transgender en relatie

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Elsa
Forumdiva

transgender en relatie

Bericht door Elsa »

Bij Trav.Groningen heb ik naar een intervieuw gekeken van jeanine trip. Een vraag die bij mij opkomt is, in hoeverre is jouw partner een rem op je T* zijn? Jeanine geeft aan dat er bij haar een verandering is gekomen, letterlijk "mijn passie ligt nu bij mijzelf " Als partner "van" verander je ook, daar ontkom je niet aan. Jeanine zei, dat ze wel verder zou willen, vaker als vrouw, maar haar partner zou dit niet aankunnen. Beide heb je zo je grenzen, die vaak met de tijd ook verlegd worden is mijn ervaring.
De link is te vinden bij travestie groningen.

groetjes Elsa
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik denk dat het een gezonde zaak is dat je rekening houdt met je omgeving, die rem voel ik ook, maar ik beschouw die rem niet als negatief.

Irene
Kleine stapjes
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Dat klinkt positief Irene. Wanneer je dit wel zo zou voelen dan is de situatie best ingewikkeld. Beide wil je de ander respecteren, je houdt van elkaar.
Elsa
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het is sowieso wel ingewikkeld hoor. Ik voel gewoon, dat als geen belemmeringen zouden zijn ik in een stroomversnelling terecht zou kunnen komen en dat is onder deze omstandigheden niet verstandig. Het is dan net alsof je zonder remmen van een berg rijdt.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mijn ervaring: de kunst van die rem is om hem genoeg in te drukken om geen schadelijke gevolgen van je proces te ondervinden en niet te diep om helemaal niet meer vooruit te komen (en daarmee dus nooit dichter bij "je-Zelf" te komen dan je nu staat).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Om die reden ben ik ook wel blij met de remmende kracht van mijn partner en mijn gezin.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie