Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
+1

Ik snap ook niet waarom men zonodig wil weten waar transjes (of het hele lbgt gebeuren) vandaan komen. Wat heb je er aan? Het eerste gevolg zal denk ik zijn dat de behandeling zoals we die nu kennen stopgezet wordt.
Jij snapt dat best. Transigheid (autogynefilisch van oorsprong of anderszins) is goed voor een rampscenario, of op z'n minst allerlei sociaal ongerief. En het ligt in de aard van de mens om narigheid te willen voorkomen. Zodra de oorzaak van transseksualiteit of van mijn part het homo-gen gevonden is, worden aanstaande moeders voor de keus gesteld of ze de verantwoordelijkheid aan kunnen om een transje of homootje op de wereld te zetten.

Waardenvrije wetenschap is een illusie. Wat me trouwens later tebinnen schoot als een opvallend verschil tussen jouw presentatie van autogynefilie en die van de uitvinder zelf: Blanchard ziet er dezelfde onvermijdelijkheid in als in welke vorm van transseksualiteit dan ook, terwijl jij een verantwoordelijkheid ervoor bij de a***e trans zelf lijkt te leggen. Alsof je daar dan ook een macht en een keuzemogelijheid veronderstelt, waardoor de narigheid te voorkomen valt.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Shit! Leg jij je hoofd op het hakblok, vergeet ik 'em er af te hakken... Sorry, ik had je post helemaal over het hoofd gezien.
Frederique_ schreef: Extreem aan jouw uiterlijk? Bekijk je avetar eens en kijk op straat eens rond: hoeveel mensen zie je met een uitsluitend gitzwart en een fel-witte gezichtskleur? Je bent nogal afwijkend, zeker geen standaard-vrouw...
Haha, nee. Gelukkig niet zeg. Al zie ik er soms - op verzoek - redelijk doorsnee uit. Wat mijn foto's op internet betreft, die zijn allemaal in meer of mindere mate in scène gezet. Zomaar simpele kiekjes vind ik niet goed genoeg. Mijn avatar is een stukje van een foto die vorig jaar zomer op Wacken Open Air genomen is, daar is eigenlijk iedereen zwartwit. ;)
Frederique_ schreef: Ik heb vanaf mijn vroegste jeugd jaloezie gehad op vrouwen: zij mochten in rokken lopen, ik niet. Zij mochten oorbellen, ik niet. Als het mooi was was het voor vrouwen, nooit voor mij. Toch was ik er van overtuigd dat ik een man was: ik had toch een penis? Vrouwen maakten mij toch duidelijk dat ik niet bij hen hoorde? Er is heel wat seksuele frustratie gaan zitten in die jaloezie t.o.v. vrouwen: ik wou zielsgraag weten hoe het zou voelen om in een rok te lopen, om borsten te hebben, om te menstrueren (achteraf is het zelfs voor mij onbegrijpelijk hoe het tot 2004 kon duren voordat ik de conclusie trok dat ik een vrouwelijke kant had - toch is het echt zo). Al die frustratie ontlaadde zich in... masturberen.
Jaloezie klinkt me bekend in de oren. Hoe je dat vervolgens koppelt aan seksuele frustratie ontgaat me. Misschien omdat ik in mijn kinderjaren wel veel met meisjes omging en ik een beetje het gevoel had één van hen te zijn. Je zegt je vroegste jeugd, dat is toch nog veel te jong om borsten te hebben of te menstrueren?
Frederique_ schreef: Toen ik in 2004 -eindelijk- de conclusie trok dat ik ook een vrouwelijke kant had merkte ik dat ik mijzelf in een rok mooier vond dan in een broek. Sinds ik gaatjes in de oren heb vind ik mijzelf mooier met oorbellen dan daarzonder. En ja, in mijn seksuele fantasiën merk ik dat die wens om in een rok, of met oorbellen, of met borsten te lopen nog steeds een rol speelt. Logisch ook - 34 jaar onderdrukking van dit soort gevoelens raak je niet in 3 jaar kwijt.
Tsja, als ik droomde dan was ik ook een vrouw. Dat lijkt me logisch als trans. Dus die borsten kan ik inkomen, maar kleding? Nee. Ik geef het eerlijk toe, mannen in vrouwenkleding vind ik meestal geen gezicht maar als het betekent dat iemand daarmee een transitie kan vermijden, by all means. (Beste lezers, er staat mannen, geen travestieten.)
Frederique_ schreef: Toen ik dit zo bij de VU vertelde vroeg men door: of ik nooit seksuele fantasieën had t.o.v. een partner (m/v)? Ja, in alle eerlijkheid zijn die er -soms- ook. Maar die kwamen pas nadat ik zelf vrouwenkleren begon te dragen. En nu nog steeds zijn dat soort fantasiën in de minderheid. De VU verwacht dat de autogynofilische fantasieën zullen afnemen en de op een partner of op seksuele daden gerichte fantasiën zullen toenemen. Ik kan me dat gezien mijn proces heel goed voorstellen.
Waar het om gaat, denk ik, is of die fantasiën de drijfveer zijn of niet. Projecteer je de lust op jezelf of anderen, dat idee. Is kleding noodzakelijk om aan seks te kunnen doen, of is dat het hebben van een ander lichaam.
Frederique_ schreef: In die zin heb ik er dus een veel genuanceerder beeld over dan jij. En omdat het voor mij nog steeds niet verkeerd voelt om autogynefilische gevoelens te hebben heb ik zelfs zoiets van "stel dat de VU ongelijk heeft, wat dan nog, who cares...".
Wat jij als autogynefilie omschrijft, is niet wat ik voor ogen had. Wat zegt de VU nu tegen je? Ja, nee of misschien?
Frederique_ schreef: En om het nog ingewikkelder te maken: ik ben zelf erg angstvallig voor mensen die naar 100% passabiliteit streven. De koppeling autogynefilie + passabiliteit die je maakt klopt dus niet (altijd).
Die link heb ik niet gelegd. Ik koppelde autogynefilie aan een steeds verdergaande fantasie, dat is niet noodzakelijk passabiliteit. Ik noem een Pete Burns, volgens mij is dat een schoolvoorbeeld van autogynefilie. Alleen is hij beroemd en dan noemt men het excentriek. Om aan Janiek tegemoet te komen, er schiet me ook ineens een Lolo Ferrari te binnen.

Bedankt voor je openhartigheid Frederique. Ik denk dat je zult merken dat je hoofd er nog steeds op zit. ;) Je hebt alleen 1 van je eigen vragen niet beantwoord; is autogynefilie een geaardheid?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<er schiet me ook ineens een Lolo Ferrari te binnen.>

Ik heb een docu gezien over Lolo F en haar 'vriend'. Lolo F was een zeer labiele dame, die zich heel maso liet manipuleren door haar vriend. Die vriend was een soort TS in zijn hele voorkomen, doen en laten, en blijkbaar een nogal fetisjistische, want hij liet Lolo F *alles* ondergaan, waar hij zelf van droomde. Enorme borsten, enorme lippen, ettelijke nosejobs. De 'supervrouw' die hij zelf graag wilde zijn.
Zoiets heet projectie dus.
Nadat Lolo F gestorven was ging die 'vriend' gewoon verder, en had binnen no time weer een paar andere (bio vrouwen) als slachtoffers. Wat Lolo zoal vertelde over haar moeder die haar in haar kindertijd vertelde lelijk enzo te zijn kwam op mij over als een excuus (voor al die operaties).
Het soort man waarmee Lolo F (helaas) mee in aanraking gekomen is staat bekend in de TS wereld als een 'predator', ja, ook transen kunnen met zulke types te maken krijgen.
......en Pete Burns heeft tegenwoordig een vriend, en gaat niet zover borsten dan wel een vagina te nemen (ook geen hormonen oid trouwens, zijn hoofdhaar is ie al lang kwijt).

Groetjes Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Petra,

Inderdaad... 'k Vond het al niks voor jou om niet terug te schrijven ;-) En ja, mijn hoofd zit er nog op. Denk ik. En om te denken moet dat hoofd toch ergens zitten: ja, dus ;-)

Om je vragen te beantwoorden:

Menstruatie en borsten kwam er pas later bij. Het is bij mij begonnen met rokken (op 4-jarige leeftijd).

De VU zegt ja tegen mij (althans: ja genoeg om de normale psychologische procedure in te mogen voor het krijgen van groen licht - die procedure begint in mei).

Autogynefilie zoals ik dat voel zie ik niet als geaardheid. Ik zie het als een logisch verschijnsel gezien mijn achtergrond. Op soortgelijke manier heb ik ook niets tegen fetishisme (zoals ik dat bijv. op de profielen-foto's op deze site zie). Laat mensen zich vooral kleden op de manier waarop mensen zichzelf mooi of seksie vinden - ze doen er niemand kwaad mee. De voorbeelden die jij noemt (Lolo Ferrari en Pete Burns) ken ik niet - ik zal eens googelen om te zien wat ik daar van vind.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef: Jij snapt dat best. Transigheid (autogynefilisch van oorsprong of anderszins) is goed voor een rampscenario, of op z'n minst allerlei sociaal ongerief. En het ligt in de aard van de mens om narigheid te willen voorkomen. Zodra de oorzaak van transseksualiteit of van mijn part het homo-gen gevonden is, worden aanstaande moeders voor de keus gesteld of ze de verantwoordelijkheid aan kunnen om een transje of homootje op de wereld te zetten.
Dat wist ik, maar dat had ik ook al gezegd. Los daarvan kan ik geen andere reden bedenken. Ben het trouwens niet met je eens dat het in de aard van de mens ligt om zoveel mogelijk narigheid te voorkomen. De mens wil dat alles zich zoveel mogelijk schikt naar de overheersende norm.
Janiek2 schreef: Waardenvrije wetenschap is een illusie. Wat me trouwens later tebinnen schoot als een opvallend verschil tussen jouw presentatie van autogynefilie en die van de uitvinder zelf: Blanchard ziet er dezelfde onvermijdelijkheid in als in welke vorm van transseksualiteit dan ook, terwijl jij een verantwoordelijkheid ervoor bij de a***e trans zelf lijkt te leggen. Alsof je daar dan ook een macht en een keuzemogelijheid veronderstelt, waardoor de narigheid te voorkomen valt.
A***e? Klopt, ik denk dat de transitie van een autogynefiel voorkomen kan worden. Misschien niet helemaal, maar wel deels. Gewoon door het gewenste gedrag toe te staan. Gisteravond heb ik aan de bar zitten praten met een man die naar de naam Gerda luistert. De hele kroeg noemt hem zo. We hebben een boompje opgezet over zijn vermeende vrouwelijkheid. Ingrepen of andere gekkigheid wil hij niet. Alleen Gerda is voldoende.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Dorine schreef: Wacht op eerste gesprekken, kan dus eigenlijk niet eens van transitie spreken behalve dan dat ik mn omgeving op de hoogte heb gesteld, beetje makeup draag, haar laat groeien, beetje shoppen, uitgaan , ontmoetingen enzo. Pas 3 maanden geleden uit de kast en pas sinds een paar dagen is het verdriet weg en plaats gemaakt voor meer realisme, verdriet van het beseffen dat je niet naadloos vanuit je innerlijk naar de buitenwereld kan stappen zo van hier ben ik, een vrouw! Teveel fantasieen gekoesterd over de fysieke mogelijkheden, nooit getwijfeld over deze weg, wel te lang uitgesteld.
Je kunt pas van een transitie spreken als je er openlijk mee om gaat, de wereld er mee confronteert. Dat doe je goed genoeg zo te lezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Niet schrikken, Petra... Op het gevaar af dat ik deze uitspraak vaker terug ga lezen:

De voorbeelden die je noemt vind ik extreem.

;-)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lolo en Pete? Ja, die waren/zijn nogal extreem.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Dat wist ik, maar dat had ik ook al gezegd. Los daarvan kan ik geen andere reden bedenken. Ben het trouwens niet met je eens dat het in de aard van de mens ligt om zoveel mogelijk narigheid te voorkomen. De mens wil dat alles zich zoveel mogelijk schikt naar de overheersende norm.
Het was me ook opgevallen dat je in je eigen bericht zei dat je het niet snapte, maar blijk gaf het wel te snappen. En natuurlijk heb je gelijk dat het erom gaat de heersende norm te beschermen. De narigheid bij "overtreding" ervan is niet noodzakelijk.

Ik vind je voorbeeld van Gerda mooi gekozen. Voor veel mensen werkt het zo: als men de ruimte krijgt zichzelf te zijn, is het heel goed mogelijk dat het verlangen naar een lichamelijke transitie verdwijnt of tenminste minder urgent wordt. Mocht het toch nodig zijn, dan kan het altijd nog. Een pleidooi voor werkelijke sociale acceptatie van allerlei vormen van gendervariant gedrag?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mila schreef: Ik heb een docu gezien over Lolo F en haar 'vriend'. Lolo F was een zeer labiele dame, die zich heel maso liet manipuleren door haar vriend. Die vriend was een soort TS in zijn hele voorkomen, doen en laten, en blijkbaar een nogal fetisjistische, want hij liet Lolo F *alles* ondergaan, waar hij zelf van droomde. Enorme borsten, enorme lippen, ettelijke nosejobs. De 'supervrouw' die hij zelf graag wilde zijn.
Zoiets heet projectie dus.
Nadat Lolo F gestorven was ging die 'vriend' gewoon verder, en had binnen no time weer een paar andere (bio vrouwen) als slachtoffers. Wat Lolo zoal vertelde over haar moeder die haar in haar kindertijd vertelde lelijk enzo te zijn kwam op mij over als een excuus (voor al die operaties).
Het soort man waarmee Lolo F (helaas) mee in aanraking gekomen is staat bekend in de TS wereld als een 'predator', ja, ook transen kunnen met zulke types te maken krijgen.
Dat wist ik niet... Creepy.
mila schreef: ......en Pete Burns heeft tegenwoordig een vriend, en gaat niet zover borsten dan wel een vagina te nemen (ook geen hormonen oid trouwens, zijn hoofdhaar is ie al lang kwijt).
Dat dan weer wel.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Het ontging me even hoe jij mij "tegemoet komt" met het noemen van Lolo Ferrari.

Wat ik in eerdere postjes bedoelde, was dat er ook geboren vrouwen zijn die in vergelijkbare bewoordingen over hun passie voor "zeer vrouwelijk" schoeisel of lingerie praten (of over hoe het voelt om een kort rokje te dragen) als dat sommige travestieten dat doen. Misschien is dan de conclusie dat de bijbehorende gevoelens elkaar ook niet veel zullen ontlopen onterecht, maar dat zou ik dan uit de mond van die vrouwen willen horen.

En "nooitgenoegtransen" zijn er in allerlei soorten en maten, lijkt me. Nooitgenoegvrouwen ook. Is een andere draad over op dit forum.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:Een pleidooi voor werkelijke sociale acceptatie van allerlei vormen van gendervariant gedrag?
Voor. Weliswaar wel onder voorwaarden. Het voorbeeld Gerda is minder mooi dan het lijkt. De vrouwennaam geeft ook aan dat hij de bottom van een homostel is en dus heeft het iets denigrerends ten opzichte van vrouwen. Dat heeft hij uiteraard ook gehoord. Ben wel blij met de nieuwe homokroeg. Het zou tijd worden dat Drachten er eentje kreeg.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:Het ontging me even hoe jij mij "tegemoet komt" met het noemen van Lolo Ferrari.

Dat was grappig bedoeld. Na de uitleg van Mila is de opmerking helemaal misplaatst ook nog.
Janiek2 schreef: Wat ik in eerdere postjes bedoelde, was dat er ook geboren vrouwen zijn die in vergelijkbare bewoordingen over hun passie voor "zeer vrouwelijk" schoeisel of lingerie praten (of over hoe het voelt om een kort rokje te dragen) als dat sommige travestieten dat doen. Misschien is dan de conclusie dat de bijbehorende gevoelens elkaar ook niet veel zullen ontlopen onterecht, maar dat zou ik dan uit de mond van die vrouwen willen horen.
De eerste voor de spiegel masturberende vrouw moet ik nog tegenkomen, de eerste trawatdanook in die categorie niet helaas.
Janiek2 schreef: En "nooitgenoegtransen" zijn er in allerlei soorten en maten, lijkt me. Nooitgenoegvrouwen ook. Is een andere draad over op dit forum.
Waar?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Janiek2 schreef: En "nooitgenoegtransen" zijn er in allerlei soorten en maten, lijkt me. Nooitgenoegvrouwen ook. Is een andere draad over op dit forum.
Waar?
Hier: http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=4801

Maar misschien kun je beter meteen naar de website van de documentairemaakster gaan: http://www.beperkthoudbaar.info
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Die site ken ik. Heb het testje gedaan ook. Er kwam uit dat ik vatbaar ben voor het door de media opgelegde schoonheidsimago omdat ik een ander figuur had aangeklikt bij gewenst figuur dan als bij huidig figuur. Dat ik graag een maatje meer wil telt niet mee schijnt het. Zal dat draadje eens lezen.

Dat plakband vind ik een erg goed idee trouwens. Ik had vorige week fruitsap gekocht zonder het etiket te lezen. Daar bleek visolie in te zitten. Toen had ik echt de neiging om daar ook een soort tape op te gaan plakken in de supermarkt.
Plaats reactie