Zouden hetero tv's nu....?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Zouden hetero tv's nu....?

Bericht door mila »

Zie homepage het artikel 'Dior Homme: vrouwelijk en wuft', lees mijn draadje van 14-06:

<
Afgelopen zaterdag was ik met mijn broer en vrouw uit Friesland winkelen bij de Bijenkorf; we wilden allemaal nieuwe kleren, en op de herenafdeling van de Bijenkorf bleek dat de herenmode momenteel veeeeeeeeeeeeeeeel leuker, fleuriger en kleuriger is dan de damesmode nu, mooiere stoffen ook.
Dus kozen we alledrie een paar leuke bloezen, en sloegen aan het passen in, idd, de herenkleedkamer en de aanwezigheid van mijn schoonzus en mij wekte helemaal geen verbazing of vreemde blikken of zo.......lolz!
Mijn broer heeft 2 hele mooie (subtiel) gebloemde bloezen gekocht, mijn schoonzus 1 gebloemde, en ik ook 1 gebloemde (of moet ik zeggen 'shirts'?) >

Zouden de (macho) hetero tv's onder ons zich nu ook wat fleuriger en vrouwelijker gaan kleden als ze 'in burger zijn'? Nu hun de kans gegeven word zich wat meer te uiten via de fleurige, kleurige en wufte herenmode van nu? Of zouden ze het bij kleurloos en uitgesproken mannelijk houden om zich niet verdacht te maken in het dagelijks leven, of dat als tegenhang voor hun femme zijde houden?

Overigens is mijn broer 46, dusseh, en die 2 gebloemde bloezen staan hem heel goed, dus leeftijd=geen argument :-)

Overigens zag ik vanmiddag een man die een lange, gebloemde rok droeg, een strak getailleerd bloesje, een hele leuke pet, geen make up of vrouwenschoenen. Een 'gewone' man in rok dus, zoals ik wel vaker zie in Amsterdam, alleen was dit het eerste gebloemde exemplaar dat ik zag, maar net zoals de anderen die ik wel eens zie op enkellengte, gewoon leuk om te zien, maar nix sexies of pikants of zo (dus 'verschoond' van travestie'?)

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Dit stukje hoorde ook nog bij mijn postje van 14-06:

<in tegenstelling tot vroeger hoeft de gemiddelde hedendaagse tv zich niet te beklagen over de saaiheid en kleurloosheid van herenkleding; prachtige kleuren, prachtige dessins. En ook geschikt voor vrouwen, zonder er masculien uit te zien>

Groetjes Mila.
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Overigens zag ik vanmiddag een man die een lange, gebloemde rok droeg
Weet je dat heel zeker? :)
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Eigenlijk zegt het mij helemaal niets: Al dat gepraat over de 'vrouwelijke' man, metrosexuelen, etc.
Al die trends bevestigen de rollenpatronen alleen maar, juist omdat ze wel heel subtiel een grens aangeven.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Bianca de milo
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:16
Locatie: Rotterdam (Omg.)

Re: Zouden hetero tv's nu....?

Bericht door Bianca de milo »

Als "niet" Bianca draag ik al dagelijks kleding die tegen de grens (net niet eroverheen) ligt.
Of onzichtbaar voor andere
Een jack wat net op de taille valt of een pantalonbroek waar slechts de vouw uit is of van die stoffen sneakers (adidas, nike, de grote namen) zijn allemaal min of meer unisex.
Soms koop je ze niet eens uit het herenschap :)
Ter overdenking...: Kijk maar eens in je gewone kast hoeveel je "vriendin" zou kunnen "jatten" zonder dat het opvalt...

Wees lief tegen elkaar en verbeter de wereld!
Liefs,
Bianca de Milo
Ik zie je aan de andere kant!
Liefs, Bianca

Dare to be different
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Naar mijn mening heeft het dragen van "vrouwelijke" kleding, bedoeld voor de man, niets met travestie te maken. Ik zal mij daarin dan ook niet gelukkig voelen in mijn vrouwelijke gedaante.

Mijn travestiebeleving gaat namelijk verder dan het dragen van vrouwen- of "vrouwelijke" kleding.
Het spelen van de vrouwelijke rol (voor zover je daar tegenwoordig nog over mag spreken), zoals gedrag, houding etc. is een belangrijk deel van mijn travestiebeleving. Vooral nu ik een dagje travestie pas geslaagd vind, als ik ook naar buiten ben geweest om te winkelen, museum bezoeken of gewoon maar wat wandelen in het park.

En in mijn mannelijke gedaante ben ik tevreden met spijkerbroek en liefst effen t-shirt (zomer) of trui (winter). Dus ook dan zal je mij niet aantreffen in een voor mannen bedoeld gebloemd overhemd.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Net terug van vakantie: even bijlezen, maar hier wil ik toch wel heel graag op reageren. Wel hetero, niks macho, maar toch heb ik helemaal niets met vrouwelijke metrosexuele kleding voor heren. Ik wil mijn vrouwelijkheid juist accentueren en dat wordt alleen maar moeilijker als de uitingsverschillen vervagen!

Irene
Kleine stapjes
suzanneR
ff weer wat posten
Berichten: 37
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 1:14

Bericht door suzanneR »

Dacht het welll! Ik had die afdeling ook al ontdekt. . . ook leuke lage jeans daar!
compleet met leuke riem, heb er gelijk 3! gekocht. (en niet eens duur!)
VIVA Vendex!
Diego
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: di jun 20, 2006 11:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Diego »

Het meest mannelijk wat ik heb als hobby en in het algemeen is mijn motor. Maar wat lijkt het mij toch tegek om die 2 werelden samen te voegen. Lekker met mijn laarsjes, panties en kort rokje enz toeren op de motor. lekker als vrouw op mijn bike. Misschien durf ik het eens. . . ja veilig is het niet, maar wel kicken . . . . .
Gebruikersavatar
AmberTV
dagelijks aanwezig
Berichten: 85
Lid geworden op: zo mei 23, 2004 10:38
Locatie: Rotterdam

Re: Zouden hetero tv's nu....?

Bericht door AmberTV »

Bianca de milo schreef:Als "niet" Bianca draag ik al dagelijks kleding die tegen de grens ........ ...
Wees lief tegen elkaar en verbeter de wereld!
Liefs,
Bianca de Milo
Ik probeer deze grens ook op te zoeken, maar blijf qua kleding wel echt man. Mijn haar, wenkbrouwen en gaatjes in mijn oren geven me het gevoel toch een beetje op het randje te balanceren. Met jaloerse blikken heb ik echter menige vrouw gadegeslagen die nu weer met ultra korte rokjes en hotpands over straat gaan. Dan vraag ik me weer af waarom korte mannenbroeken toch zo lang zijn. Terwijl mijn onthaarde benen er toch echt wel mogen zijn :oops:

with love
Amber
Be yourself- who else is better qualified?
Diego
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: di jun 20, 2006 11:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Diego »

Het blijft een oneerlijke strijd. Wij mannen mogen niets. Vrouwen mogen alles. Is het een lust of een last travo te zijn ? Ik vind het zelf eigenlijk heerlijk, maar "gewone" mannen kennen dit probleem niet. Dat scheelt een hoop energie.
Gebruikersavatar
AmberTV
dagelijks aanwezig
Berichten: 85
Lid geworden op: zo mei 23, 2004 10:38
Locatie: Rotterdam

Bericht door AmberTV »

Lana schreef:Het blijft een oneerlijke strijd. Wij mannen mogen niets. Vrouwen mogen alles........
Klinkt dramatisch maar is zooooooo waar !!!
Vrouwen kunnen hun haar zowel lang als kort dragen, krullen, kleuren allemaal geen probleem. Een rok een broek een jurk, alles kunnen ze aan. En eerlijk is eerlijk, vaak staat het ze ook erg goed !!
En wij ? Tja, hebben we niet de meeste moeite met ons zelf ? Wie zich niks van anderen aantrekt kan ook nagenoeg alles wat vrouwen kunnen. Maar ja, of je baas, je klanten, je collega's dat nu zo op prijs zullen stellen ? Dus toch maar een dubbel leven leiden ? Ik denk dat er voor mij niks anders op zit.
Het val niet mee ook travestiet te zijn.

kisses

Amber
Be yourself- who else is better qualified?
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

het valt inderdaad niet altijd mee, maar toch zou ik niet anders meer willen.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Amber,

Ja, 't is waar.

En toch...

En toch...

En toch is er maar één die die situatie kan veranderen - en dat ben jij. Ik heb er zelf voor gekozen om, na een lange periode wel vrouwenkleren maar geen make-up te dragen, toch met vrouwenkleren en make-up naar het werk te gaan. Vanaf september mag ik ook! Dit was voor mij het laatste jaar dat ik jaloers naar al die vrouwen keek. Volgend jaar loop ik er ook zo bij!

(En nu maar hopen dat de hete zomers na dit jaar niet "op" zijn :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

True, maar kijk het ook eens van de andere kant... Altijd een keer in de maand ongesteld... uren voor de spiegel staan voordat je eens de deur uit kan, dan wel of niet in combinatie met een wat nu aan te trekken probleem...het glazen plafond wat nog wel degelijk bestaat in onze samenleving kwa topfuncties of zowiezo branches waar het dogma "vrouwen kunnen niks" is, en ga zo maar door. Genoeg vrouwen die de man daarom benijden hoor denk ik (maar hahaha die hoor je niet klagen maar dragen de last)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Plaats reactie