Violet Skye schreef:Dat kan me eerlijk gezegd helemaal niks schelen. De genderteams niet in in ieder geval, ze hebben een tijdje rondgelopen met de gedachte om ook gedeeltelijke geslachtsaanpassingen aan te bieden maar dat gaat ze met de huidige regering nooit lukken. De lkg is een prima clubje voor tv's en in mindere mate tg's. Ze bieden verkleedavondjes en voorzien daarmee in een behoefte. Meer hebben ze nog niet bereikt behalve dan dat Hanno zo nu en dan op televisie komt om wat te vertellen over travestie. Daar heb ik geen problemen mee, helaas begint hij ook vaak te praten over transseksualiteit, daar zou hij mee op moeten houden. Hij doet dat namelijk uit eigen belang, meeliften op de medisch erkende status van transen. Een trans heeft niks aan de avondjes die de lkg biedt. Zhij kan er best een gezellige tijd hebben maar de beslotenheid staat haaks op het doel van een transitie, een plekje in de maatschappij veroveren als lid van het andere geslacht. Vertel eens, welke belangen zou jij behartigt willen hebben?
Violet, jouw mening over transen vs travestieten is bekend, en ik kan niets anders doen dan deze respecteren, en er zelfs een heel eind in meegaan. Maar toch vraag ik me af wat jij dan doet op een site die
www.travestie.org heet? Ja, ik weet dat transen hier ook hun plek hebben, maar ben je niet bang dat mensen denken dat je ook een trava bent omdat je hier post? Of zitten er grenzen aan je principes? Misschien is het beter om een andere plek 'slegs voor transen' te zoeken, hoef je je ook niet te storen aan al die gekke mannen met hun verkleedneigingen toch?
Even serieus: voor mij hoef je niet weg, je bent een van de weinigen hier die echt intelligent overkomt op mij (..) maar je vijandige houding t.o.v. niet-transen begint af & toe vervelende vormen aan te nemen. Bovendien doe je hetzelfde als 'Hanno', door ook je mening over travestieten ongenuanceerd te verkondigen. Want omdat jij toevallig in een verkeerd lichaam bent geboren betekent niet dat je geestelijk leed noodzakerlijkerwijs groter is dan zij die de behoefte hebben om zich vrouwelijker te presenteren dan eigenlijk wordt geaccepteerd, en net zo goed op een muur van onbegrip stuiten, in sommige gevallen misschien wel groter ook.
Let wel: dit is geen eerste aanzet tot een 'ik heb het moeilijker dan jij' war-of-words (heb persoonlijk zelf weinig te klagen), maar moest dit gewoon even kwijt, doe ermee wat je wilt.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.