Wat verandert er nog meer als je je omkleed ?

Algemeen

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Esther schreef:Waar je het vandaan haalt dat ik anderen omlaag haal ontgaat me een beetje. Ik vind alleen dat er hier op trav.org regelmatig een vertekend vrouwbeeld wordt gehanteerd. In een privemailtje aan jou heb ik het wel eens vrouwonvriendelijk genoemd. Een beetje generaliserend misschien, maar toch....
Iedereen mag natuurlijk zhaar eigen beleving hebben, maar mag ik daar dan misschien mijn eigen mening tegenover zetten?
Oh ja...?
Esther schreef:Hoe je ook naar vrouwen als Neelie Kroes (allang geen Smit-Kroes meer), Annemarie Jorritsma, Hanja May-Weggen, en bijv. uit de oude doos Haya van Someren -Downer mag kijken, het zijn wel dames die hun mannetje hebben gestaan. Die er gewoon stonden als vrouw!
Hier geef je je mening, hier heb ik niets tegen te zeggen, integendeel, ben er volledig mee eens.
Esther schreef:Annegreet, Joost, Lisa,.... Iets wat jullie nooit zullen bereiken.
Dit is gewoon een zielige poging om ons te kat uit te delen.
Esther schreef:Ze voldoen dan wellicht niet aan jullie vertekende travabeeld van vrouw, ze waren wel echt!
Hier herhaal je wat je in het PB destijds heb geschreven. Het is een mening waarover valt te discussieren, want wat mijn beeld van het vrouw-zijn is, weet jij niet precies. Maar ik begrijp waar je de veronderstelling vandaan haalt.
Esther schreef:En dat kan ik niet van iedereen hier zeggen.
En dit is natrappen.

Had je maar de twee opmerkingen weggelaten, dan had ik misschien zin gehad om een redelijk en inhoudelijk antwoord te komen. Maar niet wanneer je op zulke manier je persoonlijk aan mij richt.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

violet schreef:Ik kan er niet om lachen.
Om in de woorden van iemand die heengegaan is... jouw probleem :wink: .

Lisa
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Lisa schreef:
Esther schreef:Waar je het vandaan haalt dat ik anderen omlaag haal ontgaat me een beetje. Ik vind alleen dat er hier op trav.org regelmatig een vertekend vrouwbeeld wordt gehanteerd. In een privemailtje aan jou heb ik het wel eens vrouwonvriendelijk genoemd. Een beetje generaliserend misschien, maar toch....
Iedereen mag natuurlijk zhaar eigen beleving hebben, maar mag ik daar dan misschien mijn eigen mening tegenover zetten?
Oh ja...?
Euh ja, of probeer je me nu het recht te ontzeggen mijn eigen mening te ventileren?
Zal niet, ik zal je wel weer verkeerd begrijpen :-?
Esther schreef:Annegreet, Joost, Lisa,.... Iets wat jullie nooit zullen bereiken.
Dit is gewoon een zielige poging om ons te kat uit te delen.
Beetje katten is het wel ja, maar zielig, nee hoor.
Esther schreef:En dat kan ik niet van iedereen hier zeggen.
En dit is natrappen.
Had je maar de twee opmerkingen weggelaten, dan had ik misschien zin gehad om een redelijk en inhoudelijk antwoord te komen. Maar niet wanneer je op zulke manier je persoonlijk aan mij richt.

Lisa
En dit vind ik nu typisch Lisa. Er mag iets gezegd worden, zolang het maar in jouw straatje past. Zal ik in het vervolg mijn berichtjes eerst aan jou mailen, zodat je ze kunt screenen? Zal een perfecte discussie worden dan.

En nog even wat natrappen betreft:
a. Ik hou niet van natrappen, als ik iets heb tegen iemand zeg ik dat met
naam en toenaam. Als ik trap, trap ik openlijk.
b. Je zou eens moeten leren om niet alles wat er hier geschreven wordt
direct op jouw persoontje te betrekken. De wereld is groter dan Lisa
alleen.

Groetjes,
Esther
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Om in de woorden van iemand die heengegaan is... jouw probleem :wink: .
Nee, ik ben niet degene met het waanidee dat je gedrag van invloed is op je geslacht.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

violet schreef:Nee, ik ben niet degene met het waanidee dat je gedrag van invloed is op je geslacht.
Vind je wel dat iemands gedrag van invloed is op iemands genderidentiteit?

Groetjes,

Annegreet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Nee. Genderidentiteit ontstaat in je vroegste kinderjaren en daar heb je geen invloed op.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

violet schreef:
Annegreet schreef:
Nee. Genderidentiteit ontstaat in je vroegste kinderjaren en daar heb je geen invloed op.
Dat zijn we eens, maar als je het andersom bekijkt: als ik Nelie zie en ik zie een man, zou het dan kunnen zijn dat ik iemand met een mannelijke genderidentiteit zie?

Groetjes,

Annegreet
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Esther schreef:En nog even wat natrappen betreft:
a. Ik hou niet van natrappen, als ik iets heb tegen iemand zeg ik dat met
naam en toenaam. Als ik trap, trap ik openlijk.
b. Je zou eens moeten leren om niet alles wat er hier geschreven wordt
direct op jouw persoontje te betrekken. De wereld is groter dan Lisa
alleen.
Esther schreef:Annegreet, Joost, Lisa,

Hoe je ook naar vrouwen als Neelie Kroes (allang geen Smit-Kroes meer), Annemarie Jorritsma, Hanja May-Weggen, en bijv. uit de oude doos Haya van Someren -Downer mag kijken, het zijn wel dames die hun mannetje hebben gestaan. Die er gewoon stonden als vrouw!
Iets wat jullie nooit zullen bereiken. Ze voldoen dan wellicht niet aan jullie vertekende travabeeld van vrouw, ze waren wel echt! En dat kan ik niet van iedereen hier zeggen.
Zal wel een andere Lisa zijn die je bedoelde.

Lisa
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Lisa,
Wat je hierboven quote heeft betrekking op het katten, niet op het natrappen, wat je me verweet.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Dat zijn we eens, maar als je het andersom bekijkt: als ik Nelie zie en ik zie een man, zou het dan kunnen zijn dat ik iemand met een mannelijke genderidentiteit zie?
Alleen als je in haar hoofd kunt kijken. Genderidentiteit zit niet in kleding of gedrag, het zit tussen je oren. Je blijft me verbazen, eerst ben je voorstander van de rekbaarheid van het hokje vrouw, nu probeer je een vrouw in het hokje man te stoppen.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

violet schreef:Je blijft me verbazen, eerst ben je voorstander van de rekbaarheid van het hokje vrouw, nu probeer je een vrouw in het hokje man te stoppen.
Ik ben inderdaad een groot voorstander van een flexibel gebruik van hokjes :P

Groetjes,

Annegreet
... En Nelie blijft een raar mens ...
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
violet schreef:Je blijft me verbazen, eerst ben je voorstander van de rekbaarheid van het hokje vrouw, nu probeer je een vrouw in het hokje man te stoppen.
Dan zou jij de laatste moeten zijn die iemand buiten een hokje sluit.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

violet schreef:
Annegreet schreef:
Alleen als je in haar hoofd kunt kijken. Genderidentiteit zit niet in kleding of gedrag, het zit tussen je oren. Je blijft me verbazen, eerst ben je voorstander van de rekbaarheid van het hokje vrouw, nu probeer je een vrouw in het hokje man te stoppen.
Helder gezegd. Ik denk dat de vrouwen waar de discussie over ging geen moment aan hun vrouw-zijn zullen twijfelen en ik ook niet aan de hunne. Wel kun je volgens mij kleding en gedrag gebruiken om je eigen genderidentiteit aan anderen kenbaar te maken. En dan speel je een spel met een heel complex aan gedrags- en kledingcodes, waar ook mensen zonder t-gevoelens dagelijks mee te maken hebben.
Waar je dan ook altijd mee te maken krijgt is seksisme, een wereld aan grapjes, terechtwijzingen, kleineringen etc. waarmee wij onszelf en elkaar op onze plaats zetten en proberen te houden.
Dat voelen vrouwen in een mannenberoep en niet-zo-mannelijke mannen in een macho bedrijfscultuur vaak als een vervelende bijwerking van hun werkende leven. De ministers die hierboven aangehaald werden, waren daar kennelijk goed tegen bestand, zodat ze zich niet lieten weerhouden om desondanks hun eigen doelen na te streven. In die zin, en niet om hun politieke gezindte, vind ik ze te benijden.

Groetjes, Jeanet
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Annegreet schreef:

Hokjes met schuifdeuren wat dacht je daarvan.. of zoals bij de P.V.D.A. schuivende panelen.. :roll: :roll:
Plaats reactie