Bij Trav.Groningen heb ik naar een intervieuw gekeken van jeanine trip. Een vraag die bij mij opkomt is, in hoeverre is jouw partner een rem op je T* zijn? Jeanine geeft aan dat er bij haar een verandering is gekomen, letterlijk "mijn passie ligt nu bij mijzelf " Als partner "van" verander je ook, daar ontkom je niet aan. Jeanine zei, dat ze wel verder zou willen, vaker als vrouw, maar haar partner zou dit niet aankunnen. Beide heb je zo je grenzen, die vaak met de tijd ook verlegd worden is mijn ervaring.
De link is te vinden bij travestie groningen.
Dat klinkt positief Irene. Wanneer je dit wel zo zou voelen dan is de situatie best ingewikkeld. Beide wil je de ander respecteren, je houdt van elkaar.
Elsa
Het is sowieso wel ingewikkeld hoor. Ik voel gewoon, dat als geen belemmeringen zouden zijn ik in een stroomversnelling terecht zou kunnen komen en dat is onder deze omstandigheden niet verstandig. Het is dan net alsof je zonder remmen van een berg rijdt.
Mijn ervaring: de kunst van die rem is om hem genoeg in te drukken om geen schadelijke gevolgen van je proces te ondervinden en niet te diep om helemaal niet meer vooruit te komen (en daarmee dus nooit dichter bij "je-Zelf" te komen dan je nu staat).