ik val je niet aan
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderator: Moderators
Brr, koudAmber79 schreef:Als we t dan toch over youtube hebben. Is dit n mooi voorbeeld voor de T?
http://www.youtube.com/watch?v=EzmVoLJZg_0
En ik maar denken dat de term CD enkel door mensen gebruikt werd die er juist geen sexuele coinnectie mee wilden leggen...
Het vervelende van "travestie", maar net zo goed voor transgenderisten en transseksuelen, is dat er bijna zoveel vormen zijn als dat er mensen zijn. Je zult dan ook nooit één voorbeeld vinden waar iedere travestiet (of: transgenderist, of: transseksueel) zich volledig in kan vinden. Om het over queers, trans-wat-dan-ook-en, transgenders etc maar niet te hebben... In die zin is elk voorbeeld mooi, of elk voorbeeld niet-mooi, want de een kan het niet ver genoeg gaan terwijl het voor een ander al snel -te- is.Amber79 schreef:Is dit n mooi voorbeeld voor de T?
Die was er al, al is die hier in Nederland geconfisqueerd door een groep die ik zelf niet gemakkelijk zou kunnen omschrijven, de term transgender.nou, wordt het hoog tijd voor eens en voor altijd een term te bedenken die de gehele lading dekt
genderbenders lijkt een goeie term, al klinkt het dan wel heel erg als een afvalhoop
Volgens mij is dit inderdaad een behoorlijk probleem voor de beeldvorming. Als het verkleden goed lukt, valt de transgender weg als vrouw. Men ziet haar als vrouw zelfs wanneer men het doorheeft.Claudia Zomer schreef: Als we er zijn, en we willen zo graag geaccepteerd worden, mogen ze toch ook best zien dat we er zijn? Als je als perfecte vrouw rondloopt word je uiteraard wel geaccepteerd, maar niet als T.
Bron: WikipediaDe term transgender wordt steeds vaker gebruikt als een overkoepelende parapluterm voor iedereen die zichzelf op welke manier dan ook, als lid van de andere sekse laat zien of zich zo voelt, dan hoe hij of zij geboren is: transseksueel, androgyn, travestiet, en andere manieren van genderbeleving die niet overeenkomen met het traditionele beeld van de indeling in één der twee geslachten.
Het begrip transgenderist dient niet gelijkgesteld te worden aan de deelterm travestiet. De travestiet gaat doorgaans alleen incidenteel door het leven als iemand van het andere geslacht. Een transgenderist doet dit altijd, en wenst dan ook aangesproken te worden als iemand van het geslacht, waarin hij of zij zich toont naar de buitenwereld, zelfs als dat niet man of vrouw heet; een kenmerk van transgenderisme is dat het de tweedeling van mensen in slechts twee geslachten ter discussie stelt.