Lidmaatschap LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ben je lid van de LKG T&T?

Nee, wat is dat?
14
61%
Ja, vanwege Transformatie
2
9%
Ja, vanwege de bijeenkomsten bij mij in de buurt
0
Geen stemmen
Ja, om overige redenen
7
30%

Totaal aantal stemmen: 23

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:Toen de epilatie vergoeding werd afgeschaft, gaf de lkg niet thuis. Mooie belangenvereniging ben je dan.
De instanties hebben wel een overlegverplichting. Dat betekent niet dat ze moeten luisteren. Zeker naar een vereniging met zo een gering aantal leden. Als de LKG een behoorlijk aantal leden hadden, dan zou men meer geneigd zijn om te luisteren. Uit het feit dat er zo weinig leden zijn aangesloten bij de LKG, kan de overheid conclusies trekken over de behoeftes van transen, die niet noodzakelijkerwijs overeenkomen met de werkelijkheid.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: De instanties hebben wel een overlegverplichting. Dat betekent niet dat ze moeten luisteren. Zeker naar een vereniging met zo een gering aantal leden. Als de LKG een behoorlijk aantal leden hadden, dan zou men meer geneigd zijn om te luisteren. Uit het feit dat er zo weinig leden zijn aangesloten bij de LKG, kan de overheid conclusies trekken over de behoeftes van transen, die niet noodzakelijkerwijs overeenkomen met de werkelijkheid.
Je kunt er de conclusie uit trekken dat veel transen zich niet verbonden voelen met de lkg. Dat zegt niks over hun behoeften of belangen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Violet Skye schreef:Je kunt er de conclusie uit trekken dat veel transen zich niet verbonden voelen met de lkg. Dat zegt niks over hun behoeften of belangen.
Mee eens. Maar wie gaat onze regering hiervan overtuigen?

Lisa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef:
Violet Skye schreef:Je kunt er de conclusie uit trekken dat veel transen zich niet verbonden voelen met de lkg. Dat zegt niks over hun behoeften of belangen.
De genderteams.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Violet Skye schreef:
Lisa met een S schreef:Maar wie gaat onze regering hiervan overtuigen?
De genderteams.
En wie gaat namens de travestieten en de transgenders het woord doen?

Groetjes,

Annegreet
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Violet Skye schreef:
Lisa met een S schreef:
De genderteams.
Het probleem is, de genderteams mogen niet optreden als behartigers van de belangen van transseksuelen (en/of travestieten), want zij behoren tot de groep hulpverleners die, ten eerste, verplicht zijn in gesprek te gaan met hun doelgroep, ten tweede, niet altijd dezelfde belangen zullen hebben als hun doelgroep, en, ten derde, kunnen niet door de overheid worden gebruikt om te vragen of hun doelgroep tevreden is met de hulp die ze verlenen.

Lisa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
En wie gaat namens de travestieten en de transgenders het woord doen?
Dat kan me eerlijk gezegd helemaal niks schelen. De genderteams niet in in ieder geval, ze hebben een tijdje rondgelopen met de gedachte om ook gedeeltelijke geslachtsaanpassingen aan te bieden maar dat gaat ze met de huidige regering nooit lukken. De lkg is een prima clubje voor tv's en in mindere mate tg's. Ze bieden verkleedavondjes en voorzien daarmee in een behoefte. Meer hebben ze nog niet bereikt behalve dan dat Hanno zo nu en dan op televisie komt om wat te vertellen over travestie. Daar heb ik geen problemen mee, helaas begint hij ook vaak te praten over transseksualiteit, daar zou hij mee op moeten houden. Hij doet dat namelijk uit eigen belang, meeliften op de medisch erkende status van transen. Een trans heeft niks aan de avondjes die de lkg biedt. Zhij kan er best een gezellige tijd hebben maar de beslotenheid staat haaks op het doel van een transitie, een plekje in de maatschappij veroveren als lid van het andere geslacht. Vertel eens, welke belangen zou jij behartigt willen hebben?
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Het probleem is, de genderteams mogen niet optreden als behartigers van de belangen van transseksuelen (en/of travestieten), want zij behoren tot de groep hulpverleners die, ten eerste, verplicht zijn in gesprek te gaan met hun doelgroep, ten tweede, niet altijd dezelfde belangen zullen hebben als hun doelgroep, en, ten derde, kunnen niet door de overheid worden gebruikt om te vragen of hun doelgroep tevreden is met de hulp die ze verlenen.
En toch doen ze het. Het is het genderteam die de vergoeding van de geslachtsaanpassing erdoor heeft gekregen.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Violet Skye schreef:Dat kan me eerlijk gezegd helemaal niks schelen. De genderteams niet in in ieder geval, ze hebben een tijdje rondgelopen met de gedachte om ook gedeeltelijke geslachtsaanpassingen aan te bieden maar dat gaat ze met de huidige regering nooit lukken. De lkg is een prima clubje voor tv's en in mindere mate tg's. Ze bieden verkleedavondjes en voorzien daarmee in een behoefte. Meer hebben ze nog niet bereikt behalve dan dat Hanno zo nu en dan op televisie komt om wat te vertellen over travestie. Daar heb ik geen problemen mee, helaas begint hij ook vaak te praten over transseksualiteit, daar zou hij mee op moeten houden. Hij doet dat namelijk uit eigen belang, meeliften op de medisch erkende status van transen. Een trans heeft niks aan de avondjes die de lkg biedt. Zhij kan er best een gezellige tijd hebben maar de beslotenheid staat haaks op het doel van een transitie, een plekje in de maatschappij veroveren als lid van het andere geslacht. Vertel eens, welke belangen zou jij behartigt willen hebben?
Violet, jouw mening over transen vs travestieten is bekend, en ik kan niets anders doen dan deze respecteren, en er zelfs een heel eind in meegaan. Maar toch vraag ik me af wat jij dan doet op een site die www.travestie.org heet? Ja, ik weet dat transen hier ook hun plek hebben, maar ben je niet bang dat mensen denken dat je ook een trava bent omdat je hier post? Of zitten er grenzen aan je principes? Misschien is het beter om een andere plek 'slegs voor transen' te zoeken, hoef je je ook niet te storen aan al die gekke mannen met hun verkleedneigingen toch? ;)

Even serieus: voor mij hoef je niet weg, je bent een van de weinigen hier die echt intelligent overkomt op mij (..) maar je vijandige houding t.o.v. niet-transen begint af & toe vervelende vormen aan te nemen. Bovendien doe je hetzelfde als 'Hanno', door ook je mening over travestieten ongenuanceerd te verkondigen. Want omdat jij toevallig in een verkeerd lichaam bent geboren betekent niet dat je geestelijk leed noodzakerlijkerwijs groter is dan zij die de behoefte hebben om zich vrouwelijker te presenteren dan eigenlijk wordt geaccepteerd, en net zo goed op een muur van onbegrip stuiten, in sommige gevallen misschien wel groter ook.

Let wel: dit is geen eerste aanzet tot een 'ik heb het moeilijker dan jij' war-of-words (heb persoonlijk zelf weinig te klagen), maar moest dit gewoon even kwijt, doe ermee wat je wilt.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Violet Skye schreef:Vertel eens, welke belangen zou jij behartigt willen hebben?
Het belang van een grotere acceptatie om met enige baardgroei toch in vrouwenkleren rond te lopen? Ik bedoel: de afgelopen anderhalve week ben ik daarmee begonnen, maar het feit dat zo weinig anderen dat doen heeft mij jarenlang (ten onrechte, blijkt) tegengehouden.

Ook vind ik het heel vervelend om het vakje man/vrouw aan te moeten kruisen als ik -bijvoorbeeld- een hotelkamer reserveer of een treinkaart koop (en dat zoiets in mijn paspoort staat).

Als men de maatschappij meer van dit soort "tussen man/vrouw"-mensen toont dan wordt duidelijker dat dat verschil helemaal niet zo relevant is als schijnbaar wordt aangenomen. En dan wordt meer ruimte geboden aan zowel mannen als vrouwen om rustig te experimenteren in plaats dat men het idee heeft dat man of vrouw "alles of niets" moet zijn.

Dat de grens voor passebility op deze manier omlaag gaat lijkt me trouwens ook in het belang van transen ;-)

Groetjes,

Annegreet
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Annegreet schreef:Ook vind ik het heel vervelend om het vakje man/vrouw aan te moeten kruisen als ik -bijvoorbeeld- een hotelkamer reserveer of een treinkaart koop (en dat zoiets in mijn paspoort staat).
Is dat nieuw? De laatste keer toen ik een treinkaartje kocht (ja dat is al jaren terug) hoefde je alleen het station van bestemming, de klasse, etc aan te geven bij de kaartjesautomaat. Nu ook al geslacht dus? :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Maruscha schreef:
Violet, jouw mening over transen vs travestieten is bekend, en ik kan niets anders doen dan deze respecteren, en er zelfs een heel eind in meegaan. Maar toch vraag ik me af wat jij dan doet op een site die www.travestie.org heet? Ja, ik weet dat transen hier ook hun plek hebben, maar ben je niet bang dat mensen denken dat je ook een trava bent omdat je hier post? Of zitten er grenzen aan je principes? Misschien is het beter om een andere plek 'slegs voor transen' te zoeken, hoef je je ook niet te storen aan al die gekke mannen met hun verkleedneigingen toch? ;)
Ik stoor me niet aan travestieten in het algemeen, anders zou mijn aanwezigheid hier wel heel masochistisch zijn. Ik schrijf hier voor mijn eigen vermaak en ik provoceer graag. Travestie vind ik interessant.
Maruscha schreef: Even serieus: voor mij hoef je niet weg, je bent een van de weinigen hier die echt intelligent overkomt op mij (..) maar je vijandige houding t.o.v. niet-transen begint af & toe vervelende vormen aan te nemen. Bovendien doe je hetzelfde als 'Hanno', door ook je mening over travestieten ongenuanceerd te verkondigen. Want omdat jij toevallig in een verkeerd lichaam bent geboren betekent niet dat je geestelijk leed noodzakerlijkerwijs groter is dan zij die de behoefte hebben om zich vrouwelijker te presenteren dan eigenlijk wordt geaccepteerd, en net zo goed op een muur van onbegrip stuiten, in sommige gevallen misschien wel groter ook.
Je leest dingen die er niet staan. Ik heb een hekel aan de lkg, niet aan hun doelgroep.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Abby
dagelijks aanwezig

Bericht door Abby »

Ik ben dus wel lid.
De opmerkingen en het commentaar hier lezende, bekruipt mij weer zo'n gevoel dat de transseksuelen, transgenders en travestieten elkaar soms het licht in de ogen niet gunnen.
Eerlijk gezegd begrijp ik daar niet veel van. Als je transseksueel bent, zou je niet op T&T avonden moeten komen, omdat deze avonden niet in de openbaarheid worden gehouden? Wat een onzin! Als transseksueel kun je daar ook andere mensen treffen waar je op gesteld bent. Dat staat je Real-life test echt niet in de weg hoor.

Ik proef te vaak dat de vete gaat over wie zich nu meer vrouw voelt, of mag voelen, meer bestaansrecht heeft als vrouw etc. etc.
Dit terwijl er in alle gevallen sprake is van genderdisforie. Dat daar gradaties in zijn, weet iedereen.
Lijkt me een betere zaak, om in plaats van de onderlinge strijd tussen transseksualiteit, transgenderisme en travestie, dat men de krachten probeert te verenigen.

Ach, misschien droom ik wel..............
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef: Het belang van een grotere acceptatie om met enige baardgroei toch in vrouwenkleren rond te lopen? Ik bedoel: de afgelopen anderhalve week ben ik daarmee begonnen, maar het feit dat zo weinig anderen dat doen heeft mij jarenlang (ten onrechte, blijkt) tegengehouden.
De enige manier waarop je dat geaccepteerd zult krijgen, is mensen er mee confronteren. Ik vind het een vreemde manier van travestie beleving maar daar hoef jij je niet aan te storen. Verwacht alleen niet dat ik mevrouw ga zeggen tegen iemand met een baard.
Annegreet schreef: Ook vind ik het heel vervelend om het vakje man/vrouw aan te moeten kruisen als ik -bijvoorbeeld- een hotelkamer reserveer of een treinkaart koop (en dat zoiets in mijn paspoort staat).
Tsja, daar is niks aan te doen. De relevantie ervan ontgaat mij ook vaak maar ik ben toch wel heel blij dat men mij indeelt in het hokje vrouw.
Annegreet schreef: Als men de maatschappij meer van dit soort "tussen man/vrouw"-mensen toont dan wordt duidelijker dat dat verschil helemaal niet zo relevant is als schijnbaar wordt aangenomen. En dan wordt meer ruimte geboden aan zowel mannen als vrouwen om rustig te experimenteren in plaats dat men het idee heeft dat man of vrouw "alles of niets" moet zijn.
Die ruimte is er al, je moet het alleen durven op te eisen. Dat bereik je niet met verkleed avondjes achter de geraniums.
Annegreet schreef: Dat de grens voor passebility op deze manier omlaag gaat lijkt me trouwens ook in het belang van transen ;-)
Laat mij de lat maar lekker hoog leggen. Ik zie graag dat mensen moeite doen voor hun uiterlijk.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Abby schreef: Dit terwijl er in alle gevallen sprake is van genderdisforie. Dat daar gradaties in zijn, weet iedereen.
Ik niet, travestie en transseksualiteit liggen niet in elkaars verlengde. Het een is niet beter als het andere en ook al lijkt het op het eerste gezicht erg op elkaar, het zijn 2 totaal verschillende dingen. Zolang je geen afkeer hebt van je geslacht, is er geen sprake van genderdysforie. Voor zover ik weet zijn travestieten over het algemeen tevreden met hun geslacht.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Plaats reactie