Transseksualiteit en religie.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

AM_ber_79 schreef:Mijn ouders zijn voor mij altijd vrij belangrijk geweest. Ik ben ook niet afhankelijk van hun goedkeuring, integendeel. Maar het zou fijn zijn als ze achter me zouden staan, ongeacht hoe zij er vanuit hun religie tegenover staan. Hoe kan ik hun trouwens nodig hebben om om te gaan met een vervelende situatie die juist door hun geschapen is? Zij scheppen een situatie die vervelend is. Maar hoe kunnen zij mij dan helpen om daar mee om te gaan? Goed, nu volg ik m zelf ook niet meer...

Ik ga gewoon verder. Als het zonder hun is, dan zij dat zo. Maar zolang dat eventueel te voorkomen is, wil ik die mogelijkheden aangrijpen. Al zie ik zelf steeds minder mogelijkheden. Time will tell..
die situatie is pas een probleem als jij er een probleem van maakt ;)

met de vinger naar je ouders wijzen helpt je iig sowieso niet

en wie zegt dat je zonder hen verder moet?

hoe kun je die conclusie trekken? je kunt niet in de toekomst kijken

mijn advies, richt je op zaken die je helpen, niet die je belemmeren

iig heb je hen niet nodig om hier bevredigend mee om te gaan, de sleutel ligt in jezelf

:wink:
marten
is nieuw hier

Bericht door marten »

Met interesse het topic doorgelezen;

Carin, dat is heel mooi wat je schrijft! Vooral
Carin schreef: Maar één ding weet ik zeker: geloof kan een hinderpaal lijken, maar als je God de kans geeft te gaan werken, komt hij uiteindelijk met een oplossing want dat is wat hij zelf ook wil.
Maar dat alles vereist een vast vertrouwen van alle betrokkenen: ben je bereid op zoek te gaan? Blijf je niet hangen in dogma's?
Carin.
raakt me erg. Want het is echt een enorme zoektocht (en niet alleen voor de T**, geldt voor iedereen eigenlijk).

Als je wilt, zal je wat meer over je ervaring willen vertellen? Ik ben erg
benieuwd naar je verhaal.

Zelf ben ik gereformeerd opgevoed: en ja, bij mij zijn er nogal wat obstakels ontstaan. Ik denk nu dat vooral mijn intepretatie door wat er van de kansel of vrienden gezegd werd. Ik worstel nog steeds met schuldgevoel, onzekerheid en vragen.

Wat ik niet merk is dat ik veroordeeld wordt door de mensen die het weten in mijn gemeente! Liefde is daar toch de motor van.

(ik ben dus nog steeds trouw gerefo, voor de mensen die het weten geref. vrijg.)

Zelfveroordeling is trouwens wel hardnekkiger dan ik dacht...maar ja jaren van op slot zitten met gevoelens komt er niet 1,2,3 uit.

Wat me wel verbaast is dat er mensen moeten zijn die hier mee worstelen. Ik kom ze niet echt tegen in de christelijke fora. Waar zitten ze? Hier dan wel? Het lijkt wel een groter taboe dan homo zijn ofzo.
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Geloof is gewoon niet meer van deze tijd.

Vrij naar Bill Maher in religulous

"Een man in een rood pak die op één nacht alle huizen in de wereld af gaat en door de schoorsteen klimt om kadootjes te brengen.
Sja, totaal belachelijk natuurlijk.
Maar een onzichtbaar wezen dat het gemurmel van miljarden mensen tegelijk aan kan horen..., sja.., logisch..."
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

de kerstman is ontstaan omdat hertjes rode vliegenzwammen aten (het rode kostuum van de kerstman)... waardoor die herten dus konden vliegen, de kerstman was dus gewoon een druggie :) en een stuk religieuzer dan je zou denken dus !

De ratio is een heel goed uitgangspunt... ik vind mezelf een gelovige atheist... iets wat niet kan en dat bevalt me prima...
alsof je een vrouw kan zijn terwijl je in een mannenlichaam bent geboren, duh!

als ik zou zeggen dat ik ervan overtuigd ben dat lantaarnpalen hier in de buurt savonds een ommetje maken om met elkaar te kletsen zou iedereen dat geloven want dit ligt geheel in de lijn van verwachting dat ik zoiets zeg :)

heb ik toch uiteindelijk nog die maatschappelijke acceptatie waar ik zo vurig naar verlangt heb :)

x
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Geloof kun je niet beredeneren.
Geloof moet je voelen: de een voelt het, de ander niet. Weer een ander -nog- niet :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Geloof is een aangeleerd iets het zit niet in ons, slapen,eten,ademen,bewegen zijn o.a. onze natuurlijke gegevens.

De mens heeft in honderden duizenden jaren geloofd in allerlei soorten goden: in de zee in de lucht en verder weg, komt voort uit de behoefte van bewustware kwetsbaarheid als mens en dat het allemaal niet voor niets zou zijn.

Het feit is dat er nog nooit iemand iets heeft kunnen bewijzen, maar dan zegd men daarom is het geloof, je kan het niet zien maar het is er wel.
Dit gaat wel op b.v. voor de lotto jackpot .

De vergelijkingen gemaakt met de kerstman versus een gods figuur is een goeie.

Wat mij ook opvalt is dat de geloven zijn gebracht door mannen en dat zijn nou net de meest onbetrouwbare en vernietigende wezens die deze planeet hebben en nog bevolken.

Als geloof de mens een fijne en goede aard bewoner maakt dan is dat mooi meegenomen, voor de rest heeft het de mens alleen maar bang gemaakt en onderdrukt, speciaal 50% van de mensheid vrouwen.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

adriana schreef: Wat mij ook opvalt is dat de geloven zijn gebracht door mannen en dat zijn nou net de meest onbetrouwbare en vernietigende wezens die deze planeet hebben en nog bevolken.
De afkeer van alles wat mannelijk is, is niet vreemd voor een T. Toch zou ik liever in n gevecht geraken met n man dan met n vrouw. Al was t maar omdat een vrouw vele malen gemener vecht en is. Buiten dat, onbetrouwbaar? mijn ex neukt er op los met elke man, terwijl ze in november gaat samen wonen met n man....
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
confused m/f
is nieuw hier

Bericht door confused m/f »

alles wat afwijkt van standaart is raar in deze wereld,
toen ik mijn vrouw leerde kennen was ze kreupel en half rolstoel afhankelijk.
er werd gezecht, een invalide, jij kan beter krijgen en dump haar.
nu heeft ze een amputatie achter de rug, en weer krijg ik, kan je haar niet dumpen voor de last die ze is?
in mijn ogen is niets raar, mannen bestaan uit een mannelijke en vrouwlijke kant, net als vrouwen.
ik ben een pagan (een die kerk restauraties als werk heft) en tijdens een maan feest kwam ik een vrouw tegen, we praate over vrachtwagens en dubbelclutsen als schakel techniek.
op het eind van de avond, waren de meeste verrast dat het een man geweest was,
in de religie is het geaccepteerd.. wel meer dingen worden geaccepteerd wat anderen moeite mee hebben zoals naakt zijn. doe wat je wil, zoalang je de ander niet schaad.
blessings,
confused
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

confused m/f schreef:er werd gezecht, een invalide, jij kan beter krijgen en dump haar.
nu heeft ze een amputatie achter de rug, en weer krijg ik, kan je haar niet dumpen voor de last die ze is?
Ik denk dat je beter de mensen die zoiets tegen je zeggen zou kunnen dumpen :evil:
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

confused m/f schreef:alles wat afwijkt van standaart is raar in deze wereld,
toen ik mijn vrouw leerde kennen was ze kreupel en half rolstoel afhankelijk.
er werd gezecht, een invalide, jij kan beter krijgen en dump haar.
in mijn ogen is niets raar, mannen bestaan uit een mannelijke en vrouwlijke kant, net als vrouwen.
ik ben een pagan (een die kerk restauraties als werk heft) en tijdens een maan feest kwam ik een vrouw tegen, we praate over vrachtwagens en dubbelclutsen als schakel techniek.
op het eind van de avond, waren de meeste verrast dat het een man geweest was,
in de religie is het geaccepteerd.. wel meer dingen worden geaccepteerd wat anderen moeite mee hebben zoals naakt zijn. doe wat je wil, zoalang je de ander niet schaad.
blessings,
confused
wat gezellig een pagan :)

Ik ben ook mn eigen pagan... dwz dat ik aan Godin verering doe :D Een God heb ik liever in de vorm van een man van vlees en bloed :D haha
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Snoopy schreef:Een God heb ik liever in de vorm van een man van vlees en bloed :D haha
Hmmm, de prins op het witte paard. Die droom heb ik opgegeven, maar blijf die vasthouden zolang je kunt, je weet nooit waar je tegen aan loopt (soms letterlijk :wink: )
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

geef nooit de hoop op, zolang er mensen van in de 90 met elkaar trouwen, ben je nooit te oud voor n relatie....

alleen ik wil t niet...en das weer wat anders..
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
ik ben hier niet meer
Forumdiva

AM_ber_79 schreef:alleen ik wil t niet...en das weer wat anders..
Ikke voorlopig eigenlijk ook niet, en toch kijk ik wel om me heen....
confused m/f
is nieuw hier

Bericht door confused m/f »

@snoopy.
mijn vrouw (ik ben haar gehandvast) ziet alles als levens energie,
ik zie alles in vele goden en godinnen.
ik pak de god/godin die ik nodig heb tijdens mijn werk.

het moeten hebben van een god en godin in de tratitionele wicca is een dogma.
doen wat goed voelt is het belangrijkste.

@joandelynn
als ze al niet langs het feit kunnen kijken dat een set krukken en een rolstoel gewoon gereedschap zijn, zullen ze niet ver komen met een echte relatie.
die jongeman is ten ondergegaan aan het proberen te verdraaien van wat hij gezecht had. en kreeg ontslag in zijn proeftijd omdat ik er melding van maakte.

@ anna,
niet zoeken en je zal vinden.
als je het ideaal beeld laat varen meer kans om te vinden.
ik heb gezocht naar perfectie, en bevonden dat het er niet is.

confused
ik ben hier niet meer
Forumdiva

confused m/f schreef:@ anna,
niet zoeken en je zal vinden.
als je het ideaal beeld laat varen meer kans om te vinden.
ik heb gezocht naar perfectie, en bevonden dat het er niet is.

confused
Ik heb nooit gezocht, ik ben altijd door de ander gevonden en veroverd. Nu na 2 relaties zal ik ook weer niet echt zoeken naar een nieuwe relatie, maar wel mijn ogen openhouden. En soms is vriendschap meer waard dan een relatie als er genoeg is wat je samen bindt.
Plaats reactie