Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Morbide schreef:In je voorstelberichtje schreef je dat je denkt meer TG te zijn, nu oriënteer je jezelf op transigheid. Voor je het weet heb je jezelf er inderdaad van overtuigd dat je niet anders kunt dan van geslacht te moeten veranderen. De transitie is geen wondermiddel, de problemen die je nu eventueel hebt met je traweetikveel verdwijnen niet als een chirurg je ballen verwijdert of als een endo je pillen voorschrijft.
Hoi Morbide,

Het is volgens mij heel normaal je als TG te orienteren (dus ook info in te winnen over TS -zijn)...en dat over een operatie willen, nou dat gebeurt toch niet in een dag, is een heel lang traject en als het niet voor je bedoelt is kom je er vanzelf wel achter.
Ik zie mijzelf duidelijk als TG, dat komt omdat ik mijn identiteit een beetje androgyn vind. Maar ook juist daarom zijn info over hormonen, epilatie, enz enz...heel nuttig, ook voor TG's dus.
Meeste info is helaas alleen voor TS-jes ...maar geen reden om niet naar humanitas te gaan lijkt me (of informatie in te winnen op websites over transseksualiteit).

groetjes,
Mina
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

mina schreef:
Morbide schreef:In je voorstelberichtje schreef je dat je denkt meer TG te zijn, nu oriënteer je jezelf op transigheid. Voor je het weet heb je jezelf er inderdaad van overtuigd dat je niet anders kunt dan van geslacht te moeten veranderen. De transitie is geen wondermiddel, de problemen die je nu eventueel hebt met je traweetikveel verdwijnen niet als een chirurg je ballen verwijdert of als een endo je pillen voorschrijft.
Hoi Morbide,

Het is volgens mij heel normaal je als TG te orienteren (dus ook info in te winnen over TS -zijn)...en dat over een operatie willen, nou dat gebeurt toch niet in een dag, is een heel lang traject en als het niet voor je bedoelt is kom je er vanzelf wel achter.
Ik zie mijzelf duidelijk als TG, dat komt omdat ik mijn identiteit een beetje androgyn vind. Maar ook juist daarom zijn info over hormonen, epilatie, enz enz...heel nuttig, ook voor TG's dus.
Meeste info is helaas alleen voor TS-jes ...maar geen reden om niet naar humanitas te gaan lijkt me (of informatie in te winnen op websites over transseksualiteit).

groetjes,
Mina

ik ben met beide reacties blij, ze zijn aanvullend. Mina; volgens mij sla je een spijker nu pcies op zijn kop ..
:D Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

en die aloude categorische beperkte indeling brengt wederom een discussie voort die eigenlijk helemaal niet gevoerd zou hoeven worden

8 van de 10 onderwerpen mond vroeg of laat uit in:

wat ben ik, en daarmee wederom verwarring stichtend in het overwegend chaotische leven van de genderdysfoor

Joy
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

oh, wat stel jij dan voor? het gewoon op zijn verdere beloop te laten, net als misschien jessica dat doet?
Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Yoelle schreef:oh, wat stel jij dan voor? het gewoon op zijn verdere beloop te laten, net als misschien jessica dat doet?
Yoelle
het lijkt me geen strak plan om aanames te maken over het leven van een ander, in dit geval Jessica. En misschien werkt het wel zo: dat bepaalde aspecten van je leven op je pad komen als jij het er aan toe hebt; voor mij werkt het in ieder geval wel zo. Forceren is wel ongeveer het laatste dat ik zou doen.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mina schreef: Meeste info is helaas alleen voor TS-jes ...maar geen reden om niet naar humanitas te gaan lijkt me (of informatie in te winnen op websites over transseksualiteit).
Mwah, ik weet het niet. Toen er nog een Humanitas-groep in Leeuwarden was, ben ik daar een paar keer geweest. Omdat het erg slecht bezocht werd, werd er ook altijd een tv toegelaten. Die vroeg mensen het hemd van het lijf, ik vond dat erg vervelend. Voor mij was dat één van de redenen waarom ik er niet meer naar toe ging.

De meeste informatie op internet is gewoon voor iedereen toegankelijk hoor.
Epilatie algemeen: link
Epilatie voor transen etc: link
Hormonen: link
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Yoelle schreef:oh, wat stel jij dan voor? het gewoon op zijn verdere beloop te laten, net als misschien jessica dat doet?
Yoelle

nee, maar je zou los van die 3 hokjes gewoon eens kunnen kijken naar wat je nu eigenlijk voelt, want daar gaat het om , en niet onder welke noemer je valt

en volgens mij laat jessica het niet bepaald zijn beloop

joy
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

laten we jessica er inderdaad maar buiten laten; die volgt haar eigen plan.. groetje yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Joy schreef:
Yoelle schreef:oh, wat stel jij dan voor? het gewoon op zijn verdere beloop te laten, net als misschien jessica dat doet?
Yoelle

nee, maar je zou los van die 3 hokjes gewoon eens kunnen kijken naar wat je nu eigenlijk voelt, want daar gaat het om , en niet onder welke noemer je valt

en volgens mij laat jessica het niet bepaald zijn beloop

joy
inderdaad probeer me in te voelen. Hoe voelt eigenlijk een Tg? We kwamen er al wat moeilijk uit bij "de vraag wat voelt een vrouw?" of een transvrouw of een CD. Ja wat voel je eigenlijk als man?..

maar goed.. het wat te vergeten, lukt me niet... ben me er van bewust dat ik vrouwelijk voel en liefst ook zou zijn..Maar waarom?? ben ik dan gelukkiger met al die meer gevarieerde kleding, nylons en rode nagellak. Mijn xy chromosonen blijven hetzelfde.. och wat een grijs gedraaide plaat moet dit voor jullie zijn... Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yoelle schreef:inderdaad probeer me in te voelen. Hoe voelt eigenlijk een Tg? We kwamen er al wat moeilijk uit bij "de vraag wat voelt een vrouw?" of een transvrouw of een CD. Ja wat voel je eigenlijk als man?..
Als je geslacht strookt met je gender, dan sta je er niet bij stil en dus voel je er niks van. Anders voel je onvrede. Tenminste, zo is het mij vergaan.
Yoelle schreef: maar goed.. het wat te vergeten, lukt me niet... ben me er van bewust dat ik vrouwelijk voel en liefst ook zou zijn..Maar waarom?? ben ik dan gelukkiger met al die meer gevarieerde kleding, nylons en rode nagellak. Mijn xy chromosonen blijven hetzelfde.. och wat een grijs gedraaide plaat moet dit voor jullie zijn... Yoelle
Typisch dat je meteen de link met kleding legt. Wat nou als alle kleding gendervrij was, was jij dan nog transgender?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Nee hoor Yoelle,

Ik herken het wel wat je schrijft. Ik denk tegenwoordig: Ik ben wie ik ben en ik ga worden wie ik wil zijn. punt
En wat anderen daarvan denken en vinden interesseert me niet.
Moeten zij weten, ik heb er in elk geval geen f*ck aan, wat een ander van me denkt of vindt...Net alsof een ander even kan bepalen wie of wat ik ben...
Hallo, dat doe en bepaal ik nog altijd zelf wel..! :)

x,
Mina
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Morbide schreef:
Typisch dat je meteen de link met kleding legt. Wat nou als alle kleding gendervrij was, was jij dan nog transgender?
hey jij daar! hou eens op met proberen overal travestieten te zien :) wel een grappige vraag overigens. In feite natuurlijk een essentiele...bijv ook...wat als iedereen kaal was (net als ik)...zou ik dan nog steeds lang haar willen hebben? en...wat als we allemaal dezelfde genitalien hadden gehad bla bla...

x,
Mina
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

melina_r schreef:Patricia schreef :

Als pre-op bedoel je? post-op zou ik het nog steeds niet doen.


In mijn geval nog veel minder post-op dan pre-op.
Na de hormonen en SRS is mijn interesse in vrouwen (op seksueel gebied) wel helemaal verdwenen.
Ik kan het me absoluut niet inbeelden om nu nog iets te hebben met een vrouw.
Pre-op heb ik dat ooit wel eens geprobeerd met een vrouw, maar dat ging dus psychisch gewoon niet.
Maar pre-op wou ik het met mannen ook niet.

Dus ik schrijf van mezelf dat ik eigenlijk altijd een hetero-vrouw ben geweest/had moeten zijn.

Groeten,

Melina
Hoi Melina, wat ik zo intrigerend vindt aan je verhaal is dat je het wel met vrouwen hebt geprobeerd. Ik ook trouwens, maar ik wist wel ondertussen dat ik geen echte man was, en dat ik eigenlijk op jongens viel. Maar op een of andere manier toch geprobeerd.
Maar ik ben toch wel benieuwd.... nu val je alleen op mannen...had je dan helemaal geen homoseksuele gevoelens in je verleden "als man"?

groetjes,
Mina
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mina schreef: hey jij daar! hou eens op met proberen overal travestieten te zien :) wel een grappige vraag overigens. In feite natuurlijk een essentiele...bijv ook...wat als iedereen kaal was (net als ik)...zou ik dan nog steeds lang haar willen hebben? en...wat als we allemaal dezelfde genitalien hadden gehad bla bla...
Geef eens antwoord dan? Lang haar is trouwens gendervrij imho. Kleding ook steeds meer. Mede door de moslims... Een (overigens atheïstische) vriend van me draagt vaak een djellaba. Toch een soort van soepjurk. Daarnaast is er nog de mannenrok. Kortom; er zit schot in de zaak. Genitaliën vind ik geen bla bla, maar dat zal je vast niet verbazen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Morbide schreef:

Typisch dat je meteen de link met kleding legt. Wat nou als alle kleding gendervrij was, was jij dan nog transgender?
= hele goede vraag hoor. Naakt of in mannenkleren is er gewoon niets geen gevoel, leegte of de onrust. In vrouwenkleding gebeurt er iets... maar wat is dat toch...waarom toch zo fijn? Inhoeverre speelt hier de kleding of de travestie een betekenis? ik geloof wel dat als ik naakt vrouw zou zijn, ik datzelfde speciale eigen gevoel had (= niet leeg, meer van; 'dit ben ik'). "t is complex; misschien val ik wel op mezelf als vrouw, ja, stel je voor zo'n lelijke heksje, zou ik het dan nog wel zijn? :lol:
Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Plaats reactie