De Knuppel in het Hoenderhok
Moderator: Moderators
Brr, koudAmber79 schreef:Als we t dan toch over youtube hebben. Is dit n mooi voorbeeld voor de T?
http://www.youtube.com/watch?v=EzmVoLJZg_0
En ik maar denken dat de term CD enkel door mensen gebruikt werd die er juist geen sexuele coinnectie mee wilden leggen...
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Het vervelende van "travestie", maar net zo goed voor transgenderisten en transseksuelen, is dat er bijna zoveel vormen zijn als dat er mensen zijn. Je zult dan ook nooit één voorbeeld vinden waar iedere travestiet (of: transgenderist, of: transseksueel) zich volledig in kan vinden. Om het over queers, trans-wat-dan-ook-en, transgenders etc maar niet te hebben... In die zin is elk voorbeeld mooi, of elk voorbeeld niet-mooi, want de een kan het niet ver genoeg gaan terwijl het voor een ander al snel -te- is.Amber79 schreef:Is dit n mooi voorbeeld voor de T?
Ik geloof dat er bij geen van deze vormen "iets mis is", zolang mensen elkaar er maar niet mee in de weg zitten.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Joy schreef:
Irene
Die was er al, al is die hier in Nederland geconfisqueerd door een groep die ik zelf niet gemakkelijk zou kunnen omschrijven, de term transgender.nou, wordt het hoog tijd voor eens en voor altijd een term te bedenken die de gehele lading dekt
genderbenders lijkt een goeie term, al klinkt het dan wel heel erg als een afvalhoop
Irene
Kleine stapjes
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Nee niet doen JoyJoyy schreef:nou, wordt het hoog tijd voor eens en voor altijd een term te bedenken die de gehele lading dekt
genderbenders lijkt een goeie term, al klinkt het dan wel heel erg als een afvalhoop
Veelste lang die term
GenBens is veel compacter
Of misschien FemBens
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Volgens mij is dit inderdaad een behoorlijk probleem voor de beeldvorming. Als het verkleden goed lukt, valt de transgender weg als vrouw. Men ziet haar als vrouw zelfs wanneer men het doorheeft.Claudia Zomer schreef: Als we er zijn, en we willen zo graag geaccepteerd worden, mogen ze toch ook best zien dat we er zijn? Als je als perfecte vrouw rondloopt word je uiteraard wel geaccepteerd, maar niet als T.
Maar als het verkleden niet goed lukt en iemand er wat mislukt uitziet, dan is het onmiskenbaar een travestiet.
En dat beeld van zo'n mislukte verkleedpartij blijft dus hangen. Dat vergeet je niet één, twee, drie. Het gevolg is dat zodra mensen HOREN dat ik travestiet ben, ze het bijbehorende plaatje uit hun geheugen vissen. Ik vind dat nogal vervelend, maar daar valt weinig tegen te doen, vrees ik.
En sommige van die filmpjes die jullie hier gelinkt hebben van YouTube geven inderdaad een heel vervelend beeld van travestie. En die beelden blijven dus vaak hangen.
En juist door die beelden vormen mensen zich een bepaalde voorstelling van je als ze horen dat je travestiet bent. Natuurlijk klopt die voorstelling van geen kant, maar ondertussen heeft men zijn mening al gevormd.
In de praktijk maakt het dus uiteindelijk helemaal niet zo veel uit of je jezelf in de puntjes verzorgd bij het omkleden, omdat mensen hun oordeel al gevormd hebben op basis van verre soortgenoten.
Maar goed, dat mag natuurlijk nooit een reden zijn om minder je best te doen op je uiterlijk.
-
- ForumFan
ik dacht ook dat transgender bedoelt was als tussen travestie en transsexueel in. Wat is het nu eigenlijk?
Vind het overigens wel gemakkelijk om mijzelf door dit woord te beschrijven in bovenstaande omschrijving.
Afgelopen dagen weer een gesprek gehad. En ook hier weer de opmerking : ben je travestiet of wil je je ombouwen laten? En dan gebruik ik deze term met de uitleg dat ik het liefst in mijn vrije tijd als vrouw verblijf maar niet het traject naar lichamelijke operaties e.d wil doorlopen en dat ik eventueel wel 24/7 wil doorbrengen maar dat dit op het werk in mijn ogen niet volledig kan gebeuren. ( Wil eigenlijk die verandering nog niet ondergaan. Heb geen zin om steeds achter mijn pruik aan te hollen omdat deze weer eens afgerukt wordt (heb nl een harentrekker als client )
'T, is een afweging die ik gemaakt heb en op dit moment voel ik mij er wel bij. Wat de toekomst brengt? wie weet maar ik leef in het nu zover als dat kan.
Vind het overigens wel gemakkelijk om mijzelf door dit woord te beschrijven in bovenstaande omschrijving.
Afgelopen dagen weer een gesprek gehad. En ook hier weer de opmerking : ben je travestiet of wil je je ombouwen laten? En dan gebruik ik deze term met de uitleg dat ik het liefst in mijn vrije tijd als vrouw verblijf maar niet het traject naar lichamelijke operaties e.d wil doorlopen en dat ik eventueel wel 24/7 wil doorbrengen maar dat dit op het werk in mijn ogen niet volledig kan gebeuren. ( Wil eigenlijk die verandering nog niet ondergaan. Heb geen zin om steeds achter mijn pruik aan te hollen omdat deze weer eens afgerukt wordt (heb nl een harentrekker als client )
'T, is een afweging die ik gemaakt heb en op dit moment voel ik mij er wel bij. Wat de toekomst brengt? wie weet maar ik leef in het nu zover als dat kan.
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
- Claudia K
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
@Mik van Es: Inderdaad is de publieke beeldvorming nog wel eens een probleem. Worden we nog steeds vergeleken met de dragqueens uit de travestieshow van jaren geleden, en hebben ongetwijfeld een aantal ts-dames het niet zo met boegbeeld Kelly van der Veer. En op zich is die beeldvorming jammer, want zoveel T's er zijn, zoveel verschillende manieren waarop we er mee omgaan zijn er ook.Ik vind het overigens geen reden om daarvoor mensen te "veroordelen", een ieder moet de kans hebben het op haar of zijn eigen manier te beleven, maar het is lastig voor de tunnelvisie die hier en daar nog flink heerst, en waarin we gelijk worden vergeleken met de beelden uit de media.
Overigens valt het met die acceptatie wel mee. Loop ik tegen weinig tot geen problemen op, of dit nu in winkels, restaurants, uitgaansgelegenheden of op straat is. Ik kan het vele gemopper daarover dan ook vaak niet uitstaan en vraag me af hoe de mensen daar bij komen. Denk dat dat probleem vooral in je naaste omgeving, familie en vrienden, ligt, die je jaren anders gekend hebben en dus, heel begrijpelijk, verrast of verbijsterd zijn door wat ze voorgeschoteld krijgen. Maar in het openbaar en de anonimiteit is er geen probleem, of je nu "perfect" bent of toch wat minder.
@dhiamara: Ik denk dat alle omschrijvingen te vast omlijnd en te krap zijn. Ik gebruik zelf transgender. omdat mijn gevoelens boven tv uitstijgen, maar ik geen behoefte heb aan lichamelijke aanpassingen, maar volgens sommigen klopt dat dan weer niet omdat ik maar voor ca. 50% als vrouw leef. Maar Claudia is er altijd....ook als mijn outfit het niet laat zien. Maar maakt het werkelijk uit wat voor naam je er aan geeft, zolang je je er maar goed bij voelt toch?
Claudia Zomer
Overigens valt het met die acceptatie wel mee. Loop ik tegen weinig tot geen problemen op, of dit nu in winkels, restaurants, uitgaansgelegenheden of op straat is. Ik kan het vele gemopper daarover dan ook vaak niet uitstaan en vraag me af hoe de mensen daar bij komen. Denk dat dat probleem vooral in je naaste omgeving, familie en vrienden, ligt, die je jaren anders gekend hebben en dus, heel begrijpelijk, verrast of verbijsterd zijn door wat ze voorgeschoteld krijgen. Maar in het openbaar en de anonimiteit is er geen probleem, of je nu "perfect" bent of toch wat minder.
@dhiamara: Ik denk dat alle omschrijvingen te vast omlijnd en te krap zijn. Ik gebruik zelf transgender. omdat mijn gevoelens boven tv uitstijgen, maar ik geen behoefte heb aan lichamelijke aanpassingen, maar volgens sommigen klopt dat dan weer niet omdat ik maar voor ca. 50% als vrouw leef. Maar Claudia is er altijd....ook als mijn outfit het niet laat zien. Maar maakt het werkelijk uit wat voor naam je er aan geeft, zolang je je er maar goed bij voelt toch?
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Het lijkt allemaal zo heerlijk strak afgebakend: travestiet, transgender, transseksueel. Maar eigenlijk kan je alleen van transseksueel een omschrijving geven. En dan nog is het de vraag wanneer iemand ts is: Als degene srs nastreeft, als ie in de RLE zit of pas na de SRS. Er is niet voor niks zelfs hier over een topic gemaakt. Transgender idem dito: wanneer ben je TG? Als je leeft als het andere geslacht maar meer niet wilt? En dan wel of geen hormoongebruik? Of als je je, zoals Claudia, man EN vrouw voelt? En is een pantyfetishist ook een travestiet? Is een dragqueen een travestiet net zo goed als iemand die probeert een vrouw perfect na te doen? De grenzen zijn niet zo helder als we soms denken. Zijn er uberhaupt wel grenzen? Het is typisch dat zij die niet in hokjes willen geloven,anderen er graag zo in willen stoppen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
het gemopper over beeldvorming, ik heb stellig de indruk dat dat zich alleen achter de computer plaatsvind, dwz, in eigen hoofd
als ik sporadisch ervaringen lees van mensen hier zijn die juist overwegend positief, niet negatief
tunnelvisie is vooral hier aanwezig, niet zozeer in real life imo
je leest overigens niet vaak iets over die ervaringen, hand in eigen boezem, ook ik schrijf ze niet op
als ik sporadisch ervaringen lees van mensen hier zijn die juist overwegend positief, niet negatief
tunnelvisie is vooral hier aanwezig, niet zozeer in real life imo
je leest overigens niet vaak iets over die ervaringen, hand in eigen boezem, ook ik schrijf ze niet op
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Bron: WikipediaDe term transgender wordt steeds vaker gebruikt als een overkoepelende parapluterm voor iedereen die zichzelf op welke manier dan ook, als lid van de andere sekse laat zien of zich zo voelt, dan hoe hij of zij geboren is: transseksueel, androgyn, travestiet, en andere manieren van genderbeleving die niet overeenkomen met het traditionele beeld van de indeling in één der twee geslachten.
Het begrip transgenderist dient niet gelijkgesteld te worden aan de deelterm travestiet. De travestiet gaat doorgaans alleen incidenteel door het leven als iemand van het andere geslacht. Een transgenderist doet dit altijd, en wenst dan ook aangesproken te worden als iemand van het geslacht, waarin hij of zij zich toont naar de buitenwereld, zelfs als dat niet man of vrouw heet; een kenmerk van transgenderisme is dat het de tweedeling van mensen in slechts twee geslachten ter discussie stelt.
Lisa
If all else fails, buy new shoes