"Acceptatie" van mijzelf en door anderen, als &

Algemeen

Moderator: Moderators

Acceptatie van mijzelf over mijn "T" gevoelens

Ik heb moeite met het accepteren van mijn "T" gevoelens
10
24%
Ik heb geen moeite met het accepteren van mijn "T"gevoelens
28
68%
Ik accepteer het niet maar het dringt zich steeds weer op
1
2%
Ik wou dat ik er vanaf kon komen
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Cynthia schreef:Priscilla,

Geweldig zoals jij je manifesteren durf.
Ik vind in theorie wel dat ik dat ook moet doen, maar ben zelf nog lang niet zover dat ik openlijk ermee naar buiten durf. :oops:
Maar ben wel steeds meer hindernissen aan het wegruimen, dus wie weet.
Bedankt voor het voorbeeld.
Hallo Cynthia

Je moet je zelf pas naar buiten laten treden zodra je er klaar voor bent.
Ikzelf ben erg nuchter over hoe anderen over me denken ben altijd al iemand geweest die anders is dan anderen.
Ben altijd al tegendraads geweest en mezelf gebleven.
daarom is het voor mij ook een stuk makkelijker dan anderen om naar buiten te treden met wie ik ben en trek ik me dus ook niet veel aan van hoe anderen over me denken.
In hoevere ik een voorbeeld ben voor anderen weet ik niet maar in ieder geval wil ik niet over komen als een voorbeeld.
Ik ben nu bijna 5 jaar T*-Girl en ben gelijk vanaf de eerste dag al naar buiten gegaan en heb maar een aantal keren negatieve reacties gehad eerst reageerde ik daar wel op.
Maar ik werdt er zo ziek van om er steeds maar weer op in te gaan en heb me toen voorgenomen om er niet meer op in te gaan.
En sinds ik dat heb gedaan ben ik veel zekereder van mezelf geworden en loop nu dus ook heel erg zelfverzekerd door de stad hier.
Ik heb zelf een hele tijd de naam The Bitch van Leeuwarden gehad en die naam heb ik nog steeds maar wordt al minder gelukkig maar.
Ik was een echte Bitch wat dat betreft iedereen die mij uitschold trapte ik letterlijk de grond in.
Ik reageerde dan zo fel terug dat ze niets meer wisten te zeggen of ze begonnen gewoon te janken. :oops:
Ik heb dat wel afgeleerd omdat ik zelf hellemaal geen Bitch ben.
Maar ben nu een lief meisje met af en toe een grote mond hihihihi.
Maar meid jou dag komt nog en dan zul je er ook van genieten zoals ik nu geniet.
Doe niets overhaast maar laat het gewoon komen ieder zijn tijd komt vanzelf alleen is het bij de een iets eerder dan bij de ander.
Groetjes Prescilla
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

sharon schreef:Ik loop nog een jaar of twee achter maar die haal ik wel in. Pffff
komt goed, wijffie... ik zal wel even wat l a n g z a m e r schrijven .. ok ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
sharon
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: ma aug 25, 2003 0:29
Locatie: randstad

Bericht door sharon »

Dank je wel Nathalie. Dan ga ik nog een tandje hoger. :D
Doe maar rustig aan, het leven gaat al snel genoeg.
Kati
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: wo aug 06, 2003 14:00
Locatie: België (Gent)
Contacteer:

Bericht door Kati »

Ik ben nu voor mezelf langzaam bezig het T* zijn te accepteren. Ik heb het feit dat ik graag vrouwenkleren / makeup draag heel lang voor mezelf onderdrukt: ik deed dat soort dingen af en toe (makep stelen van familie / vriendinnen, je kent dat wel) maar bewust wist ik dat helemaal niet, ik onderdrukte dat ook voor m'n eigen bewustzijn.

Iets meer dan een maand geleden heb ik dat voor het eerst durven toegeven: ik voelde me slecht, geen idee waarom, en heel lang zitten nadenken... En sindsdien al heel veel moeilijke momenten gehad, maar ook een paar hele mooie.

Ik ben ook niet van plan heel erg lang in de kast te blijvern zitten, ik wil bnaar buiten met de kleren die ik graag draag. Voor m'n vrienden heb ik weinig schrik, maar wel voor vreemden die me beginnen uitlachen enzo...
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Beste Kati,
Niet dat ik nou de wijsheid in pacht heb, hoor. Maar toch heb ik hier al wat jaartjes ervaring mee.
Uitlachen zullen ze pas doen als je voldoet aan 1 of meerdere van de volgende kenmerken:
  • Je gedraagt je opvallend, vreemd of dramatisch.
  • Je kleedt je overdreven anders dan anderen (je wijkt af van het reguliere (straat)beeld)
  • Je maakt een overdreven karikatuur van jezelf als vrouw (het hoertje, het dienstmeisje, het 'zakenvrouwtje')
  • Je stem, je houding en/of je manieren wijken teveel af van het bveeld wat je probeert over te dragen.
Laat je deze zaken na of camoufleer ze goed. Zorg je ervoor dat je past in het straat- of uitgaansbeeld. (dress for the occasion) dan zullen weinigen je opmerken, laat staan uitlachen. Of je doet het anders: Je gaat voor de aandacht: ze merken je juist wel op maar dan op een goede manier. En men let op je lijf, je glimlach je looks of haarpartij. Je straalt wat uit, je voelt je goed. Da's dan weer de positieve aandacht. (Prescilla b.v. beheerst dat volgens mij perfect.) Tis maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Of je je nou lekker voelt door op te gaan in de massa of juist die massa wilt ontspringen.

Wat het belangrijkst is, voel je goed, straal het uit, maak echt werk van je persoonlijkheid en weet waar je mee bezig bent. Da's lang niet makkelijk en niet iedereen gegeven, dat realiseer ik me.
Maar het is wel het enige wat werkt.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Wat een fijne tips weer Nathalie!!
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Acceptatie van mijzelf over mijn "T" gevoelens
Ik heb gekozen voor: Ik heb geen moeite met het accepteren van mijn "T"gevoelens.

Waarom. Het is in het algemeen dat ik geen moeite heb. Ik ben van persoon iemand die gauw tevreden is. Motto's als iets wat je hebt, mis je niet. Live life to the fullest. Don't worry, be happy...enfin ik kan zo doorgaan.

Om de zoveel tijd kan het gebeuren dat ik gedachten heb als.
Wat moet ik met die vrouwenkleren? Waarom die vraag? Misschien door ruimtegebrek? Tja. Heb 1 kast waar alle vrouwenkleren (incl. schoenen) veilig opgeborgen zijn. Tja ik woon op mijn eigen en nog moet ik mijn beste en mooiste kleertjes en schoentjes verbergen. Maar goed dat is een andere verhaal. Soms denk ik aan de toekomst. Tuurlijk kan ik de toekomst niet voorspellen, maar ik ben nog wel op zoek naar de ware droomvrouw. En hier komt die angsthaas weer. Wat gaat er dan gebeuren met mijn relatie? Hierbij zitten mijn "T" gevoelens danig in de weg. Maar gelukkig komen deze gedachten nauwelijks voor (en ja ik ga gewoon door met de ware, ik zie het wel hoe dat uitpakt)

Als ik zin heb om in mijn huis een jurk te dragen, dan doe ik dat. Helaas door omstandigheden treed ik niet met een jurk naar buiten. Is dat erg. Nee. Ik heb compromis gevonden. De 1e is semi crossdressing. Zoiets wat Joost ook doet, zeg maar. Al draag ik dan geen vrouwenlaarzen, maar ik draag vrouwenschoenen die in principe ook door mannen gedragen kunnen worden. Wat meer opvalt is dat ik geen sokken draag (uiteraard met mooi warm weer). Eventueel met vrouwenkleding ala tietshirt & broek. De 2e compromis is s'nachts in de zomer naar buiten in een jurk, pruik, beetje make-up. De volledige pinkslipper (om het zo zeggen). Dan pas kan ik mijn eigen omgeving een beetje ronddwalen. Moet wel zeggen. Het geeft me een gevoel van macht en vrijheid. Het klinkt misschien raar, maar ik krijg altijd eerst het gevoel van "verboden" waardoor ik het achteraf nog leuker vind. Ik voel me dan ook anders. Meer sterker, meer zelfverzekerder. Een heerlijke oppepper.

Tja als Tweeling (sterrenbeeld) heb ik letterlijk 2 personen in me. De rebelse pinkje en de angst pink haasje. Vaak moet ik mijn verstand boven mijn gevoel plaatsen (kan niet anders in mijn omgeving).

Maak jullie geen zorgen meiden. Ik ben gelukkiger dan ooit (was een aantal jaren depressief geweest). En ik vind het leven nu heerlijk (wat dat betreft is 2003 voor mij al een topjaar). Nu ik toch lekker bezig ben, maak ik even de gelegenheid dat ik jullie allemaal geweldig vind. Dankzij deze forum ben ik flink wat wijzer. Ik ben wel 30, maar ik heb een achterstand van dik 15 jaar. Niet dat ik een coma heb gezeten. Maar door mijn isoloment.

Dank jullie lieve meiden van deze forum.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi allemaal,


in de poll is toch sinds de laatste keer dat ik hier poste een verschuiving gekomen n.l 2x is "gekozen" voor: "ik wou dat ik er vanaf kon komen" wil in feite zeggen, voor wat het waard is, was er maar een oplossing voor dat gevoel/behoefte.

Blijft dat ongeveer 95% van de "pollers" , waarvan sommigen het moeilijk hebben met hun "T" zijn vaak ook door omstandigheden, ervaart op zijn minst fijne momenten aan travestie/cross dressing.

Misschien is dit beeld iets positief vertekend want uiteindelijk diegene die hier posten/lezen zijn toch een wat select groepje in "T" land met meer openheid en beleving van hun "T" zijn.

Ik vraag mij af is er misschien voor die "5%" die stelden "ik wou dat ik er vanaf kon komen" een oplossing, suggestie............... of is het "T" zijn een feit waar je dan maar het beste van moet maken en in dat geval laten we er dan maar zoveel mogelijk plezier aan beleven, wat uiteindelijk voor verreweg de meesten geld.
Blijft dat die "5%" hier niets aan hebben.

groetjes Adriana
Kati
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: wo aug 06, 2003 14:00
Locatie: België (Gent)
Contacteer:

Bericht door Kati »

Nathalie schreef:Beste Kati,
Niet dat ik nou de wijsheid in pacht heb, hoor. Maar toch heb ik hier al wat jaartjes ervaring mee.
Uitlachen zullen ze pas doen als je voldoet aan 1 of meerdere van de volgende kenmerken:
  • Je gedraagt je opvallend, vreemd of dramatisch.
  • Je kleedt je overdreven anders dan anderen (je wijkt af van het reguliere (straat)beeld)
  • Je maakt een overdreven karikatuur van jezelf als vrouw (het hoertje, het dienstmeisje, het 'zakenvrouwtje')
  • Je stem, je houding en/of je manieren wijken teveel af van het bveeld wat je probeert over te dragen.
Laat je deze zaken na of camoufleer ze goed. Zorg je ervoor dat je past in het straat- of uitgaansbeeld. (dress for the occasion) dan zullen weinigen je opmerken, laat staan uitlachen. Of je doet het anders: Je gaat voor de aandacht: ze merken je juist wel op maar dan op een goede manier. En men let op je lijf, je glimlach je looks of haarpartij. Je straalt wat uit, je voelt je goed. Da's dan weer de positieve aandacht. (Prescilla b.v. beheerst dat volgens mij perfect.) Tis maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Of je je nou lekker voelt door op te gaan in de massa of juist die massa wilt ontspringen.
Jamaar, op die manier stop je jezelf weer in een hokje, terwijl de meesten van ons toch juist niet in een simpel man/vrouwx hokje te stoppen zijn. Tenzij je volledig perfect als vrouw gekleed gaat, zul je toch opvallen. En stel nu dat je kleren wil mengen, pakweg mannenkleren aan maar wel een rok en makup (een tussenvorm, marushka heeft hier al interessante dingen over geschreven) dan val je sowieso op... :-?
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Da's het risico wat je neemt als je kiest om op te vallen, Kati. Dan zijn daar bewonderaars en je belachelijkmakers. Zit je er totaal mee dat je het risico loopt dat een paar mensen je zullen uitlachen .. dan zie ik het probleem niet. Het gedrag van een massa veranderen is een utopie. Je daarvan niets aantrekken is echter een bewuste keuze. Ik zou dan zeggen: Go for it, girl !

Zit je daar wél mee, dan heb je altijd een keuze je te conformeren aan het (beperkte) beeld wat de maatschappij heeft van vrouwen en mannen in het algemeen. Dat mag je het befaamde hokjes-denken noemen, ja. Maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar, is mijn bescheiden mening.

Het laveren tussen deze twee strategieën door is een kunst op zich. Een kunst die sommigen prima verstaan... anderen totaal niet.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Kati
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: wo aug 06, 2003 14:00
Locatie: België (Gent)
Contacteer:

Bericht door Kati »

Nathalie schreef:Da's het risico wat je neemt als je kiest om op te vallen, Kati. Dan zijn daar bewonderaars en je belachelijkmakers. Zit je er totaal mee dat je het risico loopt dat een paar mensen je zullen uitlachen .. dan zie ik het probleem niet. Het gedrag van een massa veranderen is een utopie. Je daarvan niets aantrekken is echter een bewuste keuze. Ik zou dan zeggen: Go for it, girl !

Zit je daar wél mee, dan heb je altijd een keuze je te conformeren aan het (beperkte) beeld wat de maatschappij heeft van vrouwen en mannen in het algemeen. Dat mag je het befaamde hokjes-denken noemen, ja. Maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar, is mijn bescheiden mening.

Het laveren tussen deze twee strategieën door is een kunst op zich. Een kunst die sommigen prima verstaan... anderen totaal niet.
Tsja... langs de ene kant wil ik gewoon aandoen wat ik wil, niet per se om op te vallen maar gewoon omdat ik de kleren wil aandoen waar ik me beter invoel. Langs de andere kant moet ik daar nog een stuk meer zelfvertrouwen voor opbouwen... maar dat komt wel!

Om mezelf wat te situeren en mijn tekstjes te verduidelijken: ik ben nu eenmaal een wereldverbeteraar. Als een van mijn bezigheden in mijn leven ben ik mensenrechtenactivist... en zodra ik me nog wat beter voel / geinformeerd heb over T* ga ik daarvoor ook "op de barricade" staan :) (geweldloos ja hoor :wink: )
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Kati schreef:en zodra ik me nog wat beter voel / geinformeerd heb over T* ga ik daarvoor ook "op de barricade" staan (geweldloos ja hoor )
Een mooi streven, kati. Op de barricaden. Maar wat is het dat je wilt bereiken ? Je recht uitoefenen om buiten de hokjes of de gebaande paden te treden ? Dat recht heb je al, toch ?

Of doel je meer op het gegeven dat wij (als T*'s) zichtbaarder moeten kunnen bestaan in de maatschappij ? Dan is dat best een goed idee. Als je tenminste niet hoopt op acceptatie van alle (s)excessen binnen onze doelgroep (jullie weten waar ik dan op doel). Maar meer doelt op de goedwillende, enthousiaste en welvoelende T*'s die graag de dialoog aan willen gaan met een ieder die zich interesseren wil voor onze gevoelens en de diverse specifieke uitingen daarvan. Als je dán het recht op eist voor vol te worden aangezien, heb je ook echt recht van spreken (en gehoord te worden) ... vind je niet ?

Zelf doe ik daar (op mijn eigen wijze) zeker ook moeite voor. Ik ga de boer op bij de diverse mensen. Heb Patricia Paay en haar visagist Tom Sebastian kennelijk nogal enthousiast weten te maken over het fenomeen travestie. (hij is nu zelfs jurylid voor een travestie verkiezing, haha :) Ik spreek met enige regelmaat diverse leveranciers van kleding, pruiken en makeup aan en heb het dan eens met ze over onze doelgroep en waar de behoeftes liggen. Natuurlijk is er een commercieël belang bij deze mensen maar niet altijd is dat de énige drijfveer. Velen interesseren zich oprecht.

Ook de 'gewone' man/vrouw in de straat wordt niet vergeten. Uitgaan tussen het gewone publiek is vele malen leuker en bevredigender dan in een beschermde omgeving. Waarom ? Omdat je daar juist de (positieve) confrontatie aan kan gaan. Dat hoeft allemaal niet eens zo veelomvattend te zijn. Gewoon een simpel gesprekje kan al veel betekend zijn. Velen zijn daar stukken beter in dan ik. Marcha was hier bijvoorbeeld meester in. (weet je nog, Marcha: studentencafé, Utrecht ?) Ook Paula en Kitty doen daarin veel werk, met succes. Tis niet altijd zaaien en daarna oogsten. Maar vaak merk je dat het toch blijft hangen bij mensen. En vaak blijkt dat ze er toch wat mee gedaan hebben.

Vandaar ook recentelijk mijn idee van een flashmob (zie elders in dit forum). Hoewel practisch wat moeilijk uitvoerbaar was het wel een apart idee geweest om T* nederland weer eens op ludieke wijze onder de aandacht te brengen. Zo kun je dus ook de barricaden op.

Een bèètje vreemd, maar wel lekker :wink:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Kati
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: wo aug 06, 2003 14:00
Locatie: België (Gent)
Contacteer:

Bericht door Kati »

Prima ideeen allemaal Nathalie... het idee van een T* flashmob is trouwens hilarisch goed! Zo bedoel ik het idd, zorgen voor wat meer aanvaarding van T-sterren...
Plaats reactie