travestie, transseksueel of gewoon verwijfd....
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Toch heb ik van een aantal transseksuelen flink commentaar gehad toen ik zei dat de innerlijke overtuiging van vrouw zijn ook een belangrijke rol speelt, en het niet alleen het uiterlijk is dat zorgt dat je als vrouw geaccepteerd wordt door de mensen. Het bezig zijn met hoe mensen jou zien is minder belangrijk dan het gegeven hoe jij jezelf ziet en wil dat andere mensen je zien. Je straalt dan op een of andere manier toch iets uit. Als dat dan niet 100% klopt met het uiterlijk gaan mensen misschien wel twijfelen, maar laat ze dat maar doen. Je weet dan wie je bent, en al dat gedoe over passabel zijn is leuk en aardig, maar ik heb gehad dat een transseksueel die er veel vrouwelijker uitzag dan ik als man werd aangesproken, en ik gewoon als mevrouw. (maar ook wat is vrouwelijker is een betrekkelijke term. Bij elk rapport en verslag wat ik lees over mezelf van de ggz staat dat ik grof gebouwde vrouw ben, nou ja, dat is ook zo.)
Als dat is waar jij gelukkig mee bent, dan is dat inderdaad prima.Saartje schreef:
En de terrasjesman ook want die zei dame, eh meneer.(toen ie iets beter keek)
Ik zei "zeg maar dame en sorry dat ik je in de war maak, maar dat is ook de bedoeling"
"Dat is je dan goed gelukt" was het antwoord.
Prima toch?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Dat is mijn ervaring ook. Ik heb eerlijk gezegd helemaal niet zoveel met "vrouwelijkheid". Als ik me vrouwelijker zou gaan kleden dan ik nu doe, zouden mensen gaan zien dat er iets niet klopt.Nannette schreef:Toch heb ik van een aantal transseksuelen flink commentaar gehad toen ik zei dat de innerlijke overtuiging van vrouw zijn ook een belangrijke rol speelt, en het niet alleen het uiterlijk is dat zorgt dat je als vrouw geaccepteerd wordt door de mensen. Het bezig zijn met hoe mensen jou zien is minder belangrijk dan het gegeven hoe jij jezelf ziet en wil dat andere mensen je zien. Je straalt dan op een of andere manier toch iets uit.
Van binnenuit neem ik die plek van het midden in, als het om gendertweedeling gaat. En de meeste mensen reageren daarop door me die plek ook te geven. Hoewel het nog altijd voorkomt, in bepaalde situaties, dat iemand mij opeens als man benadert, en dan ook nog het afwijkende in mijn uiterlijk als vanzelfsprekend accepteert. Ik vind dat niet leuk.
Het balanceren op de middenstreep, wat Saartje (en anderen) blijkbaar prettig vinden, is ook niet echt iets voor mij.
Ik vind dat helemaal niet zo zeer prettig.Janiek_ schreef: Het balanceren op de middenstreep, wat Saartje (en anderen) blijkbaar prettig vinden, is ook niet echt iets voor mij.
Het is op dit moment wel de realiteit en ik weet dat ook.
Om een antwoord te geven op je vorige vraag.
Ik ben een lelijke vrouw en ik neem er genoegen mee.
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
ehm...Janiek_ schreef: Van binnenuit neem ik die plek van het midden in.
<knip>
Het balanceren op de middenstreep, wat Saartje (en anderen) blijkbaar prettig vinden, is ook niet echt iets voor mij.
Je neemt die plek in het midden in, maar je wil niet op de middenstreep balanceren?
Beetje vaag.
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
-
- Forumdiva
Je bent even weg en er worden meteen allerlei aannames over je gemaakt .
Ik zal wat duidelijker zijn: ik neem niet een plek in het midden in. Ik neem de plek ten opzichte van het midden in, die andere vrouwen ook innemen. Ik draag gewoon vrouwenkleding, zoals vrouwen van mijn leeftijd die dragen en in een genre waar ik me zelf prettig bij voel. Broeken, truitjes, blouses; fleurig, zwierig, warme kleuren. Geen rokken, jurken, panty's, naaldhakken e.d.
En donna's visie op de middenstreep en de eindstreep deel ik helemaal niet. Ik ben gewoon een vrouw, punt. Vanuit innerlijke overtuiging, net zoals elke andere vrouw, niet op grond van hormonen of anatomische kenmerken. De meeste vrouwen hebben het geluk, dat ze die dingen gewoon meegekregen hebben. Ik niet.
@Saartje: ik kom ook wel eens in situaties, waarin ik gelezen word als iemand die het lef heeft zich niet aan gendergrenzen te storen, maar ik vind dat niet prettig. Gezien jouw reactie had ik van jou de indruk dat je daar wel behagen in schiep. Ik zou nooit zeggen dat het mijn bedoeling is om iemand in de war te brengen over mijn geslacht. Dat is het namelijk niet: ik doe mijn best om gewoon als vrouw over te komen. Wanneer dat niet lukt, voel ik me rot.
Ik zal wat duidelijker zijn: ik neem niet een plek in het midden in. Ik neem de plek ten opzichte van het midden in, die andere vrouwen ook innemen. Ik draag gewoon vrouwenkleding, zoals vrouwen van mijn leeftijd die dragen en in een genre waar ik me zelf prettig bij voel. Broeken, truitjes, blouses; fleurig, zwierig, warme kleuren. Geen rokken, jurken, panty's, naaldhakken e.d.
En donna's visie op de middenstreep en de eindstreep deel ik helemaal niet. Ik ben gewoon een vrouw, punt. Vanuit innerlijke overtuiging, net zoals elke andere vrouw, niet op grond van hormonen of anatomische kenmerken. De meeste vrouwen hebben het geluk, dat ze die dingen gewoon meegekregen hebben. Ik niet.
@Saartje: ik kom ook wel eens in situaties, waarin ik gelezen word als iemand die het lef heeft zich niet aan gendergrenzen te storen, maar ik vind dat niet prettig. Gezien jouw reactie had ik van jou de indruk dat je daar wel behagen in schiep. Ik zou nooit zeggen dat het mijn bedoeling is om iemand in de war te brengen over mijn geslacht. Dat is het namelijk niet: ik doe mijn best om gewoon als vrouw over te komen. Wanneer dat niet lukt, voel ik me rot.
-
- Forumdiva
Heeeeel kort samengevat is het dat wel jadonna1 schreef:Lijkt me niet zo verbazingwekkend he? Je gaat als 'man' om, in transitie, aan de hormonen, en dat is de middenstreep. Eindstreep is in de regel een SRS.
Dan weet je ook gelijk waar ik zit en waarom ik 'het allemaal zo goed weet'
Maar het is gewoon fijn om een klein beetje achtergrond van iemand te weten. Niet meer en niet minder.
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Donna schreef:
Irene
Ik vind het in de eerste plaats een behoorlijk klinische benadering en ik kijk misschien wat vreemd naar die zin, want als 'man' omgaan en in transitie dat lijkt me niet erg gezond. Dat de srs de eindstreep is is ook twijfelachtig, voor sommigen begint het dan pas, voor anderen is dat al veel te ver.Je gaat als 'man' om, in transitie, aan de hormonen, en dat is de middenstreep. Eindstreep is in de regel een SRS.
Irene
Kleine stapjes