Hobby's

Algemeen

Moderator: Moderators

Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

:lol:
Marleen Otto
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: do okt 02, 2008 11:46
Locatie: De naam van het IJselmeer voordat het Zuiderzee heette

Bericht door Marleen Otto »

LOL
Ik bezorg de treinreiziger het slechte nieuws.
Ik weet dat je mijn stem haat....
Sorry.... maar ik doe ook alleen maar mijn werk.
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

...techniek als vak ... dus

Ik heb eigenlijk nooit echt kunnen begrijpen wat andere mensen nou zo leuk vinden aan "puur" techniek als vak. Laat staan dat er best veel zijn die dat vinden...

...maar dat is nou wel precies wat er stereotiep gezien van jongens en mannen verwacht wordt... :(
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Techniek heeft mijn passie, maar er kleven inderdaad lastige oren aan.

Het is het milieu waar alles zich afspeeld. Meestal domineert de macho kultuur en dat is zo oppervlakkig.

Alleen op een sloperij vind ik nooit leuk, terwijl ik met Tijgertje of met 1 van mijn chefs (zo noem ik mijn vrienden) dan voel ik mij niet onzeker en kan ik mij orienteren.

Maar als ik alleen ben dan zie ik ze denken, zie ik ze me peilen. Dan heb ik het nog helemaal niet over dat ijs dat bij sommige sloperijen moet worden gebroken, wa kom ie doen? Heb ie geld? (of je niet komt jatten)

Dat is vooral in Den Haag. Bij Tijgertje in Limburg zijn ze werkelijk keurig en mag je al hun gereedschap lenen. Lekker je Duits oefenen met Turkse mannen die de onderdelen niet van een BMW af krijgen. Aan het eind van de dag lukt het mij ook niet meer en dan vraag je het aan een echte Limburgse gozer, kijk Tijgertje das een man!

De laatste tijd probeer ik een low board kast te ontwerpen. Een model voor een LCD TV. Een echt mooie kast kost nog veel meer dan de televisie. De top vind ik dit:

www.mdfitalia.it

geanodiseerd aluminium en servo motor gestuurde laden.

nadelen aan dit design:

Niet geschikt voor grote receivers zoals Harman Kardon systemen.

Een vriend van mij kan spuiten en ik wil eens kijken hoe dat wordt op MDF in plaats van een auto. En zo kan ik dus wel eindeloos doorgaan met mijn ideeen. De grootste kunst is dingen AFMAKEN!
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

aan ideeen ontbreekt het mij ook niet, wel de tijd en de zin en de energie

techniek als vak?

heb het zo breed nooit gezien, ben erin gerold, konniet stilzitten, beelddenker, slechte concentratie, adhd , leerde praktijksgewijs, niet uit de boeken, kom je al snel op een praktisch georienteerde school

maar we dwalen af

hobby's nu:

muziek uiteraard, lezen,werk momenteel met hout, eigen meubels bedenken en maken , wandelen,en zet mij op een scrapheap en ik vermaak me de hele dag, dat dan weer wel
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Grappig, ben er één die totaal niet van techniek houdt. Had er altijd last van als er weer een nieuwe auto gekocht werd. Wij als mannen stonden er dan om heen en ieder bewonderde de auto en praatte over wat hij dan allemaal niet kon. Ik stond er verloren bij en kon er niet over mee praten. :( Heb steeds iets van: "dat past niet bij mij"

praten over kleding, creatief bezig zijn, zit meer in mijn lijn.

Huidige hobby's zijn tuinieren, lezen. Dit speelt steeds in mijn leven. Verder diverse andere hobby's uitgeoefend. schilderen, origami, modelbouw (vliegtuigen), postzegels verzamelen, puzzelen( zweedse kruiswoord) Houtbewerking (prutswerk afgeleverd)
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Sem
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 20, 2006 18:37
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door Sem »

Mijn hobby oh jeej dat is een beetje uit de pan gegroeid.
Mijn hobby is astronomie en ik ben momenteel in bezit van een modernste sterrenwachten in Nederland.
Dat heb ik zelf opgebouwd, en dat echt helemaal compleet. :roll:
Mijn hobby moest steeds gekker en gekker, en nu heb ik al weer het volgende verzonnen. :lol:
Bij mij toch echt wel een jongens droom, vroeger had ik er niks mee, tot 3 jaar terug.

En verder vind ik alles leuk van techniek, ik maak ook alles zelf, lach altijd om de buurvrouw die er weer een klusjes man moet bij halen, terwijl ik het zelf doe.
Ik repareer wasmachines tot vaatwassers tot auto´s.
Tot het bouwen van complete schuren. :P
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Sem schreef:...
En verder vind ik alles leuk van techniek, ik maak ook alles zelf, lach altijd om de buurvrouw die er weer een klusjes man moet bij halen, terwijl ik het zelf doe.
Ik repareer wasmachines tot vaatwassers tot auto´s.
Tot het bouwen van complete schuren. :P
Als je nog eens bij mij in de buurt bent, ik heb nog wel een lijstje :D :wink:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Anitamichelle
ForumFan
Berichten: 313
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 21:33
Locatie: Noord Holland, rond Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

na paar daagjes afwezig, even gelezen...........die grap van Joy is echt te gek.....

Hobbies vroeger....kan me er niet echt een voor de geest halen.....
Techniek is wel mn vak geworden..
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Ik was al fan van Interlubke. Nu hebben ze ook een collectie die travo heet.
Die travo mag er zijn hoor! Past beter dan MDF italia.

http://www.interlubke.com/index.php?page=travo

Verder vind ik een nadeel aan techniek en dat komt bij meubels zeker om de hoek kijken, GRENZEN VAN DE SPIERKRACHT. De hele week al flink beuken en dan moeten die wijve polsen/handen in het weekend nog wat presteren.

Ik heb me ook wel eens een breuk gesjouwd met de M3 stoelen. Die heb ik namelijk opnieuw bekleed, wat zijn die klere dingen zwaar! En je moet vooral een naald er in laten, die in je dure pantalon glijdt, als je de stoel neer zet. Die stoel komt niet meer op de grond en daar sta je dan!

Dus voor iedereen, pas goed op met klussen, doe het veilig! En een klusbeertje moet klus kleren aan.

Verder probeer ik weer een oude tik van vroeger op te halen, das fietsen met mijn racefiets. Daar moet veel aan gebeuren, halogeen lamp kapot gevallen in Almere, voorband glad en de Shimano RSX links is overleden,
(over de kop geslagen)

Maar gelukkig ben ik zo n trut die altijd met het middelste tandwiel rij. Ik kan helemaal niet snel fietsen, wel erg lang en ver. Amsterdam, Utrecht, Gorichem en dan totally broken thuis neer vallen op mijn bank in Zoetermeer.

Misschien ben ik een soort masochist....
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Sem
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 20, 2006 18:37
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door Sem »

Arike schreef:
Sem schreef:...
En verder vind ik alles leuk van techniek, ik maak ook alles zelf, lach altijd om de buurvrouw die er weer een klusjes man moet bij halen, terwijl ik het zelf doe.
Ik repareer wasmachines tot vaatwassers tot auto´s.
Tot het bouwen van complete schuren. :P
Als je nog eens bij mij in de buurt bent, ik heb nog wel een lijstje :D :wink:
Haha :lol:
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
Monica
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 11, 2008 7:40

Bericht door Monica »

Kerstdorp maaken :lol:
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Hoi Monica.

Als het dorpje maar buiten geplaatst wordt na 5 dec. Ben er nog één die de goede Sint wil behouden :) Zelf ruk ik de kerstversiering pas na de 6e van zolder en ben dan even druk bezig met ophangen etc.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Monica
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 11, 2008 7:40

Bericht door Monica »

welnee word nu al aan gebouwd....houd nie zo van sinterklaas hahahaha,wil er wel een heele poos van genieten he :lol: :lol: :lol:
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik zie nog wel wat ik versier (behalve mijn vriend dan).
Plaats reactie