Dus je valt op......

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi allemaal,
wie het hardst schreewt krijgt de aandacht.
Kitty, dat is meestal waar, maar mijn punt is dat je dan, als je niet schreeuwt, ook niet moet gaan zitten klagen dat je geen aandacht krijgt. Dat is wat veel mensen wel doen. Die zitten van achter de geraniums te kankeren dat de media een verkeerd beeld geven van travestie. Zolang je daar zelf niet wat aan doet verandert er niets. Jij hebt het lef dat je je laat interviewen door de krant, dus jij doet er wat aan, en er zijn er meer die dat op hun manier proberen, maar dat is een kleine minderheid. (En ik geef je op een briefje dat er types zijn die gekankerd hebben "ik ben geen zeemeermin dus die Kitty geeft ook een verkeerd beeld".)
'Dat vindt ik gewoon leuk'
Wendy, dat zeg ik ook, maar daar neemt niet iedereen genoegen mee. Je krijgt daarna vanzelf de vraag of er niet nog wat anders is. (Ben je fetishist, trans, homo, schizo etc.)

Wat betreft de redenen die in de brochure van Vennix worden gegeven, die zijn voor een nieuwsgierige belangstellende meestal ook niet genoeg. Vrouwenkleding voelt fijner? Hoezo, het is toch ook gewoon katoen of polyester? En waarom wil je je dan anders gedragen? Waarom voel je je meer op je gemak? Omdat je eigenlijk een vrouw had willen zijn? Ja, eigenlijk wel, maar ook weer niet permanent. Ik wil ook best man zijn. Misschien is "Ik vind het gewoon leuk" uiteindelijk wel het beste antwoord. In elk geval had ik mezelf al jaren geleden beloofd er niet meer over na te denken, omdat ik het ultieme antwoord toch niet heb. En nou ben ik toch weer bezig.
Soms vraag ik me wel eens af wat is mannelijk eigenlijk?
Pink Slipper, dat lijkt me een goeie vraag voor een nieuwe discussie. Ik krijg nog wel eens te horen dat ik geen echte man ben (hoe zou dat nou komen? :-)), maar daar reageer ik dan op door degene die dat zegt te vragen naar de tien, of vijf, of desnoods slechts drie criteria waar je aan moet voldoen om als 'echte man' gekwalificeerd te kunnen worden. Er heeft nog niemand een afdoende antwoord kunnen geven op die vraag.

groetjes,

Monica
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Monica Dreamgirl schreef:[...] degene die dat zegt te vragen naar de tien, of vijf, of desnoods slechts drie criteria waar je aan moet voldoen om als 'echte man' gekwalificeerd te kunnen worden. Er heeft nog niemand een afdoende antwoord kunnen geven op die vraag.
Ik ben er zelf ook maanden naar op zoek geweest en heb ook nooit antwoord gevonden op die vraag. Juist omdat je voor elk criterium wel een voorbeeld vindt van een vrouw die ook aan dat criterium voldoet. (En omgekeerd, natuurlijk). Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik me gewoon vrouw voel. En dat dat verder ook geen toelichting behoefde. Pas toen ik dat van mijzelf geaccepteerd had stopte mijn zoektocht naar typisch mannelijke/vrouwelijke criteria...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Monica Dreamgirl schreef: Kitty, dat is meestal waar, maar mijn punt is dat je dan, als je niet schreeuwt, ook niet moet gaan zitten klagen dat je geen aandacht krijgt. Dat is wat veel mensen wel doen. Die zitten van achter de geraniums te kankeren dat de media een verkeerd beeld geven van travestie. Zolang je daar zelf niet wat aan doet verandert er niets. Jij hebt het lef dat je je laat interviewen door de krant, dus jij doet er wat aan, en er zijn er meer die dat op hun manier proberen, maar dat is een kleine minderheid. (En ik geef je op een briefje dat er types zijn die gekankerd hebben "ik ben geen zeemeermin dus die Kitty geeft ook een verkeerd beeld".)
Hoi, Monica,

Ik hoor anderen op deze draad al denken: ja Kitty, jij hebt makkelijk praten. Jij bent immers geen TV en je bent al heel veel verder. Dat is waar. Maar ik heb er dan ook voor geknokt om zover als ik nu ben te komen - en om nog verder te gaan. Ik krijg het voor elkaar dat mensen mij serieus nemen. In mijn directe omgeving, op het werk, en ook vreemden. Ik heb geleerd om mensen een beetje te bespelen, en hen een bepaalde richting op te sturen qua gedachten. Tuurlijk, ik heb en ander doel voor ogen dan een TV. Maar dat neemt niet weg dat wanneer je zelf niets onderneemt er ook niets zal veranderen.


Liefs,

Kitty.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Kitty Mermaid schreef:
Monica Dreamgirl schreef: Kitty, dat is meestal waar, maar mijn punt is dat je dan, als je niet schreeuwt, ook niet moet gaan zitten klagen dat je geen aandacht krijgt. Dat is wat veel mensen wel doen. Die zitten van achter de geraniums te kankeren dat de media een verkeerd beeld geven van travestie. Zolang je daar zelf niet wat aan doet verandert er niets. Jij hebt het lef dat je je laat interviewen door de krant, dus jij doet er wat aan, en er zijn er meer die dat op hun manier proberen, maar dat is een kleine minderheid. (En ik geef je op een briefje dat er types zijn die gekankerd hebben "ik ben geen zeemeermin dus die Kitty geeft ook een verkeerd beeld".)
Hoi, Monica,

Ik hoor anderen op deze draad al denken: ja Kitty, jij hebt makkelijk praten. Jij bent immers geen TV en je bent al heel veel verder. Dat is waar. Maar ik heb er dan ook voor geknokt om zover als ik nu ben te komen - en om nog verder te gaan. Ik krijg het voor elkaar dat mensen mij serieus nemen. In mijn directe omgeving, op het werk, en ook vreemden. Ik heb geleerd om mensen een beetje te bespelen, en hen een bepaalde richting op te sturen qua gedachten. Tuurlijk, ik heb en ander doel voor ogen dan een TV. Maar dat neemt niet weg dat wanneer je zelf niets onderneemt er ook niets zal veranderen.


Liefs,

Kitty.
Je verwoord hier nu precies mijn instelling.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Volstrekt mee eens. TV's moeten ophouden met wegkruipen en wat zelfbewuster doen en zich wat meer laten zien en wat meer de aandacht zoeken. En natuurlijk krijg je van tijd tot tijd dan ook wel wat over je heen. Dat is niet leuk, maar het alternatief is dat je thuis blijft zitten met de gordijnen dicht. En dat gaat ook vervelen.

Ik ben er trots op dat ik vaak geen echte man gevonden word. Waarom? Omdat ik niets heb met echte 'mannen', met macho's. Mijn vrouw heeft er een hekel aan en veel vrouwen hebben dat. De meeste mannen zien er niet uit qua kleding en figuur. Ik wel. Leuke en aardige mannen zijn echt een uitzondering. Het zijn bijna allemaal kleine baasjes. Ik ben --volgens mijn vrouw-- wel leuk en aardig. Nee, echte man zijn, is geen aanbeveling!

En wat bedoel je eigenlijk met 'een echte man'? Een domme sigaretten rokende cowboy die longkanker krijgt en voor zijn tijd dood gaat? Ik heb een vriendin die na 30 jaar nog steeds dol op me is. Ik heb 3 kinderen verwekt en samen met mijn vrouw groot gebracht. En ik ben volgens mijn vrouw ook nog een goede vader. En o ja, ik rook niet, drink niet en gebruik geen drugs en werk voor mijn inkomen en meestal hard. De maatschappij zou trots op me moeten zijn.

Maar helaas draag ik af en toe een rok en durf ik dat ook nog in het openbaar te doen. Het is alsof je in een burkha loopt. Dan ben je opeens voor veel mensen een soort bedreiging. Je dreigt de gevestigde orde op te blazen. Door mensen zoals ik ligt Balkenende 's nachts in bed onrustig te woelen. Het gaat verkeerd met de waarden en normen in ons land!

O ja, de beroemde vraag.
Waarom draag je meisjeskleren?
Mijn antwoord is vrij simpel.

'Ik vind meisjes er leuker uitzien dan jongens. Door meisjeskleren te dragen, lijk ik een beetje op een meisje en zie ik er dus een beetje leuker uit.'

Groet, Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Nou, zal ik dan ook maar de "beroemde" vraag even beantwoorden? "waarom draag je meisjeskleding?"

Voor mij is dat wat makkelijker: genderdysforie.

Liefs,

Kitty.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Kitty Mermaid schreef:Nou, zal ik dan ook maar de "beroemde" vraag even beantwoorden? "waarom draag je meisjeskleding?"

Voor mij is dat wat makkelijker: genderdysforie.

Liefs,

Kitty.
Kitty, dat zou ik gezegd kunnen hebben.
Alleen vraagt niemand het aan mij :lol:
Ik heb wel een idee hoe dat komt :lol: :lol:
Cyn.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hai, Cynthia,

Zal ik dan eens die vraag aan jou stellen dan? Hihihi!!!! Iemand moet toch een keer het eerst zijn, nietwaar? :lol:

Maar even serieus: ook mij heeft niemand zo'n vraag gesteld, hoor. Buiten dat eigenlijk iedereen mij als vrouw ziet en dus zo'n vraag volledig zinloos is, schijnt het ook zo te zijn dat mijn uitstraling zodanig is dat niemand zo'n vraag uberhaupt durft te stellen...

Liefs,

Kitty.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Kitty.

Dan toch maar even mijn antwoord (eindelijk): het past gewoon bij mij.

Op een paar telefoontjes na ben ik sinds mijn omgaan nog geen enkele keer meneer genoemd, of gemerkt dat mensen twijfelen.
Terwijl ik daarvoor al regelmatig mevrouw werd genoemd, ook als ik in in mannenkleding liep. Eigenlijk hadden ze beter toen kunnen vragen wat ik er leuk aan vond om mannenkleding aan te trekken :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Cyn.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Cynthia schreef:Eigenlijk hadden ze beter toen kunnen vragen wat ik er leuk aan vond om mannenkleding aan te trekken :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Wat had je geantwoord als ze je die vraag hadden gesteld? :P

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Frederique_ schreef:
Cynthia schreef:Eigenlijk hadden ze beter toen kunnen vragen wat ik er leuk aan vond om mannenkleding aan te trekken :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Wat had je geantwoord als ze je die vraag hadden gesteld? :P

Groetjes,

Frederique
Oei, dat is een gewetensvraag. Ik zou aan de ene kant blij zijn hoe ze mij inschatten, maar aan de andere kant niet goed weten wat ik daarop moest zeggen. Want ik vond het niet echt leuk om mannenkleding aan te hebben. Maar dat kun je ook weer niet zeggen zonder de volgende vraag "waarom draag je ze dan". En daar had ik ook geen goed antwoord op gehad. Ik keek echt uit naar de dag dat ik full-time als vrouw zou gaan leven. En dan zo'n vraag? Ben toch maar blij dat ze dat niet hebben gevraagd destijds.
Cyn.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Tjah, is het niet eigenaardig? Pre hormonaal, toen ik als -volstrekt androgyne- 'man' leefde, werd ik met enige regelmaat uitgemaakt voor 'poot', 'mietje' en natuurlijk 'vuile flikker', want te vrouwelijk qua uiterlijk en gedrag om een man te kunnen zijn.

Toen ging ik om, en tijdens de eerste maanden werd ik af en toe uitgemaakt voor 'kerel' en 'vent'. Dat was nog eens een flinke upgrade, wat make up en sierraden, en dan plots van 'poot', 'mietje' en 'vuile flikker' tot 'vent' en 'kerel' opgewaardeerd worden. Zo zie je maar weer dat 'het helemaal goed met mij kwam', in de ogen van deze of gene althans.

Inmiddels leef ik al 16 jaar als vrouw, en word mij ( door mannen) soms iets te gretig gevraagd of ik (ook) op vrouwen val. Dat is nou iets dat in mijn vorige leven *totaal, maar dan ook werkelijk totaal* uitgesloten was, een dergelijke vraag. Niet onterecht, want ik val uitsluitend en alleen op (mannelijke) mannen, en dus NIET op vrouwen en aanverwanten (tv/cd/ts/lingeriefetisjisten) , en dat doe ik nog steeds.

Evengoed krijg ik wel heel vaak het idee dat de heren die de vraag stellen of ik (ook) op vrouwen val, zelf heel graag in vrouwelijke vorm met een vrouw sex zouden willen hebben. Want dan zijn ze 'even geen man', en hoeven ze zich niet zo te bewijzen tov vrouwen, of ze hebben gewoon simpelweg tv/ts/cd neigingen.

Gewoon een vorm van projectie dus.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Kim D schreef: 'Ik vind meisjes er leuker uitzien dan jongens. Door meisjeskleren te dragen, lijk ik een beetje op een meisje en zie ik er dus een beetje leuker uit.'

Mooie opmerking/ antwoord :D

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Kitty Mermaid schreef:Nou, zal ik dan ook maar de "beroemde" vraag even beantwoorden? "waarom draag je meisjeskleding?"

Voor mij is dat wat makkelijker: genderdysforie.
Nu ik dit weer lees, vraag ik me af, is dit wel zo'n goed antwoord. Ik weet wel voor Kitty speelt het probleem niet zo. Zelf krijg ik de beroemde vraag eigenlijk ook alleen als ik 'half' loop en niet in volledige travestie. Maar stel je dat voor. Zo'n toch wat vreemde man in vrouwenkleren en een meisje raapt al haar moed bij elkaar en vraagt: 'Mijnheer, waarom draagt u dameskleren?' De wat vreemde man zegt: 'Meisje, ik ben genderdysfoor.'

Om te beginnen moet je er van uitgaan dat een normaal mens echt niet weet wat genderdysfoor betekent. Dat kan een voordeel zijn, want de ander leert dan dat hij iets kennelijk belangrijks niet weet, maar het kan ook een nadeel zijn. Iemand toont belangstelling en krijgt dan een onbegrijpelijk antwoord.

Goed, ik zeg in plaats daarvan: 'Meisje, ik ben ontevreden met mijn geslacht.' Lijkt me ook moeilijk. Kan ik beter zeggen: 'Ik ben liever een meisje.' Als je 'half' loopt, is dat een heel ongelukkig antwoord want je straalt uit dat je een man bent en als je dan iets anders gaat zeggen, kloppen die twee niet meer met elkaar.

Maar stel nu, ik ben in volledige travestie en iemand ziet dat ik in feite man ben en vraagt me: 'Waarom verkleed jij je als vrouw? En ik zeg dan: 'Ik zou liever vrouw zijn.' (Wat overigens niet zo is.) Dat is in die situatie een plausibel antwoord dat mensen begrijpen. Vaak maken ze zelf ook zo'n soort veronderstelling. Dan is het dus een goed antwoord.

Maar stel nu, ik ben in volledige travestie en mijn gesprekspartner ziet mij als vrouw. Hij vraagt waarom ik die vrouwelijke kleren draag die ik aan heb en ik zeg dan: 'Ik ben genderdysfoor. Ik ben ontevreden met mijn sexe.' Wat denkt die man dan? Dan denkt hij dus dat ik graag man zou willen zijn, maar de pech heb...

Groetjes, Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Het is me nooit gevraagd, maar zou dat gebeuren dan zou ik iets antwoorden als: "ik voel me beter in vrouwenkleren dan in mannenkleren". Zou een vervolgvraag komen als "waarom draag je dan geen make-up", dan is het antwoord even simpel: "met make-up voel ik me minder prettig dan zonder make-up - ik heb met make-up het gevoel dat ik een beeld van mijzelf neerzet dat minder bij mij past dan dat ik geen make-up gebruik".

Geen moeilijke woorden, voor iedereen te begrijpen, een ander de ruimte gevend om wel make-up te dragen omdat dat een beeld neerzet dat beter bij die ander past dan zonder make-up...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie