![:o](./images/smilies/icon_eek.gif)
![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Wie heeft tips of kan me net dat duwtje in de rug geven dat ik nodig heb?
Liefs Neech.
Moderator: Moderators
Kon ik het maar zo makkelijk zeggen, maar helaas ben ik een ster in zaken uitstellen. Maar ik heb al een oplossing gevonden, ik ga het ze ook gewoon via de mail brengen en de reactie volgt dan wel, het is dan misschien niet de meest comfortabele manier voor m'n ouders, maar anders kom ik er nooit aan toe. Daarnaast kan ik ze niet gewoon zeggen, zo van ik ben vrouw, want dat ben ik niet, ik ben mezelf, geen echte vent maar ook geen vrouw, en dat is wel ff wat complexer. Dit is voor mij dus ook de reden dat ik het woord travestiet een belediging vind, zowiezo vind ik de hokjesgeest van de het gepeupel ziekelijk, maar het enige wat je dan inderdaad kan denken is, dikke vinger en ik ben wie ik ben, want het is onbegonnen werk om daar iets aan te veranderen.Ik heb het ze gewoon gezegd,op de Vlaamsche manier:zonder boe of bah dus:ni ik ben travestie,nee want dat ben ik niet:ma,pa ik ben ook vrouw voila en ik zal zo vaak uitgaan en weggaan.Travestiet is een belediging voor Calista.Klinkt ook zo vies dat woord dat eindigt op tiet,bah
Er is niks mis mee met het woord 'travestiet', evenmin als er iets mis mee is met het zijn een travestiet. Er is iets mis met mensen die het beschouwen als iets engs of ziekelijks. En ik weiger om hen noch mijn woordenkeus noch mijn manier van leven te laten bepalen.Nathalie schreef:Ik heb ook al problemen met het woord 'travestiet'. Het klinkt mij teveel als een of andere obscure, enge ziekte![]()
Kijk en dat is nu precies waar het om draait. Je hele leven wordt je door andere mensen aangepraat dat je een probleem hebt als je anders bent. Het gevoel gelukkig te kunnen zijn wordt daarmee ook afhankelijk van wat andere mensen vinden. En dat is natuurlijk je reinste onzin. Geluk is iets wat je kunt bereiken door je eigen beslissingen te nemen en onafhankelijk van opgelegde normen en waarden. Ieder mens wordt geboren met alles wat nodig is om onvoorwaardelijk gelukkig te kunnen zijn. Het enige wat belangrijk is daarin, is een onafhankelijke denkwijze. Dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan maar het is wel degelijk mogelijk.Lisa_met_een_S schreef: En ik weiger om hen noch mijn woordenkeus noch mijn manier van leven te laten bepalen.
Spijkers op laag water aan het zoeken, Lisa ? Ik gaf slechts aan wat MIJN gedachtes waren. En daar sta ik nog steeds onverkort achter. Daar hoef je het niet mee eens te zijn. Maar waar lees jij dat ik JOU die gedachtes of levenswijzen opleg, hmm ?Lisa schreef:Er is niks mis mee met het woord 'travestiet', evenmin als er iets mis mee is met het zijn een travestiet. Er is iets mis met mensen die het beschouwen als iets engs of ziekelijks. En ik weiger om hen noch mijn woordenkeus noch mijn manier van leven te laten bepalen.