Josette voor het eerst naar buiten.

Algemeen

Moderator: Moderators

Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Josette schreef:Enfemme is voor mij volledig (de Engelsen kunnen dat zo mooi verwoorden met het woord Entirely) in vrouwenkleren, Marucha. Dus ook damesbroeken (stretch, 7/8, enz.)
Maar alleen kleding dus, en geen make-up/haar zoals ik begrijp uit een eerder berichtje? En ben ik ook nog benieuwd hoe het zit kwa 'borstpartij' zogezegd ;)

Ik vind het gewoon grappig om te zien dat wat de ene persoon en femme noemt voor de ander halflopen is, en weer voor de ander gewoon een vrouwelijke kledingstijl is. Ik heb zelf, zoals al vaker aangegeven, geruime tijd vrouwenkleding met make-up gedragen 'als man', zonder dat ik daarbij het gevoel had 'en femme' te zijn. Dat laatste is *voor mij* nl. echt 'the whole deal', dus inclusief make-up, een vrouwelijke haarstijl en inderdaad ja, borsten ..

Ik heb hier ook wel eens eerder iets verteld over een vriend van me die helemaal niets met het t-wereldje te doen heeft, zichzelf ook zeker niet als t-girl beschouwt, maar ondertussen niet zonder make-up de deur uit gaat en wiens kleding nog een graad vrouwelijker is dan wat ik destijds droeg (ik droeg alleen broeken, hij ook regelmatig rokjes, zowel tijdens het uitgaan als naar zijn werk bijvoorbeeld). Hij wordt regelmatig met mevrouw aangesproken, iets waar hij overigens niet zo blij mee is. Als ik jullie twee vergelijk zou ik zijn stijl eerder 'en femme' noemen dan die van jou, maar vreemd genoeg zijn jullie het daar kennelijk beiden mee oneens :)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Maruscha heeft hier inderdaad een goed punt. Bij volledige travestie probeer je over te komen als vrouw. De punten die dan heel bepalend zijn voor die indeling zijn: haar, baard en borsten en lengte. Kleding is tegenwoordig vaak geen goede indicator voor sexe meer doordat enerzijds veel vrouwen er heel mannelijk en stoer bij gaan lopen en anderzijds doordat er nog wel eens een TV rondloopt. Lengte is ook niet zondermeer een betrouwbare indicator omdat je tegenwoordig ook lange vrouwen hebt.

Ook voor de reacties van het publiek maakt het heel veel uit. Een man die er uitziet als vrouw, wordt als vrouw behandeld. Maar een man in vrouwenkleren wordt gezien als een vreemde man. Het laatste is iets totaal anders dan het eerste.

Voor je eigen gevoel is de stap van naar buiten gaan als man in vrouwenkleren vermoedelijk minder groot dan de stap als vrouw in vrouwenkleren. Maar voor de mensen die je zien, is het precies omgekeerd.

Probeer het maar eens uit! (Maar doe het wel met veel zorg en goed.)

Groet, Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Dag Josette,

Van harte gefeliciteerd met het nemen van deze stap.
Verder ben ik het eens met Maruscha en Kim; je zult zien en merken dat het met pruik en (bescheiden) makeup veel gemakkelijker gaat.
Als ik jou was, zou ik eens een bezoek aan travisage.nl in overweging nemen. Truus laat je niet voor gek lopen en je krijgt er goede adviezen. Ook is de prijs kwaliteitsverhouding bij haar ok.

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

racine schreef:Als ik jou was, zou ik eens een bezoek aan travisage.nl in overweging nemen. Truus laat je niet voor gek lopen en je krijgt er goede adviezen. Ook is de prijs kwaliteitsverhouding bij haar ok.
Hallo lieverds, ik heb een afspraak bij Travisage. Over anderhalve week kan ik bij Truus terecht en de prijsverhouding is inderdaad okee.
liefs, Josette
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Ik ben benieuwd. Krijg we een fotootje?

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Josette gefeliciteerd met je goede keuze, wat betreft jouw metamorfose bij Truus. Ik heb er al heel lang goede ervaringen mee en ook jij komt onherkenbaar bij haar vandaan.

Doe Truus de Groeten van mij Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Josette,

Ook mijn gelukwensen voor het zetten van deze grote stap! En natuurlijk heel veel plezier gewenst bij Truus.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie