Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yoelle schreef: Alleen die naam he
Afbeelding

Off topic Y...
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

sensueel zo'n poes (the year of the cat?) :o
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Ciska schreef :

Volgens mij komen we er gewoon niet echt achter hoe het zit kwa vork en steel. "Televisie" en "Integer" gaat absoluut niet samen


Ik denk dat je dat zo niet kan zeggen.
Het hangt volgens mij vooral af van het programma.
Is het niet zo dat 'Paul De Leeuw' net zoals in Vlaanderen : "Jambers" toch eerder gericht is op sensatie ?
Voor zo een programma's moet je zeker op je hoede zijn ....

Zelf heb ik één keer meegewerkt aan een programma op de VRT (vroeger BRT) en ik ben daar heel goed uitgekomen.
Ik kan zeker niet klagen over hoe ze me bij de VRT hebben in beeld gebracht .... want laat het duidelijk zijn .... trans of geen trans , iemand belachelijk maken op TV is echt niet moeilijk.
Als men de 'bloopers' van een dagje opnames na elkaar zet dan kan men zelfs de meest ervaren acteur belachelijk maken.

Nu Het is voor mij wel duidelijk dat Jessica mentaal niet klaar was voor die stap .... ze stond op het einde bij de Dolly Dot act inderdaad op 'breken'.
Ergens heb ik dan wel zo een 'misplaatst (ik geef het toe)' eergevoel van : shit ze zouden het met mij niet gedaan krijgen.
Ergens had ik er dan wel willen bij zijn ......

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

hadden een paar extra T meiden of transvrouwen niet tot nog meer hilariteit geleidt dan? Ze steken zo af t.o.v. die Dolly Dots.. Of vergis ik me? :roll:

: Y
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Yoelle

hadden een paar extra T meiden of transvrouwen niet tot nog meer hilariteit geleidt dan? Ze steken zo af t.o.v. die Dolly Dots..


Neen, niet alle transvrouwen zijn immers 2m03 en hebben geen of weinig zelfvertrouwen.
Jessica was naast niet klaar en niet passable ook nog eens enorm onder de indruk van het gebeuren.
Dat 'zelfvertrouwen' heeft vaak ook te maken met 'hoever' je in je transitie zit.
Als ik het goed begrepen heb was Jessica nauwelijks' uit de kast' .... dan kan je nooit 'overleven' tegen mensen die jaren ervaring hebben met TV.
Als je al enkele jaren dagelijks als vrouw door het leven gaat dan 'straal' je dat ook wel uit hoor.
Uiteraard zijn zenuwen onvermijdelijk, maar je kan er anders mee omgaan mits enige ervaring in je 'gewenste genderrol'.

Groetjes,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Yoelle schreef :

Ze steken zo af t.o.v. die Dolly Dots.. Of vergis ik me?


Ja je vergist je.
Ik vond die Dolly Dotsen best oud en ook al wat dikker geworden.
Ik heb ondertussen geleerd dat ik gerust de concurrentie mag en kan aangaan met dat soort vrouwen .... en dat is ook elke Weekend het geval trouwens ..... ene alle wapens zijn goed in de strijd om leuke mannen te versieren.
Als je zelf als vrouw leeft dan ben je vrij snel verlost van je minderwaardigheidscomplex naar 'mooie' vrouwen ..... het worden immers in sommige gevallen vriendinnen, maar in andere gevallen ook concurrenten.
Jalozie zit dan niet langer meer bij ons hoor ...neen bio-vrouwen kunnen daar heel veel last van hebben als ze het 'onderspit' moeten delven.

Groetjes,

Melina
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

melina_r schreef:[Als je zelf als vrouw leeft dan ben je vrij snel verlost van je minderwaardigheidscomplex naar 'mooie' vrouwen ..... het worden immers in sommige gevallen vriendinnen, maar in andere gevallen ook concurrenten.
Jalozie zit dan niet langer meer bij ons hoor ...neen bio-vrouwen kunnen daar heel veel last van hebben als ze het 'onderspit' moeten delven.

Groetjes,

Melina
txs hoor, maar ff kijke of ik dit goed snap; kun je iets explicieter zijn wat je hier nu precies bedoelt?
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

melina_r schreef:
................... een programma op de VRT (vroeger BRT) en ik ben daar heel goed uitgekomen.
Ik kan zeker niet klagen over hoe ze me bij de VRT hebben in beeld gebracht ....
Ik heb in Vlaanderen weleens de term 'dikke nekken' horen vallen als men het had over Nederlandse collega's. Als je spreekt over integriteit kunnen de meeste 'ollanders nog erg veel leren in Vlaanderen, hoor.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Yoelle schreef :

txs hoor, maar ff kijke of ik dit goed snap; kun je iets explicieter zijn wat je hier nu precies bedoelt?


Wel vroeger als travestiet had ik zoiets van : wauw die vrouwen zijn fantastisch mooi.
Ik wil ook zo een mooie vrouw zijn.
Dat is nu wel helemaal verdwenen .... ik ben zelf niet meer jaloers van mooie vrouwen ..... want ik ben nu gewoon zelf een vrouw.... en jawel de rollen zijn nu vaak omgekeerd.
In bepaalde situaties kunnen vrouwen heel erg jaloers uit de hoek komen naar mij toe ....
Leuk gevoel in je bevestiging, maar oms ook wel lastig om met die nijdigheid om te moeten gaan soms.

Hoeveel vrouwen van 36 jaar zijn 1m76 lang en hebben een maatje 38 (winter) of maatje 36 (zomer) ?
Ik kan zo nog wel eventje sdoorgaan hoor, maar dat zal al snel verkeerd overkomen, dus laten we het hier maar bij.
sebiet starten ze hier nog een aparte topic : Melina (lol)

Groetjes,

Melina
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Morbide schreef:Ik heb het net met gekromde tenen zitten kijken... Wat een afgang. :(
wat pas echt tenenkrommend is, is het respectloze commentaar van sommige deelnemers aan dit forum. Wie bepaalt hier de norm???? Al het voorgaande tegelijk??? Ik vind het getuigen van een belabberd niveau als mensen niet in hun waarde gelaten worden, en dat is hier behoorlijk het geval.

Wat is er hier aan de hand: kleinburgerlijkheid, gebrek aan respect, klein denkraam, gebrek aan liefde, de schone schijn van Nederland??? Wie het weet mag het zeggen. Het geeft in ieder geval een schrijnend gebrek aan medeleven en liefdevolle gevoelens aan.....

We hebben het hier wel over mensen, mensen......

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

ah ik begrijp 't.. leuk! zou bijna op je vallen hoor. Tjonge ik ben 1,91 (net niet 2,03), net zo jong als Madonna en maatje 44 in mijn rok. Maar ben er best tevreden over (als T-(v)rouw dan he)..
groet Y
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

melina_r schreef: sebiet starten ze hier nog een aparte topic : Melina (lol)
Wa Gij wil, mââske... :wink:

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Babette schreef: wat pas echt tenenkrommend is, is het respectloze commentaar van sommige deelnemers aan dit forum. Wie bepaalt hier de norm???? Al het voorgaande tegelijk??? Ik vind het getuigen van een belabberd niveau als mensen niet in hun waarde gelaten worden, en dat is hier behoorlijk het geval.
Als je wat verder zou kijken dan je tenen lang zijn, dan had je gelezen dat ik Paul de Leeuw de schuld gaf van die afgang. Hij stelde Jessica voor als Chris, noemde haar later nog een keer Chris en Euromast. Na een kledingadviesje zetten ze haar neer als een Dolly Dots persiflage. Kortom; een afgang. Wat Jessica aan te reken valt is dat zij zich er voor laat lenen. En misschien die van gleuf tot gleuf opmerking.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Babette schreef:Hoi hoi,
Morbide schreef:Ik heb het net met gekromde tenen zitten kijken... Wat een afgang. :(
wat pas echt tenenkrommend is, is het respectloze commentaar van sommige deelnemers aan dit forum. Wie bepaalt hier de norm???? Al het voorgaande tegelijk??? Ik vind het getuigen van een belabberd niveau als mensen niet in hun waarde gelaten worden, en dat is hier behoorlijk het geval.

Wat is er hier aan de hand: kleinburgerlijkheid, gebrek aan respect, klein denkraam, gebrek aan liefde, de schone schijn van Nederland??? Wie het weet mag het zeggen. Het geeft in ieder geval een schrijnend gebrek aan medeleven en liefdevolle gevoelens aan.....

We hebben het hier wel over mensen, mensen......

Groetjes en liefs,

Babette.
Ik voelde zelf heel veel liefde voor jessica (en dat meen ik), zou alleen nu niet direct op haar vallen.. maar geloof wel dat ze véél potentie heeft om een mooie lange vrouw te worden! Een prachtig en oprecht mens die jessica.. wel beetje naief als 7 jarige 'T' leek me.. :P

liefs Y
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Ik kan zo nog wel eventje sdoorgaan hoor, maar dat zal al snel verkeerd overkomen,
Heb ik ook gemerkt ja :wink: . Als je je geluk niet op kunt, laat het vooral niet merken....
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie