mila schreef:<geven zelf op andere punten blijk van mensen als groep te benaderen en gevoelig te zijn voor groepsnormen en zo.>
Ja, dat is helemaal waar ja. Afgelopen week was ik bij H&M in de Kalvertoren, en daar stampte mij wijdbeens in rok + borsten (decollete)een bepruikte vadertrans al bassend pratend tegen bedremmelde 2 jonge kinderen voorbij.
De overige klanten reageerden van uit hun groepsnorm, te weten geschokt/verbaasd, en keken vervolgens met medelijdende blikken naar de 2 bedremmelde kinderen.
Ik dus ook.
Hier is het de norm, en nix aan de hand natuurlijk met die vadertrans, de (vrouwelijke) klanten reageerden volgens hun normbesef, en ik ook.
Het kan verkeren, en het is maar net in welke groep je op dat momente verkeert.
Mila.
Zoals jij het beschrijft (maar jou kennende zou het me niet verbazen als hier weer enige beauty in the eye of the beholder ligt) liep deze vadertrans wel érg uit de maat. Het lijkt me dat er meestal toch wel enige corrigerende dynamiek in zo'n gezin optreedt, waardoor die kinderen met een hanteerbare mate aan bedremmeling met vader de deur uit kunnen.
Bovendien is de openbare ruimte geen "groep". Daar is de groepsdruk veel minder dan in een kerk, sekte of T*-supportgroep. En in Amsteram minder dan op een dorp.
Op mij wek jij af en toe de indruk dat je je met heel veel succes hebt aangepast aan alle groepsnormen behalve degene die hier (volgens jou) geldt. Terwijl je ook tegen de verdrukking in een eigen identiteit als transgender hebt opgebouwd. Tot nog toe kan ik die twee kanten van jou niet zo goed met elkaar rijmen.
mila schreef:Hier is het de norm
Dit vind ik eigenlijk een zo belachelijke en kwaadwillende aanname, dat ik er maar niet serieus op in ga.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes