Homo-modeshow verstoord

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

ik denk dat allemaal een burka enorm veel problemen oplost, maar dan werkelijk ook iedereen :wink:

verder ga ik af op eigen ervaring en het comentaar komt van alle soort pluimage, al vind ik de turkse en of marokaanse kids - ik zie het verschil niet, een flink stuk brutaler
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Eventjes 2 andere voorbeelden:

1) De ENIGE persoon die me OOIT bedreigd heeft was een AUTOchtoon.
2) Het volgende gebeurde een week of 2 geleden door AUTOchtonen:

Ik liep de bus in om mijn strippenkaart te stempelen. Ik ging in het midden van de bus zitten, en ik hoorde achter mij een jongen zeggen:

"Ik val alleen op MOOIE vrouwen..."

En, toen ik daar niet op reageerde,

"...en niet op mannen!"

Ik stak mijn oordopjes van mijn walkman in en reageerde (zoals gebruikelijk) niet. Even later kwamen turken de bus binnen. Turkenmoppen volgden. Even later kwamen vrouwen de bus binnen. Vrouwenmoppen volgden.

Daarnaast is een van de grootste klachten over minderheden dat ze als groep opereren. Tja, wat wil je anders met zo'n grote werkloosheid?
Je hebt geen flauw benul hoe zo'n druk er op jongeren uit een allochtone minderheid ligt om "niet zo te worden als hun ouders" (laag opgeleid, slechte baan of helemaal geen baan) en tegelijkertijd een hoge werkloosheid onder de groep te hebben waardoor ze gewoon een VEEL minder hoge kans op een baan hebben dan autochtonen zoals jij of ik.

En natuurlijk moeten we schandalige dingen aanpakken - helemaal mee eens. Maar dan wel op individuele basis en niet, zoals een aantal mensen op dit forum continue weer probeert, op groepsbasis over "de marokkanen" of "de allochtonen".

In het voorbeeld hierboven verketter ik ook niet ALLE autochtonen omdat er een groepje pubertjes vervelend zit te doen... Waarom zou je dat bij allochtonen/Marrokaanse jongeren dan wel doen?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

Frederique_ schreef:Tja, wat wil je anders met zo'n grote werkloosheid?
Je hebt geen flauw benul hoe zo'n druk er op jongeren uit een allochtone minderheid ligt om "niet zo te worden als hun ouders" (laag opgeleid, slechte baan of helemaal geen baan) en tegelijkertijd een hoge werkloosheid onder de groep te hebben waardoor ze gewoon een VEEL minder hoge kans op een baan hebben dan autochtonen zoals jij of ik.
ja ja Fredrique, ga gerust verder om ze nog veel meer in die slachtofferrol te drukken. de dingen die jij aanvoert mogen echt geen reden zijn voor zulk soort gedrag.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Heb je ook nog een inhoudelijk antwoord? Of kijk je weg en wil je van die groep mensen ALLEEN de problemen die ze veroorzaken uitvergroten en de problemen waar ze tegenaanlopen wegredeneren?
Ik schreef al aan Tinkerbel: "En natuurlijk moeten we schandalige dingen aanpakken - helemaal mee eens. Maar dan wel op individuele basis en niet, zoals een aantal mensen op dit forum continue weer probeert, op groepsbasis over "de marokkanen" of "de allochtonen""...

Groetjes,

Frederique
N.B: dit is voorlopig het laatste bericht van mij over dit onderwerp, tenzij je de moed hebt om op mijn argumenten in te gaan.
Kijk ook eens op de genderkalender !
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Frederique_ schreef:Eventjes 2 andere voorbeelden:

1) De ENIGE persoon die me OOIT bedreigd heeft was een AUTOchtoon.
2) Het volgende gebeurde een week of 2 geleden door AUTOchtonen:

Ik liep de bus in om mijn strippenkaart te stempelen. Ik ging in het midden van de bus zitten, en ik hoorde achter mij een jongen zeggen:

"Ik val alleen op MOOIE vrouwen..."

En, toen ik daar niet op reageerde,

"...en niet op mannen!"

Ik stak mijn oordopjes van mijn walkman in en reageerde (zoals gebruikelijk) niet. Even later kwamen turken de bus binnen. Turkenmoppen volgden. Even later kwamen vrouwen de bus binnen. Vrouwenmoppen volgden.

Daarnaast is een van de grootste klachten over minderheden dat ze als groep opereren. Tja, wat wil je anders met zo'n grote werkloosheid?
Je hebt geen flauw benul hoe zo'n druk er op jongeren uit een allochtone minderheid ligt om "niet zo te worden als hun ouders" (laag opgeleid, slechte baan of helemaal geen baan) en tegelijkertijd een hoge werkloosheid onder de groep te hebben waardoor ze gewoon een VEEL minder hoge kans op een baan hebben dan autochtonen zoals jij of ik.

En natuurlijk moeten we schandalige dingen aanpakken - helemaal mee eens. Maar dan wel op individuele basis en niet, zoals een aantal mensen op dit forum continue weer probeert, op groepsbasis over "de marokkanen" of "de allochtonen".

In het voorbeeld hierboven verketter ik ook niet ALLE autochtonen omdat er een groepje pubertjes vervelend zit te doen... Waarom zou je dat bij allochtonen/Marrokaanse jongeren dan wel doen?

Groetjes,

Frederique
Ik vind jou echt stekeblind Frederique... word er druk uitgeoefend?? ongelofelijk... nee het is juist zo dat die groepjes jongens het zich kunnen veroorloven zich zo te gedragen...juist omdat ze kunnen opereren binnen een groep en er niet alleen voor staan, zoals de gemiddelde nederlander dat wel staat (binnen onze huidige cultuur).
Jij weet echt niets van die *druk* of Frederique... jij bent zelf degene die theoretiseert, niet ik! Weet jij uit eigen ervaring hoe het is om van een minimuminkomen te leven, weet jij hoe het is om op straat te zwerven? weet jij hoe het is om thuisloos te zijn?

nee toch?
pas dan mag je ervover meepraten... of het dan gerechtvaardigd is een andere kwetsbare minderheids groep als makkelijk slachtoffer te nemen en kapot te maken omdat je je frustraties kwijt moet!
Dan zul je merken als jij in die situatie zou zitten dat je dat ook niet doet. Die *jochies* kunnen het zich dergelijk gedrag veroorloven omdat niemand ze corrigeert vanwege dit soort wazige wollige filosofieen over hoe het zou zijn om allochtoon te zijn. daar krijgen steeds meer mensen een schijthekel aan waardoor mensen op idioten als Wilders en Rita gaan stemmen die hele andere bedoelingen hebben en het integratieprobleem als middel gebruiken om stemmetjes te winnen...zelfs nu het zo doorzichtig is komen ze er mee weg... kun je nagaan hoe mensen dit dwars zit..
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

en al die onvrede zorgt voor een *hardere aanpak* tov mensen die moeilijk mee kunnen komen, en daar raak je nu juist de mensen mee die echte problemen hebben... niet de groep die het verziekt voor de anderen. en dat alles omdat je nooit onderscheid mag maken...

Als je als land trots bent op je homo en vrouwenemancipatie dan verdedig je dat en gooi je het niet in de uitverkoop dmv taakstrafjes zodat die problemen niet verminderen... Dan zorg je ervoor dat het onderwijs goed is... en dan laat je mensen met verkeerde bedoelingen niet aan die vrijheden peuzelen waar zoveel groepen mensen voor hebben moeten vechten
wavebird
ff weer wat posten
Berichten: 63
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 3:44

Bericht door wavebird »

Ik vind het toch wel weer grappig dat iedereen de marokanen maar weer individueel wil benaderen. Het is toch niet zo moeilijk. Je kunt de cijfers/statistieken er toch bijpakken om te oordelen dat om maar te generaliseren het gros crimineel is? Dan is er toch geen plaat meer voor meningen zoals ach waarom moet er nu weer allochtonen bij staan en dat soort crap..
Mijn broer had laatst een werkstuk gehouden zal de cijfers hier weleens posten.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Zolang jij het over "de groep" wilt hebben zonder de cijfers over die groep te willen bekijken houdt het voor mij op.
Zodra je het wilt hebben over individuen binnen die groep dan kan ik, zoals eerder aangegeven, uit andere groepen ook voorbeelden noemen van intolerant of irritant gedrag.

Met stekeblind zijn heeft dat niets te maken. Wel met een groep die het niet gemakkelijk heeft (zijn we het hier over eens?) wel kansen willen geven en die niet als groep te willen stigmatiseren als oorzaak van problemen. En ook door ook de positieve voorbeelden binnen die groep niet tekort te doen (zoals de Marokaanse man die me voorbij kwam fietsen, half omgekeerd op de fiets mij aan zat te kijken en me toen spontaan een lift aanbood over de brug heen).

Heel raar, maar Kiki, Mila, Patricia en jou hoor ik nooit over positieve voorbeelden uit die groepen en ook nooit over individuen praten. Natuurlijk bestaan de negatieve voorbeelden die je schetst (ja, ook ik heb er last van!) en nogmaals, NATUURLIJK moeten mensen die dit soort dingen doen aangepakt worden! Maar omgekeerd nu de vraag: vind je het nog steeds terecht dat je ALLE allochtonen of ALLE marrokanen in een slecht daglicht stelt omdat EEN DEEL van die mensen dingen doet die (inderdaad!) niet kunnen?

Oh ja, nog iets: de positieve voorbeelden halen de krant niet.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

<"ik was erbij en jennifer delano was stomdronken en mike lokte het zelf uit ben zelf ook homo maar nu is het dit keer niet de schuld van de marokaanse bevolking" >

maak je vooral niet druk over mijn goed en begrijpend lezen. dat kan ik uitstekend namelijk. besef je eigenlijk wel wat daarboven precies staat?
vrij vertaald staat daar dat jennifer in een lange plooirok met een glaasje jus in een hoekje mag toekijken en dat dat al eigenlijk bij de gratie gods is.
jennifer is een jonge feestvierende meid, dus? so what dat ze dronken was?
en voor mike staat daar eigenlijk dat ie niet had mee mogen doen met die modeshow en in de kast had moeten blijven 'dan lokt ie niets uit'.
het zou me echt niet verbazen als die telegraafquote helemaal niet door een homo geschreven is maar door bv een marok die zich voor de gelegenheid als homo voordoet.
je weet wel, net zoals mannen die zich op trav.org voor de gelegenheid als bv tv voordoen.
daarbij, lieve pildiz en saartje had ik het óók over joden die massaal lastig gevallen, uitgescholden en bespuugd worden in de grote steden en over hoofddoekloze hollandse vrouwen die ook al zo lastig gevallen worden in zwembaden en op straat in amsterdam oost/west/noord.
maar ook dat gedrag word door jullie met de mantel der allochtonenliefde bedekt.
is niet goed te praten.

enneh, pildiz, de naam progynova enz is zo lang in combi met yildiz, dan is pildiz handiger als afkorting.
nepvrouw als geuzennaam
wavebird
ff weer wat posten
Berichten: 63
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 3:44

Bericht door wavebird »

Frederique_ schreef:Zolang jij het over "de groep" wilt hebben zonder de cijfers over die groep te willen bekijken houdt het voor mij op.
Zodra je het wilt hebben over individuen binnen die groep dan kan ik, zoals eerder aangegeven, uit andere groepen ook voorbeelden noemen van intolerant of irritant gedrag.

Met stekeblind zijn heeft dat niets te maken. Wel met een groep die het niet gemakkelijk heeft (zijn we het hier over eens?) wel kansen willen geven en die niet als groep te willen stigmatiseren als oorzaak van problemen. En ook door ook de positieve voorbeelden binnen die groep niet tekort te doen (zoals de Marokaanse man die me voorbij kwam fietsen, half omgekeerd op de fiets mij aan zat te kijken en me toen spontaan een lift aanbood over de brug heen).

Heel raar, maar Kiki, Mila, Patricia en jou hoor ik nooit over positieve voorbeelden uit die groepen en ook nooit over individuen praten. Natuurlijk bestaan de negatieve voorbeelden die je schetst (ja, ook ik heb er last van!) en nogmaals, NATUURLIJK moeten mensen die dit soort dingen doen aangepakt worden! Maar omgekeerd nu de vraag: vind je het nog steeds terecht dat je ALLE allochtonen of ALLE marrokanen in een slecht daglicht stelt omdat EEN DEEL van die mensen dingen doet die (inderdaad!) niet kunnen?

Oh ja, nog iets: de positieve voorbeelden halen de krant niet.

Groetjes,

Frederique
Ja. Ik probeer het gewoon simpel te benaderen zo een bericht. maar ik schrok wel van die cijfers. Nogmaals weet ze zo niet uit me hoofd. maar het kwam er op neer dat ze bij alle punten zoals werkloosheid, criminaliteit(stelen) noem het maar op echt opvallend hoog scoorden. en dat het toch wel iets is wat serieus genomen moet worden.

Ik zeg ook niet dat alle allochtonen slecht zijn. want ik heb ook genoeg positieve ervaringen met allochtonen heb zelfs een iranees als vriend. maar Een hele hoop verzieken het vaak voor de rest. Helaas is de media een medium die dat nog extra kan versterken.
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

ik heb genoeg positieve ervaringen met allochtonen hoor, ook met moslims moslima's gelukkig wel zeg!

ik heb het dus niet over de hele groep... maar over degene die niet in onze westerse maatschappij willen leven. Ik vind dat stuitend...
ook de attitude die bij deze groep mensen voorkomt, alsof ze het land bezitten en van alles over je te vertellen hebben, die houding kunnen zij zich veroorloven omdat er nu eenmaal niemand is die dit durft aan te pakken en te corrigeren!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Percentage werkloosheid niet-Westerse allochtonen op 30 september 2005: 25,2%
Percentage werkloosheid autochtonen op 30 september 2005: 14,3%

Dit is meer dan 1,7 keer zo veel en in de praktijk voor niet-Westerse allochtonen dus meer dan 1:4...

Groetjes,

Frederique
bron: CBS
Kijk ook eens op de genderkalender !
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

tjonge Frederique... ik had toch wel wat sterkere argumenten van je verwacht...
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

The Progynova@ 's schreef:Kiki,

dwang te hoereren. Een hele kleine greep van vele misstanden door mensen met vele nationaliteiten.

De Pil.
en vergeet vooral de loverboys niet, de hedendaagsegewelddadige pooiers die meisjes dwingen om de hoer te spelen.
ooooooooo......ik weet al waarom je die bewust vergat. loverboys zijn voor het merendeel maroks, dan wat suri en antillianen en een minderheid turks!
ach jee! geen hollandse excessenloverboys, he get! alweer een 'vooroordeel' minder!
nepvrouw als geuzennaam
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

tjonge frederique ik had toch wel een sterker antwoord van je verwacht... maar blijkbaar bij gebrek aan argumenten ga jij inhoudelijk niet meer in op de geschreven berichtjes hier maar post je liever niet ter zake doende cijfers die NIETS maar dan ook NIETS te maken hebben met het gedrag van die groepen *jochies*.

Alsof werkloosheid een soort van rechtvaardiging is andermans leven zuur te maken, crimineel of geweldadig te worden enz...
Nee... dus waar heb je het over....

Dat zou alleen als argument aangedragen kunnen worden als we in nederland geen sociale voorzieningen hadden
Plaats reactie