verder ga ik af op eigen ervaring en het comentaar komt van alle soort pluimage, al vind ik de turkse en of marokaanse kids - ik zie het verschil niet, een flink stuk brutaler
Moderator: Moderators
ja ja Fredrique, ga gerust verder om ze nog veel meer in die slachtofferrol te drukken. de dingen die jij aanvoert mogen echt geen reden zijn voor zulk soort gedrag.Frederique_ schreef:Tja, wat wil je anders met zo'n grote werkloosheid?
Je hebt geen flauw benul hoe zo'n druk er op jongeren uit een allochtone minderheid ligt om "niet zo te worden als hun ouders" (laag opgeleid, slechte baan of helemaal geen baan) en tegelijkertijd een hoge werkloosheid onder de groep te hebben waardoor ze gewoon een VEEL minder hoge kans op een baan hebben dan autochtonen zoals jij of ik.
Ik vind jou echt stekeblind Frederique... word er druk uitgeoefend?? ongelofelijk... nee het is juist zo dat die groepjes jongens het zich kunnen veroorloven zich zo te gedragen...juist omdat ze kunnen opereren binnen een groep en er niet alleen voor staan, zoals de gemiddelde nederlander dat wel staat (binnen onze huidige cultuur).Frederique_ schreef:Eventjes 2 andere voorbeelden:
1) De ENIGE persoon die me OOIT bedreigd heeft was een AUTOchtoon.
2) Het volgende gebeurde een week of 2 geleden door AUTOchtonen:
Ik liep de bus in om mijn strippenkaart te stempelen. Ik ging in het midden van de bus zitten, en ik hoorde achter mij een jongen zeggen:
"Ik val alleen op MOOIE vrouwen..."
En, toen ik daar niet op reageerde,
"...en niet op mannen!"
Ik stak mijn oordopjes van mijn walkman in en reageerde (zoals gebruikelijk) niet. Even later kwamen turken de bus binnen. Turkenmoppen volgden. Even later kwamen vrouwen de bus binnen. Vrouwenmoppen volgden.
Daarnaast is een van de grootste klachten over minderheden dat ze als groep opereren. Tja, wat wil je anders met zo'n grote werkloosheid?
Je hebt geen flauw benul hoe zo'n druk er op jongeren uit een allochtone minderheid ligt om "niet zo te worden als hun ouders" (laag opgeleid, slechte baan of helemaal geen baan) en tegelijkertijd een hoge werkloosheid onder de groep te hebben waardoor ze gewoon een VEEL minder hoge kans op een baan hebben dan autochtonen zoals jij of ik.
En natuurlijk moeten we schandalige dingen aanpakken - helemaal mee eens. Maar dan wel op individuele basis en niet, zoals een aantal mensen op dit forum continue weer probeert, op groepsbasis over "de marokkanen" of "de allochtonen".
In het voorbeeld hierboven verketter ik ook niet ALLE autochtonen omdat er een groepje pubertjes vervelend zit te doen... Waarom zou je dat bij allochtonen/Marrokaanse jongeren dan wel doen?
Groetjes,
Frederique
Ja. Ik probeer het gewoon simpel te benaderen zo een bericht. maar ik schrok wel van die cijfers. Nogmaals weet ze zo niet uit me hoofd. maar het kwam er op neer dat ze bij alle punten zoals werkloosheid, criminaliteit(stelen) noem het maar op echt opvallend hoog scoorden. en dat het toch wel iets is wat serieus genomen moet worden.Frederique_ schreef:Zolang jij het over "de groep" wilt hebben zonder de cijfers over die groep te willen bekijken houdt het voor mij op.
Zodra je het wilt hebben over individuen binnen die groep dan kan ik, zoals eerder aangegeven, uit andere groepen ook voorbeelden noemen van intolerant of irritant gedrag.
Met stekeblind zijn heeft dat niets te maken. Wel met een groep die het niet gemakkelijk heeft (zijn we het hier over eens?) wel kansen willen geven en die niet als groep te willen stigmatiseren als oorzaak van problemen. En ook door ook de positieve voorbeelden binnen die groep niet tekort te doen (zoals de Marokaanse man die me voorbij kwam fietsen, half omgekeerd op de fiets mij aan zat te kijken en me toen spontaan een lift aanbood over de brug heen).
Heel raar, maar Kiki, Mila, Patricia en jou hoor ik nooit over positieve voorbeelden uit die groepen en ook nooit over individuen praten. Natuurlijk bestaan de negatieve voorbeelden die je schetst (ja, ook ik heb er last van!) en nogmaals, NATUURLIJK moeten mensen die dit soort dingen doen aangepakt worden! Maar omgekeerd nu de vraag: vind je het nog steeds terecht dat je ALLE allochtonen of ALLE marrokanen in een slecht daglicht stelt omdat EEN DEEL van die mensen dingen doet die (inderdaad!) niet kunnen?
Oh ja, nog iets: de positieve voorbeelden halen de krant niet.
Groetjes,
Frederique
en vergeet vooral de loverboys niet, de hedendaagsegewelddadige pooiers die meisjes dwingen om de hoer te spelen.The Progynova@ 's schreef:Kiki,
dwang te hoereren. Een hele kleine greep van vele misstanden door mensen met vele nationaliteiten.
De Pil.