Janiek_ schreef: Wat is het belang van Anna's (on)eerlijkheid en haar ontmaskering?
Hoe moeten we postjes van anderen en die van jou dan interpreteren? '100% passabel, mensen reageren verbaast als ik ze vertel dat ik een ts ben, mensen die mij als vrouw zien, ook al weten ze het'? dat is dan toch van dezelfde strekking als de ronkende berichtjes van Anna over zichzelf?Is het niet voldoende om te zeggen "ik denk dat jij een roze bril opzet"? Heeft niet iedereen (ook de prille transjes) dat allang door? En snapt niet iedereen waar dat toe dient?
Melina geeft haar teleurstelling eerlijk toe en maakt het bespreekbaar. maar word door Anna heftig tegengesproken.Ziet ook niet iedereen dat Melina op dit moment vooral haar teleurstelling ziet?
Anna had bij dergelijke postjes maar beter haar 'roze bril' mond over zichzelf kunnen houden om Melina de kans te geven om er verder over te praten ipv haar eigen situatie op te fleuren als tegenhang. Dat terwijl ze beter weet als menig ander hoe het is om in psychische nood te verkeren na de srs.
Welk nut dienen die postjes van Anna dan nog?
Zijn haar roze bril verhalen enkel bedoeld om de eigen verzonnen situatie in stand te houden met fantasieverhalen en leugens ten koste van hen die wel eerlijk zijn over hun transitieproces? Met die leugens trekt ze de geloofwaardigheid van anderen in twijfel en dat verdedig jij?
"ik lieg, dus ik ben post op.- vrij naar Descarte"
Dat is toch ook waar? als je aan de hormonen of post op bent dan zal je perspectief ongetwijfeld anders zijn dan als je pre op of (nog) niet aan de hormonen bent. Melina is lichtjaren verder dan jij in haar transitie, dus die heeft idd het volste recht van spreken over haar ervaringen post op, in tegenstelling tot jou.Zij praat tegen mij over "ben je wel aan de hormonen?"
Want jij doet ook net alsof je de ts wijsheid in pacht hebt maar je hebt nog geen hormoonpil geslikt, laat staan een srs ondergaan of om de testo te verminderen een castratie; zo te halen in thailand voor $400!!!!
Ja, want wat is er tegen de waarheid spreken zoals melina dat duidelijk doet? Aan info van Melina hebben we echt iets, aan roze brillen van deze of gene helemaal niets.Gaat het er echt om elkaar te helpen?
En de roze brillen van deze of gene kunnen prille transjes op een dwaalspoor brengen, en zeker als die roze brillen hun "waarheid" als 100% op die van anderen toepassen, zoals Anna dat deed.
ik ben mij er goed van bewust dat ik als transvrouw
Dankje voor je eerlijkheid in deze. in eerdere postjes was je namelijk 'een vrouw. punt'. Misschien ga jij ook uitkomen op het punt waar melina nu is.
Blijkbaar wel, de enigen die dat duidelijk NIET doen zijn Mik en Melina, en die verdienen een compliment voor hun getoonde heldere eerlijkheid.Of zijn we er eigenlijk allemaal zo beroerd aan toe dat we onszelf een rad voor de ogen draaien ofwel dat we dat een ander niet gunnen?