hypocriet gedrag

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Petra v schreef: Van een ban weet ik niets en wil ik ook niet weten.
Je bent niet de enige die er niks van weet. het enige wat ik weet is dat Samira nu dreigt mij er altijd af te gooien zodra ik op de chat kom. Wat je indirect (of misschien zelfs direct) kunt zien als n ban.

@ Sar: ik geef je geen ongelijk. "Alles moet kunnen" is zo'n beetje bijna mijn motto (er zijn nu eenmaal dingen waar ik ook een grens trek,maar die zal het grootste gedeelte van de mensheid begrijpen) maar mensen die me kennen weten ook dat zo'n beetje alles echt mogelijk is bij mij. Ik vind het vreemd om te zien dat een gesloten gemeenschap die zo hard schreeuwt om acceptatie, respect en tolerantie van een buitenstaander, dat blijkbaar niet kan tonen naar een ander in dezelfde gesloten gemeenschap. Sterker nog, zodra je ook maar iets afwijkt van de geldende norm, lig je er uit en moet je het zelf maar uitzoeken.

Misschien moet ik Janette toch een andere naam gaan geven. Heeft iemand nog n suggestie of tip? Flessepoeper klinkt weer zo raar, grafporum is zo standaard en wicht klinkt in delen lager dan Drenthe ook als een scheldwoord...
Claudia K
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Ik zal eens iets geks doen. Iets wat voor velen die op deze site verschijnen blijkbaar een onmogelijke opgave bljkt te zijn. Want ik ga proberen een volwassen antwoord te geven.
Ten eerste, wat er op de chat is gebeurd heb ik niet bewust meegemaakt, en de informatie die mij daarover werd verstrekt is dus per definitie niet van alle kanten belicht. Wat er hier op het forum is geschreven kan ik echter woordelijk nalezen.....heb t nog een keer extra gedaan voor ik mijn reactie begon te tikken. Ook voor mij is het moeilijk 100% objectief te blijven, tenslotte zijn er 2 goede vriendinnen van me bij betrokken, maar aan de andere kant vind ik ook dat je tegen vrienden en vriendinnen moet kunnen vertellen wat je er van vindt, ook als je het er niet mee eens bent. Dus daarom zou ik tegen Amber willen zeggen dat het gebruik van dergelijke woorden in het openbaar doorgaans niet gepast is. Wat mensen onderling doen is iets heel anders, maar je zou je kunnen realiseren dat anderen zich daaraan zouden kunnen storen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor bewust provoceren, maar dat geldt niet alleen Amber, dat zie ik vaak genoeg ook door anderen gebeuren. In ieder geval, als een ops daarvoor een waarschuwing uit zou delen, zou dat niet meer dan normaal zijn, en als de persoon in kwestie volhardt en dan gekickt wordt kan ik ook nog inkomen.
Aan de andere kant dient een chat-ops (of wie anders dan ook die binnen de organisatie iets te vertellen heeft) een conflict niet in het openbaar op het forum uit te vechten. Er zijn talloze andere manieren om dat te doen, en zeker als het de vorm van een persoonlijke vete aanneemt zou een dergelijk persoon dit na moeten laten. Tenslotte heb je als ops, net als elke andere leidinggevende waar dan ook, een voorbeeldfunctie, ook al post je niet onder je eigen naam.
Wat mij echter het meest stoort is dat persoon in kwestie ook dreigt met misbruik van bevoegdheden op persoonlijke titel. Dat vind ik dus echt niet kunnen en ik ben van mening dat de organisatie daarop in zou moeten grijpen. Want als dat eenmaal gebeurt en de persoon komt daarmee weg is het gelijk een vrijbrief voor volgende keren, waardoor een ieder die niet de mening van de organisatie verkondigt verwijderd zou kunnen worden. In ieder geval is het geheel verworden tot een zielige en zeer onvolwassen vertoning.
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Naar mijn mening dient een mod op 2 zaken te letten bij het modereren:
1) modereer ik op de vorm of op de inhoud - ik ben 2x geband op basis van de inhoud van mijn berichten en dat is -erg- onprettig. Hier lijkt er op basis van de vorm gemodereerd te zijn - en dat lijkt me gezien het medium terecht: daar waar je IRL nog vrij gemakkelijk kunt vaststellen of iemand een term als "kutwijf" met een zachte of met een harde ondertoon roept, via het internet is dat voor een buitenstaander -veel- moeilijker vast te stellen. Verder geef ik Claudia gelijk: voor meelezers is het gewoon niet prettig om dit soort harde taalgebruik te lezen en zelf wil ik daar nog aan toevoegen dat op een T*-forum/T*-chat een woord als "kutwijf" harder binnen kan komen dan elders.
2) ben ik als moderator rustig als ik modereer of komt de stoom uit mijn oren. Als de stoom nog uit je oren komt is het verstandig het modereren tijdelijk over te laten aan een collega-moderator (is die er trouwens op de chat?) om zo te voorkomen dat je overreageert en daardoor te snel te zware maatregelen neemt.

Groetjes,

Frederique
(zelf ook een tijdje moderator geweest)
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Uit de tijd dat ik regelmatig op de chat kwam heb ik zelden een ops gezien, terwijl het soms wel prettig was geweest ivm personen die zich echt onaangenaam gedroegen. Maar met z'n allen die persoon negeren hielp uiteindelijk ook altijd.
Wat betreft een voorval als dit, jammer dat dat op het forum wordt "uitgevochten". Ongenoegen uiten kan ik inkomen, maar zeker als vertegenwoordigend persoon heb ik in het verleden geleerd om altijd rustig te blijven, en als er een persoonlijk iets tegen je heeft (reden maakt niet uit) door een ander te laten reageren. Als je het zelf doet ga je makkelijk onjuiste dingen zeggen. Ik zou ook altijd de chat dan vastleggen als ops, kan een ander ook lezen wat er precies gebeurd is.
Soms zijn excuses ook een goede manier om de druk op de ketel te verminderen. Amber, Samira, dit laatste is zeker niet persoonlijk bedoeld, ik was er niet bij en kan er niet over oordelen. Kunnen alleen mensen die er wel waren maar niet bij betrokken waren.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Wat me opvalt is dat iedereen valt over een begroeting met kutwijf (wat voor de aanwezige chatters overigens duidelijk niet als scheldpartij bedoelt was), maar dat niemand het heeft over een ops die iemand uitscheld (en dus niet begroet) voor looser. Of zijn de "eisen" voor een normale chatter hoger dan voor een ops? Of zou juist een ops hier in een voorbeeldfunctie moeten hebben?

Grappig hoe een algemeen topic over het hypocriete gedrag van veel T's nu zo omslaat tot iets dat later gebeurde op de chat. Want daar had ik het niet aangemaakt. Dus nogmaals: dit topic is niet persoonlijk tegen Samira bedoelt. Het is iets wat ondertussen gebeurde maar is nooit de reden voor dit topic geweest.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Amber,

Ook woorden als "looser" zouden niet gebruikt moeten worden. Niet door ops, niet door leden van de chat.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

btw, @ Clau: waarom mag kutwijf niet en mispunt wel?
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Uitschelden zou niet mogen (punt). Omdat de rest van de wereld niet weet wat twee personen onderling met een woord bedoelen, moet je er dus (ook) voor waken woorden te gebruiken die anderen als scheldwoorden opvatten. Het forum heeft ongetwijfeld ook een hoop meelezers, en als forumhouder heb je voor het forum een bepaald imago voor ogen. Daarbij maakt het mij echt niets uit of iemand nu het etiket mod (or whatever) heeft. Maar, als bezoeker ben je nu eenmaal onderworpen aan de forumregels.

Dus, looser en xxxwijf kunnen allebei niet wat mij betreft.

Overigens is de chat natuurlijk een ideale voedingsbodem voor dit soort conflicten, omdat iedereen 9 van de 10 keer alleen maar onzin roept en niemand nadenkt voordat ie wat roept. Daarom kom ik nooit op chats :wink:
Claudia K
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Amber, zoals ik stel is wat mensen onderling doen en zeggen iets anders dan in het openbaar dingen roepen waaraan mensen aanstoot kunnen nemen.....bovendien ben ik er niet bij geweest.
Maar ik zal het niet meer doen hoor.......misschien doe ik wel geen andere dingen meer ook, op deze manier heb ik er toch erg weinig zin meer in.
CZ
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
paula_
is nieuw hier

Bericht door paula_ »

Ik was er wel bij op de chat en het was niet de eerste keer dat ik erbij was.

@amber,

Provocerend en zuigend gedrag is vragen om een aparte behandeling, die heb je gekregen, wat mekker je nu nog eigenlijk?

Het verband van zulk gedrag en met acceptatie onderling of in de boze buitenwereld, afgedwongen of: gewoon gekregen en ja dat bestaat echt , en een gelukkig en vrij leven hebben (als T of wat dan ook) zie ik eigenlijk niet.

Een schoolvoorbeeldje van dat je naast gender-issues ook nog andere issues kan (en mag) hebben, al dan oorzaak en gevolg, maar die moet je niet door elkaar gaan halen.

Tipje: schreeuw niet zo hard dat jij de enige bent die het allemaal weet en probeer eens wat meer te kijken hoe een ander het doet en denk daar eens over na, er zijn er echt die mijlen verder zijn, trust me.

Excuses voor de beledigingen aan de heldin in dit verhaal die haarzelf keer op keer inspant als ops op een beladen chat en daar nu voor de zoveelste keer pijn voor gedaan wordt zouden best gepast zijn.

Als iemand mij pijn doet en me uitscheldt scheld ik ook wel eens terug hoor en vele met mij, wie kaatst kan de bal verwachten he.

@Samira,

Aju! die is van mij he, ghe :-)
>.............................<
hierlangs afknippen
paula_
is nieuw hier

Bericht door paula_ »

paula_
is nieuw hier

ik nieuw, ik ben al een eeuw oud hier :o

O ja, voor de lezers, wel geheel offtopic maar toch:

http://aliceverheij.wordpress.com/2009/ ... oom-posts/
>.............................<
hierlangs afknippen
janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

Aan de ene kant zijn we hier een groep mensen met een gemeenschappelijk doel. Een doel dat voor sommigen onder ons zo'n grote plaats in neemt dat het hele leven daarom lijkt te draaien. Daar is opzich niets mis mee zolang men wel beseft dat er nog vele andere facetten van het leven zijn waar je rekening mee moet houden. De T-gemeenschap zit in alle lagen van de bevolking. Van bouwvakkers tot hoogopgeleide chirurgen. Van jongeren tot bejaarden, Politiek gezien van extreem links tot extreem rechts, en dichterbij ons zelf, van Post-ops tot kerels die het wel geil vinden om een travo aan de ontbijttafel te hebben.

Een paar quotes die ik op de chat de afgelopen maanden voorbij heb zien komen en volgens mij echt niet kunnen, let wel dit is alleen volgens mijn eigen perceptie!

- Travestieten zijn fetishisten en daarom een schande voor de T-wereld.

- 'Die domme marokanen'

Laat ik even heel eerlijk zijn, ik begeef me als T op webcam-sites. Niets vulgairs ofzo. Ik ben gewoon aangekleed in beeld met de camera op mijn gezicht gericht. Ik maak vorderingen, maar ben nog steeds niet zo ver dat ik te pas en te onpas naar buiten durf te stappen. De webcam stelt mij wel in staat een inschatting te doen hoe de gemidelde mens op mij reageert. Ik ben eerlijk over mijn gender en krijg reacties van zeer positief tot (meestal amerikanen) die vinden dat ik mezelf beter voor me kop kan schieten. Gelukkig hoef ik dat niet te doen, want ik ben Nederlandse en dus liberaal. Ik ben trots op Nederland en trots op het feit dat wij (toch vaak) kunnen leven zoals we dat willen, dus zonder censuur.

Tuurlijk moeten er regels zijn en mogen mensen aangesproken worden als die regels niet nageleefd worden. Maar mensen de mond snoeren hoort niet bij onze cultuur
Ik wil dan ook voorstellen om mensen op de chat niet langer te bannen en onze liberale nederlandse cultuur ook in de T-wereld vorm te geven.
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

janette schreef:Laat ik even heel eerlijk zijn, ik begeef me als T op webcam-sites. Niets vulgairs ofzo. Ik ben gewoon aangekleed in beeld met de camera op mijn gezicht gericht. Ik maak vorderingen, maar ben nog steeds niet zo ver dat ik te pas en te onpas naar buiten durf te stappen. De webcam stelt mij wel in staat een inschatting te doen hoe de gemidelde mens op mij reageert. Ik ben eerlijk over mijn gender en krijg reacties van zeer positief tot (meestal amerikanen) die vinden dat ik mezelf beter voor me kop kan schieten.
Ik doe dat ook en ook ik zit gewoon vol uit in beeld met mijn kleren aan.
Is hartstikke leuk en niks mis mee.

De chat waar ik kom is één blok, meiden tegen de "pervs". :D
Alle meiden ondersteunen elkaar, maakt niet uit hoe ze er uit zien, waar ze vandaan komen of hoe ze hun T zijn beleven, en ook met andere problemen dan alleen de problemen die het T zijn met zich mee brengt.
Ook daar veel amerikanen en die meiden hebben het een stuk moeilijker dan wij.
Hier is het veel meer geaccepteerd, kan je naar de VU, wordt alles zo'n beetje vergoed en gaan we elkaar maar afkraken en de hersens in slaan in plaats van helpen lijkt het soms wel.

Ik moet eerlijk zeggen, ik vindt het daar een stuk gezelliger... :roll:
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

paula_ schreef: Tipje: schreeuw niet zo hard dat jij de enige bent die het allemaal weet en probeer eens wat meer te kijken hoe een ander het doet en denk daar eens over na, er zijn er echt die mijlen verder zijn, trust me.
Op dat gebied ben ik dus al een echte T. We weten het allemaal beter en zijn te beroerd om naar een ander te luisteren. (en jka, ik steek hand in eigen boezem)
paula_ schreef: Excuses voor de beledigingen aan de heldin in dit verhaal die haarzelf keer op keer inspant als ops op een beladen chat en daar nu voor de zoveelste keer pijn voor gedaan wordt zouden best gepast zijn.
Ok ok, sorry? Waar is die vredespijp? Ik steek mn hand uit, doe jij (in dit geval Samira) dat dan ook? Het gebruik van het woord KW is misschien niet juist. En misschien was mijn reactie op jou ook wel fel, maar ik heb sterk het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt. Maar excusses van jouw kant (Samira) zouden ook welkom zijn. Want zo enorm fel reageren zonder enige waarschuwing vooraf is ook niet gepast.

Blijft nog over dat het gedrag in T-land (en dat staat geheel los van dit hele chat-gebeuren) vrij hypocriet is. (en daar ging dit topic uiteindelijk ook over)
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

AM_ber_79 schreef:[Blijft nog over dat het gedrag in T-land (en dat staat geheel los van dit hele chat-gebeuren) vrij hypocriet is. (en daar ging dit topic uiteindelijk ook over)
Is dat alleen in T-land ? Ik heb dat wel op meer plaatsen ervaren, bv bepaalde bedrijven of afdelingen. En ik denk dat er ook genoeg zijn die niet hypocriet zijn, that are my 2 cents.
Plaats reactie