Hoogstwaarschijnlijk iemand zonder leven buiten het forum omanjatheefee schreef: En wie staat er op 1 met 3921 berichten? Eenmaal raden.
2172 aangemelden
Moderator: Moderators
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Bea-tg schreef:Lieve Petra,
hier schrijven mee de Travestieten de Transgenders en de Transsexuelen.
ik zelf beschouw me bij de middelste. En daarnaast zijn er ook die meelezen maar alleen ervan genieten.
Groetjes Bea.
Klopt, mijn excuses, dat bedoelde ik dan ook, maar allemaal met een T.
Liefs, Petra.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Harde opmerking.Amber79 schreef:Hoogstwaarschijnlijk iemand zonder leven buiten het forum omanjatheefee schreef: En wie staat er op 1 met 3921 berichten? Eenmaal raden.
Maar wel met een kern van waarheid.
Dan niet in het negatieve zin.
Voor sommigen een levenslijn.
Hoe anders kunnen sommigen met anderen converseren over iets dat hun leven beheerst? Wanneer er ander tijd / leven invulling komt wordt de forum tijd vanzelf wat minder.
Het is voor sommigen misschien de enige sociale leven die ze hebben.
Misschien is dat wel triest, maar dan toch mooi dat het er is. Zonder zouden die mensen mogelijk in een grote leegte / eenzaamheid verkeren.
Natuurlijk moet je een computer hebben, internet, maar vooral de tijd.
Ik ben in het verleden ook al aardig actief geweest op andere forums, en dat heb ik zelf ook meerdere malen aangegeven, met stukken over het aantal ingeschreven leden en de zeer beperkte activiteit daarvan.
Mensen met en volle leven hebben helemaal geen tijd om maar wat achter een computer te zitten, en dar gaat heel snel een uur voorbij. Vroeg uit bed, Werken, eten wassen, de kinderen op bed, uitblazen, en vroeg op bed. Of buiten werk tijd nog trainen, sporten, andere activiteiten. Hobbys.
Dat ik zelf al aardig actief ben heeft natuurlijk met mijn interesse, en betrokkenheid te maken maar vooral omdat ik het mij kan veroorloven qua tijd er achter te zitten. Dat heb je als je geen werk hebt. Ook kan het een levens lijn zijn. Je in contact houdt met andere mensen die hetzelfde beleven, zonder die fysiek te moeten ontmoeten, met alle kosten / reistijd daarbij. De computer overbrugt dan anders onneembare barrières.
Zodra er meer levens invulling komt, neemt automatisch waarschijnlijk het noodzaak en deelname van de personen af. Je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk, en doordat andere zaken je leven vullen kan de behoefte aan "contact" minder worden. Ik stel mij voor dat als ik volledig travestiet zou zijn, en als zodanig zou werken, een bevredigend sociale leven zou hebben, er weinig behoefte zou zijn om dan nog het net op. Wel natuurlijk om evt vrienden in het zelfde kring te zoeken.
Het doel lijkt mij om uiteindelijk als mens in welke hoedanigheid, bij ons dan waarschijnlijk als vrouw, volwaardig normaal mee te draaien in de maatschappij. Als het doel is bereikt, dan houd en alledaagse dingen je wel bezig. En maar heel weinig met het T gebeuren.
Echter het T gebeuren kan in een anders alledaagse leven ook deel van je vrijetijd besteding uit maken. Zoals bezoeken aan T&T avonden, maar dan niet omdat je alleen daar als vrouw durft te vertoeven, maar uit interesse, meelevend heid, betrokkenheid, dat het leuk is tussen mede genoten te zijn. Daarbij kan dan weer ook het aanhouden van contact via deze T forum deel uitmaken.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
JA er zijn er die alleen maar contacten hebben via dit medium en zich niet verder durven uiten. Die zullen ook alleen in huis zich als vrouw verkleden.Amber79 schreef:Hoogstwaarschijnlijk iemand zonder leven buiten het forum omanjatheefee schreef: En wie staat er op 1 met 3921 berichten? Eenmaal raden.
Maar er zijn er ook die proberen anderen zoveel mogelijk te helpen. In woord en daad. Ik denk dat de schrijfster van de meeste postings alleen maar positieve dingen schrijft, en geen modder gooit. Hulde daarvoor.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Heerlijk als zo enorm serieus gereageerd word op een post waar een knipoog achter staat. Denk dat Frederique die in ieder geval wel goed opvatte.
@ Simone: het hele T-gebeuren beheerst mijn leven niet. Ik ben gewoon wie ik ben, T is daar maar een onderdeel van. De meeste mensen in mn kennissenkring zien me als n vrouw met bepaalde interesses en hobbies, maar de meesten toch echt niet als T. Komt misschien ook omdat ik me gewoon als vrouw opstel.
@ Simone: het hele T-gebeuren beheerst mijn leven niet. Ik ben gewoon wie ik ben, T is daar maar een onderdeel van. De meeste mensen in mn kennissenkring zien me als n vrouw met bepaalde interesses en hobbies, maar de meesten toch echt niet als T. Komt misschien ook omdat ik me gewoon als vrouw opstel.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ach...
Ik heb echt wel een leven buiten het forum. Maar zonder de forums kan ik op dit moment ook nog echt niet. 't Is van beide wat. Wel merk ik dat het begint te schuiven naar steeds-minder-forum(s). Ofschoon dat uit de statistieken (2,25 berichten per dag) nog steeds niet blijkt (begin 2008 was dit 2,05 berichten per dag).
Groetjes,
Frederique
Ik heb echt wel een leven buiten het forum. Maar zonder de forums kan ik op dit moment ook nog echt niet. 't Is van beide wat. Wel merk ik dat het begint te schuiven naar steeds-minder-forum(s). Ofschoon dat uit de statistieken (2,25 berichten per dag) nog steeds niet blijkt (begin 2008 was dit 2,05 berichten per dag).
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
zonder internet zou de drempel naar contact met anderen een stuk hoger liggen
wat dat betreft een erg groot voordeel
toen internet niet bestond moest dat via contactadvertenties, of je moest naar een t en t en dat lijkt mij zonder internet een lastige stap, of via de foon, maar zomaar lukraak iemand bellen en te vragen offie ook t is, dat gaat ver
ik kwam mede door dit forum en andere in aanraking met andere t's , het contact verloopt wat makkelijker als je elkaar al kent via het forum of peebees, het werk drempelverlagend
ik gebruik internet verder voornamelijk als wereldbibliotheek, net als velen, ik heb er ontzettend veel info vandaan gehaald en doe dat nog steeds
zou niet zonder willen
wat dat betreft een erg groot voordeel
toen internet niet bestond moest dat via contactadvertenties, of je moest naar een t en t en dat lijkt mij zonder internet een lastige stap, of via de foon, maar zomaar lukraak iemand bellen en te vragen offie ook t is, dat gaat ver
ik kwam mede door dit forum en andere in aanraking met andere t's , het contact verloopt wat makkelijker als je elkaar al kent via het forum of peebees, het werk drempelverlagend
ik gebruik internet verder voornamelijk als wereldbibliotheek, net als velen, ik heb er ontzettend veel info vandaan gehaald en doe dat nog steeds
zou niet zonder willen
[quote="Amber79"]Heerlijk als zo enorm serieus gereageerd word op een post waar een knipoog achter staat. Denk dat Frederique die in ieder geval wel goed opvatte.
Ik had het knipoogje wel gezien, maar vindt dat het ook weleens geschreven mag worden dat we gelukkig nog mensen hebben zoals Frederique.
Groetjes Bea.
Ik had het knipoogje wel gezien, maar vindt dat het ook weleens geschreven mag worden dat we gelukkig nog mensen hebben zoals Frederique.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Ik hang veel rond op dit forum, maar ook op andere fora. Of is t toch forums? Ach, wat maakt t ook uit. Het is gewoon te leuk om op deze manier de meningen en gedachten van anderen te leren kennen!
Internet is een mooi medium. Je kan er allerlei info vandaan halen (ik kan soms uren bezig zijn met wiki, door steeds weer naar doorverwijzingen te gaan) en je komt in contact met andere mensen. Maar het heeft ook zo zijn mindere kanten. Het gevaar bestaat dat je je helemaal verliest op internet. Het vermakkelijkt het contact met andere T's maar maakt het ook de stap naar buiten makkelijker?
Internet is een mooi medium. Je kan er allerlei info vandaan halen (ik kan soms uren bezig zijn met wiki, door steeds weer naar doorverwijzingen te gaan) en je komt in contact met andere mensen. Maar het heeft ook zo zijn mindere kanten. Het gevaar bestaat dat je je helemaal verliest op internet. Het vermakkelijkt het contact met andere T's maar maakt het ook de stap naar buiten makkelijker?
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Joy schreef:
Irene
Ja het was destijds wel een lastige stap, maar het was ook heel prettig te weten dat je niet alleen bent. Ik ben blij dat ik destijds die stap gemaakt heb in ieder geval.toen internet niet bestond moest dat via contactadvertenties, of je moest naar een t en t en dat lijkt mij zonder internet een lastige stap
Irene
Kleine stapjes
-
- Eredivisie
Ik denk het wel, als ik de forums zo doorlees heb ik het idee dat sommige mensen zich weer door de succesverhalen van anderen laten stimuleren om ook die stap te durven zetten. Ik weet niet of ik zelf naar buiten was gegaan als ik niet eerst over de meestal toch wel positieve ervaringen van anderen had gelezen.Het vermakkelijkt het contact met andere T's maar maakt het ook de stap naar buiten makkelijker?
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
-
- Forumdiva
Negatieve verhalen hebben mij in 1990 er van weerhouden om toen de stap te zetten, die ik in 1996 weliswaar alsnog gezet heb. Ik denk als ik toen de huidige bronnen had gehad, ik wel 1990 waarschijnlijk al naar het genderteam was gestapt, wist van het bestaan en alles af. Maar ook dat blijft giswerk en denken achteraf. Dingen gaan toch zoals ze gaan.
-
- ForumFan
Hmm geregistreerde leden. Weet wel dat er een klein aantal stevige schrijvers zijn maar was eigenlijk wel benieuwd hoeveel er zijn die alleen alles lezen en niet reageren Ik kijk bijv. dagelijks op de forum site en lees het en soms reageer ik. Hoeveel zouden er zijn die ook dit dagelijkse ritme hebben maar niet reageren?
Dus eigenlijk benieuwd naar de dagelijkse hits of de forum. Dan krijg je denk ik een meer realistischer beeld van het gebruik van de forums.
Dus eigenlijk benieuwd naar de dagelijkse hits of de forum. Dan krijg je denk ik een meer realistischer beeld van het gebruik van de forums.
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Ik ben het met dhiamara eens ook ik kijk dagelijks hier op het forum maar heb niet de behoefte om te reageren dat doen er al genoeg te pas en te onpas.dhiamara schreef:Hmm geregistreerde leden. Weet wel dat er een klein aantal stevige schrijvers zijn maar was eigenlijk wel benieuwd hoeveel er zijn die alleen alles lezen en niet reageren Ik kijk bijv. dagelijks op de forum site en lees het en soms reageer ik. Hoeveel zouden er zijn die ook dit dagelijkse ritme hebben maar niet reageren?
- Claudia K
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Ja, inderdaad, de tijd. Die me al tijden geleden heeft doen besluiten om alleen op die topics te reageren die mijn werkelijke interesse hebben, waar ik een mening, of juist een vraag over heb. Maar ja, heb een vrij uitgebreid sociaal en ander leven, en bovendien heb ik het toch al niet zo met contacten die uitsluitend via mail, msn of sms lopen.
In ieder geval is het internet en deze site zeer waardevol als je zeker in de beginperiode met allerlei twijfels en vragen zit. Jammer dat er dan ook vaak weer mensen zijn die het vanuit een negatieve hoek belichten.
Of het ook helpt om mee naar buiten te komen: Dat vraag ik me af, de postings en virtuele contacten helpen je niet echt over je angsten heen. Maar hier heb ik wel weer de mensen ontmoet die me er uiteindelijk mee hebben geholpen, in het echte leven, want in een echt contact kom je veel meer te weten, en kun je met eigen ogen zien, oren horen en dergelijke hoe anderen het doen. Desalniettemin was ik zonder internet, en de mensen die daar heb ontmoet, dus nooit zover gekomen.
Claudia Zomer
In ieder geval is het internet en deze site zeer waardevol als je zeker in de beginperiode met allerlei twijfels en vragen zit. Jammer dat er dan ook vaak weer mensen zijn die het vanuit een negatieve hoek belichten.
Of het ook helpt om mee naar buiten te komen: Dat vraag ik me af, de postings en virtuele contacten helpen je niet echt over je angsten heen. Maar hier heb ik wel weer de mensen ontmoet die me er uiteindelijk mee hebben geholpen, in het echte leven, want in een echt contact kom je veel meer te weten, en kun je met eigen ogen zien, oren horen en dergelijke hoe anderen het doen. Desalniettemin was ik zonder internet, en de mensen die daar heb ontmoet, dus nooit zover gekomen.
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.