Even een kleine aanvulling op Lisa haar posting(s).
We proberen elk jaar weer een feest neer te zetten.
Dit jaar -o.a. mede door geluiden van de bezoekers- op een andere locatie.
Voor beide partijen is het de 1e maal dat we met elkaar in zee gaan.
Nadeel is dan dat we eigenlijk helemaal bij 0 beginnen vwb onze wensen/eisen en wat de ander te bieden heeft (wil bieden)
Dat er onvolkomenheden in het geheel zitten zijn we ons ook van bewust.(en is ook een aantal malen erkend)
Ik heb vanavond (in overleg) bijv. nog een (in mijn ogen) redelijk pittig mailtje gestuurd en daarin aangegeven dat de aankondigingstekst niet naar onze zin is en dat we verwachten dat dit nog aangepast wordt (met een tekst daarbij zoals wij die willen).
Het gevolg kan dus zijn dat ik (we?) daarmee niet echt vrienden gemaakt hebben.
Mogelijk zelfs zo dat we volgend jaar dus weer op zoek moeten naar een andere locatie omdat men ons 'te lastig' vind.
Waar doen we dat allemaal voor???? niet alleen voor onszelf (integendeel zou ik haast willen zeggen).
Om een voorbeeld te geven: Ik moet waarschijnlijk de 18e een auto huren om daar te komen, kost mij geld, ik moet er al bijtijds zijn, want het wordt prettig gevonden als er een 'bekende' is bij binnenkomst, ik heb 2 snipperdagen moeten nemen (de 18e om daar (bijtijds) te wezen en de 19e omdat ik (als 'gastheer') als één van de laatste wegga (en ook nog wil slapen).
Is er dan helemaal geen 'voordeel'??....jawel, ik hoef (in mijn geval want man) geen € 75,-- neer te tellen...............maar op de avond zelf.....ik sta bij de deur voor een groot deel en later op de avond loop ik rond om 'gastheer' te zijn. kortom, onbekommerd een feest vieren zoals de bezoekers zit er voor mij niet in.
Ik ben nu ook al 7 pagina's bezig zaken uit te leggen en te verklaren...waarna dezelfde opmerking (met andere woorden) weer terugkomt (en dan komt mijn zwakke punt, ik ga dan toch weer uitleggen/verklaren...ik heb misschien wel iets meer (te veel??) 'geduld')
Is dit alles erg?? absoluut niet....ik doe dit graag en vind het ook leuk.
Ondanks bovenstaande vermaak ik mij op zo'n avond ook prima.
Ben ik dan 'zielig'.......eveneens een hard nee, dat ben ik niet, want (zie hierboven) ik vind het leuk om te doen
Maar -en daar sluit ik me dan bij Lisa aan- door sommigen krijg ik inderdaad wel eens het gevoel "waar doe ik het voor" (en dan laat ik bepaalde opmerkingen zelfs nog buiten schot, is me de moeite van het reagren niet eens waard).
Mag men dan helemaal niets zeggen en alles maar slikken zoals wij het hebben kunnen regelen??? Nee, dat hoeft niet.
Het is zelfs prettig als men meedenkt en ideeen aandraagt, maar accepteer wel eens een keer dat (zeker na uitleg) zaken -in ieder geval deze keer- niet anders zijn dan dat ze zijn.
Neem van mij aan dat bepaalde zaken echt wel meegenomen worden voor een volgende keer.
Ik heb het al eerder aangegeven, wat een volgende keer onze 'onderhandelings positie' sterker maakt is als deze keer het feest een succes wordt.
Er is ook geopperd om juist niet te gaan vanwege de 'onvolkomenheden'....dat is ook een optie, maar ik ben bang dat men daar dan niet zo van wakker ligt en volgend jaar simpel bedankt.
dit wilde ik even kwijt........en het lucht op