Hoger sterfte risico na sekse verandering

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast »

Janiek_ schreef: Wat is het belang van Anna's (on)eerlijkheid en haar ontmaskering?
Is het niet voldoende om te zeggen "ik denk dat jij een roze bril opzet"? Heeft niet iedereen (ook de prille transjes) dat allang door? En snapt niet iedereen waar dat toe dient?
Hoe moeten we postjes van anderen en die van jou dan interpreteren? '100% passabel, mensen reageren verbaast als ik ze vertel dat ik een ts ben, mensen die mij als vrouw zien, ook al weten ze het'? dat is dan toch van dezelfde strekking als de ronkende berichtjes van Anna over zichzelf?

Ziet ook niet iedereen dat Melina op dit moment vooral haar teleurstelling ziet?
Melina geeft haar teleurstelling eerlijk toe en maakt het bespreekbaar. maar word door Anna heftig tegengesproken.

Anna had bij dergelijke postjes maar beter haar 'roze bril' mond over zichzelf kunnen houden om Melina de kans te geven om er verder over te praten ipv haar eigen situatie op te fleuren als tegenhang. Dat terwijl ze beter weet als menig ander hoe het is om in psychische nood te verkeren na de srs.

Welk nut dienen die postjes van Anna dan nog?

Zijn haar roze bril verhalen enkel bedoeld om de eigen verzonnen situatie in stand te houden met fantasieverhalen en leugens ten koste van hen die wel eerlijk zijn over hun transitieproces? Met die leugens trekt ze de geloofwaardigheid van anderen in twijfel en dat verdedig jij?

"ik lieg, dus ik ben post op.- vrij naar Descarte"

Zij praat tegen mij over "ben je wel aan de hormonen?"
Dat is toch ook waar? als je aan de hormonen of post op bent dan zal je perspectief ongetwijfeld anders zijn dan als je pre op of (nog) niet aan de hormonen bent. Melina is lichtjaren verder dan jij in haar transitie, dus die heeft idd het volste recht van spreken over haar ervaringen post op, in tegenstelling tot jou.

Want jij doet ook net alsof je de ts wijsheid in pacht hebt maar je hebt nog geen hormoonpil geslikt, laat staan een srs ondergaan of om de testo te verminderen een castratie; zo te halen in thailand voor $400!!!!

Gaat het er echt om elkaar te helpen?
Ja, want wat is er tegen de waarheid spreken zoals melina dat duidelijk doet? Aan info van Melina hebben we echt iets, aan roze brillen van deze of gene helemaal niets.
En de roze brillen van deze of gene kunnen prille transjes op een dwaalspoor brengen, en zeker als die roze brillen hun "waarheid" als 100% op die van anderen toepassen, zoals Anna dat deed.

ik ben mij er goed van bewust dat ik als transvrouw

Dankje voor je eerlijkheid in deze. in eerdere postjes was je namelijk 'een vrouw. punt'. Misschien ga jij ook uitkomen op het punt waar melina nu is.

Of zijn we er eigenlijk allemaal zo beroerd aan toe dat we onszelf een rad voor de ogen draaien ofwel dat we dat een ander niet gunnen?
Blijkbaar wel, de enigen die dat duidelijk NIET doen zijn Mik en Melina, en die verdienen een compliment voor hun getoonde heldere eerlijkheid.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Wat we aan de postjes van Anna hebben is dat er hoop is: de hoop dat die hele riedel aan operaties, behandelingen, ellende die je nu nog tegenkomt zolang je niet-passabel bent, tot iets goeds kan leiden.

In die zin hebben we er net zo veel aan als aan de postjes van Melina, die aangeeft hoe moeilijk het ook -na- de SRS nog is.

't Bestaat beide, naast elkaar. 't Ene is niet waar-der of leugenachtig-er dan het andere.

Een goed gesprek begint met de acceptatie dat mensen anders zijn. En dat mensen dezelfde situatie anders kunnen beleven. Dat mensen niet bewust bezig zijn een ander voor te liegen. Ik heb zowel Melina als Anna In Real Life ontmoet. Heb ook honderden berichten uitgewisseld, waarin we het vaak niet eens waren. Toch snap ik vanuit hun achtergrond (grotendeels) wat ze schrijven. En ben erg benieuwd hoe ik het zelf zal ervaren als ik vanuit mijn achtergrond die zware operatie gehad heb...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

natashya schreef: Dat is toch ook waar? als je aan de hormonen of post op bent dan zal je perspectief ongetwijfeld anders zijn dan als je pre op of (nog) niet aan de hormonen bent. Melina is lichtjaren verder dan jij in haar transitie, dus die heeft idd het volste recht van spreken over haar ervaringen post op, in tegenstelling tot jou.

Want jij doet ook net alsof je de ts wijsheid in pacht hebt maar je hebt nog geen hormoonpil geslikt, laat staan een srs ondergaan of om de testo te verminderen een castratie; zo te halen in thailand voor $400!!!!
Heb ik niet op Melina's bericht geantwoord dat ik goed snap dat je perspectief telkens verandert? Wat ik zo nu en dan aan hoopvols te berde breng is geen wijsheid die ik in pacht heb, ik vertel anders niet dan wat ik zelf heb meegemaakt. Dat mensen je als vrouw kunnen zien ook als ze "het" weten, heb ik werkelijk meegemaakt en is even waar als dat er mensen zijn die dat niet kunnen.

natashya schreef:Ja, want wat is er tegen de waarheid spreken zoals melina dat duidelijk doet? Aan info van Melina hebben we echt iets, aan roze brillen van deze of gene helemaal niets.
En de roze brillen van deze of gene kunnen prille transjes op een dwaalspoor brengen, en zeker als die roze brillen hun "waarheid" als 100% op die van anderen toepassen, zoals Anna dat deed.
Zoals ik al eens eerder zei, op mij komt het over alsof jullie polariseren. De "waarheid" zal wel in het midden liggen en de een heeft al eens wat meer geluk dan de ander.

natashya schreef:
Janiek schreef:ik ben mij er goed van bewust dat ik als transvrouw

Dankje voor je eerlijkheid in deze. in eerdere postjes was je namelijk 'een vrouw. punt'. Misschien ga jij ook uitkomen op het punt waar melina nu is.
Wat mij betreft sluit het een het ander niet uit, hoor. En het is inderdaad de bedoeling dat ik op het punt uitkom waar Melina nu is.

natashya schreef:Blijkbaar wel, de enigen die dat duidelijk NIET doen zijn Mik en Melina, en die verdienen een compliment voor hun getoonde heldere eerlijkheid.
Bij deze ook (nogmaals) van mij. Al blijf ik erbij dat alleen op de zware hemel wijzen even weinig uithaalt als het opzetten van een roze bril. Iedereen die in dit schuitje zit moet op een gegeven moment die weg gaan en oog houden voor wat je kwaliteit van leven - of überhaupt in levne blijven - gaande die weg inhoudt is wel nodig. Want je komt ook iedere keer nieuwe teleurstellingen en tegenslagen tegen.

Ik moet nu, terwijl ik er zelf klaar voor ben, nog heel lang wachten tot er bij het VU verder wat gebeurt. Dat is voor mij nu de zwaarte, want nu ik weet dat het goed gaat komen, verandert mijn perspectief op bijvoorbeeld mijn lichaam toch weer, en anders dan ik had verwacht. Gelukkig schrijft mijn huisarts me wel androcur voor. En gelukkig heb ik mijn gezin nog en heb ik werk en plekken om mijn talenten te ontplooien en vrienden en vriendinnen. Ik hoef me niet meer met allemaal depressies in een mannenbestaan te handhaven.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gast

Bericht door Gast »

Janiek_ schreef:Ik hoef me niet meer met allemaal depressies in een mannenbestaan te handhaven.

Nee en gelukkig maar. Dat geldt voor de meeste ts'en die uit de kast komen en in transitie gaan.

Maar helaas hebben ze niet altijd door dat ze zich pre en post op met anderssoortige depressies moeten zien te handhaven in een TS bestaan (geen bestaan als vrouw dus). Lees Anna's en Melina's verhaal maar goed door.

Helaas zijn de meeste transen niet in staat om "van te voren" een en ander te overzien. zoals........wat weegt zwaarder? mijn depressies in een mannenbestaan of de komende depressies (veelal uit teleurstelling) in een TS bestaan?

Of zouden transen in transitie stekeblind voor wat er kan komen als een blind paard door hun geestelijke porceleinkast rennen?

Dat is iets wat ik probeer te voorkomen. Daarom zijn de eerlijke verhalen van oa melina en mik heel belangrijk en zouden die niet bestreden moeten worden met allemaal fantasieverhalen.
En het is inderdaad de bedoeling dat ik op het punt uitkom waar Melina nu is.
Beter van niet dus. Want zoals ik het lees probeert die zich nu met een soort depressie te handhaven in een post op TS bestaan.

Melina is een voorbeeld voor velen en een waarschuwing voor hoe het niet zou moeten gaan: nl: pas na de srs en bvg en bijv FFS enz erachter komen dat 100 operaties je nog geen vrouw maken. Na alle emotionele financiële en geestelijke "investeringen" dus.

Haar verhaal dient als realistische voorbereiding en leert je dat een transitie en srs niet geheel en al zaligmakend hoeft te zijn
en dat de crux ligt in het accepteren van jezelf als TS en niet koste wat kost volhouden dat je een vrouw bent. Dat werkt niet.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ik hoop dat je inspanningen om je tegen teleurstellingen in te dekken niet ten koste gaan van je vermogen om te genieten van wat het hele gedoe je wél brengt. Dat helpt namelijk ook tegen depressies.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Als TS kan je ook maar beter gelijk zelfmoord plegen. Ben je eindelijk de depressie in je mannelijke bestaan kwijt, krijg je je depressie als TS omdat je nooit een vrouw zult zijn. Wat je ook kiest, altijd een depressie.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

AM_ber_79 schreef:Als TS kan je ook maar beter gelijk zelfmoord plegen. Ben je eindelijk de depressie in je mannelijke bestaan kwijt, krijg je je depressie als TS omdat je nooit een vrouw zult zijn. Wat je ook kiest, altijd een depressie.
Als ik natashya goed begrijp, hoopt zij de depressie te omzeilen door "te accepteren dat je TS bent en niet koste wat het kost volhouden dat je een vrouw bent".

Wat ik ondertussen begin te denken is dat dat ook niet gaat werken: je ontkent daarmee je ware identiteit, nog voordat anderen dat doen. Dat lijkt wel veilig, maar houdt je voor altijd ver van je eigenlijke meest diepe verlangen, te zijn wie je bent. Zo zul je zelfs wanneer mensen je wel als vrouw zien en accepteren dat niet kunnen geloven, omdat je het zelf bij voorbaat als onmogelijk hebt vastgelegd. Zonde.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Kwestie van simpelweg sexy lingerie aantrekken Janiek, dan kan je je uitermate goed vrouw en vrouwelijk voelen. 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Janiek_ schreef:Als ik natashya goed begrijp, hoopt zij de depressie te omzeilen door "te accepteren dat je TS bent en niet koste wat het kost volhouden dat je een vrouw bent".

Wat ik ondertussen begin te denken is dat dat ook niet gaat werken: je ontkent daarmee je ware identiteit, nog voordat anderen dat doen.
Misschien geldt dit voor jou, maar geldt 't ook voor Natashya? Of zou zij een TS-identiteit hebben waar jij een vrouw-identiteit hebt?

Gender kan zoveel meer zijn als man-OF-vrouw...

Groetjes,

Frederique
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

AM_ber_79 schreef:Als TS kan je ook maar beter gelijk zelfmoord plegen. Ben je eindelijk de depressie in je mannelijke bestaan kwijt, krijg je je depressie als TS omdat je nooit een vrouw zult zijn. Wat je ook kiest, altijd een depressie.
Somber bericht, Amber. Dan maar de beste van twee kwaden. Dood gaan doen we vanzelf. Hoef je je daar ook geen zorgen om te maken. :o :-?

De transitie is zeker geen tover middel, maar een voortzetting in de strijd om je als volledige mens te voelen. Of je nu man, vrouw of transseksueel bent, het leven gaat op de zelfde voet door, met of zonder jou. Veel in het leven is niet direct aan je man/vrouw identiteit gebonden, en wordt dan ook niet ( veel ) anders na de transitie, maar je bent dan wel weer fysiek in een meer bij je identiteit passende lichaam, wat weer enige geestelijk rust geeft.

Wanneer je iets gaat aanpassen / veranderen kijk je altijd naar de 100% norm die het meest ideaal zou zijn. Dat halen is soms onmogelijk. Daar zul je ook in moeten berusten, allemaal deel van de vereiste geestelijke gesteldheid die je nodig hebt om de transitie inderdaad positief uit te laten pakken.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:
Janiek_ schreef:Als ik natashya goed begrijp, hoopt zij de depressie te omzeilen door "te accepteren dat je TS bent en niet koste wat het kost volhouden dat je een vrouw bent".

Wat ik ondertussen begin te denken is dat dat ook niet gaat werken: je ontkent daarmee je ware identiteit, nog voordat anderen dat doen.
Misschien geldt dit voor jou, maar geldt 't ook voor Natashya? Of zou zij een TS-identiteit hebben waar jij een vrouw-identiteit hebt?

Gender kan zoveel meer zijn als man-OF-vrouw...
Als jouw veronderstelling klopte, zou natashya dan zo duidelijk de behoefte hebben om de manier waarop zij denkt dat het bij haar zal werken te generaliseren?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Gezien de stelligheid waarmee zowel zij als jij zitten te schrijven is er voor jullie beide maar één waarheid die voor iédereen geldt: jullie eigen waarheid.

Zowel jij als ik kennen genoeg mensen met genoeg verschillende meningen om te weten dat gender breder is dan alleen man-OF-vrouw en dat er ook meer meningen zijn over de gevoelens van transseksuelen dan alleen de jouwe, de mijne of die van Natashya.

Groetjes,

Frederique
Gast

Bericht door Gast »

Frederique_ schreef:Gezien de stelligheid waarmee zowel zij als jij zitten te schrijven is er voor jullie beide maar één waarheid die voor iédereen geldt: jullie eigen waarheid.

Zowel jij als ik kennen genoeg mensen met genoeg verschillende meningen om te weten dat gender breder is dan alleen man-OF-vrouw en dat er ook meer meningen zijn over de gevoelens van transseksuelen dan alleen de jouwe, de mijne of die van Natashya.

Groetjes,

Frederique
Zeker bestaan er grote verschillen in beleving. Maar dat is allemaal subjectief. Objectief gezien is iemand transseksueel. Of ze zich nu alleen als een echte vrouw waant of niet. Dat doet niets af van de realiteit.

Bovendien is leven met een leugen niet aan te raden en is dat vol te houden? Een levenlang volhouden dat je een echte vrouw bent (iets wat uberhaupt slechts voor weinigen is weggelegd) is dat haalbaar? Ik denk het niet. Je wilt toch dat de mensen die om je geven en dicht bij je staan weten wie en wat je bent. Anders zou je leven opnieuw een leugen zijn.

Ik vind het zelf nogal treurig om te zien dat sommigen tegen zichzelf liegen over hun bestaan als vrouw, en ook gevaarlijk, want er komt altijd een moment dat je weer met je situatie geconfronteerd wordt en in de gaten krijgt dat mensen toch net even wat anders van je denken dan je jezelf ingebeeld had.
Gast

Bericht door Gast »

Frederique_ schreef: Misschien geldt dit voor jou, maar geldt 't ook voor Natashya? Of zou zij een TS-identiteit hebben waar jij een vrouw-identiteit hebt?
Wat ik eerder zie is dan bijv Anna en Janiek bij hoog en laag blijven beweren dat ze echte vrouwen zijn terwijl ze weten dat ze dat niet zijn, het lijkt er op dat ze zichzelf overschreeuwen.
Terwijl duidelijk is dat ze beiden vanuit de omgeving signalen ontvangen die het tegendeel bewijzen.

Hoe lang hou je het vol tegen jezelf te liegen dat je een echte vrouw bent? Als je echt zo overtuigd bent van jezelf als vrouw heb je al die fantasieverhalen toch niet nodig? Dan heb je het niet nodig je verleden weg te poetsen of te ontkennen (alsof dat zo makkelijk gaat na decennia lang duidelijk leven als man)
? Dan heb je het niet nodig een ID als vrouw kunstmatig te construeren om jezelf en je transitie te rechtvaardigen? Dan heb je het niet nodig om je af te zetten tegen anderen om jezelf te bewijzen?

Je kunt je dan afvragen, althans ik doe dat, hoe overtuigd ze eigenlijk zelf zijn van hun identiteit.

Een gewone heteroman zal nooit een probleem hebben met een homo. Zo zou een TS ook nooit een probleem hoeven hebben met TV's TG's. Als ze dat wel heeft dan is daar iets aan de hand. Dan heeft die TS zichzelf als zodanig nog niet helemaal geaccepteerd.

En dat is iets wat je veel ziet in de T wereld. Ook bij Melina, die eerder koste wat het kost volhield dat ze beter was dan TV's TG's en zelfs biovrouwen. Nu zie je dat ook zij daarvan terugkomt. Transseksualiteit is niet alleen een identiteit... het is ook een realiteit. En een waar je niet onderuit komt zonder je verstand te verliezen...met alle gevolgen van dien en dus niet iets wat je zou moeten willen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Gezien de stelligheid waarmee zowel zij als jij zitten te schrijven is er voor jullie beide maar één waarheid die voor iédereen geldt: jullie eigen waarheid.

Doe eens een paar quotes waarin ik met stelligheid iets beweer over de gevoelens van anderen of waarin ik mijn perspectief als maatgevend voor anderen poneer.

Ik ben me namelijk van geen kwaad bewust :wink: .
Plaats reactie