Over dit stukje zijn we het niet eens. Ik denk dat jij er persoonlijk geen enkele last van gehad hebt dat Kitty of Miss Romy op TV geweest zijn. Ik denk ook dat transen en transgenders mens genoeg zijn om te vertellen waar voor hun de overeenkomsten en verschillen zijn als het mogelijkerwijs toch eens aan de orde komt.quintytamara schreef:En ik wil helemaal niet dat mensen achter de geraniums blijven zitten. Ik vind het alleen geen goede zaak dat de meest eigenaardige transen altijd in de media te bezichtigen zijn. Das weer een ander uiterste. En waar ik nou echt gelijk in denk te hebben is dat dat niet leidt tot een groter begrip voor ons als groep.
Ik weet uit ervaring dat de outing van een niet-echt-100%-passabel trans ("de Wandeling") alleen maar positief voor mij gewerkt heeft omdat in die reportage deze trans niet het uiterlijk, maar haar gevoelens als basis nam om haar verhaal te vertellen. Was niet zij, maar Kelly vaak in beeld geweest in die periode dan had ik vaker moeten uitleggen waar de verschillen en overeenkomsten tussen Kelly en mij liggen. Daar had ik ook geen moeite mee gehad.
Ik denk dat het goed is tegen steriotypen over transen dat zoveel mogelijk mensen hun verhaal vertellen. De grote lijnen zijn (erg vaak) hetzelfde, het verschil zit maar in details. Wie meer van die documentaires enzo ziet, die herkent dat. Juist daarom denk ik dat het heel bevrijdend werkt als mensen die het anders aanpakken dan jij of ik ook op TV komen. En daarom denk ik ook niet dat het schadelijk is als niet-passabel mensen of mensen met een andere dan gemiddelde invulling van hun trans zijn toch op TV komen.
Groetjes,
Frederique