Dus met de komst van de loodvrije benzine zullen de wachtlijsten voor srs'n in de toekomst afnemen.stammen (net als ikzelf, overigens) uit de tijd dat er nog veel lood in de benzine zat .
Irene
Moderator: Moderators
Even het telegraafartikeltje nog eens goed lezen, Irene .Irene schreef:Janiek schreef:
Dus met de komst van de loodvrije benzine zullen de wachtlijsten voor srs'n in de toekomst afnemen.stammen (net als ikzelf, overigens) uit de tijd dat er nog veel lood in de benzine zat .
Irene
Je zou toch verwachten dat het onderzoek na zo'n 3800 patiënten wel over zou zijn en dat men patiënten dus wel wat humaner en minder spartaans mag behandelen?Morbide schreef:Klopt, men weet eigenlijk niks over de oorzaak van transigheid. De gab is een groot experiment. Vandaar ook dat iedereen met hetzelfde rigide protocol te maken krijgt. Experimenten dienen altijd onder vergelijkbare omstandigheden plaats te vinden. Dat is er wetenschappelijk aan, het is een onderzoek. Hulpverlening staat imho op de tweede plaats.Janiek2 schreef: Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Voor zover ik weet zijn de geleerden het er eigenlijk wel over eens dat ze helemaal niets weten over de oorzaken en zo van transseksualiteit. Het is toch ook zo dat die behandeling is onstaan omdat er mensen kwamen die zoiets wilden en dat alle pogingen om ze dat uit hun hoofd te praten faalden. Geen enkele therapie hielp, maar als zij de behandeling kregen die zij wensten, bleken de meesten wél weer verder te kunnen leven. Een heel pragmatische en empirische en humane manier van doen, dat wel. Maar op niets wetenschappelijks gebaseerd, als je het mij vraagt.
Natuurlijk.Morbide schreef:Mijn eerste psych was een goeie, die toonde oprecht interesse. De tweede niet. Het is dus mijn ervaring, maar ik denk dat anderen die wel kunnen onderschrijven. Natuurlijk heeft de VU lievver niet dat je doodgaat, maar laten we eerlijk zijn, er is geen enkele trans die met bloedspoed geopereerd moet worden. Een paar jaartjes extra overleef je wel.
<slakkenzoutleggermode>Janiek2 schreef:Weet niet of ik letterlijk geciteerd heb. Het is van Ru Paul, een drag queen.Morbide schreef:Een mooie. =)We are all born naked. The rest is drag.
Ik verwacht dat men SAMEN MET de patiënt de beste oplossing VOOR DIE PATIËNT kiest.mila schreef:U vraagt, wij draaien? Verlang je dat van de VU?
Tegen de tijd dat iemand in die situatie zover is dat het zich bij de VU meldt, ligt alles wat er overhoop kan liggen al wel overhoop. Dan moet die iemand -en dat gezin- daar sowieso een vorm voor vinden. Doen alsof er niets aan de hand is en een gewoon heterogezinnetje zijn is dan meestal geen optie meer, lijkt me.mila schreef:de gemiddelde ts die zich bij de VU aanmeld heeft een vrouw/vriendin en in de regel ook kinderen. En er mag best wel goed gekeken worden wat er zoal overhoop gehaald word in dat huwelijk/die relatie en bij die kinderen.
Nee dus, zolang er geen aantoonbare oorzaak is gevonden, blijft de hele boel expirimenteel en moet je dus door het protocol. Niet zo zeuren Frederique, hoeveel jaar heb jij er over gedaan om tot de conclusie te komen dat je weetikveelwat nodig hebt? Mag de VU dan niet even nadenken?Frederique_ schreef: Je zou toch verwachten dat het onderzoek na zo'n 3800 patiënten wel over zou zijn en dat men patiënten dus wel wat humaner en minder spartaans mag behandelen?
Het acroniem is waarschijnlijk nieuwer dan de term, dus de drag king mag blijven. En ook de drag queen die geen bio man is."Drag queen" appeared in print in 1941. The verb form is to "do drag." A folk etymology whose acronym basis reveals a characteristically late 20th-century bias, would make "drag" an abbreviation of "dressed as girl" in description of male transvestism; the converse, "drab" for "dressed as boy," is unrecorded. Drag is practiced by people of all sexual orientations and gender identities.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_%28clothing%29)
Ik voel me geen patiënt.....tis toch ook geen ziekteFrederique_ schreef:Ik verwacht dat men SAMEN MET de patiënt de beste oplossing VOOR DIE PATIËNT kiest.
Tjaa Melina, ik hoop echter niet, dat in de speurtocht van het genderteam naar psychosen, de onzekerheid en die angsten waar Frederique het telkens weer over heeft, haar niet straks in de weg zittenmelina_r schreef:Weet je eigenlijk zelf waar je nu naartoe wil ?
De VU laat mijn hulpvraag minstens (!) 17 maanden liggen, pas na 17 maanden durven ze een uitspraak te doen over de vraag of ik wel-of-geen transseksueel ben (het woord transgender, dat ik gebruik om mijzelf te identificeren, past niet in hun woordenboek). En pas daarna zullen ze, bij de gratie Gods, als ze echt geen andere reden kunnen vinden om mij geen hormonen te gaan geven, mij doorverwijzen naar een endocrinoloog.Morbide schreef:Nee dus, zolang er geen aantoonbare oorzaak is gevonden, blijft de hele boel expirimenteel en moet je dus door het protocol. Niet zo zeuren Frederique, hoeveel jaar heb jij er over gedaan om tot de conclusie te komen dat je weetikveelwat nodig hebt? Mag de VU dan niet even nadenken?