Annegreet schreef:
Waarom? Voor transen die volledig passable zijn verandert er niets t.o.v. de huidige situatie (het is in ieder geval geen verslechtering zoals je hier suggereert), voor transen die dat (nog?) niet zijn is het een verbetering.
Prille transjes hebben juist vaak last van het beeld dat gecreeërd is door andere t's. Ze worden ermee verward en dat brengt ze vaak in erg kwetsende situaties. Als je wilt overkomen als vrouw, prima. Maar doe dan je best.
Annegreet schreef:
Nu weet ik niet precies waar jij in dat traject zit, maar zelfs als je aan het einde van de real-life-test zit zou het voor transen na jou altijd beter zijn...
Niet mee eens dus. Mijn rlt tijd zit erop zoals je uit dit draadje had kunnen opmaken. Dat je niet weet hoever ik in het traject zit was me duidelijk, anders had je mijn lichaam nooit mannelijk genoemd. Zo ziet het er niet uit namelijk.
Annegreet schreef:
Maar je krijgt geen baarmoeder...
En?
Annegreet schreef:
Nogmaals: niet om je te kwetsen, maar je legt de grens wel heel precies langs datgene wat transen wel/niet krijgen, en vervolgens noem je het resultaat vrouw.
Omdat dat de enige logische conclusie is die je kunt trekken als je mij ziet.
Annegreet schreef:
Dat zie ik dan als redelijk willekeurig: als ik de grens bij borsten en rokjes leg en iedereen die met die uiterlijke kenmerken over straat durft vrouw noem dan is het verschil tussen jou en mij 0,0: dan zijn we beide vrouw. Als ik de grens bij baarmoeder leg dan is het verschil tussen jou en mij ook 0,0: dan vallen we beide onder de definitie van niet-vrouw.
Het verschil tussen jou en mij is dag en nacht. Ik wordt over het algemeen aangezien als vrouw, jij als man. Jouw borsten komen uit een doosje, die van mij zijn echt. Ik hoef me niet te scheren, jij hebt een baarschaduw.
Annegreet schreef:
Heb je nu echt zelf niet het idee dat je de plek waar volgens jou het onderscheid tussen wel/niet vrouw legt heel arbitrair ligt? En snap je waarom ik heel graag veel meer acceptatie zou willen zien voor al die blauw/roze tinten tussen man en vrouw? Dus ook voor de bijna-niet-van-roze-te-onderscheiden roze tint die jij straks zult hebben? (niet helemaal roze want geen baarmoeder, niet de "goede" chromosomen enz)
Het burgelijk wetboek is het met me eens. Het ligt soms iets genuanceerder, je bent wat ik zie.
Annegreet schreef:
Ik denk (in het kader van de LKGT&T waar we mee begonnen) dat die lobbygroep aanzienlijk sterker zou staan als transen in z'n algemeen dit -eh- anders zien dan jij
Dat blijkt wel uit het ledenaantal. Wel 30 transen de laatste telling.
Annegreet schreef:
Hier ben ik je even kwijt: je bedoelt dat gevoel dat anders is dan jij het beleeft (zoals bijvoorbeeld mijn gevoel) er niet is? Of bedoel je dat het voor jou onmogelijk is om te accepteren wat je zelf niet voelt?
Nee, ik bedoel dat iemands presentatie bepaalt hoe ik die persoon zie. Je bent de som van een geheel aan elementen en zolang jij verkiest om die elementen overwegend mannelijk te laten zijn, is dat hoe ik je zie.