Saartje schreef:
Daar is dan meteen het verschil.
Jij kan tegen "kritiek" en probeert daar op een normale manier mee om te gaan.
Lisa verwacht een bos veren in haar reet en voelt zich aangevallen als mensen terecht opmerkingen plaatsen.
Vervolgens gaat ze als een klein kind zitten mekkeren dat "die mensen toch niet zouden komen" en vage quotes plaatsen die schijnbaar bedoelt zijn om haar positie te verdedigen en zeker de mensen die normaal een discussie proberen te voeren af te zeiken.
Als er hier in deze thread één iemand niet normaal heeft gereageerd is het Lisa wel dank u vriendelijk.
Ik deel je mening niet geheel.
Lisa heeft zich lang stil gehouden in deze draad, maar op enig moment vond zij het ook wel genoeg en heeft zij een persoonlijk stuk geplaatst om e.e.a. te verduidelijken.
Vervolgens wordt zij daar weer op punten en komma's aangesproken.
Nu kan het zijn dat haar 'geduld' iets minder is en/of haar lontje iets korter (en dat kan allerlei oorzaken hebben), maar feit is toch dat we inmiddels al aan de 8 pagina's zitten (toegegeven, ook (groten)deels mijn 'fout' doordat ik blijf uitleggen en verklaren.)
Het verschil tussen Lisa en mij is mogelijk ook nog een bepaalde vorm van woordkeus, maar aan de essentie van haar betoog wordt (door sommigen) voorbij gegaan.
Daar maakt zij zich (in mijn ogen, terecht) boos over........ik maak mij daar ook wel boos over, maar zij uit dat dan en ik uit dat minder.
Lisa wil net zo min als ik een bos veren ergens naar binnen hebben, maar wil (ook net als ik) dat mensen eens stoppen met.... (geef het maar een naam, ik kies hier even voor:) 'zeuren'.
Dat ik tegen kritiek kan en hoe ik daar mee omga.............Ik heb na bepaalde opmerkingen echt wel de gedachte gehad "bekijk het allemaal maar, ik stop ermee".
Wat mij dan toch door laat gaan is de gedachte aan de, gemiddeld tussen de 100 en 200, mensen die op zo'n avond komen en het naar hun zin hebben.
Dat is (weet ik) ook Lisa haar insteek en vandaar ook haar opmerking over 'de mensen die toch niet komen' die ik ergens kan begrijpen.
Saartje schreef:John, als jij nou gewoon de woordvoerder blijft bij zaken als deze verloopt de discussie een stuk normaler naar mijn idee.
Als ik daar de tijd voor heb cq vrij kan maken wil ik dat met alle plezier doen.
Ik begrijp dat mijn manier van schrijven/reageren prettiger wordt ervaren.
Nu kan dat best zo zijn, maar misschien is een manier als die van Lisa wel beter.......hadden we nu mogelijk pas op (pakweg) 3 pagina's gezeten.
Lisa legt iets uit en komen daar vragen op, geeft zij nogmaals uitleg en dat is het dan.......Ik blijf eigenlijk 'mee zeuren' door te blijven uitleggen.
Beide manieren hebben dus voor en nadelen.