Hoi Claudia
Het gaat erom dat je in je paspoort herkenbaar bent en het is niet van belang of je daar als man of als vrouw staat. En in het allerergste geval doe je je pruik even af in een afgeschermde ruimte. Dat hoef je nooit in het openbaar te laten geschieden!
Ik heb zelf nooit nare ervaringen bij grens controles gehad en reis gewoon en femme door Europa.
Succes
Vivonne
Transgender en vakantie
Moderator: Moderators
- Claudia K
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Inderdaad Heidii, het gaat mij meer om de plaats van bestemming waar ik mezelf zou willen kunnen zijn, zonder dat ik daar in conflict kom met de plaatselijke autoriteiten, al dan niet gesteund door de lokale regelgeving. En, niet minder belangrijk, ook zou ik graag verschoond blijven van te veel en al te opdringerig manvolk. En mogelijk hangt dat ook samen met de volksaard en lokale gebruiken van de plek waar je heen gaat. Helaas heeft mijn zoektocht langs het web weinig bruikbare informatie opgeleverd. Degenen die reizen willen verkopen vinden dat alles kan, en verder hoofdzakelijk negatieve berichten over de slechte posities van transgenders in.....(vul maar willekeurige bestemming in). Ik hoop dan ook nog steeds dat hier mensen met ervaringen zijn, of beperkt het "T" zijn ons zo dat we allemaal in het veilige Nederland moeten blijven? In ieder geval wil ik mezelf niet onnodig in moeilijkheden brengen, in dat geval laat ik het meisje liever nog een keertje thuis, en neem ik wel wat leuks voor haar mee terug.
Claudia Zomer
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
- Lianne
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Hoi Claudia,
Moet eerlijk bekennen dat ik nog geen ervaring heb met de landen rond de middelllandse zee, maar denk dat de europese landen in elk geval weinig problemen op zullen leveren. Van Turkije en de Arabische landen zal het iets anders liggen. Zelf zou ik wel op vakantie kunnen gaan naar Turkije en Libanon, maar dan weet je van tevoren dat je er denk ik wel enkele kleine probleempjes kunt verwachten.
Het belangrijkste echter denk ik is, hoe we ons er presenteren. Hou rekening met de plaatselijke gebruiken enzo. Opdringerig manvolk kun je overal aantreffen.
Hou verder rekening met het feit dat in sommige landen de positie van de vrouw achtergesteld is t.ov. de man, en je dus daardoor al anders bejegend word.
Verder is het denk ik een kwestie van ervaren, de een zal het ook anders oppakken als een ander, maar blijft een kwestie van doen denk ik zo.
En van het vantevoren inschatten van mogelkijke problemen, zodat je niet verrast wordt erdoor.
Succes ermee
Lianne
Moet eerlijk bekennen dat ik nog geen ervaring heb met de landen rond de middelllandse zee, maar denk dat de europese landen in elk geval weinig problemen op zullen leveren. Van Turkije en de Arabische landen zal het iets anders liggen. Zelf zou ik wel op vakantie kunnen gaan naar Turkije en Libanon, maar dan weet je van tevoren dat je er denk ik wel enkele kleine probleempjes kunt verwachten.
Het belangrijkste echter denk ik is, hoe we ons er presenteren. Hou rekening met de plaatselijke gebruiken enzo. Opdringerig manvolk kun je overal aantreffen.
Hou verder rekening met het feit dat in sommige landen de positie van de vrouw achtergesteld is t.ov. de man, en je dus daardoor al anders bejegend word.
Verder is het denk ik een kwestie van ervaren, de een zal het ook anders oppakken als een ander, maar blijft een kwestie van doen denk ik zo.
En van het vantevoren inschatten van mogelkijke problemen, zodat je niet verrast wordt erdoor.
Succes ermee
Lianne