Violet Skye schreef:Dat had je vantevoren kunnen weten.
Niet geschoten is altijd mis
Violet Skye schreef:Annegreet schreef:Ik denk dat ook het leven van transseksuelen (met name gedurende de real-life-test) veel gemakkelijker zou worden als ze meer dan de twee extremen man/vrouw zouden accepteren en ook de samenleving van dat nut zouden kunnen overtuigen. Ook jouw steun zou dan meer dan welkom zijn.
Dat zou ervoor zorgen dat transen niet worden gezien zoals zij gezien willen worden. Dat komt jou ten goede, mij niet.
Waarom? Voor transen die volledig passable zijn verandert er niets t.o.v. de huidige situatie (het is in ieder geval geen verslechtering zoals je hier suggereert), voor transen die dat (nog?) niet zijn is het een verbetering. Nu weet ik niet precies waar jij in dat traject zit, maar zelfs als je aan het einde van de real-life-test zit zou het voor transen na jou altijd beter zijn...
Violet Skye schreef:Annegreet schreef:Ik accepteer je zoals je bent: als jij jezelf graag voorhoudt dat je lichaam ook lichamelijk vrouw wordt, prima.
Voorhoudt? Ik krijg echt geen denkbeeldige vagina.
Maar je krijgt geen baarmoeder...
Nogmaals: niet om je te kwetsen, maar je legt de grens wel heel precies langs datgene wat
transen wel/niet krijgen, en vervolgens
noem je het resultaat
vrouw.
Dat zie ik dan als redelijk willekeurig: als ik de grens bij borsten en rokjes leg en iedereen die met die uiterlijke kenmerken over straat durft vrouw noem dan is het verschil tussen jou en mij 0,0: dan zijn we beide vrouw. Als ik de grens bij baarmoeder leg dan is het verschil tussen jou en mij ook 0,0: dan vallen we beide onder de definitie van niet-vrouw.
Heb je nu echt zelf niet het idee dat je de plek waar volgens jou het onderscheid tussen wel/niet vrouw legt heel arbitrair ligt? En snap je waarom ik heel graag veel meer acceptatie zou willen zien voor al die blauw/roze tinten tussen man en vrouw? Dus
ook voor de bijna-niet-van-roze-te-onderscheiden roze tint die jij straks zult hebben? (niet helemaal roze want geen baarmoeder, niet de "goede" chromosomen enz)
Ik denk (in het kader van de LKGT&T waar we mee begonnen) dat die lobbygroep aanzienlijk sterker zou staan als transen in z'n algemeen dit -eh- anders zien dan jij
Violet Skye schreef:Annegreet schreef:
Jammer vind ik wel dat je mensen die net als jij hun uiterlijk willen afstemmen op hun gevoel niet kunt accepteren als hun gevoel iets anders is dan zoals jij dat beleeft.
Je kunt me niet dwingen iets te zien wat er niet is.
Hier ben ik je even kwijt: je bedoelt dat gevoel dat anders is dan jij het beleeft (zoals bijvoorbeeld mijn gevoel) er niet is? Of bedoel je dat het voor jou onmogelijk is om te accepteren wat je zelf niet voelt?
Groetjes,
Annegreet