Lidmaatschap LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ben je lid van de LKG T&T?

Nee, wat is dat?
14
61%
Ja, vanwege Transformatie
2
9%
Ja, vanwege de bijeenkomsten bij mij in de buurt
0
Geen stemmen
Ja, om overige redenen
7
30%

Totaal aantal stemmen: 23

Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Annegreet schreef:
Violet Skye schreef:
Annegreet schreef:Ik accepteer je zoals je bent: als jij jezelf graag voorhoudt dat je lichaam ook lichamelijk vrouw wordt, prima.
Voorhoudt? Ik krijg echt geen denkbeeldige vagina.
Maar je krijgt geen baarmoeder...
Ja en? Er zijn zat vrouwen zonder baarmoeder, om wat voor reden dan ook. Zijn dat ook geen echte vrouwen dan?

Foute opmerking!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

ChantalC schreef:
Annegreet schreef:
Violet Skye schreef: Voorhoudt? Ik krijg echt geen denkbeeldige vagina.
Maar je krijgt geen baarmoeder...
Ja en? Er zijn zat vrouwen zonder baarmoeder, om wat voor reden dan ook. Zijn dat ook geen echte vrouwen dan?

Foute opmerking!
Ik bedoelde ermee: welk kriterium je ook aanlegt voor wat een vrouw een vrouw maakt: het is altijd arbitrair. Om die grens neer te leggen bij wel/geen vagina is net zo arbitrair als welke andere grens dan ook. In de rest van mijn verhaal staat niet voor niets een pleidooi voor veel meer acceptatie van al wat niet helemaal vrouw is.

Groetjes,

Annegreet
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Bericht door Vivian Michelle »

Maar goed dat mijn moeder dit niet leest, drie kinderen gebaard en dan door iets waar zij zelf nooit iets aan heeft kunnen doen, haar baarmoeder kwijtraken. Dus geen vrouw meer? Nee, het wel of niet "bezitten" van een baarmoeder is inderdaad dus niet iets wat een mens wel of geen vrouw maakt. Er zijn trouwens zat jonge biologische vrouwen die door lichamelijke onvolkomenheden niet zwanger zullen worden. Ook geen "echte" vrouwen?

Bij de wet is een persoon vrouw als zij vrouwelijke geslachtsdelen bezit, er wordt niet gekeken naar eierstokken en/of baarmoeder. Zo ook is een persoon met mannelijke geslachtsdelen bij de wet MAN, OF JE HET DAAR NU ZELF (psychisch) MEE EENS BENT OF NIET!!!!

Maar dit is denk ik toch niet echt iets nieuws, dit weet toch iedereen?

Vivian Michelle
Live your life, be FREE!!!
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Vivian Michelle schreef:Maar goed dat mijn moeder dit niet leest, drie kinderen gebaard en dan door iets waar zij zelf nooit iets aan heeft kunnen doen, haar baarmoeder kwijtraken. Dus geen vrouw meer? Nee, het wel of niet "bezitten" van een baarmoeder is inderdaad dus niet iets wat een mens wel of geen vrouw maakt. Er zijn trouwens zat jonge biologische vrouwen die door lichamelijke onvolkomenheden niet zwanger zullen worden. Ook geen "echte" vrouwen?

Bij de wet is een persoon vrouw als zij vrouwelijke geslachtsdelen bezit, er wordt niet gekeken naar eierstokken en/of baarmoeder. Zo ook is een persoon met mannelijke geslachtsdelen bij de wet MAN, OF JE HET DAAR NU ZELF (psychisch) MEE EENS BENT OF NIET!!!!

Maar dit is denk ik toch niet echt iets nieuws, dit weet toch iedereen?

Vivian Michelle
Waar reageer jij nu op? Volgens mij is er niemand die dit beweert hier, Annegreet haalde het alleen als (misschien ietswat ongelukkig gekozen) voorbeeld voor een mogelijk criterium aan. Dit is dus typisch een voorbeeld van verhalen maar half lezen en je vervolgens opwinden terwijl het helemaal niet nodig is. :roll:

Verder gaat het volgens mij niet zozeer om wettelijke definities maar persoonlijke.

Violet ziet Annegreet niet als een vrouw, want die voldoet niet aan haar definitie van een vrouw.

Mevrouw van Dronten (..) ziet Violet niet als een vrouw, want die voldoet niet aan haar definitie van een vrouw.

Zowel Annegreet als Violet beschouwen zichzelf een vrouw (of in geval van Annegreet, op bepaalde momenten). Waarbij Violet ook de wet meeheeft :)

Wie heeft er gelijk, wie heeft er geen gelijk, wie kan het wat schelen? Is dit nu wat ze bedoelen met subjectief? ;)

Trouwens, ik denk niet dat er iemand is die een vrouw zonder baarmoeder niet als een echte vrouw beschouwd, behalve die vrouw misschien zelf dan .. Terwijl je het aantal mensen wat het bijvoorbeeld destijds over Dana International of nu nog Kelly als 'hij' heeft niet de kost zou moeten geven .. dus da's geen vergelijking.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef: Waarom? Voor transen die volledig passable zijn verandert er niets t.o.v. de huidige situatie (het is in ieder geval geen verslechtering zoals je hier suggereert), voor transen die dat (nog?) niet zijn is het een verbetering.
Prille transjes hebben juist vaak last van het beeld dat gecreeërd is door andere t's. Ze worden ermee verward en dat brengt ze vaak in erg kwetsende situaties. Als je wilt overkomen als vrouw, prima. Maar doe dan je best.
Annegreet schreef: Nu weet ik niet precies waar jij in dat traject zit, maar zelfs als je aan het einde van de real-life-test zit zou het voor transen na jou altijd beter zijn...
Niet mee eens dus. Mijn rlt tijd zit erop zoals je uit dit draadje had kunnen opmaken. Dat je niet weet hoever ik in het traject zit was me duidelijk, anders had je mijn lichaam nooit mannelijk genoemd. Zo ziet het er niet uit namelijk.
Annegreet schreef: Maar je krijgt geen baarmoeder...
En?
Annegreet schreef: Nogmaals: niet om je te kwetsen, maar je legt de grens wel heel precies langs datgene wat transen wel/niet krijgen, en vervolgens noem je het resultaat vrouw.
Omdat dat de enige logische conclusie is die je kunt trekken als je mij ziet.
Annegreet schreef: Dat zie ik dan als redelijk willekeurig: als ik de grens bij borsten en rokjes leg en iedereen die met die uiterlijke kenmerken over straat durft vrouw noem dan is het verschil tussen jou en mij 0,0: dan zijn we beide vrouw. Als ik de grens bij baarmoeder leg dan is het verschil tussen jou en mij ook 0,0: dan vallen we beide onder de definitie van niet-vrouw.
Het verschil tussen jou en mij is dag en nacht. Ik wordt over het algemeen aangezien als vrouw, jij als man. Jouw borsten komen uit een doosje, die van mij zijn echt. Ik hoef me niet te scheren, jij hebt een baarschaduw.
Annegreet schreef: Heb je nu echt zelf niet het idee dat je de plek waar volgens jou het onderscheid tussen wel/niet vrouw legt heel arbitrair ligt? En snap je waarom ik heel graag veel meer acceptatie zou willen zien voor al die blauw/roze tinten tussen man en vrouw? Dus ook voor de bijna-niet-van-roze-te-onderscheiden roze tint die jij straks zult hebben? (niet helemaal roze want geen baarmoeder, niet de "goede" chromosomen enz)
Het burgelijk wetboek is het met me eens. Het ligt soms iets genuanceerder, je bent wat ik zie.
Annegreet schreef: Ik denk (in het kader van de LKGT&T waar we mee begonnen) dat die lobbygroep aanzienlijk sterker zou staan als transen in z'n algemeen dit -eh- anders zien dan jij :wink:
Dat blijkt wel uit het ledenaantal. Wel 30 transen de laatste telling.
Annegreet schreef: Hier ben ik je even kwijt: je bedoelt dat gevoel dat anders is dan jij het beleeft (zoals bijvoorbeeld mijn gevoel) er niet is? Of bedoel je dat het voor jou onmogelijk is om te accepteren wat je zelf niet voelt?
Nee, ik bedoel dat iemands presentatie bepaalt hoe ik die persoon zie. Je bent de som van een geheel aan elementen en zolang jij verkiest om die elementen overwegend mannelijk te laten zijn, is dat hoe ik je zie.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef: Ik bedoelde ermee: welk kriterium je ook aanlegt voor wat een vrouw een vrouw maakt: het is altijd arbitrair. Om die grens neer te leggen bij wel/geen vagina is net zo arbitrair als welke andere grens dan ook. In de rest van mijn verhaal staat niet voor niets een pleidooi voor veel meer acceptatie van al wat niet helemaal vrouw is.
Waarom wil jij zonodig als vrouw gezien worden terwijl je het niet wilt uitstralen? Mannen zijn een al lang geaccepteerd fenomeen.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Anne D
dagelijks aanwezig

Bericht door Anne D »

Wat ik in deze discussie zie ontsporen is het verschil tussen sekse (...) en gender (...)
De één (Annegreet) ziet transgender/transsexualiteit als 'derde sekse', de ander (Violet) wil niet aan de nuance van een minder dichotome scheiding van de sekses.
Wat ík hier zie, ik ventileer hier dus een mening en geen feit, is het compleet langs elkaar heen praten van twee mensen, omdat de axioma's van waaruit de discussie gevoerd wordt niet helder zijn.
Ik denk zelf dat Violet de acceptatie van transgenders niet vermakkelijkt, maar zeker niet vermoeilijkt, want zoals ik uit deze, en andere postings, lees is zij geen ex-man, maar vrouw, afgezien van het feit met welk geslacht zij geboren is. Wat het wetboek hiermee van doen heeft snap ik echter als anarchiste niet zo goed. Gaat het om de goedkeuring van Balkenende ofzo?
Annegreet probeert, denk ik, een wezenlijke vrijheid in de sekse tweedeling te bewerkstelligen; dit is een heel ander pad. In mijn ogen probeert ze de dichotomie (gedeeltelijk) op te heffen, en daardoor meer vrijheid van uitting te creëren. Wat de acceptatie van transsexuelen niet noodzakelijk hoeft te vermakkelijken, want daar is het het doel tenslotte geaccepteerd te worden als lid van het geslacht, anders daar waarmee je geboren bent, en niet onderdeel te worden van een 'bevrijdingsbeweging.'

voegt dit iets toe? nah, ik hoop dat het moddergooien wat minder wordt, want dat vermakkelijkt helemaal niets...
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Violet Skye schreef:Waarom wil jij zonodig als vrouw gezien worden terwijl je het niet wilt uitstralen? Mannen zijn een al lang geaccepteerd fenomeen.
Ik wil er uitzien zoals ik me voel (deels man, deels vrouw). Net als jij er uit wilt zien hoe jij je voelt (vrouw). En net als jij moeite doet om geaccepteerd te worden als vrouw doe ik moeite om geaccepteerd te worden als deels man, deels vrouw. De verschillen in onze aanpak zijn logisch: jouw aanpak is erop gericht om 100% vrouw te worden. Mijn aanpak is erop gericht om er 100% uit te zien zoals ik mij voel.

Ik pas op dit moment niet in het hokje vrouw, net zo min als ik in het hokje man pas. We hebben het daar eerder over gehad. Ik wil (deels) als vrouw gezien worden omdat ik me (deels) vrouw voel. Logisch, toch?

Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers op jou: als jij vertelt dat je een vrouw in een mannenlichaam bent dan snapt iedereen dat: ze zien vrouwen, ze zien mannen, ze vergelijken de uiterlijke kenmerken en het is duidelijk en geaccepteerd wat er aan de hand is.

Ik heb, blijkt nu, het probleem dat niet altijd geaccepteerd wordt dat ik me maar voor een deel vrouw voel. Zelfs niet door mensen die zelf bezig zijn om hun uiterlijk aan te passen aan hun gevoel... Dat blijft iets dat voor mij heel moeilijk te verteren is...

Overigens is mijn eerste doel niet om de wereld te veranderen. Mijn eerste doel is om eruit te zien zoals ik me voel en daar rust en kracht uit te putten.

Groetjes,

Annegreet
...je bent zoveel vrouw als je je voelt
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Anne Deriva schreef:Annegreet probeert, denk ik, een wezenlijke vrijheid in de sekse tweedeling te bewerkstelligen; dit is een heel ander pad. In mijn ogen probeert ze de dichotomie (gedeeltelijk) op te heffen, en daardoor meer vrijheid van uitting te creëren. Wat de acceptatie van transsexuelen niet noodzakelijk hoeft te vermakkelijken, want daar is het het doel tenslotte geaccepteerd te worden als lid van het geslacht, anders daar waarmee je geboren bent, en niet onderdeel te worden van een 'bevrijdingsbeweging.'
Het is een goede samenvatting van wat ik bedoel, al voel ik me geen onderdeel van een 'bevrijdingsbeweging': mijn eerste doel is om eruit te zien zoals ik me voel. Het zou wel prettig zijn als er vanuit T*-kringen ook iets soepeler gedacht wordt over mensen tussen 2 geslachten, de gedachte dat zelfs een transseksueel geen 100% vrouw is zou daarbij kunnen helpen.
Anne Deriva schreef:voegt dit iets toe? nah, ik hoop dat het moddergooien wat minder wordt, want dat vermakkelijkt helemaal niets...
In mijn beleving hebben zowel Violet als ik niet met modder gegooid. We respecteren elkaar (voor mijn gevoel in ieder geval) nog steeds. Violet begrijpt mij soms niet en ik begrijp haar soms ook niet. Af-en-toe proberen we elkaar een spiegel voor te houden om duidelijk te maken wat we bedoelen, dat kan voor een buitenstaander wel eens scherper overkomen dan dat het door de schrijfster/schrijver danwel schrijfster <g> bedoeld is.

Groetjes,

Annegreet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef: Ik wil er uitzien zoals ik me voel (deels man, deels vrouw). Net als jij er uit wilt zien hoe jij je voelt (vrouw). En net als jij moeite doet om geaccepteerd te worden als vrouw doe ik moeite om geaccepteerd te worden als deels man, deels vrouw. De verschillen in onze aanpak zijn logisch: jouw aanpak is erop gericht om 100% vrouw te worden. Mijn aanpak is erop gericht om er 100% uit te zien zoals ik mij voel.
Dus de beginsituatie is anders, het doel is anders en de middelen om er te komen zijn anders. Toch blijf je maar zoeken om overeenkomsten. Door mijn vrouwelijkheid in twijfel te trekken, probeer je die van jezelf op te krikken.
Annegreet schreef: Ik pas op dit moment niet in het hokje vrouw, net zo min als ik in het hokje man pas. We hebben het daar eerder over gehad. Ik wil (deels) als vrouw gezien worden omdat ik me (deels) vrouw voel. Logisch, toch?
Nee, mensen die van nature tussen de geslachten vallen, interseksuelen, zijn daar niet bepaald gelukkig mee.
Annegreet schreef: Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers op jou: als jij vertelt dat je een vrouw in een mannenlichaam bent dan snapt iedereen dat: ze zien vrouwen, ze zien mannen, ze vergelijken de uiterlijke kenmerken en het is duidelijk en geaccepteerd wat er aan de hand is.
Ik ben een vrouw in een vrouwenlichaam ondertussen, er moet alleen nog wat slagroom op de taart. Dat is voor de buitenwereld niet zo belangrijk.
Annegreet schreef: Ik heb, blijkt nu, het probleem dat niet altijd geaccepteerd wordt dat ik me maar voor een deel vrouw voel. Zelfs niet door mensen die zelf bezig zijn om hun uiterlijk aan te passen aan hun gevoel... Dat blijft iets dat voor mij heel moeilijk te verteren is...
Misschien zou het helpen als je eerst transen eens gaat zien voor wat ze zijn in plaats van ze mee proberen te slepen in het derde geslacht.
Annegreet schreef: Overigens is mijn eerste doel niet om de wereld te veranderen. Mijn eerste doel is om eruit te zien zoals ik me voel en daar rust en kracht uit te putten.
Doe eens een plaatje, kunnen we vast lachen.
Annegreet schreef: ...je bent zoveel vrouw als je je voelt
Ja, vast. Toen ik nog grote moeite had met mijn lichaam, werd ik door mijn vrienden als vrouw gezien, dat heeft me veel goeds gedaan. Vrouw zijn kun je niet in je eentje omdat het een label is die de maatschappij op je plakt. Jij wilt daar tussenin gaan zitten, zelf weten maar blijf dan uit mijn hokje en noem jezelf androgyn.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Anne Deriva schreef:Annegreet probeert, denk ik, een wezenlijke vrijheid in de sekse tweedeling te bewerkstelligen; dit is een heel ander pad. In mijn ogen probeert ze de dichotomie (gedeeltelijk) op te heffen, en daardoor meer vrijheid van uitting te creëren. Wat de acceptatie van transsexuelen niet noodzakelijk hoeft te vermakkelijken, want daar is het het doel tenslotte geaccepteerd te worden als lid van het geslacht, anders daar waarmee je geboren bent, en niet onderdeel te worden van een 'bevrijdingsbeweging.'
Het is een goede samenvatting van wat ik bedoel, al voel ik me geen onderdeel van een 'bevrijdingsbeweging': mijn eerste doel is om eruit te zien zoals ik me voel. Het zou wel prettig zijn als er vanuit T*-kringen ook iets soepeler gedacht wordt over mensen tussen 2 geslachten, de gedachte dat zelfs een transseksueel geen 100% vrouw is zou daarbij kunnen helpen.
Eindelijk, je geeft het toe. Je wilt de acceptatie en integratie van transen niet vergemakkelijken, je wilt jezelf aan hun optrekken.
Annegreet schreef:
Anne Deriva schreef:voegt dit iets toe? nah, ik hoop dat het moddergooien wat minder wordt, want dat vermakkelijkt helemaal niets...
In mijn beleving hebben zowel Violet als ik niet met modder gegooid. We respecteren elkaar (voor mijn gevoel in ieder geval) nog steeds. Violet begrijpt mij soms niet en ik begrijp haar soms ook niet. Af-en-toe proberen we elkaar een spiegel voor te houden om duidelijk te maken wat we bedoelen, dat kan voor een buitenstaander wel eens scherper overkomen dan dat het door de schrijfster/schrijver danwel schrijfster <g> bedoeld is.
Het beetje respect dat ik voor je had, heb je verspeeld met de baarmoederopmerking en je duidelijke moeite om mij aan te schrijven als wat ik ben. Je hebt het duidelijk moeilijk met dat ik wel als vrouw wordt gezien en jij niet anders had je die <g> wel achterwege gelaten.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Violet Skye schreef:Het beetje respect dat ik voor je had, heb je verspeeld met de baarmoederopmerking en je duidelijke moeite om mij aan te schrijven als wat ik ben.
Het is nooit mijn bedoeling geweest je te kwetsen, wel om op een scherpe manier aan te geven hoe arbitrair bepaalde scheidingen in mijn ogen gemaakt worden.

Als dit anders bij jou overgekomen is of als de vergelijking te scherp was dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.

Groetjes,

Annegreet
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Violet Skye schreef:
Annegreet schreef:f-en-toe proberen we elkaar een spiegel voor te houden om duidelijk te maken wat we bedoelen, dat kan voor een buitenstaander wel eens scherper overkomen dan dat het door de schrijfster/schrijver danwel schrijfster <g> bedoeld is.
Het beetje respect dat ik voor je had, heb je verspeeld met de baarmoederopmerking en je duidelijke moeite om mij aan te schrijven als wat ik ben. Je hebt het duidelijk moeilijk met dat ik wel als vrouw wordt gezien en jij niet anders had je die <g> wel achterwege gelaten.
Je hebt dit duidelijk anders gelezen dan ik het bedoeld heb, mijn bedoeling was beter overgekomen als ik de <g> achter schrijfster/schrijver had gezet.

Ook hier excuses voor de verwarring: in alle eerlijkheid heb ik dit niet zo bedoeld als jij het hebt gelezen.

Groetjes,

Annegreet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Het is nooit mijn bedoeling geweest je te kwetsen, wel om op een scherpe manier aan te geven hoe arbitrair bepaalde scheidingen in mijn ogen gemaakt worden.
Het is allemaal wel duidelijk ondertussen. Je kunt blijven ageren tegen zogenaamde arbitraire scheidingen maar het helpt je niks. Die scheidingen zijn gewoon een feit.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Toch alles bij elkaar voel ik me ook meer lid van het derde geslacht. Heb lang gevochten met mezelf in welk hokje ik nou het beste paste maar heb besloten dat ik een eigen hokje wil en dat bevalt me prima inmiddels.
Plaats reactie