Kijken passabele transen neer op niet passabele transen?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Kijken passabele transen neer op niet passabele transen?

ja want anno 2008 kun je gewoon naar thailand van alles aan je laten *verbouwen* dus een niet passabele trans kiest er zelf voor onpassabel te zijn
3
9%
een beetje trans zorgt dat ze passabel is anders is het geen trans
3
9%
nee het gaat om het innerlijk en niet om het uiterlijk ik heb meer respect voor minder passabele transjes dan aan transjes die er alles aan doen om als trans *onzichtbaar* te worden
11
31%
een FFS is uiteindelijk nep mensen vallen dan de rest van je leven op een creatie van een thaise chirurg, geef mij mijn eigen gezicht maar die is tenminste naturel
12
34%
door FFS passabel gemaakte transen wanen zich meer vrouw dan een ander terwijl ze eerder gewoon een neanderthalerhoofd hadden
6
17%

Totaal aantal stemmen: 35

Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

velen vind ik niet perse vrouwlijker, wel aantrekkelijker, en dat is natuurlijk wat je wilt , ijdelheid is ook transen niet vreemd:wink:
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Allemaal bio vrouwen die zich hebben laten veranderen in aliens dmv oa jukbeenimplantaten.

Latoya Jackson ook zo te zien, die zag ik bij Jensen! Ze lijkt nu heel erg op haar broer
terra incognita
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Dorine schreef:Ze lijkt nu heel erg op haar broer
Ja nu nie meer......un tijdje geleden wel nog......want hoe Jacko nu eruitziet is echt geen gezicht meer.....Latoya wel nog..... :roll:

Hij heeft zijn beste tijd al gehad :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Nannette schreef:Ja Jamie, maar niet iedereen heeft een super manlijk gezicht. En soms kunnen ook kleine correcties een heel groot verschil uitmaken.
Ik oordeel niet over jou, maar in het algemeen gaan een aantal transseksuelen met FFS veel verder dan nodig is om als vrouw door het leven te kunnen gaan. Het is vaak het eigenbeeld wat verstoort wordt, wat men jaren heeft gezien en daarom daar niks maar dan ook niks vrouwelijks in wil of kan zien, en ook mede door het breken met het verleden een totaal ander gezicht willen hebben. Een ieder moet daarin doen wat ie wil, ik zelf wil alleen ooit een haartransplantatie omdat ik een hoge haarlijn heb met inhammen. Maar als ik dat zal laten doen, zal het me niet vrouwelijker maken, alleen een stukje meer zelfvertrouwen misschien. Het is ook een wens, geen moeten. Terwijl bij mensen die FFS laten doen het vaak een kwestie is dat het moet. Natuurlijk zijn er mensen die een zo'n manlijk gezicht hebben dat het moeilijk is, zeker met een geslachtsverandering erbij. Maar besef ook hoeveel biologische vrouwen er rondlopen met een manlijk gezicht. Is misschien maar 1 of 2 procent, maar ze zijn er wel, en zijn er niet minder vrouwelijk door. Je vrouwelijkheid zit toch in je hoofd, in je vertrouwen in jezelf voor een belangrijk deel. Je kunt nog zoveel laten doen, beauty contests winnen, als dat rotsvaste vertrouwen er binnen in je niet is, zal men toch geneigd zijn iets te zien aan je.
Ik geen tegenstandster van FFS, maar vind wel bezint eer gij begint.
Nou het aantal transseksuelen in Nederland dat FFS laat doen is nog steeds bedroevend laag. Ik was vandaag bij de VU en zag daar weer de hele wachtkamer volzitten met transseksuelen die zo mannelijk waren als de pest.
Wat een problemen zullen die in de maatschappij hebben als ze zich zo profileren. Echt naar als je uitgescholden wordt of constant nagekeken. Ben je niet gek dan word je het wel als je zo de RLE doormoet.

En wat ik nog even wilde zeggen is dat transen vaak de neiging hebben om te zeggen:
- "Ja maar er zijn ook biovrouwen met hoekige kaken."
- "Ja maar er zijn ook biovrouwen met lage stemmen."
- "Ja maar er zijn ook biovrouwen met brede schouders."
- "Ja maar er zijn ook biovrouwen met weinig borstgroei."
- "Ja maar er zijn ook biovrouwen met smalle heupen."
- "Ja maar er zijn ook biovrouwen met grote handen."
- "Ja maar er zijn ook hele lange biovrouwen kijk maar naar ....."
Etc, etc, etc, etc.

Dat vind ik zo een dooddoener. Tuurlijk zijn die vrouwen er. Maar als jij als transseksueel al die factoren bij elkaar hebt staat er bijna een bordje TRANS op je voorhoofd.
Daarom is mijn theorie dat het beter is om zoveel mogelijk mannelijke kenmerken te laten wegwerken om de zaken die je niet kan veranderen enigzins op kan vangen/ kan comsenseren daarmee. Zodat je niet meteen als omgebouwde vent word gezien.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Jamie,

2 opmerkingen:
1) In z'n algemeen wordt een FFS aangeraden ruimschoots -na- het gebruik van hormonen (ook hormonen veranderen de vorm van je gezicht, soms zelfs tot 4 a 5 jaar na de start).
2) Niet iedereen is zo gericht op passabiliteit als jij.

Persoonlijk vind ik het geen enkel probleem dat mensen mij zien als iemand die als man geboren is en nu als vrouw leeft. Zolang ze mij mijn gang laten gaan...

Verder valt het me vaak op dat mensen die passabiliteit belangrijk vinden vaak erg bang voor reacties uit hun omgeving zijn. Je kunt daar twee dingen aan doen. Passabiliteit verhogen via operaties is de ene. Het kost veel geld, energie, moeite, pijn en ongemak. En je loopt kans op complicaties of op een resultaat wat toch niet is wat je er van verwacht, waardoor hersteloperaties nodig zijn. Als die tenminste opleveren wat je dan -daar- weer van verwacht.

Je weerbaarheid verhogen is de tweede. Het kost veel tijd, energie en je zult merken dat je emoties hoog op kunnen lopen. Wat je er voor terugkrijgt is de kracht om je eigen keuzes te maken. Dus niet te anticiperen op hoe een ander jou gaat zien, maar te kiezen of jouw uiterlijk bij jouw gevoel past. En als dat niet zo is kun je alsnog kiezen voor een FFS, maar het grote verschil met de vorige paragraaf is dat je dit dan voor jezelf doet en niet voor een ander.

Wat je bij het vergroten van je eigen weerbaarheid ook zult merken is dat het je zal lukken om oordelen over een ander los te laten. Want wat zou jou het uitmaken hoe een ander erbij loopt als het jou niet meer raakt hoe een ander jou ziet? Omgekeerd is ook waar: veel mensen die vinden dat een ander er -vooral- veel passabeler bij moeten lopen zijn tegelijkertijd bang dat hun omgeving hen sneller af zal keuren als die omgeving die andere trans ziet. Die angst is -jouw- angst. Waarom zou ik mijn gezicht laten FFS-en omdat -jij- bang bent?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Hallo Jamie, Frederique,

Ik vind het wel mooi zoals jullie het beiden schrijven, mijn bescheiden mening sluit grotendeels aan op die van Frederique.

De hormonen veranderen je gezicht behoorlijk, maar je moet geduld hebben. Er zijn wel uitzonderingen, een uitstekende kin, een harde kaaklijn gaat niet weg. Dit soort operaties kan ik me voorstellen. Ook een grote neus past niet.
Het rare is Jamie, je noemt een heleboel zaken waarbij FFS slechts 1 van de vele facetten die je noemt. Wel een erg bepalende, maar absoluut niet de enige. Ik denk niet als al die facetten verkeerd zijn ffs een oplossing is, het VU zal dan ook vaak een geslachtsverandering afraden, niet tegenhouden.
In mijn ogen wordt ffs vaak gedaan om het zelfvertrouwen te verhogen, en ik vind het een dure en risicovolle manier om dat te bereiken. De manier die Frederique beschrijft is moeilijker, harder, maar het wel waard, het maakt je tot iemand die van nature een bepaalde zelfverzekerdheid uitstraalt. En dat uitstralen van het 100% vrouw zijn, hoe je er er dan ook uitziet doet al veel. Niet alles natuurlijk. Als je echt alles tegen hebt zal het moeilijk blijven.
Maar je eigen innerlijke strijd goed aangaan zorgt ervoor dat je een krachtigere persoonlijkheid wordt, met als gevolg dat als je dan toch een keer verkeerd wordt aangesproken, je niet meteen in de aanval (wil) gaat(n).
Uitstraling, het zelfvertrouwen hebben van binnen dat je 100% vrouw bent daar verander je met ffs niks aan, je zorgt er alleen voor dat je niet meer geconfronteerd wordt met je vroegere uiterlijk. Maar ja, als ik foto's pak 15 jaar geleden, lijk ik daar nu ook niet echt veel meer op, zolas veel mensen in de loop van de jaren natuurlijk veranderen. Maar bij mij zul je alleen bepaalde zaken herkennen, en niet meteen zeggen, ja, dat ben jij.....
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Jamie schreef:Nou het aantal transseksuelen in Nederland dat FFS laat doen is nog steeds bedroevend laag
Je moet er natuurlijk wel het geld en de gelegenheid voor hebben om een FFS uit te laten voeren he?
Jamie schreef:Wat een problemen zullen die in de maatschappij hebben als ze zich zo profileren. Echt naar als je uitgescholden wordt of constant nagekeken. Ben je niet gek dan word je het wel als je zo de RLE doormoet
Die problemen ga jij ook krijgen als je je gezicht nog verder laat vertimmeren door NOG een nosejob, jukbeenimplantaten en opgespoten worstjes lippen die op termijn goedaardige gezwellen kunnen gaan ontwikkelen doordat er aquamid of zoiets in zit .

Met een dergelijk ontzettend verbouwd gezicht kan namelijk het volgende gebeuren:
Jamie schreef: staat er bijna een bordje TRANS op je voorhoofd
Je word erg alien looking met zo'n grondig verbouwd gezicht in combi met een lichaamslengte van 1.93.

Als een FFS subtiel uitgevoerd word kan het erg gunstige resultaten opleveren, maar bij transen die verslaafd raken aan het scalpel nou niet bepaald.

Sticky.
Vrouw
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Nou Sticky die mooie voorbeelden die je erbij haalden waren van Dr. Chettawut. De arts die mij geopereerd heeft.

En die derde neuscoreectie is alleen om de tip te corrigeren omdat het septum is gaan hangen. En worstenlipjes had ik niet in gedachte hoor. Gewoon een beetje voller. En over die jukbeenderimplantaten ben ik nog aan het twijfelen maar niet door jou maar door de kosten.
En we zullen het wel zien over een aantal jaar hoe het eindresultaat is.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ik ben het vooral met Nannette eens: het belangrijkste is dat je thuis bent bij jezelf en zelfvertrouwen ontwikkelt. Uitstraling is belangrijker dan looks. En vroeg of laat wil je toch liever als jezelf geaccepteerd worden en niet alleen maar als vrouwenlijk.

Als het voor je zelfvertrouwen nodig is om FFS te laten doen, dan is dat nodig. Iedereen zoekt daarin haar eigen balans, neem ik aan.

We hoeven daarin toch ook niet op elkaar neer te kijken? Maar als Jamie en ik oog in oog zouden staan, waren we het over één ding zeker eens: wat ben ik dolblij dat ik er niet zo uitzie als jij! Geheel en al wederzijds :lol: .

Wel een hele leuke, kleurrijke slideshow op je my space, trouwens :D .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Janiek2 schreef:Wel een hele leuke, kleurrijke slideshow op je my space, trouwens :D .
Inderdaad, maar wakker worden met Samantha Fox door mn speakers was wel even keihard :-?

Het gaat om het less-is-more idee he. Ik ben er natuurlijk ook wel mee bezig, maar ook voorzichtig. Behalve de gezondheidsrisico's denk ik ook weleens: je zult door die ingrepen je mimiek verliezen! Een soort Jerney Kaagman-syndroom zeg maar. Of in het algemeen een te plastic uitstraling eraan overhouden, zoals Calpernia bij voorbeeld.
Je gezicht is geen keuken he, eenmaal teveel verbouwd, draai je het niet meer terug tot iets natuurlijks.
Dus ik hoop toch dat je 'we zullen wel zien' niet te letterlijk neemt.

Sticky
Vrouw
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Als het voor je zelfvertrouwen nodig is om FFS te laten doen

je hebt juist zelfvertrouwen nodig om FFS te laten doen. Je neemt wel een enorm risiko (ondanks alle mooie verhalen) en het is een grote emotionele belasting, en je kan niet op steun rekenen als je er misvormt uitkomt ;-)

Wat ik zelf heel waardevol vind, is de feedback van anderen, daarom is het wel slim van Jamie fotootjes te plaatsen, ik denk zelf dat ze wel uit ge ffs d is want het ziet er allemaal mooi uit, de ingrepen die je wilt gaan doen zijn voor de mooiegheid zeker niet mijn insteek gezien de pijn en risikos.

Degenen die het sterkst ageren tegen cosmetische chirurgie zullen wss zelf op de operatietafel belanden in de toekomst, read my lips !

nou ja sterkte met alle beslissingen
terra incognita
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Hallo Dorien,

je hebt voor FFS niet meer zelfvertrouwen nodig dan voor SRS. En ik ageer heel erg tegen vroegtijdig doen van chirurgische ingrepen, laat de hormonen eerst hun werk doen, alleen wat echt super opvallend is laat je doen. En 10 jaar na SRS zal ik echt niet meer zo vlug kiezen voor FFS, ik kijk wel uit.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

wat me opvalt aan de slideshow van jamie is dat wanneer ik haar basisuiterlijk als man gehad zou hebben, een uiterlijk waar enorm veel vrouwelijkheid in zit, geen seconde had overwogen ffs te laten doen, maw, ik vond het overbodig

wat me nog meer opval is de onzekerheid in haar ogen

iedere foto lees ik 1 dominante emotie: enorm veel onzekerheid

als dat de basis is voor al die operaties (je moet wel enorm veel van jezelf houden - of juist niet - wil je steeds weer bont en blauw door het leven gaan voor enkele weken of maanden) denk ik dat je gigantisch verkeerd bezig bent, want geen enkele operatie zal je zekerder doen voelen voor de lange termijn

magoed, dat is zuiver wat ik zie en zegt niets over haar beleving tov zichzelf
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Mij is het enorm tegengevallen kwa belasting op je innerlijk alswel op je lichaam (zijn die twee wel te scheiden?) Ik zou het ook niemand aanraden, niet meer, niet doen, gewoon, maar misschien ben ik kleinzerig,

want...ik kan niet goed uitleggen hoe bevrijdend het voelt als eindelijk je lichaam meer is zoals het had moeten zijn dat dat medische ingrepen voor nodig zijn betreur ik heel erg, iets wat ik zelf ook niet goed kan plaatsen met mn overtuigingen over naturel, jezelf zijn, autenticiteit etc (die nu wel bijgesteld zijn), het is iets wat Dr Zucker ook nooit kan plaatsen omdat hij niet gender dysfoor is, barbies afpakken helpt niet en leven als vrouwelijke homosexueel ook niet. Het is wel treurig dat hij aan het hoofd staat van DSM V commissie over ts in 2010 dacht ik?

maar goed dat is een ander onderwerp dat wel te maken heeft met hoe men je ziet door al die ingrepen, voor sommigen blijf je een neo iets, een nepvrouw etc

De srs is voor mij van eenzelfde orde, weer ga je iets veranderen aan jezelf en zoals hier zovaak vermeld, wordt het nooit als etc. en toch ga ik daar zeker voor.

Natuurlijk zit er een zekere tragiek ingebakken in deze weg dat hoef ik jullie niet te vertellen, vandaar dat het vaak helemaal geen slecht idee is om niet het hele traject te doen, maar zoveel als je zelf voelt/wil

Ik doe het op mijn manier en voel me nu echter dan ooit ook al ben ik een creatie van een Thaise chirurg ;-)

dat laatste valt erg mee hoor
terra incognita
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Nee ik hoef idd niet met Janiek van uiterlijk te wisselen. Dan zou ik er weer als een man uitzien en die fase ben ik wel voorbij geloof ik. Ik blijf geld uitgeven.

En wel leuk dat jullie allemaal lekker oordelen over mijn foto's maar zelf hebben jullie miniscule foto'tjes uit zogenaamd nog de beste hoek genomen en nog zien jullie er nou niet al te vrouwelijk uit hoor.

En dat ik onzeker ben op mijn foto's vind ik ook wel knap beoordeeld.

Joy hoe weet jij nou hoe onzeker ik ben? Ik vind het nou niet echt van onzekerheid getuigen om in een micro-outfitje op een podium (en in het publiek) voor een electro feest te dansen... :-? Of het van stijl en klasse getuigd is weer een ander verhaal maar daar hebben we het nu niet over.
Plaats reactie