Weer transen bij MBH

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Irene schreef:Een volledig passabele trans op TV is helemaal geen goed nieuws voor de T-gemeenschap, want die valt niet op als zodanig :-)

En ze zou wel gek zijn als het op TV ging verkondigen!
Nou zeg je precies zelf het tegenovergestelde wat je eerder beweert. Inderdaad, geen normale/passabele/weldenkende/niet mediageile ts laat zich voor schut zetten in de media. Die het wel doen zijn of narcistisch-mediageil of zouden tegen zichzelf beschermd moeten worden. Dat betekend impliciet dat je bijna alleen maar mensen op TV krijgt die nergens representatief voor zijn en zeker geen groter begrip kweken. Het enige dat ze goed doen is kijkcijfers verhogen. En dat is ook de enige reden dat ze gewild zijn. De enkele serieuze TS op televisie blijkt achteraf nooit te hebben geweten waaraan ze begon en wordt de rest van haar leven achtervolgd door een dergelijk optreden, zijn voorbeelden genoeg van.

Ja andere mensen laten zich ook voor gek zetten, maar als tv's en ts dat doen, ga dan niet beweren dat het goed voor hen, mij of ons als groep is.

Ik vind je conclusie heel aardig: je zou wel GEK zijn als je als passabele/vroyuwelijke trans op televisie wil verschijnen.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

mila schreef:Jeetje Mina!

Jij bent een supersnelle beslisser zeg! Vier dagen geleden postte je het bericht 'Ik weet niet wat ik ben', en nu transgender dus, knap, heel erg knap, zo'n beslissing in vier dagen tijd, chapeau!

Hallo Mila,

Ja natuurlijk is het waar dat de media een raar beeld geeft van de werkelijkheid, maar dat beperkt zich niet tot dit onderwerp alleen.
Correct me if I am wrong, maar ik zie ook zelden of nooit transgenders op tv. Ik vind dat jij wat dat betreft beter vertegenwoordigd bent dan ik! :P
De beslissing van mij om mijzelf transgender te noemen was makkelijk, omdat ik erachter ben gekomen dat ik het altijd al ben geweest. Ik heb mijn gevoelens nooit serieus genomen omdat ik dacht dat je ofwel mannelijk ofwel vrouwelijk kon zijn en niet beiden tegelijk (of onzijdig).
Seksueel gezien val ik wel op mannen en niet op vrouwen dus wat dat betreft was er gelukkig meer duidelijkheid. Vandaar ook dat ik me denk ik meer vrouw voel als man. Maar het is wel erg verwarrende materie allemaal, en de beste oplossing voor mij is er niet moeilijk over te doen. Maar dat wil ik jou niet opdringen.
Het is je goed recht je mening te uiten over wat jij afstotend en beledigend vind! Maar mensen censureren omdat ze iets zeggen of zijn wat je niet aanstaat vind ik echt veel te ver gaan. Dan werk je wat mij betreft acceptatie tegen.

De link naar de website kan ik nergens vinden, zou je hem nog een keer willen posten?

Hier alvast een leuke video van mijn favoriete travestiet,
ik denk dat je het niks vind. maar een ding kun je niet ontkennen....
vrouwelijk is ze wel!!!! (maar ja daar kun je natuurlijk ook weer over twisten, wat mannelijk of vrouwelijk is)

en de songtekst sluit precies aan bij deze discussie!

I'm so beautiful
Well, everybody's welcome to this point of view
We're all beautiful
Can't you see
Look at me!!

http://www.youtube.com/watch?v=Kwh_yOzJ6AY

Groeten,
(dolle) Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Ja ik heb de site gevonden!
Die diva mayday is hartstikke mediageil!!! lol
Persoonlijk vind ik het oer en oer saai en weinig creatief, zo'n britney spears look. Ik zou wegzappen als ik haar op tv zag. hihi

;)
Mina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ben er tegen om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Want wie bepaalt wie tegen wat in bescherming genomen wordt? En welke uitgangspunten neem je daarbij?

Ik hanteer maar één uitgangspunt: leven en laten leven. Kitty en miss Romy hebben nooit gezegd dat ze representatief waren voor anderen. Een beetje sneu dan om ze daar wel op aan te vallen. Diva mayday is een mooie meid, maar niet mijn type. Ik ben niet zoals zij en hoef er dus ook niet zo nodig uit te zien zoals zij.

Verder: de reden dat ik Quinty en Mila bang noem heeft te maken met iets heel simpels: iemand die niet bang is zal het een zorg zijn hoe een ander zichzelf op de televisie toont. Zo zag ik laatst een documentairereeks bij de NCRV over een verbouwing van Frans Bromet. Een manier van TV maken waar ik van gruw. Maar ja - ze kozen er zelf voor. En ik heb er een paar keer naar gekeken omdat ik wel nieuwsgierig was hoe iemand die zo eigenwijs tegen de mening van een aannemer in beslist uit zou komen... Hun keuze om zich zo te laten bekijken, mijn keuze om me aan Frans Bromet te ergeren. Toch zal ik nooit zeggen "het zou verboden moeten worden om de verbouwing van je huis te laten filmen door een documentaireploeg onder aanvoering van Frans Bromet", laat staan om zo'n maatregel te verdedigen onder het motto "die mensen zouden tegen zichzelf beschermd moeten worden"...

Tot slot constateer ik bij twee mensen een zekere geilheid op het woord "mediageil"...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Veel last heb ik er niet van hoor als iemand zich voor *** zet en voor altijd onmogelijk maakt op TV. Ga gerust je gang. Ga niet zeggen dat het goed voor transen is. Enige waar ik een beetje last van heb is de toegenomen aandacht voor TS in het algemeen. Maakt een rustig, onopvallend en ongestoord leventje van mij minder gemakkelijk en ontneemt me in welliswaar geringe mate "het voordeel van de twijfel".

Ik kan het ook positief bekijken, maar op een of andere manier vindt ik "gelukkig ben jij niet zo als die transjes die je wel eens op TV ziet" niet echt een compliment.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Quinty,

Zo'n opmerking heb ik precies 1x gehoord, in mijn geval ging het om travestie. Ik heb toen rustig uitgelegd dat mensen die met roze veren in de kont rondlopen net zo goed die kant van zichzelf nodig hebben als dat ik mijn vorm van vrouwelijke kant nodig heb. Ik heb haar toen ook uitgelegd dat ze daar niemand mee in de weg zaten. Dat moest de vrouw die dit tegen mij zei toen wel beamen.

De reden dat ik dit soort TV-medewerking wel goed voor transen vindt is dat beginnende transen alle informatie kunnen gebruiken die aangeboden wordt, om zich aan te "spiegelen". Ik heb tijden documentaires gespaard, ook om ze nog eens terug te zien. Er was, ook vanuit dit forum, best veel belangstelling voor. Kortom: goed voor transen, maar misschien niet voor (een deel van de) transen die zich in de fase bevinden waarin jij nu zit.

Verder vond ik niet dat Kitty en/of miss Romy zichzelf bespottelijk of onmogelijk maakten.

Groetjes,

Frederique
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Patricia27 schreef: ik ben nu wel heel erg nieuwschierig geworden hoe quinty er zelf uit ziet!
Want??? Ik heb niet veel over uiterlijk gezegd dacht ik, en ik ga niet met mijn kop op tv. Laat ik het zo zeggen, het voordeel van de twijfel is af en toe wel handig voor me.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Naar aanleiding van al het bovenstaande:

Ieder mens ( M/V/T = redelijk irrelevant ) heeft het recht èn de vrijheid* om haar/zijn levenspad naar eigen kunnen en vermogen in te vullen. Het enigste wat je daarmee kunt, is er respect voor te hebben en het te tolereren.

De enigste die je kunt en mag veranderen, ben je zelf. Wij mensen zijn wezens met ongekende mogelijkheden; laten wie die dan ook gebruiken om het vooral goed met elkaar te hebben.

*Vrijheidsberoving, in woord en/of daad, maakt dat jij jezelf niet mag zijn en dat is onaanvaardbaar.

Een modicum of zelfreflectie is hier wel op z'n plaats, lijkt mij.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Patricia schreef:
ik ben nu wel heel erg nieuwschierig geworden hoe quinty en mila er zelf uit zien.
Het kan me helemaal niet schelen hoe Mila er uitziet en hoewel ik het meestal niet met haar eens ben zal ik altijd respecteren dat zij er voor kiest om hier anoniem te blijven.

Quinty schreef:

Irene schreef:
Een volledig passabele trans op TV is helemaal geen goed nieuws voor de T-gemeenschap, want die valt niet op als zodanig

En ze zou wel gek zijn als het op TV ging verkondigen!

Nou zeg je precies zelf het tegenovergestelde wat je eerder beweert.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit het tegenovergestelde heb beweerd.
Ik heb ooit in een chargerende bui gezegd dat iedere vorm van aandacht goed is, maar een volledig passabel trans die daar zelf niet over begint zal niet als zodanig worden herkend en dus ook niet voor aandacht zorgen.

Ik heb ook niet gezegd dat ze wel gek zou zijn als ze op TV zou verschijnen, maar dat ze wel gek zou zijn als ze het daar ging verkondigen.

Irene
Kleine stapjes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

vergis jij je even zeg, met je veronderstelling dat ik Divine wel niets zou vinden........ik ben een absoluut toegewijd fan van Divine, sinds jaar en dag.

Ze heeft veel films gemaakt met John Waters, zoals Female Trouble uit 1974, Pink Flamingo's uit 1975, en toen ze mainstream ging vanaf 1979 Polyester en Hairspray. Stuk voor stuk geweldige films, die heel *on*subtiel exact de vinger legden op een volstrekt dysfunctioneel amerikaans gezinsleven (uit die tijd).

Eind jaren 70 is Divine ook gaan zingen, en "You think you're a man" uit 1984, is mijn all time favorite van haar, en..........de clip staat bij het lijstje op YouTube, mijn eeuwige dank voor het toezenden van de link!

You think you're a man, you are only a boy,
you think you're a man, you are only toy,
you think you're a man,
but you just couldn't see you weren't men enough to satisfy ME........

werkelijk briljant, gezien het feit dat het gezongen word door een obvious tv, maar de clip is werkelijk breathtaking......de subtiele verwijzing naar TS/TV lovers, die zich in het publiek angstvallig schuilhouden, maar wel hunkerende blikken naar Divine werpen.

Ik heb een ex minnaar woorden van gelijke strekking onder zijn neus gewreven, toen ie verliefd op me werd, en daardoor in een (tamelijk zware) ID crisis belandde. Sex met een ts, dat is wat heel veel mannen graag willen, maar verliefd worden op een ts, dat brengt een ID crisis te weeg.
Toen het te erg werd allemaal, heb ik hem gezegd, 'You think you're a man' indachtig.......'Jij bent geen man, jij bent een bange kleine jongen, en je schaamte en schuldgevoel over je verliefdheid over mij doen je emotioneel te kort schieten. Ik wens geen object van schaamte en schuldgevoel te zijn, van wie dan ook', en heb het contact verbroken.

Ik kan je de films van John Waters met Divine in de hoofdrol van harte aanbevelen, de films uit begin jaren 70 zijn nogal shocking, maar de films uit eind jaren 70 zijn min of meer 'hapklaar', makkelijk te verteren, en heel herkenbaar, vooral Polyester, uit 1979. Daarin is Divine Francine Fishpaw, een zachtaardige, suffe huisvrouw uit de betere kringen, die onder de voet gelopen word door haar vreemdgaande man, haar valse moeder, en haar 2 'teenage delinquent' kinderen m/v. De rest van de film vertel ik je lekker niet ;)

Overigens ging Divine als actrice vanaf 1979 'mainstream' en was het onderwerp 'trav' van geen enkele betekenis meer. Gewoon een actrice, meer niet :-)

Overigens was John Waters zijn tijd 25 jaar vooruit, met de maatschappelijke onderwerpen die hij in zijn films (met Divine) aansneed, kijk zelf maar :-)

@ Patricia: ik leef als passabele vrouw, en ik ben allesbehalve exhitionistisch of wat dan ook; daarbij heb ik ooit eens mijn foto op een ongelooflijk ranzig profiel zien verschijnen, gejat en door een ander gebruikt dus.
Vandaar dus dat ik mijn foto niet op het internet dump, ook niet om te zien 'hoe mooi, knap, en vrouwelijk ik wel niet ben'. Dat is mij al duidelijk in het dagelijks leven namelijk, hoef ik geen bevestiging voor van (virtuele) tv's/ts'en.

Mijn dagelijks leven (als TG) speelt zich namelijk niet op het internet af, maar...........in mijn dagelijks leven.

Oh ja, en ik word op het internet gestalkt door een (zwaar gestoorde) travestiet....nog meer dringende redenen om niets aan foto's ed te posten.

Groetjes Mila.
Geen wonder dat Divine het geschopt heeft tot Gay Icon :-)
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Misschien is het toch wel zo duidelijk en handig om te vermelden dat de meest succesvolle media TV's/ TS'en zo succesvol zijn omdat......ze zichzelf zijn, en *NIEMAND* iets door de strot duwen over hun identiteit als tv/ts, waarmee hun tv/ts zijn simpelweg uit de problematische sferen getrokken word, en zeer zeker voor wat betreft hun zelf.

Als voorbeeld op een ander vlak, maar met raakvlakken: neem nou Sylvana Simons, ze is zwart, beeldschoon, elegant, beschaafd en zeer succesvol als presentatrice. Haar 'geheim': ze maakt haar huidskleur/etnische afkomst NIET tot een issue. Als er tijdens interviews oid op gezinspeeld word, dan omzeilt ze het gewoon, als zijnde onbelangrijk.
En dat is ook heel slim; ze beseft dat andere zwarte mensen, zoals Guilly Koster met zijn eeuwige slachtofferschap van -verondersteld- rascisme het publiek simpelweg irriteert. En dat is de reden dat Guilly, na een aanvankelijke start bij de VPRO maar niet verder komt dan talkshows (vol beschuldigingen naar blanken toe) op onbeduidende lokale tv zenders.

Als Sylvana Simons zich nou beeldschoon en getalenteerd en wel zich in een rieten rokje (kleine verwijzing naar de vissenstaart) de media op gaat zoeken om zich uit te laten over het slavenverleden van surinamers, dan denkt het publiek...........vul maar in, en dan gebeurt het volgende met haar tv carriere:.....vul maar in.

Oftewel: het is wel degelijk mogelijk om anno 2007 volkomen jezelf te zijn (ook als tv/ts/tg) mits je het niet in de problematische sferen trekt, mits je niemand iets door de strot duwt mbt je identiteit/afkomst.
En dan vooral ook nix freaky's toevoegen, waar niemand een hout van begrijpt.

Groetjes Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Mila,

Voor een deel ben ik het wel met je eens, hoor... TV's, TG's en TS'en moeten gewoon meer doen en minder denken/praten/beschuldigen. Toch herken ik dat ook wel weer als een fase waar ik zelf ook in zat (en soms nog wel eens in zit). 't Heeft ook een functie, denk ik dan.

Als je kijkt naar de uitzendingen waar het hier over gegaan is dan is er in geen enkele uitzending die we hier besproken hebben een aanklacht geweest tegen de maatschappij en ook heb ik niet het gevoel dat in een van die uitzendingen de kijker iets door de strot geduwd is. Wel is in elke uitzending die we hier besproken hebben gewoon een mens getoond zoals die mens is.

Dat jij dat vervolgens freaky vindt en dat je de genoemde clips met een dansende TV met zeer mannelijke stem in uitgaansjurk en een TV met heel zware (zeker niet alledaagse) make-up niet freaky vindt verbaast mij, want persoonlijk zou ik eerder het omgekeerde denken. Zo zie je maar: smaken en meningen verschillen.

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Dat jij dat vervolgens freaky vindt en dat je de genoemde clips met een dansende TV met zeer mannelijke stem in uitgaansjurk en een TV met heel zware (zeker niet alledaagse) make-up niet freaky vindt verbaast mij, want persoonlijk zou ik eerder het omgekeerde denken. Zo zie je maar: smaken en meningen verschillen.

Het is *SHOW* het is *THEATER* het is *TONGUE IN CHEEK*. Sjees, dat je dat verschil niet kunt zien, tussen een freaky, mannelijk ogende tv docu trans die met klem beweerd een vrouw te zijn, c.q: het door de strot van de ongelovige kijker probeert te duwen, tijdens een 'serieuze' tv docu. Die vervolgens door de nederlandse tv kijker als freakshow/semi entertainment word gezien.

*SHOW* *THEATER* *TONGUE IN CHEEK*, dat zijn dingen die onder *ENTERTAINMENT* vallen..........Divine trad op als actrice en zangeres, en was net als vele popsterren theaterhalve *GROTESK* en succesvol. Daarbij beweerde nergens met klem een vrouw te zijn, dan wel een problematische tv.

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Mila,

En jij denkt dat TV's, TG's en TS'en geen last hebben van de beeldvorming van die show, theater, tongue in cheek?
Persoonlijk denk ik dat T*'s meer last hebben van de beeldvorming door die shows etc. dan door mensen die iets uit hun eigen leven laten zien...

Groetjes,

Frederique
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

quintytamara schreef :

De enkele serieuze TS op televisie blijkt achteraf nooit te hebben geweten waaraan ze begon en wordt de rest van haar leven achtervolgd door een dergelijk optreden, zijn voorbeelden genoeg van.

Ja andere mensen laten zich ook voor gek zetten, maar als tv's en ts dat doen, ga dan niet beweren dat het goed voor hen, mij of ons als groep is.

Ik vind je conclusie heel aardig: je zou wel GEK zijn als je als passabele/vroyuwelijke trans op televisie wil verschijnen.

Sorry ik kan dit uit eigen ervaring niet bevestigen.
Mijn enige verschijnen op televisie was een fijne ervaring.
IK heb geen enkel negatief gevolg ondervonden aan die uitzending.
Ik zou het meteen opnieuw doen, maar dan wel opnieuw in een programma dat niet op sensatie gericht is.

Ter info : Ik heb in 2005 meegewerkt aan de ombudsman (programma op de openbare omroep in België).
Het programma betrof (een politiek) debat met betrekking tot de wetgeving inzake voornaamswijziging en aanpassing van het juridische geslacht voor Transseksuelen.
Die wet zal trouwens (of beter zou moeten) op 10 Januari 2007 in de Belgische senaat afgerond worden.

Met vriendelijke groeten,

Melina
Plaats reactie