beginnen en alles zelf betalen" dan was de keuze -zeker-niet- voor 14 maanden diagnostiek uitgevallen...
...alleen zoiets zegt het ziekenhuis niet...
De discussie is veel fundamenteler dan die lijkt... Het is een machtsdiscussie (en zorgdiscussie, zie ook Josette's bericht op het partnerforum, het "willen zorgen voor een ander" ipv die ander haar eigen verantwoordelijkheid laten nemen speelt -zeker- ook in deze discussie mee) over de vraag "kan een mens zelf over eigen lichaam en psyche bepalen", waarbij financiën als argument gebruikt wordt terwijl dat helemaal geen argument zou moeten zijn...
Groetjes,
Frederique
Je kent mijn antwoord: zou iemand tegen mij gezegd hebben "kies maar: diagnose en 14 maanden wachttijd voor je met hormonen mag beginnen of nu beginnen en alles zelf betalen" dan was de keuze -zeker-niet- voor 14 maanden diagnostiek uitgevallen...
De discussie is veel fundamenteler dan die lijkt... Het is een machtsdiscussie (en zorgdiscussie, zie ook Josette's bericht op het partnerforum, het "willen zorgen voor een ander" ipv die ander haar eigen verantwoordelijkheid laten nemen speelt -zeker- ook in deze discussie mee) over de vraag "kan een mens zelf over eigen lichaam en psyche bepalen", waarbij financiën als argument gebruikt wordt terwijl dat helemaal geen argument zou moeten zijn...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Forumdiva
FFS blijft toch een heel persoonlijk iets. In de tijd dat ik met alles bezig was (en vrijwilligster bij de virgingroep) kwam er iemand die er echt erg vrouwelijk uitzag, klein en fijn gebouwd zelfs. Maar toch vond ze zelf van niet, haar voorhoofd was in haar optiek te recht, en ze heeft dus daar bot laten wegschaven. Ik moet er niet aandenken om zoiets te laten doen. Ook willen een aantal mensen al gezichtsbepalende operaties voor einde irl. Een neusoperatie kan nodig en logisch zijn, maar de echte vorm van je gezicht ? Door geruime tijd (min 1,5 jaar) vrouwelijke hormonen te gebruiken veranderd bij de meeste de gezichtsvorm toch al doordat de vetverdeling veranderd, alleen het wachten daarop of dat het resultaat oplevert duurt dan te lang voor een aantal mensen. Zeker naarmate je jonger start, is en beter resultaat te verwachten, als je maar een geduld wilt hebben.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Nee....??? Kom op zeg! Tegen mij heeft het ziekenhuis het wel gezegt.....en trouwens Frederique.....dat werd je hier toch ook jarenlang duidelijk gemaakt, dat jij die keuze had......maar je wou ja zonodig vechten met het genderteamFrederique_ schreef:......zou iemand tegen mij gezegd hebben "kies maar: diagnose en 14 maanden wachttijd voor je met hormonen mag beginnen of nu beginnen en alles zelf betalen" dan was de keuze -zeker-niet- voor 14 maanden diagnostiek uitgevallen...
En trouwens betaal ik nog steeds met trots mijn eigen hormonen, ook is mijn ziekenfonds verplicht ook die middelen, die ik spuit en die niet verkrijgbaar zijn in NL, te vergoeden.....
Jij blijft maar zeuren over een team, wat jij in feite helemaal niet nodig had.....er zijn genoeg internisten en endocrinologen op deze aardbol waar je heen kon gaan en je eigen verantwoordelijkheid helemaal kon uitleven.....ik heb het ook gedaan
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
De meesten vinden FFS niet nodig omdat ze uitstraling en eindelijk leven in de juiste geslachtsrol belangrijker vinden dan grotere passabiliteit, althans dat is wat ik begrepen heb. Dat vind ik net zo n valide keuze als het wel ondergaan waar best risico s aan zitten.
Ik weet al tientallen jaren dat als ik het zou doen ik er ook echt alles aan zou doen
so long so wrong
Ik weet al tientallen jaren dat als ik het zou doen ik er ook echt alles aan zou doen
so long so wrong
terra incognita
Sorry maar daar ben ik het dus echt niet mee eens.Nannette schreef:FFS blijft toch een heel persoonlijk iets. In de tijd dat ik met alles bezig was (en vrijwilligster bij de virgingroep) kwam er iemand die er echt erg vrouwelijk uitzag, klein en fijn gebouwd zelfs. Maar toch vond ze zelf van niet, haar voorhoofd was in haar optiek te recht, en ze heeft dus daar bot laten wegschaven. Ik moet er niet aandenken om zoiets te laten doen. Ook willen een aantal mensen al gezichtsbepalende operaties voor einde irl. Een neusoperatie kan nodig en logisch zijn, maar de echte vorm van je gezicht ? Door geruime tijd (min 1,5 jaar) vrouwelijke hormonen te gebruiken veranderd bij de meeste de gezichtsvorm toch al doordat de vetverdeling veranderd, alleen het wachten daarop of dat het resultaat oplevert duurt dan te lang voor een aantal mensen. Zeker naarmate je jonger start, is en beter resultaat te verwachten, als je maar een geduld wilt hebben.
Hoe veel hormonen je ook slikt, de botstructuur van je gezicht verandert niet. De mannelijkheid haal je enigszins weg door wat zachtere trekken door wat meer vet op je gezicht maar dat is het.
Mijn voorhoofd is ook helemaal opnieuw geconstrueerd en dat geldt ook voor mijn kaak, kin en neus. Door jukbeenderimplantaten in te laten brengen en nog een neuscorrectie te laten doen + een extra lipvulling met Aquamid (zodra mijn financiële situatie het toelaat) is van mijn oude gezicht weinig meer te herkennen. Moet dat erg zijn? Ik vind het wel prettig dat niets meer van dat oude, mannelijke hoofd terug te zien is. Ook mensen van vroeger herkennen me niet.
En waarom kan een neus volgens jou wel? Alsof dat bepalend is voor een indruk van een gezicht.
-
- Forumdiva
Ja Jamie, maar niet iedereen heeft een super manlijk gezicht. En soms kunnen ook kleine correcties een heel groot verschil uitmaken.
Ik oordeel niet over jou, maar in het algemeen gaan een aantal transseksuelen met FFS veel verder dan nodig is om als vrouw door het leven te kunnen gaan. Het is vaak het eigenbeeld wat verstoort wordt, wat men jaren heeft gezien en daarom daar niks maar dan ook niks vrouwelijks in wil of kan zien, en ook mede door het breken met het verleden een totaal ander gezicht willen hebben. Een ieder moet daarin doen wat ie wil, ik zelf wil alleen ooit een haartransplantatie omdat ik een hoge haarlijn heb met inhammen. Maar als ik dat zal laten doen, zal het me niet vrouwelijker maken, alleen een stukje meer zelfvertrouwen misschien. Het is ook een wens, geen moeten. Terwijl bij mensen die FFS laten doen het vaak een kwestie is dat het moet. Natuurlijk zijn er mensen die een zo'n manlijk gezicht hebben dat het moeilijk is, zeker met een geslachtsverandering erbij. Maar besef ook hoeveel biologische vrouwen er rondlopen met een manlijk gezicht. Is misschien maar 1 of 2 procent, maar ze zijn er wel, en zijn er niet minder vrouwelijk door. Je vrouwelijkheid zit toch in je hoofd, in je vertrouwen in jezelf voor een belangrijk deel. Je kunt nog zoveel laten doen, beauty contests winnen, als dat rotsvaste vertrouwen er binnen in je niet is, zal men toch geneigd zijn iets te zien aan je.
Ik geen tegenstandster van FFS, maar vind wel bezint eer gij begint.
Ik oordeel niet over jou, maar in het algemeen gaan een aantal transseksuelen met FFS veel verder dan nodig is om als vrouw door het leven te kunnen gaan. Het is vaak het eigenbeeld wat verstoort wordt, wat men jaren heeft gezien en daarom daar niks maar dan ook niks vrouwelijks in wil of kan zien, en ook mede door het breken met het verleden een totaal ander gezicht willen hebben. Een ieder moet daarin doen wat ie wil, ik zelf wil alleen ooit een haartransplantatie omdat ik een hoge haarlijn heb met inhammen. Maar als ik dat zal laten doen, zal het me niet vrouwelijker maken, alleen een stukje meer zelfvertrouwen misschien. Het is ook een wens, geen moeten. Terwijl bij mensen die FFS laten doen het vaak een kwestie is dat het moet. Natuurlijk zijn er mensen die een zo'n manlijk gezicht hebben dat het moeilijk is, zeker met een geslachtsverandering erbij. Maar besef ook hoeveel biologische vrouwen er rondlopen met een manlijk gezicht. Is misschien maar 1 of 2 procent, maar ze zijn er wel, en zijn er niet minder vrouwelijk door. Je vrouwelijkheid zit toch in je hoofd, in je vertrouwen in jezelf voor een belangrijk deel. Je kunt nog zoveel laten doen, beauty contests winnen, als dat rotsvaste vertrouwen er binnen in je niet is, zal men toch geneigd zijn iets te zien aan je.
Ik geen tegenstandster van FFS, maar vind wel bezint eer gij begint.
- johnn
- Forum / Website Beheerder
- Contacteer:
Even een vraagje tussendoor, Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?Mara schreef: .... ook is mijn ziekenfonds verplicht ook die middelen, die ik spuit en die niet verkrijgbaar zijn in NL, te vergoeden.....
Marcella had hormoongel (Sandrena) via de verzekeraar, maar die is op enig moment hier in NL uit de handel genomen (want er was te weinig vraag naar).
Op dit moment kan ze er wel aankomen maar dat moet dan via de internationale apotheek die het verstuurt naar onze eigen apotheek en komt dan uit Duitsland (recept wel zoals vanouds via de huisarts).
Ze moet dit nu echter wel zelf betalen, want dit middel is niet in NL verkrijgbaar, dus wordt het niet vergoed.
Het alternatief is pleisters maar daar heeft zij problemen mee, die worden echter wel vergoed als ze die zou nemen.
Groetjes,
Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
gaan een aantal transseksuelen met FFS veel verder dan nodig is om als vrouw door het leven te kunnen gaan.
het aanpassen van je neus is veel 'verder gaan' dan het bijschaven van bot, de resultaten van neuscorrecties zijn zeer wisselvallig en risicovol, vaak moet het gebroken worden, moeite met ademen, heel lang met spalkjes lopen en enorme genezings tijden. Ik ben heel ver gebleven van aanpassingen in dat gebied
zo zie je maar, informatievoorziening...alsof een nosejob iets triviaals is
Een vrouw zei vandaag tegen me: 'ja maar uiteindelijk is alles toch nep, een oogpotloodje of een SRS' ik was heel erg ontdaan, maar dat is het wel he, als ts voel je je met al die nep ingrepen meer echt dan zonder nep ingrepen leg dat maar eens uit
i een bvg, nep? tja het blijven 'neo borsten'?
Ik vind het stigmatiserende terminologie net als mensen in een categorie C.2 persoonlijkheids stoornis praten, erg jaren 50
hier horen we vaak van orthodoxen/theoretici/piraten dat het om innerlijk gaat, het moeilijkste is te accepteren dat nep in die ogen jou je juist echter doet voelen, neo my ass
Ik denk dat dat moeilijk uit te leggen is als je je nog andere kanten op kan wurmen
het aanpassen van je neus is veel 'verder gaan' dan het bijschaven van bot, de resultaten van neuscorrecties zijn zeer wisselvallig en risicovol, vaak moet het gebroken worden, moeite met ademen, heel lang met spalkjes lopen en enorme genezings tijden. Ik ben heel ver gebleven van aanpassingen in dat gebied
zo zie je maar, informatievoorziening...alsof een nosejob iets triviaals is
Een vrouw zei vandaag tegen me: 'ja maar uiteindelijk is alles toch nep, een oogpotloodje of een SRS' ik was heel erg ontdaan, maar dat is het wel he, als ts voel je je met al die nep ingrepen meer echt dan zonder nep ingrepen leg dat maar eens uit
i een bvg, nep? tja het blijven 'neo borsten'?
Ik vind het stigmatiserende terminologie net als mensen in een categorie C.2 persoonlijkheids stoornis praten, erg jaren 50
hier horen we vaak van orthodoxen/theoretici/piraten dat het om innerlijk gaat, het moeilijkste is te accepteren dat nep in die ogen jou je juist echter doet voelen, neo my ass
Ik denk dat dat moeilijk uit te leggen is als je je nog andere kanten op kan wurmen
terra incognita
-
- Forumdiva
Ik heb alleen een neuscorrectie laten doen omdat ie in mijn jeugd een keer echt platgeslagen is, anders denk ik niet dat ik het had laten doen. En ja, er is een schaal van wat je laat doen.
Maar wat zijn neo-borsten ? De borsten na hormoontherapie zijn volledig gelijk aan die van biologische vrouwen, alleen vaak kleiner, waar met borstvergroting iets aan gedaan kan worden. Zelfs melkafgifte is geen enkle probleem, alleen je prolactine gehalte in je bloed wordt dan hoger. En dat vinden ze bij het VU niet fijn. Ik heb jaren minimale melkafgifte gehad uit mijn borsten.
En ja, wat is fake en wat is echt ? De wereld is (gelukkig) niet zwart/wit. We kennen zoveel kleurschakeringen, en die schakeringen zijn er op al gebieden in ons leven vaak aanwezig. Alleen als je categorisch zaken ontkent, die wel werkelijkheid zijn, ben je met zwart/wit denken bezig.
Als iemand om zich beter te voelen een aantal operaties nodig heeft vanwege genderdysforie, zal ik de laatste zijn die zegt moet je niet doen, maar, bedenk wel dat een operatie niet altijd het resultaat oplevert wat je wilt, risico's met zich meebrengt en dat het je NIET veranderd. Het kan je zelfvertrouwen een flinke boost geven natuurlijk. Maar blijf je lopen als een bootwerker bv, of heb je erg grove handen, zal een FFS toch echt niet 100% helpen.
Wel vind ik dat FFS geen nep is, het zijn correcties die door die persoonlijk wenselijk zijn, ik vind daar niets nep aan. Borstvergroting nep ? Neo-vagina nep ? Het is maar net vanuit welke invalshoek je het bekijkt. Als je niet uitkijkt is het hele leven nep, ook als je niet transseksueel bent.
Maar wat zijn neo-borsten ? De borsten na hormoontherapie zijn volledig gelijk aan die van biologische vrouwen, alleen vaak kleiner, waar met borstvergroting iets aan gedaan kan worden. Zelfs melkafgifte is geen enkle probleem, alleen je prolactine gehalte in je bloed wordt dan hoger. En dat vinden ze bij het VU niet fijn. Ik heb jaren minimale melkafgifte gehad uit mijn borsten.
En ja, wat is fake en wat is echt ? De wereld is (gelukkig) niet zwart/wit. We kennen zoveel kleurschakeringen, en die schakeringen zijn er op al gebieden in ons leven vaak aanwezig. Alleen als je categorisch zaken ontkent, die wel werkelijkheid zijn, ben je met zwart/wit denken bezig.
Als iemand om zich beter te voelen een aantal operaties nodig heeft vanwege genderdysforie, zal ik de laatste zijn die zegt moet je niet doen, maar, bedenk wel dat een operatie niet altijd het resultaat oplevert wat je wilt, risico's met zich meebrengt en dat het je NIET veranderd. Het kan je zelfvertrouwen een flinke boost geven natuurlijk. Maar blijf je lopen als een bootwerker bv, of heb je erg grove handen, zal een FFS toch echt niet 100% helpen.
Wel vind ik dat FFS geen nep is, het zijn correcties die door die persoonlijk wenselijk zijn, ik vind daar niets nep aan. Borstvergroting nep ? Neo-vagina nep ? Het is maar net vanuit welke invalshoek je het bekijkt. Als je niet uitkijkt is het hele leven nep, ook als je niet transseksueel bent.
Hoi Nanette
Ja dat vind ik ook, het is een individuele beoordeling maar we hebben wel belang bij brede ondersteuning zeker van de achterban ivm eventuele verzekeringsvergoedingen die toch al zo onder vuur liggen. Een ander zal weer zeggen: nou dan leer je maar leven met die baard dat is toch heel naturel? staat dat volgend jaar al weer helemaal op de tocht, net als logopedie? waarom je afkomst verloochenen etc Nu ik het allemaal zelf los van protocol heb geregeld voel ik me wel weer een stapje sterker, t is toch maar weer voor elkaar! Een onbedoeld bij effekt van anti naturel gevecht
als we toch naturel bezig zijn dan ook maar stoppen met inentingen? met pijl en boog op helikopters gaan schieten?
Ik wist niet dat je je neus hebt laten doen, ik heb veel mooie resultaten gezien maar het is echt een stukje architectuur wat zo n chirurg moet verrichten, zo zie je maar als je er zelf voorstaat is het heel anders oordelen. Al met al, real life en dit forum denk ik dat Janiek en Noodles het wel goed schrijven: vier de verscheidenheid
In evenwichtige geest maak je je eigen keuzes, dat hoop ik voor iedereen hier
Ja dat vind ik ook, het is een individuele beoordeling maar we hebben wel belang bij brede ondersteuning zeker van de achterban ivm eventuele verzekeringsvergoedingen die toch al zo onder vuur liggen. Een ander zal weer zeggen: nou dan leer je maar leven met die baard dat is toch heel naturel? staat dat volgend jaar al weer helemaal op de tocht, net als logopedie? waarom je afkomst verloochenen etc Nu ik het allemaal zelf los van protocol heb geregeld voel ik me wel weer een stapje sterker, t is toch maar weer voor elkaar! Een onbedoeld bij effekt van anti naturel gevecht
als we toch naturel bezig zijn dan ook maar stoppen met inentingen? met pijl en boog op helikopters gaan schieten?
Ik wist niet dat je je neus hebt laten doen, ik heb veel mooie resultaten gezien maar het is echt een stukje architectuur wat zo n chirurg moet verrichten, zo zie je maar als je er zelf voorstaat is het heel anders oordelen. Al met al, real life en dit forum denk ik dat Janiek en Noodles het wel goed schrijven: vier de verscheidenheid
In evenwichtige geest maak je je eigen keuzes, dat hoop ik voor iedereen hier
terra incognita
Dat zou ik maar niet doen als ik jou was. Een man/trans heeft nou eenmaal een groter hoofd dan een bio vrouw, en dat maak je op die manier niet alleen nog groter, je trekt je gezicht ook uit proportie.Door jukbeenderimplantaten in te laten brengen en nog een neuscorrectie te laten doen + een extra lipvulling met Aquamid (zodra mijn financiële situatie het toelaat) is van mijn oude gezicht weinig meer te herkennen
Je word ahw dan een soort Marijke Helwegen. Het zijn juist haar jukbeenimplantaten en haar worstjeslippen die haar zo eng en onecht maken.
Komt bij dat jukbeenimplantaten tot net onder de oogkassen reiken, waardoor je na implantatie een soort blauwe gleuf onder je ogen krijgt, en dat maakt nogal oud.
Dan kun je dus aan de orbital rim implants om die gleuven op te vullen, en wie zegt dat al die implantaten ook goed blijven zitten en 'esthetisch' lukken?
Het net staat overvol horrorstories van onstoken jukbeen implantaten die weer verwijderd moeten worden met alle gevolgen van dien. En reken maar dat het risico op ontsteking groot is.
De gevolgen van jukbeenimplantaten kunnen ook bot erosie zijn, niet te onderschatten als sili/medpor/porex jukbeenimplantaten aan het bot vastgeschroefd worden.
Verder vraag ik me af of je wel eens het 8u Journaal, Nova of Een Vandaag volgt?
Aquamid/bio-alcemid en dermalive zijn sinds een jaar of 6 op de markt en pas het afgelopen jaar blijkt dat ze goedaardige tumoren en allergieeen kunnen ontwikkelen, soms tot 5 jaar na inspuiting. In de USA zijn ze inmiddels verboden, hier gaat dat verbod op gebruik ook komen, gezien de vele gevallen van verminking op termijn.
Er is zelfs een boek uitgekomen dat 'Legaal verminkt' heet, van en over een vrouw die in Nederland haar gezicht met dermalive liet behandelen. Ze is nu verminkt door de gezwellen die dat op termijn veroorzaakte en die alleen deels verwijderd konden worden.
Daarbij lijken opgespoten lippen altijd wat gezwollen en steken ze lelijk naar voren toe.
Al met al denk ik dat als je je jukbeenimplantaten en lip opspuiting voortzet je zo passabel zult worden als een shemale.
Die vallen IRL meteen op door hun buiten proportionele, te grote, vreemde, geopereerde gezichten met te kleine neuzen.
FFS berust op bepaalde delen van een mannengezicht kleiner maken, en in de plastische chirurgie is het makkelijker om iets van een gezicht af te halen uit esthetisch oogpunt dan er iets aan toe te voegen.
Geldt niet alleen voor transen(!) maar ook voor
Prescilla Presley.
Cher
Marijke Helwegen.
Allemaal bio vrouwen die zich hebben laten veranderen in aliens dmv oa jukbeenimplantaten.
Zoek eens op YouTube een recent filmpje op van Bulent Ersoy, een turkse TS zangeres en je zult meteen zien wat ik bedoel met een buitenproportioneel transengezicht.
Vrouw
-
- Forumdiva
Ja Sticky, dat is ook precies wat ik bedoelde, elke operatie, elke ingreep brengt ook risico's met zich mee. Ik heb chronische pijn in mijn linkerbortst door een te laat onderkende infectie bij het implantaat. Die pijn is redelijk beheersbaar door medicatie, maar gaat nooit meer weg. Echt waar, bezint eer gij begint, met al dit soort zaken. Niet doen als het niet voor jezelf noodzakelijk is.
Voor degenen die als argument gebruiken dat het 'ware karakter uit het gezicht gebeiteld word':
hierbij 2 links van openbare sites om de essentie van FFS aan te tonen. Beide dames lijken nog steeds op zichzelf, maar zien er niet alleen aanmerkelijk vrouwelijker uit maar ook veel beter waardoor ze zich het leven als TS veraangenaamd hebben.
Subtiel is het sleutelwoord hier.
http://www.juliadee.net/ffs.html#ffs%20photos
http://www.chet-plasticsurgery.com/FFS_result.html
hierbij 2 links van openbare sites om de essentie van FFS aan te tonen. Beide dames lijken nog steeds op zichzelf, maar zien er niet alleen aanmerkelijk vrouwelijker uit maar ook veel beter waardoor ze zich het leven als TS veraangenaamd hebben.
Subtiel is het sleutelwoord hier.
http://www.juliadee.net/ffs.html#ffs%20photos
http://www.chet-plasticsurgery.com/FFS_result.html
Vrouw
-
- Forumdiva