Hallo Edith,Edith schreef:Even terug naar het onderwerp waar het allemaal om draait. Naar mijn mening heeft het allemaal te maken hoe de media omgaat met begrippen als travestie, transgender en transseksualiteit.
leuk bedacht. Het is allemaal de schuld van de media! Maar ik lees ook net op deze site een bericht van iemand die opgewonden raakt door het dragen van damesslipjes in combinatie met plassen. En via deze site (niet op deze site dus) heb ik een serie foto's gevonden/bekeken die als documentatiemateriaal misschien wel goed weergeven hoe travestie kan beginnen, maar waar ik het in eerste instantie toch wel moeilijk mee had omdat de sexuele opwinding van de slordige verkleedpartij afdroop. Als je via zo'n keurige site als deze al op dat soort dingen stuit, wacht verwacht je dan van normale mensen? Dat ze dat allemaal heel gewoon en vanzelfsprekend vinden?
TV's vinden dat ze ongeveer alles moet kunnen aantrekken, waar ze zelf opgewonden van raken. Maar in het sociale verkeer is dat gewoon niet geaccepteerd, not-done. Er zijn 2 regels waar TV's bijna voortdurend moeite mee hebben en echte vrouwen niet. 1. Je kleding moet gangbaar, verzorgd, mooi en leuk zijn. 2. Je kleedt je niet om daar zelf sexueel opgewonden van te raken, maar om bij andere mensen positief over te komen.
Ook in de discussies op deze site, zie je dat TV's daar vaak niets van snappen. Ze vragen zich niet af, wat een echte vrouw voortdurend zal doen: 'Zie ik er zo wel leuk uit? Kan dit wel? In plaats daarvan zeggen ze dat het er om gaat, wat ze er zelf van vinden, wat voor gevoel ze er bij krijgen.
Ik denk dat dat de 2 of 3 bestanddelen zijn voor sociaal acceptabele travestie:
1. zorg dat je er verzorgd, aangepast, leuk, mooi, bijzonder uitziet;
2. raak sexueel opgewonden van iets anders als je in travestie of half naar buiten wil gaan;
3. vraag je af, wat andere mensen van je uiterlijk vinden en probeer dat serieus te nemen.
Maar op het moment dat je die 3 dingen doet, houdt het voor mijn gevoel op travestie te zijn. De sexuele opwinding is verdwenen. Je doet aan mode, misschien wat extreme mode voor een man, maar uiteindelijk niet meer dan dat.